Om Vores Rivaler IX
Jaken skrev: Tænk at det rent faktisk skete. Vildt.
Barcelona startede vinduet med at forsøge at poache en af PSG’s bedste spillere og ender i stedet med at se det modsatte ske. Det er nærmest lige delt komisk og bekymrende...
Haha ja de troede de kunne få ham så de fik Fabregas. De må lærere at være lidt mere ydmyge når de snakker om andre spillere og ikke tro at de får hvem de peger på, blot ved at udtale i medierne at de interesserer sig for spilleren.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg siger ikke vi kan stå med en europæisk Superliga om 7-10 år, men det eksploderede spillermarked, den generelle udvikling i europæisk topfodbold (flere og flere penge, større TV-aftaler og udenlandske investorer), udviklingen i Kina og USA og VM-slutrunden i Qatar 2022 kommer til at påvirke sporten mere og mere. Og jeg synes det peger mere og mere i retningen af en europæisk Superliga (og endnu større eksponering i USA og Asien).
Jeg tror ikke på den liga-struktur vi kender i dag vil blive ved med at overleve dette. FIFA, UEFA og de nationale forbund er under pres. Sporten kommer til at udvikle sig endnu mere markant. Og jeg tvivler på, at fodbold vil være som vi kender det i dag om 7-10 år.
Mark my words. Denne transfer startskuddet til det nye der venter :-)
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
El_Juan skrev: Denne handel er epokeafgørende. Fodbold - europæisk topfodbold i særdeleshed - træder ind i en ny æra med denne handel. Det er en udvikling der bliver meget interessant at følge de kommende fem år, hvor VM-slutrunden i Qatar (2022) i øvrigt afvikles. Det bliver ligeledes et nyt og epokeafgørende moment hvis og i så fald det bliver en vinter slutrunde, for det vil for meget stor indvirkning på fodboldkalenderen i Europa.
Jeg siger ikke vi kan stå med en europæisk Superliga om 7-10 år, men det eksploderede spillermarked, den generelle udvikling i europæisk topfodbold (flere og flere penge, større TV-aftaler og udenlandske investorer), udviklingen i Kina og USA og VM-slutrunden i Qatar 2022 kommer til at påvirke sporten mere og mere. Og jeg synes det peger mere og mere i retningen af en europæisk Superliga (og endnu større eksponering i USA og Asien).
Jeg tror ikke på den liga-struktur vi kender i dag vil blive ved med at overleve dette. FIFA, UEFA og de nationale forbund er under pres. Sporten kommer til at udvikle sig endnu mere markant. Og jeg tvivler på, at fodbold vil være som vi kender det i dag om 7-10 år.
Mark my words. Denne transfer startskuddet til det nye der venter :-)
Det næste bliver vel at Qatar med 2.6 mio mennesker, hvor 300.000 har statsborgerskab og resten er deres slaver fra Nepal/Indien/Bangladesh osv. får Fifa til at lave reglen om man kun må spille for 1 land om(ved at bestikke Fifa). Tilbyder Neymar 1 milliard euro for at spille for Qatar i 2022.
Eftersom Neymar er lysår foran alle disse spillere, lyder prisen ikke så galt.
Jeg siger ikke at vi ikke står over for vanskeligheder med de oliepenge der kommer ind. Jeg synes bare folk er mere chokeret end de burde over at der være en klub der var villig til at give 220 for Neymar. Især når man tydeligt kunne se at Barca ikke ville sælge, selv til den pris, hvis de ikke var tvunget.
Problemerne har stået på i lang tid efterhånden og jeg synes ikke handlen er så stort et chok.
Hansen skrev: Nu sådan noget der bekymrer mig lidt mere... Jeg ved godt at de har mistet Neymar og det er et kæmpe tab! Men Barcelona er altså stærkt rygtet til Seri (Nice), Iniqo Martinez og Dembele. Med tanke på at Semedo allerede er en kæmpe ogradering, får de fat på de 3 resterende spiller, så det ligefør jeg mener at de står stærker. Jeg håber dog at det ikke kommer til at ske!
Jeg vil langt fra sige de står stærkere. Neymar skaffede dem så mange point da Messi havde sine down perioder i sidste sæson. Han kan ikke erstattes og vil igen gøre at der kan fokuseres mere på messi mht opdækning og fokus.
Deres trup bliver også ældre og ældre, men vi får det at se i den spanske super cup. Tror på en sikker sejr.
Hansen skrev: Nu sådan noget der bekymrer mig lidt mere... Jeg ved godt at de har mistet Neymar og det er et kæmpe tab! Men Barcelona er altså stærkt rygtet til Seri (Nice), Iniqo Martinez og Dembele. Med tanke på at Semedo allerede er en kæmpe ogradering, får de fat på de 3 resterende spiller, så det ligefør jeg mener at de står stærker. Jeg håber dog at det ikke kommer til at ske!
Jeg er helt enig i at det er heftige forstærkninger, men uaset hvad skal de spillere først spilles sammen med de resterende af holdet, Valverde skal finde sin stil og med neymar ude af billedet er det så sikkert at man stadig vil spille 4-3-3, der står stadig rigtige mange uforløste problemer overfor valverde og barcelona generelt. Jeg tror at i slutningen af sæsonen og næste sæson skal de nok blive helt forfærdelige at møde igen. Men lige fra start tror jeg ikke vi har noget at være bekymret for. Real har købt godt ind til bredden, vi er forhåbentlige ikke færdige endnu, men Zidane står med en noget mere velsmurt maskine og en masse spritnye reservedele til den, og dermed en noget nemmere opgave end Valverde.
Vi burde kunne udnytte den kaos der hersker i Barca lige nu og cementere vores overlegenhed allerede i Super Cuppen, jeg tror at vi kommer ud på toppen af La Liga igen i år, som nævnt før herinde er vi vores egen største fjende denne sæson. Kan Zidane fortsat holde alle fitte, glade og i spilhumør med sit eminente mandskabspleje og rotationspil, som han er så god til, så kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne tage 6 titler denne sæson.
JA det vil kræve en konge sæson fra stort set alle spillerne, men jeg mener at vores chancer for at kunne gøre det vi aldrig har gjort før(The treble eller Alle 6 titler), er i denne sæson større end jeg har kunne huske dem være før.
"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"
- Alfredo Di Stefano
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Det hjælper på en stærkere trup generelt, men de har mistet en stor del af deres x-factor og uforudsigelighed med Neymar. Hos os ville Martinez vel være trejde eller fjerdevalg? Semedo er glimrende, men ny mand i La Liga og ikke på Carvajals niveau. Seri har jeg aldrig set spille, måske er han god, men jeg tror han kommer til kort, hvis han skal starte epå en midtbane som står overfor Kroos (som i øvrigt er samme alder), Modric og Casemiro. Spørgsmålet er faktisk om han ville slå Isco, Ceballos og Asensio af i kampen om pladserne, hvis han var hos os.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Det gør dem nok i sidste ende ikke dårligere end før Neymar. De har flere valgmuligheder offensivt, hvis det her går igennem.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: Sport og MD skriver samstemmende, at Barcelona er tæt på at lukke aftaler med Coutinho, Dembele og Iñígo.
Det gør dem nok i sidste ende ikke dårligere end før Neymar. De har flere valgmuligheder offensivt, hvis det her går igennem.
Det er en heftig forstærkning må man sige. Ikke at nogen af dem er i nærheden af Neymar. Men som du selv skriver, så giver det dem lidt flere muligheder offensivt. Syntes bare Klopp har været rimelig klar i sin udmelding omkring Coutinho. Han er ikke til salg!!
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Desuden læste jeg igår, at Paco Alcacer måske også får mere spilletid næste år.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: Sport og MD skriver samstemmende, at Barcelona er tæt på at lukke aftaler med Coutinho, Dembele og Iñígo.
Hmm... Ved ikke om der er noget om det, men særligt Coutinho virker særdeles svær at hente? I hvert fald plus 100 mio €.
I hvert fald to (Coutinho og Dembele) rigtig gode spillere.