Truppen 16/17

10 år 2 uger siden #133 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Truppen 16/17

Numeredoce skrev: Jeg tror dog MEGET mere på en sammenspillet trup, end en trup der får 3-4-5 klassespillere ind fordi titlen er glippet, så vi kan starte forfra. Vores største rivaler til titlen er netop kendt for at have kontiunitet og en fast spillestil. Jeg ser et ret tydeligt mønster, når vi skal finde årsager til at vi i disse år kun kan udfordre dem, men ikke slå dem over en helt sæson.

1) Jeg tror ALLE herinde er klar over at en sammenspillet trup er meget bedre end det modsatte

2) Jeg ser INGEN argumentere for at vi ska hente hverken 3, 4 eller 5 klassespillere

Konklusion: Der er intet i ovenstående at diskutere, da vi alle er enige så langt

MEN, og jeg indrømmer at det måske er mig der tager fejl, det slår mig alligevel at jeg ud fra dit indlæg får fornemmelsen af at du læser andre folks indlæg som om vi IKKE er enige i ovenstående - og det undrer mig faktisk.

Hvor vi dog lader til at være en anelse uenige er at nogle af os mener at man bør hente måske én forstærkning til start-11eren (nogle drister sig måske til at mene 2!!) og derudover styrke bredden, så vi får spillere ind som ka supplere ordentligt når det er nødvendigt.

Og ift det med en sammenspillet trup, så ka man sagtens stadig kalde det en sammenspillet trup selv om man tilfører nye 1-2-3-4 spillere til truppen - især når man har en kerne som for 9 ud af 10 markspilleres vedkommende (red: i startopstillingen) har været nøjagtig de samme i de sidste 2 år - igennem hvilke vi har haft de præcis samme problemer med vores spil, nemlig problemer i strengt taget samtlige kampe hvor vi får anstændig modstand.
Sidste redigering: 10 år 2 uger siden ved Siempre fiel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 uger siden #134 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Truppen 16/17
ift. Pogba købet:

Real Madrid har været CR7 siden 2010. Det har været helt fantastisk, han har spillet en afgørende rolle i mesterskabet og pokalturneringerne, men han har så sandeligt også fyldt godt i billedet. Ronaldo og Real var en match made in heaven, men vi har ikke brug for 5-10 år med en Pogba, hvem jeg oplever ligeså opmærksomhedskrævende og destruktiv for den kollektive sammenhængskraft.

Vi har altid haft mega stjerner i Real Madrid og vi har i for sig også brug dem da verdens bedste spillere selvfølgelig skal være at finde i klubben, men min grænse er nået efter denne sæson når det kommer til Ronaldo.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

10 år 2 uger siden #135 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Truppen 16/17
Jeg synes også vi var rimmelig heldige i Champions League sidste år, men synes samtidig man overdriver.
De eneste "kæmpe" modstandere er jo Bayern, Atletico og Barca. Det der var heldigt var at Atletico slog dem ud for os og vi derfor kun havde 1 "svær" kamp. Det er egentlig meget usandsynligt at møde alle 3 hold (selvom det skete for Atletico) og i en sæson med "almindelig held" havde vi mødt EN til af de hold.

10 år 2 uger siden #136 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Truppen 16/17

SR4 skrev: Jeg synes også vi var rimmelig heldige i Champions League sidste år, men synes samtidig man overdriver.
De eneste "kæmpe" modstandere er jo Bayern, Atletico og Barca. Det der var heldigt var at Atletico slog dem ud for os og vi derfor kun havde 1 "svær" kamp. Det er egentlig meget usandsynligt at møde alle 3 hold (selvom det skete for Atletico) og i en sæson med "almindelig held" havde vi mødt EN til af de hold.

Enig.
Held er til gengæld også en del af sporten, hvilket kan være frustrerende, når det indordner sig hos modstanderen, men guld værd, når det handler om en selv. Summa Summarum er, at man ikke skal nedtale noget Chl-trofæ... det kan være det sidste i en lang årrække, så det er bare med at glæde sig over det. For mange har alt alt alt for travlt med at udpege "moralske" vindere, hvad end det er i EM eller i de respektive ligaer og især i CHL. Og hvad er en moralsk vinder også???? Pæn fodbold har ikke alle dage været det mest effektive eller tungen på vægtskålen.
Præmisserne for sporten er ens for alle, så jeg er en af dem, der godt kan blive irritabel over, at man skal negligere et trofæ eller en præstation... :/

I diskussionen om en udbredt tilfredshed omkring truppen kan det dog være fornuftigt ikke at være forblændede over eksempelvis vores CHL-succes, selvom et trofæ er et trofæ, ligesom en hel del herinde også påpeger, men det er også noget andet end at tale en holdsucces ned.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 10 år 2 uger siden ved ChrillRM14.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 uger siden #137 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Truppen 16/17
Vi kan jo ikke møde Bayern hvert år. Vi mødte dem for to år siden og vandt klart. Så slog vi Atletico i finalen. Sidste år slog vi Atletico igen og røg ud til Juve. I år slog vi City og Atletico. Det er da meget fint. Man kan jo ikke trække de samme hold hver gang.

I 1992 vandt Barca European Cup efter at have slået...og hold nu fast...Hansa Rostock, Kaiserslautern (de tabte endda 3-1 ude) Sparta Prag (3-2 hjemme, wow) Kiev, Benfica og så måtte de i ekstratid for at slå mægtige Sampdoria.

Det er alt sammen historie nu.

10 år 2 uger siden #138 af Petroleum
Besvaret af Petroleum på emne Truppen 16/17
Altså er vores indkøbere på ferie? Først smutter Kanté til Chelsea og nu Andre Gomes til Barcelona.... Jeg forudsætter at det var hensigten at RM ønskede disse spillere.

Igen som jeg tidligere har skrevet, skal vi ikke snart til at igang med at lave de indkøb??? Det ender endnu engang med at vi laver nogle last-minute handler, som ikke er i balance med resten af truppen før 4 måneder efter sæsonen ER startet...

Hjælp mig med at forstå? :)

10 år 2 uger siden #139 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Truppen 16/17

Petroleum skrev: Altså er vores indkøbere på ferie? Først smutter Kanté til Chelsea og nu Andre Gomes til Barcelona.... Jeg forudsætter at det var hensigten at RM ønskede disse spillere.

Igen som jeg tidligere har skrevet, skal vi ikke snart til at igang med at lave de indkøb??? Det ender endnu engang med at vi laver nogle last-minute handler, som ikke er i balance med resten af truppen før 4 måneder efter sæsonen ER startet...

Jeg forstår det heller ikke.... Er transfers blevet et fyfy-ord i klubben???? Behøves man gå fra at købe den ene store Galatico efter den anden til at være helt passive????

Måske er man bare blevet bedre til at holde forhandlingerne skjult. Prisen presses ikke op ved eksponering af den givne spillers navn osv. Man tripper lidt i sædet for, at der snart sker NOGET.... Zidane må ikke tro, at alt er perfekt, for det er det altså ikke helt. Endnu.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

10 år 2 uger siden #140 af Petroleum
Besvaret af Petroleum på emne Truppen 16/17

ChrillRM14 skrev:

Petroleum skrev: Altså er vores indkøbere på ferie? Først smutter Kanté til Chelsea og nu Andre Gomes til Barcelona.... Jeg forudsætter at det var hensigten at RM ønskede disse spillere.

Jeg forstår det heller ikke.... Er transfers blevet et fyfy-ord i klubben???? Behøves man gå fra at købe den ene store Galatico efter den anden til at være helt passive????

Måske er man bare blevet bedre til at holde forhandlingerne skjult. Prisen presses ikke op ved eksponering af den givne spillers navn osv. Man tripper lidt i sædet for, at der snart sker NOGET.... Zidane må ikke tro, at alt er perfekt, for det er det altså ikke helt. Endnu.

Jeg vil da gerne sige at man ikke bare skal købe løs, MEN det er stadig nødvendigt at huske at vi altså har en transferban på vej.... Vi bliver nødt til at have en kant mere (er min holdning). Ud med James eller Isco og ind med en rigtig kantspiller....

10 år 2 uger siden #141 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Truppen 16/17
Vores problemer de seneste sæsoner har været det samme ja. Skader, manglende rotation og mangel på en 6'er. Selvfølgelig har der også været andre problemer, men det må da være de mest markante. At folk generelt synes vi har været dårlige i 3 sæsoner i træk aner jeg ikke hvad jeg skal sige til. Vi har haft dårlige og gode perioder. Og den sæson vi lige er kommet ud af har helt klart haft den værste tid.
Og ja vores hold har haft cirka de samme spillere i hele 2 sæsoner nu, ved godt det lang tid set med Real Madrid-briller. Men hvis man kigger på andre storhold så det faktisk ret almindeligt.

10 år 2 uger siden #142 af MatiasP
Besvaret af MatiasP på emne Truppen 16/17

Lars1991 skrev: Vores problemer de seneste sæsoner har været det samme ja. Skader, manglende rotation og mangel på en 6'er. Selvfølgelig har der også været andre problemer, men det må da være de mest markante. At folk generelt synes vi har været dårlige i 3 sæsoner i træk aner jeg ikke hvad jeg skal sige til. Vi har haft dårlige og gode perioder. Og den sæson vi lige er kommet ud af har helt klart haft den værste tid.
Og ja vores hold har haft cirka de samme spillere i hele 2 sæsoner nu, ved godt det lang tid set med Real Madrid-briller. Men hvis man kigger på andre storhold så det faktisk ret almindeligt.

Sir Alex Ferguson sagde engang at havde revolutionerede holdet hver 4. år og lavede kun mindre justeringer undervejs og man må sige at han har gjort det pænt godt med den taktik. Om den stadig er relevant ved jeg ikke, men der er alligevel noget sandt i at man fastholder en base og få dem til at spille sammen i et system som også er konstant (Her er vores problem egentlig nok). Og tilpasse som vi kunne gøre i dette vindue med en masse backup spillere i form af en: 9'er, venstre back og CDM.

10 år 2 uger siden #143 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Truppen 16/17
Rigtig fint med Pogba til Man Utd og Gomes til Barca. Vi har nok af talentfulde spillere til de næste par sæsoner, og så kan vi jo spæde til med de mange talenter klubben har i sin fold. James og Isco skal nok få en rigtig god sæson. Har fuld tiltro til at Zidane og spillerne selv er indstillede på at der skal ske drastiske ændringer fra sidste sæson.

@MatiasP
Vi har både Coentrao og Morata. Så dem kan du jo strege.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

10 år 2 uger siden #144 af MatiasP
Besvaret af MatiasP på emne Truppen 16/17

Zyconith skrev: @MatiasP
Vi har både Coentrao og Morata. Så dem kan du jo strege.

Præcis, jeg tænkte før vinduet gik i gang manglede vi de 3, nu mangler vi kun en CMD og så synes jeg at vi skal give Zidane og holdet en sæson til at vise hvad de kan og måske endda 2 med mindre vi falder fuldstændig igennem.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Leveret af Kunena Forum