Om Vores Rivaler IX
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Real skal ihvertfald betale sig godt af for Danilo, hvis han skal sælges. Pris på 35-40 mio euro er vel ikke urealistisk?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kassow-Rossing skrev: Nu bliver jeg i tvivl om du taler landshold eller klubhold, men hvis du taler klubhold, så er Rusland faktisk foran Portugal og der er langt ned til Holland på 11. pladsen.
Set over de seneste fem sæsoner i Europa.
www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/
Say what? Jeg tror ikke lige du fangede konteksten. Jeg snakker som sådan hverken landshold eller klubhold. I Europa betegnes Spanien, England, Tyskland, Italien og Frankrig som de fem store (ligaer). Portugal bliver engang mellem nævnt der (så er det de seks store). Så nævnte jeg også både Portugal og Holland i sammenhængen i forhold til perspektiverne omkring talentudvikling og de forskellige landes landshold kontra deres liga (hvor der i Portugal og Holland ikke er mange landsholdsspillere i deres hjemmelige ligaer, akkurat som det - dog ikke helt i samme grad - gør sig gældende i Frankrig).
Det jeg skrev har intet med koefficenter eller lignende at gøre, hverken for klub- eller landshold. Det er jeg ikke videre interesseret i. Jeg skrev det - og nævnte videre Portugal og Holland - i forhold til min pointe om hvorfor jeg ikke mener Ligue 1 kan komme op og overhale Premier League og Bundesligaen. Og jeg nævnte Portugal og Holland i konteksten i forhold til, at klubberne i Frankrig - undtagen PSG - er sælgende klubber. Det samme gør sig gældende i Portugal og Holland, hvor der ligesom i Frankrig udvikles spillere som så oftest ryger videre til at en af de fire største ligaer (Spanien, England, Tyskland og Italien).
Grunden til jeg nævnte Frankrigs landshold var for at pointere den massive talentmasse de har. Og så er det på min egen lille liste, i forhold til min pointering, at Portugal og Holland er lige efter. Jeg refererede som sagt ikke til noget koefficentliste.
El_Juan skrev:
Kassow-Rossing skrev: El_Juan (og andre) kan man forestille sig at fransk fodbold er i så rivende en udvikling at de kan komme op og true Bundesligaen og Premier League om kampen om titlen som Europas næststærkeste liga?
Jeg tvivler. Udfordringen er at alle klubberne - undtagen Paris Saint-Germain - er sælgende klubber. Det ser vi også tydeligt selv med mestrene fra Monaco. De slipper deres bedste spillere til holdene i Spanien, England, Tyskland og Italien. Sådan vil det formentlig blive ved med at være. Måske kan Marseille stadfæste sig i samme kaliber som PSG, men jeg tvivler.
Men på sin vis er fransk fodbold i en rivende udvikling i den forstand, at talentmassen er massiv. Frankrings landshold kan altså blive en magtfaktor i de kommende år. Og selvfølgelig vil der hist og her, som i forrige sæson med Monaco, være et hold som popper og slår igennem. Men det er formentlig kun PSG der sådan rigtig kan holde ved, fordi de ikke absolut skal sælge deres bedste spillere. Det gør dem konkurrencedygtige. Vi så det også med Lyon en årrække, men de måtte også slippere deres bedste spillere.
Frankrig fører an af landene lige efter de fire store. De er til gengæld også en sikker femmer foran Portugal og Holland.
DarioGomez skrev: Så var det Semedo, man hentede sig i Barcelona. Han skal vi nok få gjort rundtosset.
€30 mio. betaler de for 23-årige Nélson Semedo. Desværre blev det ham i stedet for Cancelo. Og nu har de trods alt igen en fuldblods-højreback, hvilket da må ses som en mindre styrkelse, om end så ikke i forhold til dynamikken på deres hold. Men gid det var Barcelona og ikke deres tidligere træner, som havde hentet Englands mest overvurderede højreback for €60 mio.
Adil Rami skifter fra Sevilla til Marseille. OM betaler €6 mio. for den 31-årige centerforsvarer. Onsdag måtte Sevilla også vinke farvel til Vitolo, som er skiftet til Atlético Madrid. Den 27-årige kantspiller spiller i Las Palmas på en lejeaftale frem til januar, hvorefter han slutter sig til Simeones mandskab.
Så har AS Monaco forlænget kontrakterne med den stærke og alsidige back, Djibril Sidibe, samt den polske midterforsvarer, Kamil Glik.
Real Sociedad bekræftede i onsdags købet af Adnan Januzaj, som kommer til fra Manchester United. €8,5 mio. betaler La Real for den 22-årige offensivspiller.
madrid2000 skrev: Kyle Walker 27 til City fra Tottenham for 53 millioner pund. Hold da op. Han er jo ikke engang verdens bedste på sin position. Så hvad koster Carvajal så?
Real skal ihvertfald betale sig godt af for Danilo, hvis han skal sælges. Pris på 35-40 mio euro er vel ikke urealistisk?
Og det ser ud til de inden længe kan præsentere både Kyle Walker og Benjamin Mendy. Mens Joe Hart rygtes på vej til West Ham. Så skulle City angiveligt for alvor også have meldt sig ind i jagten på Mbappé.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Og ikke mindst det påståede køb af Bonucci er vanvittigt, og det må virkelig også fritage Juventus for en plads blandt favoritterne i næste års CHL.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Medmindre man altså antager, at Sergi Roberto er et bedre valg på midten end deres nuværende folk - og at Semedo er markant bedre på backen end Roberto/Vidal.
Jeg kan virkelig ikke se det geniale i den handel.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
El_Juan skrev:
Kassow-Rossing skrev: Nu bliver jeg i tvivl om du taler landshold eller klubhold, men hvis du taler klubhold, så er Rusland faktisk foran Portugal og der er langt ned til Holland på 11. pladsen.
Set over de seneste fem sæsoner i Europa.
www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/
Say what? Jeg tror ikke lige du fangede konteksten. Jeg snakker som sådan hverken landshold eller klubhold. I Europa betegnes Spanien, England, Tyskland, Italien og Frankrig som de fem store (ligaer). Portugal bliver engang mellem nævnt der (så er det de seks store). Så nævnte jeg også både Portugal og Holland i sammenhængen i forhold til perspektiverne omkring talentudvikling og de forskellige landes landshold kontra deres liga (hvor der i Portugal og Holland ikke er mange landsholdsspillere i deres hjemmelige ligaer, akkurat som det - dog ikke helt i samme grad - gør sig gældende i Frankrig).
Det jeg skrev har intet med koefficenter eller lignende at gøre, hverken for klub- eller landshold. Det er jeg ikke videre interesseret i. Jeg skrev det - og nævnte videre Portugal og Holland - i forhold til min pointe om hvorfor jeg ikke mener Ligue 1 kan komme op og overhale Premier League og Bundesligaen. Og jeg nævnte Portugal og Holland i konteksten i forhold til, at klubberne i Frankrig - undtagen PSG - er sælgende klubber. Det samme gør sig gældende i Portugal og Holland, hvor der ligesom i Frankrig udvikles spillere som så oftest ryger videre til at en af de fire største ligaer (Spanien, England, Tyskland og Italien).
Grunden til jeg nævnte Frankrigs landshold var for at pointere den massive talentmasse de har. Og så er det på min egen lille liste, i forhold til min pointering, at Portugal og Holland er lige efter. Jeg refererede som sagt ikke til noget koefficentliste.
El_Juan skrev:
Kassow-Rossing skrev: El_Juan (og andre) kan man forestille sig at fransk fodbold er i så rivende en udvikling at de kan komme op og true Bundesligaen og Premier League om kampen om titlen som Europas næststærkeste liga?
Jeg tvivler. Udfordringen er at alle klubberne - undtagen Paris Saint-Germain - er sælgende klubber. Det ser vi også tydeligt selv med mestrene fra Monaco. De slipper deres bedste spillere til holdene i Spanien, England, Tyskland og Italien. Sådan vil det formentlig blive ved med at være. Måske kan Marseille stadfæste sig i samme kaliber som PSG, men jeg tvivler.
Men på sin vis er fransk fodbold i en rivende udvikling i den forstand, at talentmassen er massiv. Frankrings landshold kan altså blive en magtfaktor i de kommende år. Og selvfølgelig vil der hist og her, som i forrige sæson med Monaco, være et hold som popper og slår igennem. Men det er formentlig kun PSG der sådan rigtig kan holde ved, fordi de ikke absolut skal sælge deres bedste spillere. Det gør dem konkurrencedygtige. Vi så det også med Lyon en årrække, men de måtte også slippere deres bedste spillere.
Frankrig fører an af landene lige efter de fire store. De er til gengæld også en sikker femmer foran Portugal og Holland.
Beklager. Det er min fejl. Jeg må have misforstået.
Nåh Semedo til Barcelona. Tror I dette var den store 'bombe' som ingen medier skulle have vidst noget om på forhånd? ;)
www.fcbarcelona.dk/Nyheder/officielt-bar...r-nelson-semedo.html
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Semedo er i min optik ikke en bombe. Langt fra. Det er handel på højde med Theo i min verden. Ikke andet. Men det kan da godt være, at Barcelona ser anderledes på det.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Så han undskylder nok og offentliggør en forlængelse af kontrakten.
Det er skulle eftersigende være kl. 12.00.
DarioGomez skrev: Han holder nok ikke pressemøde for at sige, han rejser ... det ville være komisk.
Så han undskylder nok og offentliggør en forlængelse af kontrakten.
Det er skulle eftersigende være kl. 12.00.
Verratti tager ikke sig selv særligt seriøst anyway, så man skal aldrig sige aldrig med den cigaret-glade italiener.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.