Om Vores Rivaler IX

4 år 3 måneder siden #7753 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg synes også man kan se alderstegn hos begge spillere.
Ronaldo har ikke været særlig vild for juventus denne sæson, men jeg tror egentlig der er flere årsager til dette.
1 er selvfølgelig alder men så tror jeg også bare han mangler motivationen i Juventus lige pt.
De spiller under sarri, som er en sygt defensiv og egentlig ret kedelig træner, Juventus er et hold der hellere vil køre en 1-0 hjem, end at score til 2-0.
Han bliver meget hyppigt sparet = en del færre minutter.
Hele Juventus som hold, er også et eller 2 niveauer under real og Barca, hvilket også gør det svært at præstere på så vanvittigt højt niveau som Ronaldo og Messi har gjort de sidste 14 år. Så er det immervæk også "en ny klub" han har været der halvandet år, mod at han var 9-10 år i Real og kendte spillerne og klubben, og Messi har været i den samme klub hele livet, som i. 9 år bare har været bygget op om ham.
Juventus har dybala, som har kæmpet lidt med at være evigheds talent, og higuain som ikke engang var god nok til truppen sidste år.

Jeg tror egentlig at Ronaldo kunne have fortsat op topniveau i et par år endnu, bare se på hvordan han er for Portugal.
Jeg tror lidt hans motivation er gået lidt død, og det var jeg også sikker på ville ske med et skifte til Juventus. Juventus er jo egentlig en stor og historisk klub, men den er jo bare ikke god nok til en af de meget få spillere på kloden der eksisterer, som er på Ronaldo og Messi niveau.
Ronaldo har jo levet på hans vanvittige dedikation og mentalitet. Men når han ikke bliver holdt til ilden, fordi han er i en klub der ikke kan vinde CL og ikke rigtig har konkurrence af betydning i ligaen gennem mange år. Så tror jeg bare han er kommet ind i en klub til en god hyrer, og så er det en god pensionsordning.

Altså lider han lidt af Bale-Syndrom lige nu.

Det er vel det samme som er sket med Neymar, som jo nok ikke er faldet af på den på grund af alder.

Det er ærgeligt, fordi i Madrid der brændte han virkelig for sporten, men han mistede lysten til at være i klubben, formentlig af flere årsager.

PS Messi viser også i den grad alderstegn, men jo han er stadig på et rigtig højt niveau, som selvfølgelig gør at samtlige hold ville kunne finde en plads til ham i opstillingen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, mohbar, Ruenaldo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #7754 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg tror vi går en lys tid i møde, bag gardinerne er Barcelona ved at smuldre inde fra og ud.
Valverde har på dejlig vis ødelagt deres spil fuldstændigt, og det virker til han utroligt nok stadig har opbakning. Selv med ny træner vil de få problemer med at bygget deres koncept op igen.
Deres præsident er komplet determineret på at købe den ene dyre spiller efter den som slet ikke passer ind i truppen. Det er grinagtigt at se på.
De har få spændende spillere og en stor slat gamle travere, det hold falder fuldstændigt fra hinanden om et 1 eller 2 når Messi smutter. Vi snakker 7-8 plads i ligaen.
Hvis vi kan holde vores fokus og bygge videre på det som vi er igang med nu, med tilføjelse er nøje scoutede spillere, og ikke bare den næste golden boy i en eller anden tysk midterklub. Så skal det sku nok gå ret godt fremover.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #7755 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Der er ingen tvivl om at fremtiden ser meget mere lys ud for os end Barcelona, men det ligner bare at Messi kan redde dem to-tre mesterskaber mere. Det er helt vildt jo. Mesterskabet så ud til at ligge til os efter Barcas dårligste start i 25 år, men Messi er kommet igang og vi så igår at han sagtens kan blive ved.

Væk mig når han er pensioneret.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #7756 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 skrev: Der er ingen tvivl om at fremtiden ser meget mere lys ud for os end Barcelona, men det ligner bare at Messi kan redde dem to-tre mesterskaber mere. Det er helt vildt jo. Mesterskabet så ud til at ligge til os efter Barcas dårligste start i 25 år, men Messi er kommet igang og vi så igår at han sagtens kan blive ved.

Væk mig når han er pensioneret.


Jeg er helt enig, men igen, så er det os selv som gang på gang smider mesterskabet væk, fordi spillerne ikke kan finde motivationen til samtlige kampe, og vi mister point i de dumme opgør. Det lader heldigvis til, at Zidane igen har fået den motivation ind i spillerne, og jeg synes denne her sæson ligger bedre til os end Barca. Vores hold bliver bare bedre og bedre for hver kamp, hvor imod man i Barcelona alene lever på Messi's kvaliteter, og ja så er de enorme, og desværre lader det til, at Ter Stegen og Messi er nok for, at Barca kan vinde.
Når det så er sagt, så er Messi jo faldet i niveau. Før i tiden var der stort set intet man kunne stille op imod ham, men hvis modstanderen presser Barca ordentlig, og spiller deres spil, så bliver Messi svækket enormt, for han får ikke bare bolden og løber igennem samtlige kæder, og ydmyger endnu en keeper. Den begrænsning har han trods alt fået, så meget handler om det taktiske oplæg til kampen.

Går vi ud og tager kontrollen over midtbanen, og spiller som vi gjorde imod Psg, som Zidane egentlig har været god til imod Barca førhen, så tror jeg helt sikkert på et godt resultat. Tillader vi derimod Barca og Messi, at få deres kombinationer omkring vores felt, så knækker vi, for Messi i en retvendt position på den sidste 1/3 del af banen kan man bare stadig ikke stille noget op imod.
Simeone er bare en mand uden nosser, som mener man har tabt på forhånd når man møder Messi. En træner uden taktisk forståelse imod Barca, og derfor har han heller aldrig vundet over dem som træner.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Jonas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #7757 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
Som Real Madrid fan må det bedste scenarie denne sæson næsten være, at Real løber med mesterskabet og Barca vinder Chl. Det giver vores hold selvtillid og Zidane ro, men samtidig gør det forhåbentlig også, at Valverde fortsætter i Barca :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 4 år 3 måneder siden ved Dios.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #7758 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: Som Real Madrid fan må det bedste scenarie denne sæson næsten være, at Real løber med mesterskabet og Barca vinder Chl. Det giver vores hold selvtillid og Zidane ro, men samtidig gør det forhåbentlig også, at Valverde fortsætter i Barca :D


At se Barca vinde CL vil svare til at få jaget en kniv i hjertet. Det eneste de nogensinde må vinde er copaen.
Sidste redigering: 4 år 3 måneder siden ved mohbar.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #7759 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX

mohbar skrev:

Dios skrev: Som Real Madrid fan må det bedste scenarie denne sæson næsten være, at Real løber med mesterskabet og Barca vinder Chl. Det giver vores hold selvtillid og Zidane ro, men samtidig gør det forhåbentlig også, at Valverde fortsætter i Barca :D


At se Barca vinde CL vil svare til at få jaget en kniv i hjertet. Det eneste de nogensinde må vinde er copaen.

Enig!!!

Nå Messi nappede den sjette ballon
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #7760 af GuldsmedeN
Besvaret af GuldsmedeN på emne Om Vores Rivaler IX
Er enig i at Messi ikke har den samme slags overlegenhed han havde for nogle år tilbage, men til gengæld synes jeg at han har en anden slags overlegenhed nu, og jeg er ikke sikker på hvilken, der er bedst. For nej, han løber ikke slalom rundtom modstanderne samtlige 90 minutter, og det var jo i sin tid helt hjernedødt at bevidne. I dag er hans pasninger, overblik, placeringsskud og frispark dog -måske- bedre end nogensinde, mens hans dribling stadig måske er den bedste dagen i dag? Driblingen, farten, eksplotiviteten kommer til at falde mere år for år, og her i 30'erne tror jeg det går hurtigt, men de andre evner han mestrer nu, tror jeg sgu også han kan mestre i slut 30'erne. Det er jo også tydeligt at både ham og ronaldo har prøvet at tilpasse deres stil med alderen, og begge med stor succes på hver sin måde. Min pointe er egentlig blot, at jeg tror Messi kan fortsætte på messiniveau mere end et par år endnu.
Sidste redigering: 4 år 3 måneder siden ved GuldsmedeN.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #7761 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Om Vores Rivaler IX

mohbar skrev:

Dios skrev: Som Real Madrid fan må det bedste scenarie denne sæson næsten være, at Real løber med mesterskabet og Barca vinder Chl. Det giver vores hold selvtillid og Zidane ro, men samtidig gør det forhåbentlig også, at Valverde fortsætter i Barca :D

At se Barca vinde CL vil svare til at få jaget en kniv i hjertet. Det eneste de nogensinde må vinde er copaen.


De kommer ikk til at vinde CL i år. De har sgu dårlig karma i den turnering i øjeblikket, og de er ikke en pind bedre end de seneste par år.

Det varmer trods alt, at selv i en æra, hvor Barca har været suverænt det bedste spanske hold, så stækkes det en smule af, at har RM været det mest succesfulde hold i 10’ernes CL :D

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #7762 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX

mohbar skrev:

Dios skrev: Som Real Madrid fan må det bedste scenarie denne sæson næsten være, at Real løber med mesterskabet og Barca vinder Chl. Det giver vores hold selvtillid og Zidane ro, men samtidig gør det forhåbentlig også, at Valverde fortsætter i Barca :D


At se Barca vinde CL vil svare til at få jaget en kniv i hjertet. Det eneste de nogensinde må vinde er copaen.


Om det er Barca eller Liverpool er forfærdeligt uanset hvad, men at se Valverde i Barca er bare det hele værd.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #7763 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Whaaaat. Liverpool over Barca any day. Indtil de er i nærheden af tocifrede kan Liverpool da bare gå amok i CL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, mohbar

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #7764 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev:

mohbar skrev:

Dios skrev: Som Real Madrid fan må det bedste scenarie denne sæson næsten være, at Real løber med mesterskabet og Barca vinder Chl. Det giver vores hold selvtillid og Zidane ro, men samtidig gør det forhåbentlig også, at Valverde fortsætter i Barca :D


At se Barca vinde CL vil svare til at få jaget en kniv i hjertet. Det eneste de nogensinde må vinde er copaen.


Om det er Barca eller Liverpool er forfærdeligt uanset hvad, men at se Valverde i Barca er bare det hele værd.


Besynderligt at man som Real Madrid fan ønsker at Barcelona vinder CHL eller andre trofæer på bekostning af, at en bestem træner skal fortsætte i klubben.

Det er trods alt en træner som har vundet 2 ud af 2 mulige la liga titler. Har været ubesejret i 43 kampe i streg. Noget som Real Madrid tørster efter.
Har vundet cuppen, super copa og været ufattelig tæt på en Champions League finale.
Er bestemt ikke fan af Valverde og håber aldrig at han bliver træner for os.
Men hvorfor ønske et CHL trofæ til vores absolut største rivaler!?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce