Om Vores Rivaler IX
Scriptophobe skrev:
Pelle skrev:
Sahinovic skrev: ''Manglende intensitet'', ''manglende gejst'', ''bange for Messi og Neymar''.
Ja, de va så bange for Neymar at de lod hans frisparksmål gå ind, helt klart grundet manglende intensitet og gejst der gjorde at den gik ind. Det samme med Messi' mål, vi har set kombinationerne hundrede tusinde gange før (mod os selv endda), men det var helt klart grundet manglede intensitet, gejst og fordi de var bange for Messi at den gik ind.
Hvorfor ikke bare lægge det ud som at FC Barcelona simpelthen var bedre end Atl. Madrid igår? De har aldrig haft det specielt svært når de møder Atl. Madrid, så jeg tror nok ikke det var mangel på intensitet eller gejst der gjorde at FC Barcelona endnu engang vandt over Atl. Madrid.
Du så tydeligvis ikke kampen..
Alternativt kan det også bare tænkes, at Sahinovic, modsat mange andre, besidder bare en snert af realitetssans.
Man kunne passende pege på Espanyol, og spørge hvorvidt de mødte op med nogen som helst form for intensitet og ambitioner om at stjæle point fra Real Madrid. Der er ikke noget der tyder på det. Men det ville ganske enkelt være et dumt spørgsmål at stille, for Espanyol tabte ikke fordi de manglede intensitet og ambitioner. De tabte fordi de manglede niveau og Real Madrid ganske enkelt bare var meget, meget bedre. Tilfældet var præcis det samme i kampen mellem Atlético og Barcelona. Atlético var bare ikke gode nok og det var ikke et spørgsmål om intensitet, men ganske enkelt bare et spørgsmål om kvalitet. Netop kvalitet havde Barcelona til overflod, efter Messi blev skiftet ind i kampen.
Som jeg skriver, så var tilfældet præcis det samme i Espanyol kampen. Havde Espanyol mødt Barca, var der blevet gået meget mere til stålet, da de kæmper om "magten i Katalonien". Barca vil for Espanyol altid være holdet, man bare VIL slå.
Det samme gælder Real Madrid, når det kommer til Atlético.
Nu er du jo selv rødglødende Barca-fan, hvorfor jeg naturligvis vil mene, at du er farvet og usaglig. Og at du sidder og snakker om realitetssans vidner vel bare om, hvilket stadie du befinder dig på. Men fair nok. Nogle mener, at Atlético gjorde alt, hvad der stod i deres magt i går. Det mener jeg bestemt ikke. Så lad os bare konkludere, at vi ser fodbold meget forskelligt. Det Atlético-hold jeg plejer at se kan sagtens lave 3 sammenhængende afleveringer, når de ikke er presset af modstanderen.
Vi er tydeligvis uenige, så lad det blive ved det.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Scriptophobe
- Gæst
-
Pelle skrev: Nu er du jo selv rødglødende Barca-fan, hvorfor jeg naturligvis vil mene, at du er farvet og usaglig. Og at du sidder og snakker om realitetssans vidner vel bare om, hvilket stadie du befinder dig på. Men fair nok. Nogle mener, at Atlético gjorde alt, hvad der stod i deres magt i går. Det mener jeg bestemt ikke. Så lad os bare konkludere, at vi ser fodbold meget forskelligt. Det Atlético-hold jeg plejer at se kan sagtens lave 3 sammenhængende afleveringer, når de ikke er presset af modstanderen.
Jeg ved ikke hvor du har det fra, men jeg er ikke rødglødende Barcelona-fan. Som mit profilbillede måske indikerer, så er Milan min klub, men som jeg tidligere har nævnt herinde, så nærer jeg stor sympati for Barcelona og i Spanien er det da klart det hold jeg bedst kan lide. Men rødglødende Barcelona-fan er jeg under ingen omstændigheder. Fan er jeg vel knapt nok. Jeg kan lide at se deres kampe og jeg kan lide den måde de spiller fodbold på. Jeg kan også lide flere af deres spillere. Men mit forhold til Barcelona er ikke mere fan-agtigt end mit forhold til en klub som Arsenal, som jeg også elsker at se spille.
www.madridista.dk/index.php/forum/debat/...vii?start=6792#65830
www.madridista.dk/index.php/forum/debat/...vii?start=6768#65768
I øvrigt er det da meget muligt at Atlético plejer at kunne lave 3 sammenhængende afleveringer, når de ikke er presset af modstanderen. Det er vel ret ligegyldigt i forhold til kampen i går, hvor de som regel var presset godt og grundigt af Barcelona.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Pelle skrev: Nu er du jo selv rødglødende Barca-fan, hvorfor jeg naturligvis vil mene, at du er farvet og usaglig.
Pelle, er det kun Barca fans som har hang til at være farvet, eller hvordan? ;) Er det fuldstændig usandsynligt, at når du som fan af Real ser en Barca-kamp, så er der måske også en lille risiko for, at du selv bliver en smule farvet?
Jeg synes at Scriptophobe er særdeles saglig, ligesom mange andre herinde som ikke nødvendigvis er fan af Real. Og gudskelov for at vi også har nogle af dem. De Barca fans der er herinde udelukkende for at sende stikpiller afsted, de er på et vildspor og skal selvfølgelig sorteres fra, hvilket de da også temmeligt konsekvent bliver, men ligeså vel som ikke alle grønlændere er alkoholikere, så er man altså heller ikke pr. definition usagelig, bare fordi man måtte være fan af Barca ;)
Altid Real Madrid.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Zizou1981 skrev: Problemet er, at vi ikke har en spiller der sætter 3-4 mand af ligesom Messi. Derfor får vi det også sværere mod dem. DI Maria var vel det tætteste vi har været på en spiller med samme drive og drible egenskaber som Messi.
Så du Lucas Vazquez i går?! ;)
Jeg er selvfølgelig en anelse ovre i det spøgefulde hjørne her, men synes lidt han mangler at få nogle kommentare med på vejen, for hans præstation i går. Tror det var Sebberg som ganske velargumenteret var inde på, at vi i nogle af kampene i sidste sæson kom til at lide under manglen på en spiller med det rigtig offensiv drive og driblinger i støvlerne. Lucas kom godt nok ind på et tidspunkt, hvor Espanyol var gået godt og grundigt i smadder, men han overraskede mig altså særdeles positivt og viste netop nogle af de dribleegenskaber, som vi mangler i truppen. Det synes jeg var dejligt.
Nu er det ikke fordi, at jeg tror, at Lucas bliver kompensationen for vores mangel af en Lionel Messi i truppen - dette er måske i virkeligheden alle de andres holds mangel - men gejsten det må frigive, at få chancen for barndomsklubben, det kan måske gøre, at han går hen og bliver et særdeles positivt indslag - som Callejon også var det - og altså én hvis kvaliteter måske kan komme til at gøre en forskel i visse kampe :)
Altid Real Madrid.
FranciscoISCO skrev:
Pelle skrev: Nu er du jo selv rødglødende Barca-fan, hvorfor jeg naturligvis vil mene, at du er farvet og usaglig.
Pelle, er det kun Barca fans som har hang til at være farvet, eller hvordan? ;) Er det fuldstændig usandsynligt, at når du som fan af Real ser en Barca-kamp, så er der måske også en lille risiko for, at du selv bliver en smule farvet?
Jeg synes at Scriptophobe er særdeles saglig, ligesom mange andre herinde som ikke nødvendigvis er fan af Real. Og gudskelov for at vi også har nogle af dem. De Barca fans der er herinde udelukkende for at sende stikpiller afsted, de er på et vildspor og skal selvfølgelig sorteres fra, hvilket de da også temmeligt konsekvent bliver, men ligeså vel som ikke alle grønlændere er alkoholikere, så er man altså heller ikke pr. definition usagelig, bare fordi man måtte være fan af Barca ;)
Godt ord igen - selvfølgelig kan man være saglig, selv om man er fan af hyklerne ;-)
Som jeg skrev, så har vi tydeligvis set kampen forskelligt. Det har jeg svært ved at forstå, men jeg accepterer naturligvis, at det er sådan, det er :-)
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
madrid2000 skrev: Må Vidal og Arda godt bruges i CHL eller skal de gemmes til Barca?
Jeg tror at jeg forstaar dit spoergsmaal. Du mener nok om de skal "gemmes" til Jjanuar, ikke? :-)
De kan ikke registreres til at spille i FIFA regi foer naeste aar :-)
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Det jeg mente var, om Arda og Vidal bliver brugt af Sevilla og Atl.Madrid i chl, for så kan Barcelona ikke bruge dem i chl. Eller bliver de ikke brugt, så de kan spille for Barcelona efter Januar?
madrid2000 skrev: Jeg ved ikke om jeg forstod di svar.
Det jeg mente var, om Arda og Vidal bliver brugt af Sevilla og Atl.Madrid i chl, for så kan Barcelona ikke bruge dem i chl. Eller bliver de ikke brugt, så de kan spille for Barcelona efter Januar?
Saa er jeg med.
De bliver ikke brugt overhovedet foer januar :-)
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Jeg troede Arda og Vidal var stadig i Athletico og Sevilla og først ville skifte over til januar.
Hvor er det dumt: Skal de så bare træne et halvt år?
madrid2000 skrev: Det er mig der er dum her.
Jeg troede Arda og Vidal var stadig i Athletico og Sevilla og først ville skifte over til januar.
Hvor er det dumt: Skal de så bare træne et halvt år?
Hehe Arda og Vidal har trænet med Barca i et stykke tid nu. Og det skal de fortsætte med frem til det nye år, ja :-)
www.bt.dk/fodbold/premier-league-ekspert...er-deres-favorithold