Om Vores Rivaler IX

1 måned 3 uger siden #9397 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Om vores rivaler VII
Udover hjemmekampen mod PSG, har de (Messi) været flyvende i år 2021!
Anser dem som favorit til mesterskabet og cuppen.
Atl. Madrid tror jeg simpelthen ikke på. 
Og da vi reelt kun har én spiller der kan score mål, så tror jeg mesterskabet ender hos Barca.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 3 uger siden #9398 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om vores rivaler VII
Hvorfor var det at jeg havde Isaak på ønskelisten?

Hugol. 32 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

1 måned 3 uger siden #9399 af 9eren
Og dem spillede vi 0-0 og 1-1 mod

Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved 9eren.

1 måned 3 uger siden #9400 af MLaudrup
Besvaret af MLaudrup på emne Om vores rivaler VII
Nuujj hvor er det træls. Barcelona smadrer R.Sociedad (et top 5 hold) på udebane!! Det ser ikke godt ud før el-classico.

De har fået defensiven på plads med deres 3-mands-bagkæde og kommet mere balance i offensiven.

Deres fremtid ser også god ud :( Nedenstående er deprimerende læsning, så du advaret:

* 20-årig Dest kan blive verdensklasse back om nogle år.

* 23-årig De Jong er ofte en fremragende defensiv playmaker.

* 18-årig Pedri kan blive deres nye Iniesta.

* 18-årig Ansu Fati er måske verdensstørste talent under 20 år.

* 23-årig Dembele er yderst giftig når han rammer sin form.

* 20-årig Eric García bliver formentlig erhvervet gratis (fra City), og har potentielle til verdensklasse centerback.

* 22-årig Araujo (som R.Madrid også tidligere var ude efter) viser stor potentielle i forsvaret.

* 21-årig Puig har været lidt svingende, men kan sagtens blive fremtidens mand på midtbanen. Har tidligere været udråbt som La Masia's helt store talent.

* 21-årig Trincão er et talent, som nærmest hele fodbold europa var ude efter sidste sommer, og han viser også tegn på stor potentielle i angrebet.

* 18-årig Ilaix Moriba, er udråbt som den "nye Pogba", grundet sin fysik, højde og teknik. Kan blive fremtidens midtbane stjerne.

Ja, det er deprimerende at Barcelona besidder hele 10 potentielle stjerner til fremtiden :( 
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved MLaudrup.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02, Estadio Santiago Bernabéu

1 måned 3 uger siden #9401 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om vores rivaler VII
Jeg er ikke helt med på hypen om alle deres talenter, må jeg sige. Jeg ser stadig Messi bære det hold fuldstændig. Ja, de har nogle spændende spillere som Pedri og Fati. Og lad os se hvordan Fati ser ud på den anden side af sin skade. Og så er De Jong selvfølgelig en god spiller. Resten der er nævnt må jeg trække lidt på skulderen over. Det let at se god ud når det bare kører for et hold, som det har gjort for Barcelona i 2021. Men også et hold der er virkelig, virkelig afhængig af én spiller. Lad os håbe han forsvinder til sommer, og lad os så se hvad der sker :)
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved Lars1991.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Kiwes, El Siete, Kimbo, DeLaRed

1 måned 3 uger siden #9402 af 9eren
Bekymringen om Barcelonas fremtid behøver vel heller ikke at ligge i slutningen af sæsonen. Det er vel også mere bekymrende, hvis Real Madrid slet ikke får forstærket holdet til sommer ift rivalerne.

1 måned 3 uger siden #9403 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Om vores rivaler VII
Det er bare pisse frusterende, at overvære. Jeg sad personlighed med en følelse, at vi nu langt om længe vil få en dominerende magtposition, både hvad titler, men også økonomisk, mht spillermateriale, talenter (fremtid) osv. Vi havde netop sikret Kubo, de 3 brasilianere, Brahim, ødegård, Ceballos, Jovic, Valverde som alle ansås at være nogle af de største talenter. Det så også rigtig godt ud med Asensio. Det så endt med de fleste blev ud udlejer med blandet succes. De der blev har skuffet fælt, været skadet, eller haft begrænset succes, hvis overhovedet nogen. Ved ikke om niveauet ikke er der, men jeg tror selv, at det skyldes, at alle de unge har lidt af et manglende system, og en “tryg ramme”. Barcelona til gengæld har virkelig haft gang i de unge, selvom nogle af dem ikke rigtig siger mig noget. De har ligesom os været afhængig af en spillers form, forskellen er bare at vores er virkelig svingende og kan brænde fælt, mens deres er en af historiens bedste. Derudover har de altid et system at falde tilbage på, selvom den er noget afstumpet, og ikke bliver praktiseret i ligeså stærk grad. Føler de ikke kan tabe ligenu, og de sagtens kan vinde ligaen trods et sværere program. De har jo bare kørt over de “svære kampe” som Sevilla  og sociedad ude. Vinder Barca ligaen vil det virkelig være katastrofalt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

1 måned 3 uger siden #9404 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om vores rivaler VII
Fodbold går op og ned og lige nu er Barca inde i en god periode. Der skal jo ikke mere til end at vi slår dem på hjemmebane så er det os der ligner det bedre hold. Vi skal jo ikke længere tilbage end til starten af februar hvor man havde tabt til bilbao i supercuppen og blevet slagtet af PSG. Lad nu vær med at blive skæmt af Barca, så er de altså heller ikke bedre. Sociedad spillede af pis, præcis som de gjorde da United slagtede dem. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

1 måned 3 uger siden #9405 af 9eren
Jeg skal ikke ind på et indlæg igen om hvor dumt det er ikke at have en sportsdirektør.

Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998

1 måned 3 uger siden #9406 af Estadio Santiago Bernabéu
I Barcelona er der stor optimisme. Først og fremmest pga deres unge spillere viser et relativt højt niveau men også fordi de netop har slået 'La Ligas nummer fem' med 6-1. Jeg synes bare man skal huske at det hold, som Real Sociedad stillede op med i går aftes ikke kunne spille sig i top 15 i La Liga. De manglede 9 spillere fra deres optimale trup og 8 af dem fra startopstillingen. For halvandet uge siden røg de ud i 1/8 finalen af Champions League. Alle deres angreb går igennem Messi. Og for to dage siden var deres tidligere midlertidige præsident ude og udtale at de afværgede en decideret konkurs i måneder efter Bartomeu.

Dvs. deres fremtid afhænger af næsten gratis indkøb, om Messi vælger at skrive under på en ny kontrakt med klubben og af deres unge talenter, som skal videreudvikle sig for virkelig at være gode. Det er ikke ligefrem hvad den klub har været kendt for i over et årti. I angrebet er de er stoppet med at drømme om Neymar og Lautaro Martínez og i stedet gå over til at drømme om Memphis Depay, hvis bedste egenskab er at være gratis og hollandsk og ældgamle Sergio Agüero, som kommer til at være lige så gammel som den Suarez, de gik af med. I defensiven er de stoppet med at drømme om De Ligt og i stedet gå over til at drømme om Eric García fordi han er gratis. De drømmer naturligvis stadig om Mbappe og Haaland men klubben skylder på den gode side af en milliard Euro og deres midlertidige præsident var millimeter fra at indgive en konkursbegæring for tre måneder siden. Det er sådan noget man kun tager ud til pressen, hvis det er sandheden, fordi man kunne aldrig finde på at dele sådanne skeletter med omverden, hvis en konkurs ikke var tæt på. For en måned siden kom det frem at klubben ikke havde betalt deres spillere løn. De er helt nede og skrabe. Et æble der er gylden på ydersiden, rådden indeni.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

1 måned 3 uger siden #9407 af 9eren
Altså ud af de sidste 18 liga kampe har Barcelona tabt 0 kampe spillede 3 uafgjorte og vundet 15.

Så jeg forstår godt optimismen fordi la liga er i sigte, og glæden er tilbage hos alle spillerne. Koeman har fået rettet op på den spillemæssige krise og det kører for dem nu. Rigtigt at på det europæiske niveau mangler Barcelona det sidste, men de står faktisk i en bedre situation på det sportslige plan, hvor ligaen og pokalen kan hentes. Vi er som det eneste spanske hold kommet videre, men de fleste af os går rundt med den tanke, at vi mere på vej ud af CL end at vi om 2 måneder kan fejre nummer 14.

Økonomisk har vi selv stået i en krise enganf med en gæld på 3-4 milliarder. Den blev fjernet med gode og mindre gode midler, hvorfor skulle Bartemou ikke kunne gøre samme trick for Barcelona som Perez gjorde for Real Madrid?

Jeg kan godt forstå frustrationen når man sammenligner det sportslige koncept mellem de to klubber. For Barcelona er bare bedst til at monterer en trup der kan vinde la liga i de sidste 12-15 år og som har en varighed på flere år. Nu er der nye på vej og hos os ligner det at de unge blomstrer bedre på andre hold end på egne baner. Det ligner at Zizou og hans aldrende spillere trækker det sidste luft og hvad så herefter. Jo vi har selvfølgelig et nyt stadion og hvem der til den tid kommer til at spille der ved vi stadig ikke.

Der er ikke langt fra krise til succes i spansk fodbold eller den anden vej!

Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved 9eren.

1 måned 3 uger siden #9408 af 9eren
Xabi Alonso tager turen til BMG efter sæsonen.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.