Om Vores Rivaler IX
Zyconith skrev:
R7CR7GB11 skrev: Ifoelge WhoScored:
Cristiano mod PSG: 8.37
Messi mod Chelsea: 7.53
Ronaldo er GUD. Case closed.
__________________________________________________________________________________________________
Kimbo, at du vil blive ved med at kalde Ronaldo's anden scoring mod PSG heldig er simpelthen grinagtigt.
Jeg kan sagtens anerkende naar Messi er bedre end Ronaldo. Det har han eksempelvis vaeret indtil videre i denne saeson.
Men jeg synes det er usmageligt, at man paa en Real Madrid hjemmeside altid goer sit ypperste for at marginalisere Cristiano's praestationer og saa har brug for at kalde Messi gud paa baggrund af en relativt middelmaadig kamp.
Kan man bruge Whoscoreds karakterer til noget som helst?
Ja, hvis det taler for din agenda, men ellers nej - så kan du ikke bruge de karakterer ;). Det samme med mål, det kan du kun bruge, hvis det taler for din agenda. Det er lidt pudsigt, at assist-begrebet vandt indpas i takt med at Ronaldo overgik Messi på målfronten. Så måtte man jo finde en anden parameter. Når nu de to spillere har været lige på mål/assist sammenlagt(ikke i denne sæson, men nogle af de forrige), så vandt begrebet key-passes indpas(altså det at slå en vigtig aflevering).... Man kan jo ikke give Messi skylden for, at hans spillere ikke kan score på de chancer, som han giver dem.. Jeg synes personligt, at det begynder at være ret søgt.
Kan man omvendt klandre Ronaldo for, at hans medspillere ikke spiller ham, hvor hans spidskompetencer kommer til syne? Der er ingen, der måler hvor ofte Ronaldo tager de rigtige løb og står de rigtige steder i boksen uden at få bolden - lad os kalde det "key-positioning", eller bare det, som enhver almindelig fodboldfan kalder positioneringsevne. Jeg har fulgt begge spillere i lang tid, og når alt kommer til alt, så har Ronaldo scoret en del flere umulige/svære mål end Messi - ja nu endnu et med knæet - det er jo skills. Av av, den kan provokere nogle, men man kan se, at han ændrer retning af benets bevægelse, hvorfor det er bevidst. Er en bevidst handling held? Tænk over den.
Jeg er af den holdning, at Ronaldo gennem sin karriere har været bedre end Messi. Se bare på måltotal i verdens største turnering - CHL. Engang var argumentet, at Ronaldo førte qua hans fortid i Manchester, hvor han fik et forspring. Nu har Ronaldo så scoret flere mål i RM end Messi har i Barcelona. Ronaldo fører på den parameter - også i antal topscorer og CHL-trofæer. Når snakken kommer på ligaen må jeg bare erkende, at Messi er bedre statistisk og i de seneste få sæsoner også spillemæssigt, hvor Ronaldo er hæmmet af sin alder, hvilket nu bruges til at kritisere Ronaldo og hans karriere, mens Messis unge alder i starten blev brugt til at forsvare ham - såvel her på forum som i medierne.
Jeg siger ikke, at der er en agenda imod Ronaldo, og det han står for. Men.. Det er ikke på mode at være som Ronaldo - i hvert fald ikke i DK. He-ya Janteloven. God kamp i aften.
@Chrill. Det kan være, at jeg tager fejl, men mener du ikke en algoritme? :)
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har fulgt begge spillere i lang tid, og når alt kommer til alt, så har Ronaldo scoret en del flere umulige/svære mål end Messi - ja nu endnu et med knæet - det er jo skills.
Måske det ville være en ide at gense alle de 'umulige' mål Messi har scoret igennem sin tid, medmindre du betragter et mål med knæet hvor bolden springer lige ud til ham som værende et bedre mål*, end når en spiller dribler et halvt hold inklusiv målmanden og sætter den ind bag kassen.
*(som jeg lagde ud med at skrive i karaktergivningen efter Paris kampen, så var det absolut ikke held, men en fantastisk reaktion.)
Jeg synes bestemt Ronaldo igennem sin karriere har scoret nogle helt igennem fantastiske mål, synes dog bare nogle af de mål Messi har scoret har været på et helt andet niveau og nogle jeg hellere ville betragte som 'umulige'.
Kratmus skrev:
og i de seneste få sæsoner også spillemæssigt, hvor Ronaldo er hæmmet af sin alder,
Den var ny, hvornår har Ronaldo spillemæssigt været bedre end Messi? :-D
Florentino Pérez
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sahinovic skrev: hvornår har Ronaldo spillemæssigt været bedre end Messi? :-D
Nu ligger der, i hvert fald i min optik, mere bag betegnelsen "spillemaessigt" end blot hvad man goer, naar man har bolden for foedderne.
Med det som udgangspunkt, synes jeg godt, at der kan argumenteres for, at Ronaldo i nogle perioder ogsaa har vaeret bedre "spillemaessigt" end Messi.
Ronaldo er, synes jeg, unaegteligt den bedste uden bold.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sahinovic skrev: Kratmus skrev:
Jeg har fulgt begge spillere i lang tid, og når alt kommer til alt, så har Ronaldo scoret en del flere umulige/svære mål end Messi - ja nu endnu et med knæet - det er jo skills.
Måske det ville være en ide at gense alle de 'umulige' mål Messi har scoret igennem sin tid, medmindre du betragter et mål med knæet hvor bolden springer lige ud til ham som værende et bedre mål*, end når en spiller dribler et halvt hold inklusiv målmanden og sætter den ind bag kassen.
*(som jeg lagde ud med at skrive i karaktergivningen efter Paris kampen, så var det absolut ikke held, men en fantastisk reaktion.)
Jeg synes bestemt Ronaldo igennem sin karriere har scoret nogle helt igennem fantastiske mål, synes dog bare nogle af de mål Messi har scoret har været på et helt andet niveau og nogle jeg hellere ville betragte som 'umulige'.
Kratmus skrev:og i de seneste få sæsoner også spillemæssigt, hvor Ronaldo er hæmmet af sin alder,
Den var ny, hvornår har Ronaldo spillemæssigt været bedre end Messi? :-D
Lige præcis det Maradona-lignende driblemål mod (var det Getafe?) kan jeg nu godt huske ;) Så isoleret set vil jeg give dig, at Messi har lavet det enkeltstående bedste mål. Jeg husker et lignende mod Bilbao(mener det var dem, ikke 100% sikker). De to mål er vel nok de 2 bedste driblemål nogensinde(altså hhv. Messi og Maradonas dribleture). I øvrigt, har Messi også i ægte Maradona-stil lavet et mål med hånden.. På mange måder minder Messi om Maradona - formentlig bedre, men generelt mange ligheder. Skal vi se om 30 år, om han er blevet narkoman? ;) Så på en måde har Ronaldo ret i det, du så fint skriver i din signatur - nemlig at der ikke er nogen som Ronaldo.. (ej den var sq lidt søgt - det er ment lidt i spas ;) )
Den med held var ikke rettet mod dig, just in case du var i tvivl*
Jeg synes personligt, at Ronaldo har lavet en masse flotte mål. Fx hælskud, der snyder et helt hold - prøv at gå ud på en fodboldbane og se, hvor langt der er fra straffesparkspletten og ind til mål med et hælskud. Dertil kommer en del flotte langskud, hvor der, ligesom i Messis dribleture, opstår mål ud af ingenting. Jeg tror bare, at langskud tillægges mindre værdi end disse dribleture hos nogle.
Spillemæssigt er mere end pasningsspillet i min optik. Men igen det afhænger af, hvad man tillægger de enkelte egenskaber. Spillemæssigt mener jeg generelt det, som spilleren leverer på banen - altså når man ser ud over statistikken.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Steen skrev: David De Gea viser igen hvorfor han er verdens klart bedste målmand. Ufatteligt niveau han har vist de sidste 3-4 sæsoner i streg. Endnu en kamp hvor han redder United med magiske redninger.
Så du kampen mod Leganes i dag?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Offline
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Med mindre De Gea er en mulighed, så ville det være vanvittigt ikke at gå efter Courtois, for hvor er det vildt hvor meget han nærmest tigger om et skifte til os hver gang han får muligheden.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
El Siete skrev: www.bold.dk/fodbold/nyheder/courtois-lyt...-real-madrid-ringer/
Med mindre De Gea er en mulighed, så ville det være vanvittigt ikke at gå efter Courtois, for hvor er det vildt hvor meget han nærmest tigger om et skifte os hver gang han får muligheden.
Har DDG ikke allerede besluttet sig om sin fremtid? Jeg elsker Courtois’ lidt mere offensive stil i pressen, om end jeg ikke kender til hans egentlige agenda - det kan være, at han bare vil skumme fløden mest muligt i Chelsea jo.
DDG er verdens bedste målmand, men Courtois er i sandhed også blandt disse, hvorfor jeg sagtens kan “nøjes” med belgieren.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Daniel skrev:
El Siete skrev: www.bold.dk/fodbold/nyheder/courtois-lyt...-real-madrid-ringer/
Med mindre De Gea er en mulighed, så ville det være vanvittigt ikke at gå efter Courtois, for hvor er det vildt hvor meget han nærmest tigger om et skifte os hver gang han får muligheden.
Har DDG ikke allerede besluttet sig om sin fremtid? Jeg elsker Courtois’ lidt mere offensive stil i pressen, om end jeg ikke kender til hans egentlige agenda - det kan være, at han bare vil skumme fløden mest muligt i Chelsea jo.
DDG er verdens bedste målmand, men Courtois er i sandhed også blandt disse, hvorfor jeg sagtens kan “nøjes” med belgieren.
Hvad har han besluttet?
Også her, ser Courtois som værende helt i toppen og han er samtidig 2 år yngre end De Gea, så hvis han ender med at komme vil jeg absolut være tilfreds.
Eftersigende skulle alle hans betingelser for en ny kontrakt være opfyldt af Chelsea, han mangler bare at skrive under, så der. er vist ikke så meget andet han kan "skumme".
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
