Om Vores Rivaler IX

8 år 11 måneder siden #3661 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om Vores Rivaler IX
En af de bedre artikler på engelsk om hvem Bonucci egentlig er: www.theguardian.com/football/2016/mar/16...iola-manchester-city

Fondo_Sur skrev: Bonucci gemmer sig bag andre gode forsvarspiller, og er ofte blot en støttespiller. Jeg ved ikke hvorfor han er udpeget til at være det helt store. Man kunne ligeså godt nævne Chellini eller Barzagli.

Kunne det være fordi, at han er en verdens bedste midterforsvarere på bolden? Hvis ikke den bedste bedste? At sige han er støttespiller er lige på grænsen til at være usagligt. Han er en fundamental spiller i det opbyggende spil. Og nej, der kan man ikke lige så godt nævne Chiellini eller Barzagli, for de er ikke lige så gode på bolden som Bonucci er (og så er det endda ikke engang fordi Chiellini er dårlig på bolden, men stadig ikke lige så god som Bonucci). Fysisk er Bonucci også et monster, så det er heller ikke ligefrem der det halter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jakobsif555

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #3662 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om Vores Rivaler IX

Fondo_Sur skrev:

Pelle skrev: Ej stop nu. Der er skrevet mange besynderlige indlæg herinde hen over sommeren. Men at påstå, at Bonuccu og Umtiti er bare TILNÆRMELSESVIS samme kaliber er simpelthen bare forfærdelig skrevet!

Bonucci gemmer sig bag andre gode forsvarspiller, og er ofte blot en støttespiller. Jeg ved ikke hvorfor han er udpeget til at være det helt store. Man kunne ligeså godt nævne Chellini eller Barzagli.

Jeg siger slet ikke at han ikke er god, men jeg tror bare ikke at nogen af dem passer ind i Barcas spil. De har jo lavet mange fejlcast i de senere år. Tror dog ikke at Semedo bliver en af dem :-)

Bonucci har hele pakken. Jeg er slet ikke enig i, at han er dårlig på bolden, tværtimod. Han er et fysisk pragteksemplar, han har en helt eminent placeringsevne, der gør op for den manglende fart, man ofte ser hos store CB'ere. Mest af alt er han en klog spiller. Jeg synes - hands down - at han er en af verdens bedste på sin position, og han har en kæmpe del af æren for, at Juventus har opnået så meget. At nævne Barzagli i samme sætning som Chiellini og Bonucci er bare utopi - jeg undskylder det med, at du er på sommerferie og utvivlsomt er blevet ramt af solstik, Fondo_Sur ;-)

Umtiti har været et helt fint Barca-køb. Men der er altså virkelig lang vej, før man overhovedet kan begynde at sammenligne ham med spillere som Bonucci og Chiellini.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan, Jakobsif555, Neye

8 år 11 måneder siden #3663 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Hmm, meget muligt!

Jeg har bare den generelle holdning, at italienske spillere (såvel som fra andre lande) falder drastisk i niveau, når der ikke bliver spiller på egne præmisser. Pique er også aldeles fremragende for Barca, men han ville sejle rundt i England.

Bonucci til Barca er ingen sikker investering. Milan har dog handlet formidabelt.

Det var alt!
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Fondo_Sur.

8 år 11 måneder siden #3664 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Om Vores Rivaler IX
Flere medier rapporterer at Barca skulle have budt 45 mio € for Dele Alli. Det kan de vidst godt doble før der er en reel chance for at Levy går med til det. Det er svært at spå om hvordan han ville passe ind hos dem, men han har nogle spidskompetencer som alle hold i verden kan bruge, og kan udvikle sig til en virkelig verdensklassespiller.

8 år 11 måneder siden #3665 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om Vores Rivaler IX

JesperA skrev: Flere medier rapporterer at Barca skulle have budt 45 mio € for Dele Alli. Det kan de vidst godt doble før der er en reel chance for at Levy går med til det. Det er svært at spå om hvordan han ville passe ind hos dem, men han har nogle spidskompetencer som alle hold i verden kan bruge, og kan udvikle sig til en virkelig verdensklassespiller.

Der skal nok 100 mio euro på bordet før Levy overhovedet vil begynde forhandlinger..

8 år 11 måneder siden #3666 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om Vores Rivaler IX

JesperA skrev: Flere medier rapporterer at Barca skulle have budt 45 mio € for Dele Alli. Det kan de vidst godt doble før der er en reel chance for at Levy går med til det. Det er svært at spå om hvordan han ville passe ind hos dem, men han har nogle spidskompetencer som alle hold i verden kan bruge, og kan udvikle sig til en virkelig verdensklassespiller.

Hvis det er sandt, så er det et fornærmende lavt bud. Nærmest tangerende til et respektløst bud fra Barcelona.

8 år 11 måneder siden #3667 af Neye
Besvaret af Neye på emne Om Vores Rivaler IX
Bonucci er så absolut fra øverste hylde blandt verdens bedste centerbacks og sammen med Hummels, den der er bedste på bolden (og placeringsevne) . Bonucci slår Ramos og Boateng på fysikken, så ja, han er nok aktuelt verdens bedste centerback.

Edit: BTW, om 5 år er Vallejo landet på den øverste hylde
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Neye.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

8 år 11 måneder siden #3668 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om Vores Rivaler IX
Milan har forresten også hentet Biglia.

Damn et projekt. Og endda med Aubemeyang og/eller Morata i søgelyset.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

8 år 11 måneder siden #3669 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om Vores Rivaler IX
Weekendens mest ligegyldige spørgsmål:

Hvem skal vi være mest bekymret for ift CHL? Særligt med kig på indkøb osv?

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved DarioGomez.

8 år 11 måneder siden #3670 af zizou21
Besvaret af zizou21 på emne Om Vores Rivaler IX

DarioGomez skrev: Weekendens mest ligegyldige spørgsmål:

Hvem skal vi være mest bekymret for ift CHL? Særligt med kig på indkøb osv?

Os selv...

Vi har stadig Europa's bedste trup, så vi kan kun spænde ben for os selv.

Skulle vi gøre det, er det vel de sædvanlige der står på spring - Barca og Bayern! Måske Chelsea alt afhængig af hvem de får byttet Costa ud med, nu da Lukaku glippede for dem.

Hala

8 år 11 måneder siden #3671 af Carlos3
Besvaret af Carlos3 på emne Om Vores Rivaler IX
Ja Barca, Bayern og Atletico som sædvanlig, tror ikke Juventus bliver en så stor trussel næste sæson som de sidste, især ikke da deres styrke lå i forsvaret og de har smidt bonucci og Alves afsted. Fra England ja Chelsea måske, men jeg tror ikke de er klar nok til at spille med de store fra allerede næste sæson af. Hvis zidane roteret godt og BBC holder sig skadesfri og er i hopla, så er the treble inde for rækkevidde No doubt!

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano

8 år 11 måneder siden #3672 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg kan virkelig virkelig ikke se Chelsea være en stor europæisk trussel... Jeg glæder mig til at se, om Conte kan få kreeret en spilledygtig bredde i den trup, for den er godt nok noget tynd... Hva brugte han i seneste sæson? 13 spillere regelmæssigt? Jojo, de spillede ikke europæisk, så det kunne godt betale sig i længden, men generelt er der simpelthed for få hold/managere i England, der virkelig tør satse på flere fronter/turneringer. Oftest ender det med, at en god sæson er en høj placering i ligaen. På den måde er det jo godt, at en som Mourinho er kommet til. Hvis Chelsea ikke forstærker sig, sådan at de ikke kun har klasse fra spiller nummer 1-11, men også fra 12-18, så spår jeg dem ikke de store chancer.

Fra England er det nok mest Manchesterklubberne, der bør skæves til, men så igen.... Usual suspects; Barca, Bayern, Atletico

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Leveret af Kunena Forum