Sjov og spas-tråden II
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Som jeg også hørte en ekspert sige på engelsk tv: Hvem fanden gider se en kamp i bunden af Super League? Der er intet på spil, ingen nedrykning. Der kommer da hvert fald slet ikke nogle fans langvejs fra for at støtte udeholdet.
Men sådan bliver fodbold fremover. Det bliver dyrere at gå på stadion og hele fankulturen dør stille og roligt. Vi har allerede set starten på det. Stadions bliver fyldt med fans fra hele verden og ingen lokale har råd til billetten.
Fed timing i øvrigt. Lige inden Champions League semifinalerne.
Hvis det bliver sådan noget med en udbryder liga og pis og lort og udelukkelser og kæmpe krig, så stempler jeg ud tror jeg. Al den elendighed man skal igennem som fan er i forvejen næsten ikke det værd.
Jeg kan slet ikke forestille mig at rejse til Madrid og betale 3000 kroner for en billet til en kamp i en liga, hvor holdene er garanteret en plads og selv laver reglerne.
Edit: Fed hjemmeside dog.
15 founders og så 5 hold der kan kvalificere sig.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
All Super League clubs have left the European Club Association
There's no turning back anymore, Real Madrid, Barcelona, Atletico Madrid and the other teams in Super League, will NEVER play #UCL
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Hvor glat og uden af trit med virkeligheden kan man være? Det handler kun om penge. Penge og magt. Farvel til historie og lokale fans.
Det er da væsentligt sjovere end at se os møde Getafe og Elche to gange om året. Mon ikke de fleste glæder sig lidt mere til vores opgør mod Chelsea end de gjorde til vores opgør mod Shakhtar Donetsk?Ingen gider se de samme hold møde hinanden igen og igen hvert år. Kæft om jeg gider se os møde Tottenham og Arsenal to gange om året.
Samme problemstilling er gældende for hold placeret nr. ~10-15 som intet har at spille for i de nationale ligaer pt. Hvis ellers premiepuljen bliver fordelt således at holdene uden vinderchancer ikke går mentalt på sommerferie halvejs inde i sæsonen, så burde det fungere fint.Som jeg også hørte en ekspert sige på engelsk tv: Hvem fanden gider se en kamp i bunden af Super League? Der er intet på spil, ingen nedrykning.
Det sagt, så er der da helt klart nogle faldgruppe man skal passe på med det nye system, men kritikken herinde er nu en kende useriøs. Potentialet for væsentligt flere storkampe hver sæson lyder som udgangspunkt enormt tiltalende.
Åh at være så naiv.Jelle post=136035 skrev:
Det er da væsentligt sjovere end at se os møde Getafe og Elche to gange om året. Mon ikke de fleste glæder sig lidt mere til vores opgør mod Chelsea end de gjorde til vores opgør mod Shakhtar Donetsk?Ingen gider se de samme hold møde hinanden igen og igen hvert år. Kæft om jeg gider se os møde Tottenham og Arsenal to gange om året.
Samme problemstilling er gældende for hold placeret nr. ~10-15 som intet har at spille for i de nationale ligaer pt. Hvis ellers premiepuljen bliver fordelt således at holdene uden vinderchancer ikke går mentalt på sommerferie halvejs inde i sæsonen, så burde det fungere fint.Som jeg også hørte en ekspert sige på engelsk tv: Hvem fanden gider se en kamp i bunden af Super League? Der er intet på spil, ingen nedrykning.
Det sagt, så er der da helt klart nogle faldgruppe man skal passe på med det nye system, men kritikken herinde er nu en kende useriøs. Potentialet for væsentligt flere storkampe hver sæson lyder som udgangspunkt enormt tiltalende.
Grunden til at vi glædede os til kampen mod Chelsea var sgu da fordi det var en semifinale. Nu kommer vi til at møde Tottenham to gange, Arsenal to gange, Chelsea to gange etc. hver evig eneste år. Hvis du synes det er det fedeste i verden, så er det jo selvf. en smagssag.
Jeg vil tusind gange hellere se os mod lokale spanske hold i en kamp med noget på spil, end se os spille to gange mod Arsenal hvert eneste år, på et stadium fuld af asiatiske turister og ingen udefans. Det her betyder en strukturel ændring af fodbold som vi kender det. Over de næste par år. Hvis det går igennem altså. Det er fint hvis du bare gerne vil se de store stjerner og vil skide på Elche, men sådan har jeg det slet ikke. Fodbold er da andet end at møde de bedste hver uge eller de rigeste. Eller at se Ronaldo og Messi hver uge.
Der er jo ingen af de her 15 hold i Super League, der gider bruge energi på peanuts i deres hjemlige ligaer. Måske Premier League holdene gør lidt, der er trods alt penge i deres liga. Men når de er garanteret en plads i Super League, så er der da ingen af de 15 der gider kæmpe for at vinde La Liga eller Serie A. Og hvorfor skulle du, hvis du automatisk er med i Super League for evigt? Måske bliver de 15 founders endda smidt ud af de hjemlige ligaer. Så får vi pludselig masser af tid - og det betyder 4 kampe om året mod Tottenham og 4 mod Arsenal. Fuck me.
Det her er jo kun starten. Det hele bliver efter US standard efterhånden. Til sidst er der ingen hjemlig liga og det bliver ligesom i NBA hvor holdene møder hinanden 7 gange per sæson i ligaen eller hvor meget det er.
Spilletidspunkterne bliver ændret så de passer bedre til det amerikanske og asiatiske marked. Så vi europæere kan se Super League om eftermiddagen eller noget i den dur.
Tror du de amerikanske ejere i PL klubberne går op i dig som fan? Tror du oliesheikerne gør? Abramovich? Agnelli? Det handler kun om penge. Og det her er kun starten. Ud med historie og lokale fans og ind med penge. TV rettighederne bliver dyrere. Billetter bliver dyrere. Et dyrere produkt som vi som fans skal betale for.
- 9eren
- Gæst
-
- 9eren
- Gæst
-
- 9eren
- Gæst
-