Om Vores Rivaler IX
DarioGomez skrev: Jeg er stadig tosset med det her ...
Jeg snakkede med en af mine bedre kammerater i sidste uge (han er sørgeligt nok MU-fan), og han beundrer/beundrede virkelig Ronaldo - ja, han kaldte ham sågar den bedste 9’er nogensinde. Han er absolut med i snakken, men om han er den bedste 9’er nogensinde, må være op til den enkelte at vurdere.
Min vurdering er klar: Havde Ronaldo været foruden slemme skader i sin karriere (han har været ude af spillet sammenlagt tre år med skader), så havde han uden tvivl gået ned som den bedste 9’er nogensinde. Han var stadig fremragende - stadig O Fenomeno - efter sin skadesplaget tid i Inter, men hvad kunne det dog ikke være blevet til?
Han havde måske været med i snakken om den bedste fodboldspiller i historien. Det hele er selvfølgelig bare gisninger, men faktum er dog, at alvorlige knæskader ikke bare er noget, man kommer sig over i professionel topsport, og det ses på tværs af alle sportsgrene.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
I Chelsea har snakken gået på ham i 2 sæsoner nu, hvor de heller ikke mener han er i blandt de bedste, og vil hellere end gerne af med ham grundet hans udtalelser.
De Gea er ikke skide god med fødderne, men ligesom Casillas så har han bare en evne til, at redde så mange point på helt vanvittige redninger, som f.eks. den refleksredning han lavede på stregen igår. Skal Ronaldo og Messi nogensinde sammenlignes med nogen, så skal det da være De Gea, som kommer tættest på dem :D
Angående El Fenomeno, så står han helt sikkert som den bedste 9'er i min verden. Faktisk er han så højt på min liste, at jeg har ham som min top 3 over de bedste jeg nogensinde har set. Glem Ronaldo og Messi's rekorder, for havde han aldrig fået den knæskade, så havde han scoret samme antal mål som dem tilsammen. I en alder af 17 år scorede han 30 liga mål i hans første sæson i Psv, og efter knæskaden som desværre nok startede det hele, så endte han alligevel ud med at scorer 54 mål i 60 kampe mener jeg det var. Det var altså i en alder før han fyldte 20 år.
Barcelona og Inter tiden var han alt dominerende både på statistik og på banen. Alene mand rev han alt og alle over, og hans comeback efter hans 2 grimme knæskader fortæller også hvor meget kvalitet den mand egentlig havde, og heldigvis nåede vi at opleve ham i kongetrøjen.
Jeg tør slet ikke og tænke på hvor mange mål han ville have været oppe på, hvis han kunne holde sig skadesfri. Måske den første der havde nået 1000 mål? Det tror jeg faktisk :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dios skrev: Jeg tør slet ikke og tænke på hvor mange mål han ville have været oppe på, hvis han kunne holde sig skadesfri. Måske den første der havde nået 1000 mål? Det tror jeg faktisk :)
Altså den første siden Romario? :-D
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
BBB skrev:
Dios skrev: Jeg tør slet ikke og tænke på hvor mange mål han ville have været oppe på, hvis han kunne holde sig skadesfri. Måske den første der havde nået 1000 mål? Det tror jeg faktisk :)
Altså den første siden Romario? :-D
Romario's tæller jo ikke. Manden spillede amatør kampe til sidst for at runde de magiske 1000 :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Madrid1998
- Offline
- Platin bruger
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Offline
- Platin bruger
-
www.goal.com/en/lists/messi-ronaldo-the-...3ugfhs71l27udhsfn8yp
1. Ronaldo 24 mål
2. Messi 21 mål
3. Pjanic 14 mål
Daniel Wass er også på listen med 10 mål.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Offline
- Platin bruger
-
Dios skrev: Glem Ronaldo og Messi's rekorder, for havde han aldrig fået den knæskade, så havde han scoret samme antal mål som dem tilsammen. :)
Please be joking, pleeease be joking.
Messi (596 mål) og Cristiano (634 mål) = 1230 mål
Ronaldo nåede op på 414 karrieremål, altså 220 mål mindre end Crstiano. Tror du i ramme alvor, at manden havde scoret 816 mål ekstra, hvis ikke han havde været knæskadet??
Han var – som Ronaldinho og tonsvis af andre brasilianere og sydamerikanere – ramt af motivationssvigt i slutningen af karrieren. Det havde han utvivlsomt også været, uden skaderne.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Cristiano: 896 kampe i alt
Messi: 755 kampe i alt
Ronaldo: 616 kampe ialt - 280 færre kampe end Cristiano; 139 færre kampe end Messi.
PS. jeg vidste i første omgang overhovedet ikke, at Fenômeno havde scoret så mange mål. Sammenlagt havde han nok ikke slået dem :-D
Florentino Pérez
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Real Madrid skrev:
Dios skrev: Glem Ronaldo og Messi's rekorder, for havde han aldrig fået den knæskade, så havde han scoret samme antal mål som dem tilsammen. :)
Please be joking, pleeease be joking.
Messi (596 mål) og Cristiano (634 mål) = 1230 mål
Ronaldo nåede op på 414 karrieremål, altså 220 mål mindre end Crstiano. Tror du i ramme alvor, at manden havde scoret 816 mål ekstra, hvis ikke han havde været knæskadet??
Han var – som Ronaldinho og tonsvis af andre brasilianere og sydamerikanere – ramt af motivationssvigt i slutningen af karrieren. Det havde han utvivlsomt også været, uden skaderne.
Haha, hold nu op altså :D Nej jeg mener ikke i ramme alvor, at El Fenomeno nok ville scorer flere mål end Messi og Ronaldo tilsammen. Den vågne bruger havde nok også opfanget, at de 2 allerede har scoret over 1000 mål tilsammen, og jeg stillede spørgsmålstegn om El Fenomeno ville være den første spiller der rundede 1000 mål, og nej BBB jeg mener ikke latterlige opsatte amatørkampe som blev vundet med plus 20 mål som det var i Romario's tilfælde :)
Nu vil jeg ikke gøre mig klog på hvordan hans karriere ville have forløbet sig uden hans skader, men havde man set ham før hans skader, så var man ikke 2 sekunder i tvivl om, at han som min. havde et større potentiale end Messi og Ronaldo. Hans stats før han var 20 taler sit tydelige sprog. Han slog alle rekorder i hans første sæson i Psv, Barcelona og Inter. Overvej lige en 19 årig komme til Barcelona og scorer over 40 mål i hans første sæson. Det er hjernedødt, og ikke engang Ronaldo og Messi viste den overlegenhed i en så ung en alder.
Var der overhovedet nogen som kendte de 2 da de var 16 år? Jeg kan ihvertfald huske en som sad på bænken under VM som 16 årig. Man ser det jo ikke engang idag, at 16 årige får en bænkeplads på et ellers stjernespækket mandskab. Det vidner så meget om hans kvaliteter og potentiale, men prøv du bare at negligere ham igen. Den bliver immervæk svær at forsvarer hr. statistik-konge :D Håber joken er i orden, og ikke er stødende og vil starte 3. verdenskrig, for det er absolut ikke meningen :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
www.tv3sport.dk/sport/fodbold/nyheder/pr...rter-transfervinduet
Florentino Pérez
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- ChrillRM14
-
- Offline
- Platin bruger
-
Sahinovic skrev: Transfervinduet for Premier League kommer fremover til at lukke d. 09. august kl. 17:00. Det er dog også vedtaget, at klubber i helt særlige tilfælde kan føje spillere til truppen frem til udgangen af august. Hvad særlige tilfælde indebærer ved jeg ikke helt (faxmaskine?).
www.tv3sport.dk/sport/fodbold/nyheder/pr...rter-transfervinduet
Godt tiltag! Det burde resten af Europa følge. Det giver ikke mening, at der stadig kan handles spillere, når sæsonen er gået igang. Hold op, hvor må August dog være en urolig måned...
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
