Om Vores Rivaler IX
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Nu bliver det spændende at se, hvor meget de betaler for Pjanic. Jeg har hele tiden troet, at de lavede en byttehandel, men sådan er det åbenbart ikke.
Men det er kringlet, så er ikke 100p på min forklaring, men nej, det er ikke en byttehandel i ordet bogstaveligste forstand.
Edit: Den er officiel med Pjanic nu.
Det har svækket dem gevaldigt nu hvor De Jong også er dømt ude et par uger.. herligt at der endelig opstår "lidt" hos dem.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Det havde givet bedre mening, at bytte Rakitic med Pjanic hvis det endelig skulle værd, men det gad Juve nok ikke.
- sNielsenRM
- Junior bruger
-
Det er i hvert fald det rygterne går på.
Como no te voy a querer si eres campeón de Europa una y otra vez
Dios skrev: Kunne godt frygte lidt for det Xavi comeback. Han skulle eftersigende hive nogle vilde kaniner op af hatten samtidig med, at hans filosofi er langt mere tiltalende end hvad de har præsteret siden Pep. Om han kan få det til at spille skal jeg ikke kunne sige, men ellers dejligt at der endelig er lidt ro hos os selv samtidig med det er et stort kaos i katalonien.
Jeg tror ikke du skal frygte noget som helst. For at de skal spille efter hans filosofi (som på en eller anden måde må minde om Pep), så skal de have de rette spillere. Især deres midtbane. Det betyder at de skal ude og købe en masse nye spillere og her har de ikke pengene til det. Selv hvis det lykkes dem, er der ingen garanti for at mange nye spillere vil fungere sammen og bringe dem til den absolutte top.
Barcelona havde forleden den ældste trup til en kamp (mod Sevilla tror jeg) nogen sinde. Her er der ikke tale om ligegyldige spillere, men simpelthen hele stammen og rygraden på holdet fra forsvaret til angreb. Med andre ord så har de seriøs problemer, som ikke lige kan fikses med en nye træner, som dengang med Pep. Der havde de en helt ung generation med enestående talent.
Og så skal vi ikke glemme at Xavi helst vil overtage efter præsidentvalget i 2021. Jeg er engang sikker på at Messi er i klubben til den tid, hvis de taber mesterskabet i år og næste.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Det vil også være godt for Barcelona og komme videre. Jeg kan ikke huske, hvornår de sidst har købt en spiller, der har slået til. Alle deres dyre indkøb: Dembele, Grisen, Coutinho, De Jong og Arthur. Ingen har jo rigtig imponeret. Det kan være, at de kan bygge et nyt hold op, men det kan de kun gør når Messi er væk.
Når man sælger en spiller derimod, bliver hele indtægten fra transfersummen skrevet ind i regnskabet på én gang. Så selvom de €72m de har fået for Arthur i realiteten kun giver en fortjeneste på €12m, så kommer det i regnskabet for i år til at se ud som om, at de har tjent €57m på denne handel.
Barcelonas ledelse har altså spillet på den meget korte bane, da de ved at bytte Arthur ud med Pjanic kan lappe lidt på regnskabet, og lige her og nu er de to spillere heller ikke langt fra hinanden niveaumæssigt (hvis ikke Pjanic endda er lidt bedre), selvom der dog er langt mere potentiale i Arthur. Grunden til at de sigter så kortsigtet har sandsynligvis noget at gøre med, at der er præsidentvalg i klubben næste sommer, og de skal helst ikke slutte deres periode med et underskud. Her beskrives det lidt mere i detaljer, hvis man er interesseret: twitter.com/DianaKristinne/status/1276111185352458240
Omvendt så ved man ikke, hvordan Pjanic kommer til at fungere. Han har større meritter, men er lidt en spiller på vej ned.