Om Vores Rivaler IX

8 år 11 måneder siden #3997 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om Vores Rivaler IX

Zyconith skrev:

El_Juan skrev:

Carlos3 skrev: vi har ikke tilbagekøbsklausul på ham vel ?

Nej. "Kun" en forkøbsret (og 40% ved et videresalg til en anden klub).

Så det vil sige at i tilfælde af at vi køber ham for 100.000.000 € at vi så får 40 af dem, og reelt kun slipper med 60?

Nej. Jeg skrev til en anden klub, som JimmyBroe også citerede. Eftersom jeg også havde skrevet, at Real Madrid har en forkøbsret, så troede jeg egentlig det var indforstået at en "anden klub" ikke også talte Real Madrid. Og det ligger også i ordet VIDERESALG (han bliver solgt videre, ikke tilbage)... ellers havde jeg skrevet tilbagekøb ;-)

Forkøbsret til Real Madrid (kommer der et bud på spilleren, så orienterer Lyon Real Madrid, som kan vælge om de vil matche buddet eller ej).
Og 40% ved et videresalg til en anden klub (end Real Madrid, selvfølgelig). Jeg tror aldrig i historien at en klub har benyttet sig af et videresalg med procenter til sig selv... Der kommer en forkøbsret (eller tilbagekøbsklausul) ind i billedet... :-D
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #3998 af El_Juan

Raul 4 ever skrev: Jeg forstår godt snakken om Veratti. Veratti en muligvis i top-5 over bedste midtbanespillere i verden og ville desuden passe godt til Barca. Det er kun Busquets som også kan blande sig i den kategori. De andre spillere som Barca råder over til midtbanen, og dem der ellers er rygtet på vej, har ikke samme klasse.

Så min største "frygt" var at de havde byttet Neymar for Veratti samt Dembele/Dybala/whatever. Det havde efterladt dem med hvad der muligvis stadig var det bedste angreb i verden, samt en midtbane der muligvis også var den bedste i verden. Pt. synes jeg vores midtbane på papiret slår Barcas med flere længder.

Nu var det udfra devisen om, at de allerede råder over nok spillere til de tre midtbanepladser. Isoleret set, så er der ingen tvivl om, at Verratti ville bringe mere kvalitet til deres midtbane. I den forstand kan jeg godt forstå det, ligeledes på sigt som afløser for Iniesta. Men det var mest af alt set i det lys, at de som sagt allerede har syv spillere til tre pladser.

Det indikerer vel, at de agter en sælge en eller to på midtbanen, hvis rygterne om tilgang til deres midtbane holder stik (Mascherano, Sergi Roberto, Rafinha og måske Samper og/eller endda Gomes). Ellers mener jeg også fortsat de bør fokusere på at få gang i Rakitic og Gomes, som begge præsterede under niveau i forrige sæson. Især Rakitic. Gomes er lidt mere undskyldt, eftersom det var hans første sæson i klubben. Så har de altså også en talentfuld ung herre i Denis Suárez som står på spring.

Og for at runde Verratti af, så synes den at være lukket. Heldigvis vil nogle mene. Jeg ser nok bare ikke det store lys i ham som mange andre, mest af alt fordi det virker som om han hellere vil pisse sin karriere væk end at være den bedste. Hvis han vitterligt vil være den bedste, så prioriterer han sin karriere frem for at k.... chicks på Ibiza, danse natten langt på natklubberne og ryge smøger... For der er ingen tvivl om, at talentet er der og ligeledes potentialet til at blive verdens bedste midtbanespiller...

8 år 11 måneder siden #3999 af El_Juan

Barcelona are willing to spend £120m in a bid to sign Philippe Coutinho from Liverpool. (Star on Sunday)

Er Sergi Roberto på vej væk fra FC Barcelona?

INTEREST IN ROBERTO?

Manchester United and Chelsea are considering making moves for Barcelona midfielder Sergi Roberto, according to Spanish publication Don Balon.

Roberto's future at Barcelona is reportedly unclear after Ernesto Valverde's arrival, with Barca also poised to make new additions after Neymar’s departure.

Apparently Roberto has a £36m release clause and United, Chelsea and Monaco are weighing up offers.

Og så rygtes Vermaelen til Everton:

EVERTON INTEREST IN VERMAELEN?

Everton are the latest team to be linked with a move for Barcelona defender Thomas Vermaelen.

The former Arsenal centre-back looks set to leave the Nou Camp after an injury-hit spell.

And The Sun say Everton are interested in securing his services to help with cover at the back.

West Brom and Anderlecht are also reportedly interested.

Mens Aubameyang ser ud til at fortsætte i Borussia Dortmund:

AUBAMEYANG: I'M STAYING

Pierre-Emerick Aubameyang has confirmed he has had offers to leave Borussia Dortmund this summer, but will now be staying with the club.

The striker was linked with a move to China as well as AC Milan, Chelsea and Manchester City.

"It is true that I spoke to Borussia Dortmund before I went on vacation,” he told German newspaper Welt am Sonntag. “I told them my thoughts, that I was maybe ready to try something different. It was open and fair talks with Michael Zorc [Dortmund director of football] and Hans-Joachin Watzke [Dortmund CEO].

"But none of the clubs that wanted me could make it happen. So I'll stay here at Borussia Dortmund. I like staying here very much, as I feel at home in Dortmund."

Om end Gazzetta dello Sport mener at vide, at Aubameyang fortsat er et af fem angrebs-emner som AC Milan kigger på:

AC Milan's summer spending shows no signs of slowing.

According to Gazzetta dello Sport the Rossoneri have a seven-man shortlist as they look to bolster their striking options.

Top of that list is Borussia Dortmund striker Pierre-Emerick Aubameyang. Also under consideration are wantaway Chelsea forward Diego Costa, Andrea Belotti, former United hitman Zlatan Ibrahimovic and Nikola Kalinic.

8 år 11 måneder siden #4000 af El_Juan
Og i det engelske - her på dagen hvor Chelsea og Arsenal tørner sammen i den engelske Community Shield Cup - rygtes Gareth Bale til Chelsea, mens Conte angiveligt ikke føler sig helt sikker på, at kunne holde på Hazard:

Antonio Conte has claimed he is powerless to stop Chelsea selling Eden Hazard. (Sunday Mirror)

8 år 11 måneder siden #4001 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om Vores Rivaler IX
Draxlers agent er blevet set og fotograferet i Barcelona.

De må godt nok være desperate efterhånden.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

8 år 11 måneder siden #4002 af El_Juan

DarioGomez skrev: Draxlers agent er blevet set og fotograferet i Barcelona.

De må godt nok være desperate efterhånden.

Haha. Det vil sikkert glæde Klopp! Kunne ellers godt have set Liverpool snuppe Draxler hvis Barcelona hentede Coutinho. Om de henter Draxler eller Di María er lidt potato/potato. Hvis det sker tager jeg det som et tegn på, at de ikke henter Coutinho. Så må man næsten forvente, at de går all-in på Dembele.

Jeg begriber dem ikke rigtig. Så de vil have Dembele og Coutinho til at veksle om den tredje plads sammen med Messi og Luis Suárez. Og så med Paco Alcácer og Deulofeu som backups (og væk med Arda Turan og Munir). Om det så bliver Dembele og Draxler/Di María (i stedet for Coutinho) er lidt hip som hap, om end jeg mener Coutinho er en anelse bedre end de to.

Det må være lidt en flad fornemmelse for Barca-fansene, især når også Dybala, Hazard og Mbappé mv. har været nævnt... Og de samtidig har pengene til at hente en spiller fra absolut øverste hylde.

8 år 11 måneder siden #4003 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Om Vores Rivaler IX

El_Juan skrev:

Zyconith skrev:

El_Juan skrev:

Carlos3 skrev: vi har ikke tilbagekøbsklausul på ham vel ?

Nej. "Kun" en forkøbsret (og 40% ved et videresalg til en anden klub).

Så det vil sige at i tilfælde af at vi køber ham for 100.000.000 € at vi så får 40 af dem, og reelt kun slipper med 60?

Nej. Jeg skrev til en anden klub, som JimmyBroe også citerede. Eftersom jeg også havde skrevet, at Real Madrid har en forkøbsret, så troede jeg egentlig det var indforstået at en "anden klub" ikke også talte Real Madrid. Og det ligger også i ordet VIDERESALG (han bliver solgt videre, ikke tilbage)... ellers havde jeg skrevet tilbagekøb ;-)

Forkøbsret til Real Madrid (kommer der et bud på spilleren, så orienterer Lyon Real Madrid, som kan vælge om de vil matche buddet eller ej).
Og 40% ved et videresalg til en anden klub (end Real Madrid, selvfølgelig). Jeg tror aldrig i historien at en klub har benyttet sig af et videresalg med procenter til sig selv... Der kommer en forkøbsret (eller tilbagekøbsklausul) ind i billedet... :-D

Men jeg tænker, og det er det mit spørgsmål gik på, at videresalgsklausulen nødvendigvis også må gælde hvis Real Madrid køber ham tilbage. Hvilket i sig selv er lidt af en morsom teknikalitet hvis det nu er sådan det fungerer. Det var bare det.

Nå, men tilbage til virkeligheden. Det var da flot af Mariano. Alt held og lykke til ham.

3 - 0 til Bielsa mod Nantes.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

8 år 11 måneder siden #4004 af El_Juan

Zyconith skrev: Men jeg tænker, og det er det mit spørgsmål gik på, at videresalgsklausulen nødvendigvis også må gælde hvis Real Madrid køber ham tilbage. Hvilket i sig selv er lidt af en morsom teknikalitet hvis det nu er sådan det fungerer. Det var bare det.

Nå, men tilbage til virkeligheden. Det var da flot af Mariano. Alt held og lykke til ham.

3 - 0 til Bielsa mod Nantes.

Nej, selvfølgelig gør den ikke det. Så er det jo heller ikke et videresalg, men blot et tilbagesalg... Det er heller ikke en klausul som sådan. Real Madrid får blot 40% hvis Lyon sælger ham videre til en anden klub (som IKKE er Real Madrid, eftersom Real Madrid i stedet har en forkøbsret). Skulle et andet hold f.eks. byde €50 mio. for ham til sommer, så kan Real Madrid matche det bud hvis de ønsker. Så kan der derefter være nogle teknikaliteter iht. forhandlingerne. Men jeg tror bare vi skal lade den ligge ved det :-D

Der er heller ikke 100% klarhed som jeg tyder det omkring hvad aftalen mellem Lyon og Real Madrid egentlig er. Det eneste der er sikkert er at der ikke er en tilbagekøbsklausul. Alle forlydender har gået på en forkøbsret plus 40% ved et videre salg. Teknikaliteterne kender jeg ikke. Det har jeg heller ikke kunnet læse mig frem til i pressen efter han blev solgt. Så der må vi bare afvente og se hvis det bliver en realitet. Det er dog sikkert, at omstændighederne omkring et videresalg (med de 40%) ikke gælder hvis Real Madrid køber ham. Der kan så være nogle teknikaliteter iht. forhandlingerne hvis Real Madrid vælger at matche et evt. bud fra en anden klub. Time will tell, hvis det kommer så vidt.

8 år 11 måneder siden #4005 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Morata brænder straffe for Chelsea. Woops

8 år 11 måneder siden #4006 af Neye
Besvaret af Neye på emne Om Vores Rivaler IX
Coutinhos vej til Barcelona synes kortere, hvis man skal tro de engelske medier. Gad vide hvilden 10'er Liverpool vil gå efter.

EDIT: Håber de anser Bale som et muligt emne, så vi kan få skippet ham af vejen......
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Neye.

8 år 11 måneder siden #4007 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om Vores Rivaler IX
100 millioner euro for Coutinho er da også en slags penge. Men han var da også med imponerende 7 assists og 13 mål med til at spille Liverpool op på en fremragende 4. plads i Premier League, kun sølle 17 point efter Chelsea på 1. pladsen. Spillere som Delle Alli og Eriksen må vel sagtens koste det dobbelte på dagens marked?

Nå, men Barcelona skal have lov til at handle dumt. Coutinho vil end ikke være tæt på at være tilnærmelsesvis nok til at lappe det gabende kødsår Neymar forårsagede Barcelona, da han skiftede til mægtige PSG.

Men det skal da blive sjovt at følge.

8 år 11 måneder siden #4008 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Om Vores Rivaler IX

Daniel skrev: 100 millioner euro for Coutinho er da også en slags penge. Men han var da også med imponerende 7 assists og 13 mål med til at spille Liverpool op på en fremragende 4. plads i Premier League, kun sølle 17 point efter Chelsea på 1. pladsen. Spillere som Delle Alli og Eriksen må vel sagtens koste det dobbelte på dagens marked?

Nå, men Barcelona skal have lov til at handle dumt. Coutinho vil end ikke være tæt på at være tilnærmelsesvis nok til at lappe det gabende kødsår Neymar forårsagede Barcelona, da han skiftede til mægtige PSG.

Men det skal da blive sjovt at følge.

Jeg er mere bange for, om de får lukket en handel med dembele...

Vi står med en isco uden kontraktforlængelse og formentlig ingen Mbappe, men derimod BBC... jeg synes efterhånden, vores ageren på markedet er ligeså questionable som al kaosset i Barca.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

Leveret af Kunena Forum