Om Vores Rivaler IX

6 år 10 måneder siden #7585 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX

Raul7-2880 skrev: Er Messi begyndt at blive menneskelig eller er han blot ude af form?

Der er blot tale om manglende kampform, han har døjet med en skade i læggen lige siden pre-season.

Florentino Pérez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #7586 af Batmajn
Besvaret af Batmajn på emne Om Vores Rivaler IX

mohbar skrev:

nono skrev: VANVITTIGT mål af Hakimi!

Edit: Vanvittige mål.

Han er uden tvivl Carvajals tronarving.

Han har godt nok fået udviklet sine løb!

Han skal bare hjem asap

bortset fra han spillede wing og på midten.

6 år 10 måneder siden #7587 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX

Sahinovic skrev:

Bernardo Silva charged by FA over Mendy tweet and could face ban.

Hvordan er vi dog endt helt herover? Jeg burde måske ikke være det, men jeg er godt nok rystet, hold nu op hvor er det skørt.

www.theguardian.com/football/2019/oct/02...-ban-manchester-city

Jeg brækker mig, savner den verden jeg voksede op i og ikke dette elendige helvede det er blevet til.
Følgende bruger(e) sagde tak: JK

6 år 10 måneder siden #7588 af YunisTaker
Besvaret af YunisTaker på emne Om Vores Rivaler IX
Hakimi har udviklet sig og er blevet rigtig god i hans tid hos Dortmund. Ser ham gerne som første valg på højrebacken næste sæson, så kan Carvajal tage til Premier League og Odriozola kan blive som andet valg.

Som tingene ser ud lige nu, så fortjener Ødegaard egentlig også chancen for Real Madrid. Håber han for mulighed for det i næste sæson.

Damn Suarez er god. Tror ikke der findes en bedre first-time finisher end ham. Valverde har været ude og give credit til Messi, og han lavede også en rigtig god assist til 2-1 målet, men det er Suarez' første touch der gør at han er en mod en over for Handanovic. Barcelonas fans burde værdsætte Suarez noget mere, selvom han har haft nedture det seneste års tid, så er han stadig top 3 af verdens bedste angribere. Ser egentlig kun Lewandowski som bedre.

Real Madrid since 2002

Raul & Zidane.

Pepe, Marcelo & Benzema.

CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!

6 år 10 måneder siden #7589 af Sahinovic

YunisTaker skrev: Damn Suarez er god. Tror ikke der findes en bedre first-time finisher end ham. Valverde har været ude og give credit til Messi, og han lavede også en rigtig god assist til 2-1 målet, men det er Suarez' første touch der gør at han er en mod en over for Handanovic. Barcelonas fans burde værdsætte Suarez noget mere, selvom han har haft nedture det seneste års tid, så er han stadig top 3 af verdens bedste angribere. Ser egentlig kun Lewandowski som bedre.

Suárez er lidt en svær størrelse for mig, og så god en afslutter er han vidst heller ikke, for han var den spiller der havde brændt flest store chancer i forrige La Liga.

Igår der scorede han to vidunderlige mål, og hans touch ved mål nummer to er intet mindre end magisk. Men når det er sagt, så ødelægger han godt nok også meget af opspillet, og for min smag alt for meget til, at hans mål kan retfærdiggøre hans præstation(set igennem hele sæsonen selvfølgelig). Messi lider især under dette, da han sjældent har nogle at spille et-to med på den sidste tredjedel af banen, og i sidste ende er nødt til selv at splitte et helt Inter hold for at de endeligt kan komme frem til en chance.

FC Barcelona skal nok nå langt igen, men hvis alt igen afhænger af at én spiller skal præstere den ene genistreg efter den anden, så får de nok en Anfield oplevelse igen.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden ved Sahinovic.

6 år 10 måneder siden #7590 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX

Kimbo skrev:

Sahinovic skrev:

Hvordan er vi dog endt helt herover? Jeg burde måske ikke være det, men jeg er godt nok rystet, hold nu op hvor er det skørt.

Jeg brækker mig, savner den verden jeg voksede op i og ikke dette elendige helvede det er blevet til.

Altså, det jo mega racistisk det Bernardo Silva laver "sjov" med. Også selvom der måske ikke er nogen ond mening med det. Jeg synes helt klart det fint at der bliver sat lys på sådan nogle ting her. Om det så er FA's ansvar og hvad de kan/skal gøre ved det, det kan godt diskuteres, men hvem skal ellers gøre det? Der er ingen der gider at tage ansvar for sådan noget og lære af det, medmindre de bliver tvunget til det.

6 år 10 måneder siden #7591 af Sahinovic

Lars1991 skrev:

Kimbo skrev:

Sahinovic skrev:

Altså, det jo mega racistisk det Bernardo Silva laver "sjov" med. Også selvom der måske ikke er nogen ond mening med det. Jeg synes helt klart det fint at der bliver sat lys på sådan nogle ting her. Om det så er FA's ansvar og hvad de kan/skal gøre ved det, det kan godt diskuteres, men hvem skal ellers gøre det? Der er ingen der gider at tage ansvar for sådan noget og lære af det, medmindre de bliver tvunget til det.

Men hvad er det der er racistisk lige i dette tilfælde? Han deler jo blot et billede af en figur der ligner Mendy og skriver ''guess who'', og de begge griner af det?

Jeg har også en afrikansk ven som jeg synes ligner E.T., blandt andet pga. nogenlunde samme hudfarve, og har ofte delt billeder af sammenligningen og vi har i fællesskab joket for groft med det, er det så også racistisk?

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: JK

6 år 9 måneder siden #7592 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX
At sammenligne folk med karikerede figurer bare fordi de har samme hudfarve er racistisk ja. Man definerer dem ud fra deres hudfarve i sådan et tilfælde. At lave en joke som "ha ha er du nøgen?" fordi Mendy har en sort t-shirt/bluse på er også racistisk ja. Bare fordi den pågældende person ikke reagerer umiddelbart negativt på det, betyder ikke at det er i orden(eller at de synes det). Det kan der være tusind grunde til de ikke gør.

Dit eget eksempel lyder ikke særlig racistisk for mig, da det lyder mere til at det er andre fysiske træk. Synes heller ikke rigtig ET er tæt på at have samme hudfarve som en person fra afrika, men det måske bare mig.

Men sådan en her diskussion kan hurtig spiralere ud af kontrol, folk kan virkelig komme op i det røde felt. Så tror måske vi skal stoppe her, synes bare lige vi skulle have den anden side af mønten også, især efter Kimbo's besked.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

6 år 9 måneder siden #7593 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

Lars1991 skrev: At sammenligne folk med karikerede figurer bare fordi de har samme hudfarve er racistisk ja. Man definerer dem ud fra deres hudfarve i sådan et tilfælde. At lave en joke som "ha ha er du nøgen?" fordi Mendy har en sort t-shirt/bluse på er også racistisk ja. Bare fordi den pågældende person ikke reagerer umiddelbart negativt på det, betyder ikke at det er i orden(eller at de synes det).

Jeg tror måske, at vi har forskellig opfattelse af det. Jeg får komplimenter for min "hvide t-shirt", hvis jeg går rundt med bar overkrop om sommeren. Det virker uskyldigt på mig.

Sergio Aguero bliver sammenlignet med en tegneserie (Kun) det meste af sit liv. Hvis Mendy selv har det fint med det, så bliver jeg ikke krænket på hans vegne.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JK

6 år 9 måneder siden #7594 af JK
Besvaret af JK på emne Om Vores Rivaler IX

BBB skrev:

Lars1991 skrev: At sammenligne folk med karikerede figurer bare fordi de har samme hudfarve er racistisk ja. Man definerer dem ud fra deres hudfarve i sådan et tilfælde. At lave en joke som "ha ha er du nøgen?" fordi Mendy har en sort t-shirt/bluse på er også racistisk ja. Bare fordi den pågældende person ikke reagerer umiddelbart negativt på det, betyder ikke at det er i orden(eller at de synes det).

Jeg tror måske, at vi har forskellig opfattelse af det. Jeg får komplimenter for min "hvide t-shirt", hvis jeg går rundt med bar overkrop om sommeren. Det virker uskyldigt på mig.

Sergio Aguero bliver sammenlignet med en tegneserie (Kun) det meste af sit liv. Hvis Mendy selv har det fint med det, så bliver jeg ikke krænket på hans vegne.

Det racistiske i det her ligger i, at der bliver gjort en sag ud af det, fordi Mendy ikke er hvid.

6 år 9 måneder siden #7595 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

JK skrev:

BBB skrev:

Det racistiske i det her ligger i, at der bliver gjort en sag ud af det, fordi Mendy ikke er hvid.

Det tror jeg nu heller ikke. Jeg tror, at det handler mere om en forsigtighed og berøringsangst hos nogle. Samtidig er der nok også nogle personer, der er blevet så woke, at de bliver krænkede på vegne af andre. Det forlyder også at Mendy og Silva er gode venner, og der går grænsen også lidt anderledes. I min omgangskreds kan vi godt fortælle hinanden, når vi er idioter, men det betyder da ikke, at sender private beskeder til Dios og Jimmy herinde, hvor jeg kalder dem idioter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

6 år 9 måneder siden #7596 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
#metoo bevægelsen hærger også Madridista kan jeg se.
Det er grotesk som folk bliver krænket over alting disse dage.

Anyways back on track, det er ikke en diskussion der hører sig denne tråd/forum til.
Suarez lavede 2 gode mål ja, men som også nævnt så stinker han de resterende 89 min. af en kamp. I hvert fald af det jeg har set.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius

Leveret af Kunena Forum