Om Vores Rivaler IX
Så er det blevet offentliggjort, at Quique Setién tager over som ny træner i Betis. Han forlader dermed Las Palmas, som han har stået i spidsen for siden oktober 2015. Det blev bekendt allerede tidligere på foråret, at han ønskede at stoppe i Las Palmas.
Daniel skrev: Monacos portugisiske diamant, Bernardo Silva, er angiveligt tæt på Manchester City. Sky melder om en femårig aftale om en købspris på 520 millioner kr.
En høj pris at betale for Navas' afløser. Summerne kan efterhånden ikke komme bag på en, selv om de til tider virker vanvittige. Markedet bestemmer bare - og længere er den vel egentlig ikke. Når det så er sagt, så er det et godt køb af Manchester City. Han har været en af Monacos absolut vigtigste brikker offensivt i denne sæson. Han har haft en fantastisk sæson. Og så er han stadig ung. Blot 22 år gammel (23 år til august). Det er i øvrigt ikke kun Sky Sports som melder om en forestående handel. Flere andre medier har også været på banen med historien.
Mon hans afløser bliver en anden portugiser? Jeg kunne i hvert fald godt se Monaco hente Gelson Martins (Sporting CP) ind som afløser for Bernardo Silva, med mindre en af Europas helt store kanoner snupper Martins. Jeg synes det er oplagt. Det ville være en rigtig typisk Monaco-handel.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
- Halamadrid1411
- Ekspert bruger
-
Brylle skrev: Der er sgu ikke mange tacklinger i Llorrente. Men han er da fin til at kigge på, når modstanderen vandrer forbi ham med bolden. Jeg ville ikke være tryg ved, at han skulle beskytte forsvaret i stedet for Casemiro. Han er god nok med bolden, men det er ikke meget, han får stoppet når de løber forbi ham.
Jeg er faktisk slet ikke imponeret over ham her til aften. Han har smidt virkelig mange bolde væk og beskytter ikke sit forsvar særlig godt. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke har set meget til ham, men i dag var han altså ikke imponerende på nogen måde.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Ville ønske Alaves havde vundet. Det havde betydet 100 gange mere for dem end det gør for Barca spillerne, der alle har vundet meget mere.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Spøg til side; Tillykke til Barca med titlen. Tre år i træk med Copaen er alligevel en præstation.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Har valgt at takke af på forum!
Marcos Llorente mod Barcelona: 6 tacklinger, 2 interceptions, 56 berøringer, 39 afleveringer og en afleveringsprocent på 74,4%
Theo mod Barcelona: 1 tackling, 1 interception, 1 clearing, 23 berøringer, 11 afleveringer, en afleveringsprocent på 63,6% og en fremragende frisparksperle
Marcos Llorentes La Liga-sæson: 3,8 tacklinger pr. kamp, 2,7 interceptions pr. kamp, 1,4 frispark pr. kamp, 1,6 clearinger pr. kamp, 1,3 driblinger pr. kamp, 0,3 blokeringer pr. kamp og en afleveringsprocent på 87% over 31(1) kampe og 54,7 afleveringer pr. kamp. Endvidere 2 assists.
Theos La Liga-sæson: 2 tacklinger pr. kamp, 1,3 interceptions pr. kamp, 0,8 frispark pr. kamp, 1,7 clearinger pr. kamp, 0,8 driblinger pr. kamp, 0,3 blokeringer pr. kamp og en afleveringsprocent på 80,6% over 30(2) kampe og 29,5 afleveringer pr. kamp. Endvidere 3 assists.
Casemiros La Liga-sæson: 4 tacklinger pr. kamp, 1,7 interceptions pr. kamp, 2,1 frispark pr. kamp, 1,1 clearinger pr. kamp, 1,9 driblinger pr. kamp, 0,2 blokeringer pr. kamp og en afleveringsprocent på 85,6% over 20(5) kampe og 42,4 afleveringer pr. kamp. Endvidere INGEN assists.
Llorentes tal kan sagtens måle sig med Casemiros, hvorfor jeg forudser en spændende sommer-duel mellem de to, om hvem der skal starte på 6'eren i den første La Liga-kamp i 17/18-sæsonen. Det interessante ved Casemiros tal, og de tal jeg ikke har medtaget, er, at han snitter endnu bedre tal i Champions League, hvorfor man måske kan lave følgende konklusion: Han er skabt til de store kampe!
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Indlægget er skrevet 2. maj 2017 på debatforummet på www.oldtrafford.dk (Manchester Uniteds danske fanhjemmeside) af brugeren 20Legend. Op til dette indlæg har der været omkring 75 beskeder i træk om hvor stor en katastrofe det vil være at miste deres førstemålmand.
"I får det til at lyde som om, at Schmeichel er elendig og de Gea er totalt fejlfri.
Alle målmænd har styrker og svagheder. Og det gælder både de Gea og Schmeichel. Og vi kan kigge på deres styrker.
De Gea:
Reaktionsstærk
God med fødderne
Flexibel (som i, at han nå alle steder med hænder og fødder)
Stærk i luftspillet trods sin ikke så store højde og mulige mangel på muskler
Schmeichel
Kommunikerer rigtig meget forsvaret
Robust og stærk i luftspillet
Forholdsvis reaktionsstærk
Hurtig til at sætte spillet i gang
Og deres svagheder:
De Gea
Står for meget plantet på stregen og kommer ikke ud til lange bolde fra modstanderne
Bruger for lang tid til at sætte spillet i gang
Schmeichel
Er ikke specielt god med fødderne
Og kigger vi på det her så lyder det måske som om, at Schmeichel er bedre. Men det er han så ikke (omend han muligvis har været bedre i denne sæson).
De Gea er verdens bedste målmand imo, selvom han har haft en halvdårlig (efter egen standard) sæson. Og uanset hvad så får United ikke en ligeså god eller bedre målmand hvis han bliver solgt. Dog er Schmeichel en rigtig god målmand, der også kender til den engelske liga, og ved hvad skal til. Om Schmeichel er god nok til United er så et andet spørgsmål. Jeg ville ikke begræde et køb af ham, men han er ikke min nr. 1.
Spørgsmålet som Mourinho skal sætte sig er også hvilken slags type målmand han har brug for (i fald, at de Gea skifter). Skal han have en boldspillende målmand må han nok kigge mod Tyskland eller Spanien. Skal han have en mere kommunikationsstærk målmand så er England det rigtige sted. IMO kan jeg som type meget bedre lide Schmeichel end de Gea.
Og der er ingen tvivl om, at alle United-fans helst vil beholde de Gea. Men United kan godt blive dominerende på europæisk plan med en lidt værre målmand. Det vigtige er forbindelsen/kommunikationen/forståelsen mellem målmand og forsvar. F.eks. var Schmeichel Senior heller ikke god med fødderne, men han var i mange år verdens bedste målmand. Van der Sar var også blandt verdens bedste da han var i United, og det var ikke fordi han lavede så mange feberredninger. De havde det tilfælles, at de kommunikerede meget med forsvaret, og derfor var der altid ro nede bagi hos United i deres tid. Mange giver forsvarsspillerne skylden for den manglende ro nede bagi hos United nu. Men jeg vil påstå, at det er tre andre meget vigtige faktorer, der spiller en større rolle.
For det første kommunikerer de Gea meget lidt med forsvaret, og da han så samtidig står solidt plantet på stregen i 90 minutter (overdrivelsen fremmer forståelsen) så kommer der altså nervøse perioder (også med boldgenier i midterforsvaret). Det næste er, at forsvarsspillerne skifter hele tiden. Udover Valencia (og at Jones og Bailly ikke har spillet sammen) har der været alle mulige kombinationer i midterforsvaret med Smalling, Bailly, Jones, Rojo og Blind og med ligeså mange skift på venstre back mellem Blind, Shaw, Darmian, Young og Rojo. Det giver ikke den samme fornødne ro som United havde da forsvaret foran VDS hed Neville, Rio, Vidic og Evra i 90 % af kampene. Og tror ikke jeg tager helt fejl når jeg siger, at siden det begyndte at gå fremad for United i denne sæson har Bailly været direkte vraget til midterforsvaret to kampe, mens resten af udskiftningerne har været pga. skader og træthed. Og det er altså et stort problem. Og så er der ledelsesproblemet. Rojo kan muligvis blive den leder midterforsvaret har manglet siden Rio og Vidic forlod klubben. Men han er både skadet i lang tid og skal være førstevalg da han kommer tilbage for at blive det. Ellers er de andre nok klart bedst med en direkte leder ved siden af sig (ligesom Evans, der var brillant ved siden af Rio, og nu brillerer i midterforsvaret hos WBA).
Forhåbentlig beholder United de Gea, for jeg er ikke i tvivl om, at han igen i næste sæson leverer op til sit bedste og så kommer United op på toppen (hvis han selvfølgelig fortsætter). Men det er ikke nødvendigvis dårligt for United hvis han bliver solgt for en hulens masse penge, og hans afløser bliver en anden mere stærk type kommer ind."
Indlægget er som sagt skrevet for næsten en måned siden. Hvad siger I andre? Er DDG stadig på vej mod sin drømmeklub eller har RM trukket sig?
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)