Om Vores Rivaler IX

8 år 11 måneder siden #3625 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX

Zyconith skrev: Nelson Semedo

Håber at Benfica fastholder deres krav på 55 mio € for ham.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #3626 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om Vores Rivaler IX
AS skriver, at repræsentanter for Barcelona er rejst til Portugal for at forhandle om netop ham.

En forstærkning? Tja - de kan i hvert fald rykke Sergi Roberto op på midten af banen nu, meeeen jeg har svært ved at se, at det gør den helt store forskel?

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

8 år 11 måneder siden #3627 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Om Vores Rivaler IX

DarioGomez skrev: AS skriver, at repræsentanter for Barcelona er rejst til Portugal for at forhandle om netop ham.

En forstærkning? Tja - de kan i hvert fald rykke Sergi Roberto op på midten af banen nu, meeeen jeg har svært ved at se, at det gør den helt store forskel?

Så giver det da både flere valgmuligheder på midtbanen og højrebacken?

Nelson Semedo er et kæmpe talent a la Danilo, Serge Aurier, etc. Det vil give dem noget mere dybde i truppen, hvilket i sidste ende kan gøre en forskel.

De har i princippet ikke nogen decideret højreback?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Zyconith.

8 år 11 måneder siden #3628 af DarioGomez
Jo, jo, det er jeg med på. Men hvor Verratti ville være en kæmpeforstærkning af førsteholdet, så gør det dem jo ikke til en større trussel, at de køber et talent.

Nøjagtigt som et Ceballos-køb også kan gøre os bedre i fremtiden, men ikke er en decideret forstærkning med det samme.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved DarioGomez.

8 år 11 måneder siden #3629 af Zyconith

Fondo_Sur skrev:

Zyconith skrev: Nelson Semedo

Håber at Benfica fastholder deres krav på 55 mio € for ham.

Jo flere penge der kan gå til portugisisk fodbold, jo bedre for fodbolden i hele Europa (og Sydamerika).

Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Zyconith.

8 år 11 måneder siden #3630 af Daniel
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin, larsvegas

8 år 11 måneder siden #3631 af Zyconith
Kan læse i det spanske og franske at der er godt knald på i Lille efter Bielsas ankomst, kan vi forvente en "genopstandelse" af Lille og ikke mindst Bielsa? Gerard Lopez, den nye ejer af klubben, virker til at have et godt blik for klubben og dens nye træner.

8 år 11 måneder siden #3632 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om Vores Rivaler IX

Zyconith skrev: Kan læse i det spanske og franske at der er godt knald på i Lille efter Bielsas ankomst, kan vi forvente en "genopstandelse" af Lille og ikke mindst Bielsa? Gerard Lopez, den nye ejer af klubben, virker til at have et godt blik for klubben og dens nye træner.

Jeg ser dem ingenlunde konkurrere med hverken Monaco eller Paris Saint-Germain. Ej heller med Marseille, som også ruster gevaldigt op med deres nye ejere i ryggen. I bedste fald kan de blande sig i kampen om Europa League-pladserne sammen med Nice, Lyon (trods de markante udskiftninger de har foretaget sig) og Saint-Étienne (godt nok har de mistet deres træner, Galtier, men de har fået erstattet ham rigtig fornuftigt med Óscar García). Og ligeledes Bordeaux, som også er inde i en positiv udvikling. Ej at forglemme Nantes med Ranieri i spidsen, hvilket kan gå begge veje.

Alt andet lige synes jeg toppen i Ligue 1 skærpes. Udviklingen er positiv og fremadrettet og der er masser af kvalitet. Og Bielsa og Lille kommer selvfølgelig til at bidrage yderligere til det. Men jeg vil sige, at det gå begge veje, ligesom med Nantes.

Apropos Lille, så har de solgt deres 26-årige højreback, Sébastien Corchia, til Sevilla.

8 år 11 måneder siden #3633 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om Vores Rivaler IX
El_Juan (og andre) kan man forestille sig at fransk fodbold er i så rivende en udvikling at de kan komme op og true Bundesligaen og Premier League om kampen om titlen som Europas næststærkeste liga?

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

8 år 11 måneder siden #3634 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om Vores Rivaler IX

Kassow-Rossing skrev: El_Juan (og andre) kan man forestille sig at fransk fodbold er i så rivende en udvikling at de kan komme op og true Bundesligaen og Premier League om kampen om titlen som Europas næststærkeste liga?

Jeg tvivler. Udfordringen er at alle klubberne - undtagen Paris Saint-Germain - er sælgende klubber. Det ser vi også tydeligt selv med mestrene fra Monaco. De slipper deres bedste spillere til holdene i Spanien, England, Tyskland og Italien. Sådan vil det formentlig blive ved med at være. Måske kan Marseille stadfæste sig i samme kaliber som PSG, men jeg tvivler.

Men på sin vis er fransk fodbold i en rivende udvikling i den forstand, at talentmassen er massiv. Frankrings landshold kan altså blive en magtfaktor i de kommende år. Og selvfølgelig vil der hist og her, som i forrige sæson med Monaco, være et hold som popper og slår igennem. Men det er formentlig kun PSG der sådan rigtig kan holde ved, fordi de ikke absolut skal sælge deres bedste spillere. Det gør dem konkurrencedygtige. Vi så det også med Lyon en årrække, men de måtte også slippere deres bedste spillere.

Frankrig fører an af landene lige efter de fire store. De er til gengæld også en sikker femmer foran Portugal og Holland.

8 år 11 måneder siden #3635 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om Vores Rivaler IX
Nu bliver jeg i tvivl om du taler landshold eller klubhold, men hvis du taler klubhold, så er Rusland faktisk foran Portugal og der er langt ned til Holland på 11. pladsen.

Set over de seneste fem sæsoner i Europa.

www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

8 år 11 måneder siden #3636 af DarioGomez
Så var det Semedo, man hentede sig i Barcelona. Han skal vi nok få gjort rundtosset.

Leveret af Kunena Forum