Om Vores Rivaler IX

3 måneder 29 minutter siden #8197 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
www.marca.com/en/football/barcelona/2020...68e3ee2758b45ac.html

Økonomien er åbenbart ikke for god i Barcelona.

Sue me.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 4 uger siden #8198 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om Vores Rivaler IX
Og her er der mere guf fra Cirkus-Barca......

Barça have not ruled out replacing Quique Setién with Barça B manager García Pimienta from the Champions League stretch of this season onwards. [espn]

Min personlige favorit....

Quique Setién will not continue next season. The club thinks hiring him was a mistake and also feels that he's lost the dressing room. [@rubenuria]

Og det markerede betyder selvfølgelig, at han har mistet Messis respekt. Som en anden stemme på redaktionen indskyder til ovenstående, så er det "fanme imponerende, at man har tabt omklædningsrummet på 4 måneder, når de har været hjem sendt i 3". Kaosklub!

Vil I læse flere vidunderlige ting/betragtninger om vores sejlende rivaler, så er fcb.dk/debat et helt forrygende sted at holde sig selv underholdt. Husk popcorn ;-)
Sidste redigering: 2 måneder 4 uger siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid, DeLaRed

2 måneder 4 uger siden #8199 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
Kunne godt frygte lidt for det Xavi comeback. Han skulle eftersigende hive nogle vilde kaniner op af hatten samtidig med, at hans filosofi er langt mere tiltalende end hvad de har præsteret siden Pep. Om han kan få det til at spille skal jeg ikke kunne sige, men ellers dejligt at der endelig er lidt ro hos os selv samtidig med det er et stort kaos i katalonien.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

2 måneder 4 uger siden #8200 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om Vores Rivaler IX
Barcelona har solgt Arthur Melo to Juventus for 72 mio euro + 10 i variabler. Det synes jeg er en vildt god pris. De købte ham for to sæsoner siden for 31 mio euro, og jeg synes på ingen måde, at han på noget tidspunkt har imponeret mig. Det er godt solgt.

Nu bliver det spændende at se, hvor meget de betaler for Pjanic. Jeg har hele tiden troet, at de lavede en byttehandel, men sådan er det åbenbart ikke.

2 måneder 4 uger siden #8201 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om Vores Rivaler IX
Det er for at få regnskabet til at passe for Barcas vedkommende. Rygterne går på 60 millioner euro + variabler for Pjanic, når de går ind et det nye regnskabsår. Det er i hvert fald, hvad jeg har skimtet mig til inde på Barcas danske forum.

Men det er kringlet, så er ikke 100p på min forklaring, men nej, det er ikke en byttehandel i ordet bogstaveligste forstand.

Edit: Den er officiel med Pjanic nu.
Sidste redigering: 2 måneder 4 uger siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

2 måneder 4 uger siden #8202 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg ved ikke med jer, men Arthur var da en spændende spiller med en masse potentiale, det svare til da vi fik solgt Llorente.. stadig en savnet mand på den position.

Det har svækket dem gevaldigt nu hvor De Jong også er dømt ude et par uger.. herligt at der endelig opstår "lidt" hos dem.

2 måneder 4 uger siden #8203 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX
Så de tjener cirka 12 millioner euro og får Pjanic i stedet for Arthur? Virker da fuldstændig håbløst haha. Var de 12 millioner euro virkelig alt afgørende for regnskabet, eller skulle man have en højere omsætning eller hvad filan er ideen bag?

2 måneder 4 uger siden #8204 af madrid2000
Hvis Arthur til 72+10 var et godt salg, så er Pjanic til 60+5 da et dyrt køb. Jeg var bange for, at de kunne bruge penge på Neymar. Selvom Pjanic er en ok god spiller, så er han ikke 60+5 værd når man tænker på, at han er 30 år.

Det havde givet bedre mening, at bytte Rakitic med Pjanic hvis det endelig skulle værd, men det gad Juve nok ikke.

2 måneder 4 uger siden #8205 af sNielsenRM
Besvaret af sNielsenRM på emne Om Vores Rivaler IX
Det skyldes, at de modtager betaling for Arthur med det samme (inden 30/6), men selv først betaler Juve efter 1/7. Dermed har de fået penge i kassen i indeværende regnskabsår, men skal først afholde omkostningen i næste regnskabsår. På den måde kan de balancere bøgerne for regnskabsåret 2019/2020, men de skyder bare problemer foran sig. De skal jo så næste år hente det de har betalt for Pjanic.

Det er i hvert fald det rygterne går på.

Como no te voy a querer si eres campeón de Europa una y otra vez
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

2 måneder 4 uger siden #8206 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: Kunne godt frygte lidt for det Xavi comeback. Han skulle eftersigende hive nogle vilde kaniner op af hatten samtidig med, at hans filosofi er langt mere tiltalende end hvad de har præsteret siden Pep. Om han kan få det til at spille skal jeg ikke kunne sige, men ellers dejligt at der endelig er lidt ro hos os selv samtidig med det er et stort kaos i katalonien.

Jeg tror ikke du skal frygte noget som helst. For at de skal spille efter hans filosofi (som på en eller anden måde må minde om Pep), så skal de have de rette spillere. Især deres midtbane. Det betyder at de skal ude og købe en masse nye spillere og her har de ikke pengene til det. Selv hvis det lykkes dem, er der ingen garanti for at mange nye spillere vil fungere sammen og bringe dem til den absolutte top.

Barcelona havde forleden den ældste trup til en kamp (mod Sevilla tror jeg) nogen sinde. Her er der ikke tale om ligegyldige spillere, men simpelthen hele stammen og rygraden på holdet fra forsvaret til angreb. Med andre ord så har de seriøs problemer, som ikke lige kan fikses med en nye træner, som dengang med Pep. Der havde de en helt ung generation med enestående talent.

Og så skal vi ikke glemme at Xavi helst vil overtage efter præsidentvalget i 2021. Jeg er engang sikker på at Messi er i klubben til den tid, hvis de taber mesterskabet i år og næste.
Sidste redigering: 2 måneder 4 uger siden ved ElMadrid.

2 måneder 4 uger siden #8207 af madrid2000
Sådan helt neutralt, så tror jeg dette er det bedste tidspunkt for Messi, at forlade Barcelona. Han er 33 år ligesom mange af de andre nøglespillere, og det er nu, hvis han skal prøve noget nyt. Klub som Bayern vil passe fint til ham. City er også et godt match, men de er blokeret i CL.

Det vil også være godt for Barcelona og komme videre. Jeg kan ikke huske, hvornår de sidst har købt en spiller, der har slået til. Alle deres dyre indkøb: Dembele, Grisen, Coutinho, De Jong og Arthur. Ingen har jo rigtig imponeret. Det kan være, at de kan bygge et nyt hold op, men det kan de kun gør når Messi er væk.

2 måneder 4 uger siden #8208 af doven
Besvaret af doven på emne Om Vores Rivaler IX
Grunden til at denne handel giver mening for Barcelona rent økonomisk er, at spillere rent regnskabsmæssigt bliver betragtet som aktiver, hvilket betyder, at de ca. €60m de giver for Pjanic vil blive afskrevet over hele længden af hans kontrakt. Så når han nu har skrevet en kontrakt på 4 år, vil de €60 altså blive fordelt over 4 år (€15m pr. år).
Når man sælger en spiller derimod, bliver hele indtægten fra transfersummen skrevet ind i regnskabet på én gang. Så selvom de €72m de har fået for Arthur i realiteten kun giver en fortjeneste på €12m, så kommer det i regnskabet for i år til at se ud som om, at de har tjent €57m på denne handel.

Barcelonas ledelse har altså spillet på den meget korte bane, da de ved at bytte Arthur ud med Pjanic kan lappe lidt på regnskabet, og lige her og nu er de to spillere heller ikke langt fra hinanden niveaumæssigt (hvis ikke Pjanic endda er lidt bedre), selvom der dog er langt mere potentiale i Arthur. Grunden til at de sigter så kortsigtet har sandsynligvis noget at gøre med, at der er præsidentvalg i klubben næste sommer, og de skal helst ikke slutte deres periode med et underskud. Her beskrives det lidt mere i detaljer, hvis man er interesseret: twitter.com/DianaKristinne/status/1276111185352458240
Sidste redigering: 2 måneder 4 uger siden ved doven.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic, Fondo_Sur, Ramos4, DeLaRed

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.