Truppen 16/17
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
TcRedondo skrev: Nu ved jeg ikke lige, hvor gammel du er, men du glemmer lige Fernando Redondo, der er den absolut bedste defensive/bageste midtbanespiller, Real har haft. Han spillede i klubben fra 1994-2000. Uforglemmeligt geni. :)
Jeg tænkte nok du ville komme på banen. Har fulgt dem siden 2000, så har måske lige set ham en enkelt sæson, men ikke noget jeg husker. På YouTube ser han let og elegant ud.
Min oprindelige pointe er at Florentino selvfølgelig skal fixe en erstatning for Casemiro. Har længe været fortaler for de portugisiske talenter Neves og Carvalho, og så vidt jeg kan forstå, styrer en vis Andres Cubas (under 20 år) hele Bocas holdet i øjeblikket og tegner sig som det helt store for fremtiden. Om end Biglia failede i Copa de America, har jeg altid været glad for ham, og tænker han også kunne være brugbar.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Heldigvis har vi da en glimrende trup og jeg er slet ik i tvivl om at vi vil styre helt sikkert mod Top 3-placeringer i ligaen de næste par år, men jeg ser os ikke som et hold der sådan er specielt på vej imod at ku udfordre Barca på den lange bane. Forhåbentlig ka vi holdmæssigt forbedre os lidt under Zidane, men tror ik på at vi på mirakuløs vis pludselig spiller som et forvandlet hold. Men det er jo som det har været i mange, mange år - så snart vi vinder noget, så lader man stå til og glemmer alt om at forbedre os - og guderne ska vide at der ellers er masser af plads til forbedring.
Nuvel, HVIS Morata blir - og det anser jeg ik engang for sikkert endnu - så er vi bedre stillet ift angrebet, men ellers er det bare endnu en omgang af det samme udynamiske spil og jeg tror at vi i endnu højere grad må forsøge at leve på kontra mod de store hold. Forhåbentlig får vi ik tørre tæsk igen i denne sæson når vi møder holdene fra top 6 i ligaen.
Indtil videre ligner det Danilo og Coentrao som backups på kanterne, det ligner umiddelbart ingen backup til Case (efter at ellers "billige" alternativer af høj klasse i Kanté og Krychkowiak er blevet solgt), et dyrt overflødighedskøb af André Gomes, en tilføjelse af Asensio som så ka stille sig i køen bag Isco og James (vores bænkevarmer til 80 mio EUR) om at komme til at spille en position som slet ik eksisterer i systemet - eller alternativt blive placeret på en anden position hvor de ik er bedst, at man afhænder Kovacevic uden at ha rigtig prøvet ham (men det var jo sidste års Modric-klon, så nu må vi prøve en ny og dyrere version), at man afhænder Jese, at man afhænder Nacho som ellers var den idéelle backup på hele forsvarslinjen og endelig ligner det at Pogba får lov at smutte. Alt i alt må man være totalt tilfreds med start-11eren for de næste par år. For mig lyder det uspændende og absolut ik som nogen upgrade af holdet - som imo ellers virkelig mangler upgrades både i startopstillingen og på bænken.
Ja, pænt sortseer-indlæg, men det er desværre status for mig lige nu - hvis ik der pludselig kommer overraskelser på markedet - og her taler jeg ik om én eller anden totalt ubeskrevet Robinho 2 i form af Gabriel Jesus som man fra klubbens side krydser fingre for blir den nye Neymar, men nogle spillere som man ka se noget umiddelbar værdi i for holdet.
- Numeredoce
- Ekspert bruger
-
Sidste sommer købte vi Danilo, Vasquez, Kasilla, Kovacic og hentede Casemiro tilbage. Casemiro har taget alle med storm, og selvom han ikke er en fuldgod erstatning endnu, har Vasquez vist sig at være en habil backup for Bale i de mindre kampe. Derudover har vi en 2. keeper med La Liga erfaring, som indtil videre, ikke har brokket sig synderligt over manglende spilletid. Alene det, er fremgang ift .polemikken i slutningen af Casillas-perioden. Danilo har ikke vist nok i forhold til sit prisskilt desværre, Kovacic har ikke spillet nok til at blive bedømt retfærdigt, selvom jeg er positiv overfor ham.
Det endte i en CL-triumf samt at vi var 1 point fra mesterskabet (på papiret, der var desværre ikke helt så meget spænding om det i virkeligheden). Derudover scorede vi blot 2 mål færre end Barcelona. Det til trods for, at vi lagde ud med et Benitez-projekt der var dødsdømt på forhånd, da ingen udover Rafa selv, reelt troede på det.
Det ER et svært transfervindue, for som jeg ser det, giver vores startende 11 lidt sig selv. Skal vi hente en klassespiller, vil han, eller en af vores egne, ende på bænken. I Real Madrid skal der være dygtige spillere som back-ups, men 100 mio euro for en Pogba, for så at smide ham eller Kroos/Modric på bænken? Oh hell no. Jeg håber og tror naturligvis på indkøb, for truppen er langt fra perfekt, især med transfer-ban in mente. Men udover Pepe (som har fundet sin anden ungdom) og Ronaldo, så er der ikke nogen der risikerer at gå ned i niveau grundet alder, før vi kan hente spillere igen. Har Real Madrid nogensinde haft så sammenspillet en trup, som vi vil være tvunget til at have, efter transferkarantænen udløber?
Jeg håber på justeringer, jeg håber på en backup-kant der er niveauet over Vasquez og Jesé, som kan aflaste Ronaldo og Bale, jeg håber på en ordenlig backup til Marcelo. Sidst men ikke mindst, håber jeg, at Morata bliver, eller en erstatning hentes, vi kan simpelthen ikke nøjes med én fuldblodsangriber. Det har i mine øjne, kostet for mange point siden vi solgte Higuaín. Men ingen af disse spillere behøver være superstjerner til 60-80-100 millioner euro.
Ja-hatten er på! Case-Kroos-Modric vil styre vores kampe, Keylor-Carvajal-Pepe-Ramos-Marcelo vil være mere sammenspillede end sidste sæson og BBC vil fortsat bombe, assisteret af Vasquez og Morata, så de ikke skal spille 70 kampe på et år.
Sidst men ikke mindst: Det KUNNE jo ske, at La Fabrícia rent faktisk har et es gemt på træningsbanerne.
PS: Vigtigst af alt: Det virker til at El Presidente rent faktisk lader Zidane bestemme hvem der spiller. Det er den største transfer vi har haft de sidste 10 år.
Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Enig - og de 3 ting er jeg såmænd heller ik utilfreds med. jeg tror som udgangspunkt på at Case ka bære det ansvar at spille def midt og Vazquez som en ok backup og en fin 2.-keeper er altsammen fint nok.
"Danilo har ikke vist nok i forhold til sit prisskilt desværre, Kovacic har ikke spillet nok til at blive bedømt retfærdigt, selvom jeg er positiv overfor ham."
Danilo var en katastrofe og mest udskældte mand på Bernabeu. Kovacic ka du være nok så positivt stemt overfor, men det ændrer ik på at han er solgt indenfor ganske kort tid.
"Det endte i en CL-triumf samt at vi var 1 point fra mesterskabet (på papiret, der var desværre ikke helt så meget spænding om det i virkeligheden). Derudover scorede vi blot 2 mål færre end Barcelona. Det til trods for, at vi lagde ud med et Benitez-projekt der var dødsdømt på forhånd, da ingen udover Rafa selv, reelt troede på det."
Ja og det faktum at vi fik historiens nemmeste CL-lodtrækning og en finale hvor vi var så godt som udspillet i 100 minutter og kun et brændt straffe på underkanten af overliggeren fra endnu en sæson uden trofæer har tydeligvis forblændet rigtig mange. Dermed ik sagt at det var fedt og flot at det lykkedes os at hente CL i en meget svær sæson, men jeg mener ik vi på nogen måde havde holdet til det eller spillede som en CL-vinder. Ligaen var afgjort ved juletid - det var da fedt at vi fik lidt kunstigt åndedræt, men havde vi taget det mesterskab, så var træerne vist også vokset ind i himlen. Altså vi fik jo nærmest ingen point i kampene mod ligaens 5-6 bedste hold - og næsten hver eneste udekamp gav os store problemer, ligegyldigt hvem vi spillede imod.
"Det ER et svært transfervindue, for som jeg ser det, giver vores startende 11 lidt sig selv."
Enig, det ER en svær trup at købe til - ik mindst fordi vi har gode spillere på alle positioner. Det betyder dog ik at vi som hold fungerer specielt imponerende.
"Skal vi hente en klassespiller, vil han, eller en af vores egne, ende på bænken. I Real Madrid skal der være dygtige spillere som back-ups, men 100 mio euro for en Pogba, for så at smide ham eller Kroos/Modric på bænken? Oh hell no."
Nej naturligvis ska man kun købe Pogba hvis man mener han er god nok til at ku bidrage til start-11eren - men det er klart at hvis man køber ham, så blir man måske nok nødt til at sælge Kroos, da jeg ik tror at han vil sidde på bænken. Men som der er blevet diskuteret tidligere - og som jeg ka læse i de spanske sportsavisers klummer som mener nøjagtigt det samme - så ku Pogba bibringe noget energi, fysik og målfarlighed som vi for alvor mangler ved den nuværende sammensætning af midtbanen.
"Men udover Pepe (som har fundet sin anden ungdom) og Ronaldo, så er der ikke nogen der risikerer at gå ned i niveau grundet alder, før vi kan hente spillere igen. Har Real Madrid nogensinde haft så sammenspillet en trup, som vi vil være tvunget til at have, efter transferkarantænen udløber?"
Igen, det her forudsætter jo igen at man synes sidste sæson (og flere sæsoner før det) var fantastisk og at det er helt ok at vi har problemer med top 5 fra ligaen og problemer i de fleste udekampe - for det var jo desværre sandheden. Omend det da klart blev bedre med Zidane.
"Jeg håber på justeringer, jeg håber på en backup-kant der er niveauet over Vasquez og Jesé, som kan aflaste Ronaldo og Bale, jeg håber på en ordenlig backup til Marcelo. Sidst men ikke mindst, håber jeg, at Morata bliver, eller en erstatning hentes, vi kan simpelthen ikke nøjes med én fuldblodsangriber. Det har i mine øjne, kostet for mange point siden vi solgte Higuaín. Men ingen af disse spillere behøver være superstjerner til 60-80-100 millioner euro."
Igen, hvis man er tilfreds med status quo (ét mesterskab de sidste 8 år) ift vores problemer sidste sæson og vores klart dårligere hold end Barca, så er det sikkert fint med lidt justeringer på bænken - det ændrer bare meget lidt på at start-11eren havde problemer igen og igen sidste sæson.
"Case-Kroos-Modric vil styre vores kampe, Keylor-Carvajal-Pepe-Ramos-Marcelo vil være mere sammenspillede end sidste sæson og BBC vil fortsat bombe, assisteret af Vasquez og Morata, så de ikke skal spille 70 kampe på et år."
Jep, Case-Kroos-Modric vil fortsat dominere hjemmekampe mod Granada og Eibar - til gengæld vil de dominere disse kampe STORT! Men med mindre der sker et mirakel, så løber vores statiske trekløver ind i nøjagtig de samme problemer som hele sidste sæson når de møder modstand eller spiller på udebane.
"Sidst men ikke mindst: Det KUNNE jo ske, at La Fabrícia rent faktisk har et es gemt på træningsbanerne."
De "esser" der MÅSKE er de blir vist lejet ud nu, så ved ik hvem det er du tænker på. Måske marcos Llorente som back for Case? Fint, det håber jeg da, da det er en billig løsning og forhåbentlig kun ska bruges begrænset, men tror ik lige det ændrer noget som helst ift titler.
"PS: Vigtigst af alt: Det virker til at El Presidente rent faktisk lader Zidane bestemme hvem der spiller. Det er den største transfer vi har haft de sidste 10 år."
Dén dér skrøne tror jeg kun på i meget begrænset omfang (tror du Perez bestemte hvem der spillede under Ancelotti? Under Mou?) og tror bestemt ik på at det blir noget som helst vi vil ku mærke eller noget der får indflydelse af betydning. Husk på, der er først plads til ja-hatten hvis du tager sølvpapirshatten af først ;-)
Hvorfor ikke lave mindre justeringer? Lade Zidane arbejde mere med truppen og på den måde se om vi ikke skulle kunne dominere de store kampe lidt mere. Barcas midtbane er bestemt under vores, angrebet måske bedre, men det er ikke derfor de dominere imod os. Det er deres måde at spille fodbold på, hvor de meget sjældent laver det hurtige opspil og hellere vil holde bolden, samme med Bayern. Det gør klart at det ser ud som om de dominere, når vi tager flere chancer i vores spil og forsøger den lidt hurtigere boldomgang omg mere direkte. Så bliver vi defensive og kedelige, men det handler mere om tilgang til spillet end de spillere vi har nu.
Og så er jeg træt af at folk skælde så meget ud på Danilo, ja han havde en forfærdelig sæson, men Modric var vi ved at sælge i 3-4 vinduer før han begyndte at stråle. Han er en af vores bedste og vigtige spillere nu FORDI han fik tid til at vænne sig til byen Madrid, spillet og sin holdkammerater hvorfor skal Danilo og Kovetic ikke også have den mulighed?
Og klart hvis vi sælger en spiller, skal en spiller en på samme position, samt at vi skal være mindst dobbelt garderet på alle poster og gerne lidt mere på midtbane for at kunne ændre taktik til kampene og undervejs i dem.
Siempre fiel skrev: "Sidste sommer købte vi Danilo, Vasquez, Kasilla, Kovacic og hentede Casemiro tilbage. Casemiro har taget alle med storm, og selvom han ikke er en fuldgod erstatning endnu, har Vasquez vist sig at være en habil backup for Bale i de mindre kampe. Derudover har vi en 2. keeper med La Liga erfaring, som indtil videre, ikke har brokket sig synderligt over manglende spilletid."
Enig - og de 3 ting er jeg såmænd heller ik utilfreds med. jeg tror som udgangspunkt på at Case ka bære det ansvar at spille def midt og Vazquez som en ok backup og en fin 2.-keeper er altsammen fint nok.
"Danilo har ikke vist nok i forhold til sit prisskilt desværre, Kovacic har ikke spillet nok til at blive bedømt retfærdigt, selvom jeg er positiv overfor ham."
Danilo var en katastrofe og mest udskældte mand på Bernabeu. Kovacic ka du være nok så positivt stemt overfor, men det ændrer ik på at han er solgt indenfor ganske kort tid.
"Det endte i en CL-triumf samt at vi var 1 point fra mesterskabet (på papiret, der var desværre ikke helt så meget spænding om det i virkeligheden). Derudover scorede vi blot 2 mål færre end Barcelona. Det til trods for, at vi lagde ud med et Benitez-projekt der var dødsdømt på forhånd, da ingen udover Rafa selv, reelt troede på det."
Ja og det faktum at vi fik historiens nemmeste CL-lodtrækning og en finale hvor vi var så godt som udspillet i 100 minutter og kun et brændt straffe på underkanten af overliggeren fra endnu en sæson uden trofæer har tydeligvis forblændet rigtig mange. Dermed ik sagt at det var fedt og flot at det lykkedes os at hente CL i en meget svær sæson, men jeg mener ik vi på nogen måde havde holdet til det eller spillede som en CL-vinder. Ligaen var afgjort ved juletid - det var da fedt at vi fik lidt kunstigt åndedræt, men havde vi taget det mesterskab, så var træerne vist også vokset ind i himlen. Altså vi fik jo nærmest ingen point i kampene mod ligaens 5-6 bedste hold - og næsten hver eneste udekamp gav os store problemer, ligegyldigt hvem vi spillede imod.
"Det ER et svært transfervindue, for som jeg ser det, giver vores startende 11 lidt sig selv."
Enig, det ER en svær trup at købe til - ik mindst fordi vi har gode spillere på alle positioner. Det betyder dog ik at vi som hold fungerer specielt imponerende.
"Skal vi hente en klassespiller, vil han, eller en af vores egne, ende på bænken. I Real Madrid skal der være dygtige spillere som back-ups, men 100 mio euro for en Pogba, for så at smide ham eller Kroos/Modric på bænken? Oh hell no."
Nej naturligvis ska man kun købe Pogba hvis man mener han er god nok til at ku bidrage til start-11eren - men det er klart at hvis man køber ham, så blir man måske nok nødt til at sælge Kroos, da jeg ik tror at han vil sidde på bænken. Men som der er blevet diskuteret tidligere - og som jeg ka læse i de spanske sportsavisers klummer som mener nøjagtigt det samme - så ku Pogba bibringe noget energi, fysik og målfarlighed som vi for alvor mangler ved den nuværende sammensætning af midtbanen.
"Men udover Pepe (som har fundet sin anden ungdom) og Ronaldo, så er der ikke nogen der risikerer at gå ned i niveau grundet alder, før vi kan hente spillere igen. Har Real Madrid nogensinde haft så sammenspillet en trup, som vi vil være tvunget til at have, efter transferkarantænen udløber?"
Igen, det her forudsætter jo igen at man synes sidste sæson (og flere sæsoner før det) var fantastisk og at det er helt ok at vi har problemer med top 5 fra ligaen og problemer i de fleste udekampe - for det var jo desværre sandheden. Omend det da klart blev bedre med Zidane.
"Jeg håber på justeringer, jeg håber på en backup-kant der er niveauet over Vasquez og Jesé, som kan aflaste Ronaldo og Bale, jeg håber på en ordenlig backup til Marcelo. Sidst men ikke mindst, håber jeg, at Morata bliver, eller en erstatning hentes, vi kan simpelthen ikke nøjes med én fuldblodsangriber. Det har i mine øjne, kostet for mange point siden vi solgte Higuaín. Men ingen af disse spillere behøver være superstjerner til 60-80-100 millioner euro."
Igen, hvis man er tilfreds med status quo (ét mesterskab de sidste 8 år) ift vores problemer sidste sæson og vores klart dårligere hold end Barca, så er det sikkert fint med lidt justeringer på bænken - det ændrer bare meget lidt på at start-11eren havde problemer igen og igen sidste sæson.
"Case-Kroos-Modric vil styre vores kampe, Keylor-Carvajal-Pepe-Ramos-Marcelo vil være mere sammenspillede end sidste sæson og BBC vil fortsat bombe, assisteret af Vasquez og Morata, så de ikke skal spille 70 kampe på et år."
Jep, Case-Kroos-Modric vil fortsat dominere hjemmekampe mod Granada og Eibar - til gengæld vil de dominere disse kampe STORT! Men med mindre der sker et mirakel, så løber vores statiske trekløver ind i nøjagtig de samme problemer som hele sidste sæson når de møder modstand eller spiller på udebane.
"Sidst men ikke mindst: Det KUNNE jo ske, at La Fabrícia rent faktisk har et es gemt på træningsbanerne."
De "esser" der MÅSKE er de blir vist lejet ud nu, så ved ik hvem det er du tænker på. Måske marcos Llorente som back for Case? Fint, det håber jeg da, da det er en billig løsning og forhåbentlig kun ska bruges begrænset, men tror ik lige det ændrer noget som helst ift titler.
"PS: Vigtigst af alt: Det virker til at El Presidente rent faktisk lader Zidane bestemme hvem der spiller. Det er den største transfer vi har haft de sidste 10 år."
Dén dér skrøne tror jeg kun på i meget begrænset omfang (tror du Perez bestemte hvem der spillede under Ancelotti? Under Mou?) og tror bestemt ik på at det blir noget som helst vi vil ku mærke eller noget der får indflydelse af betydning. Husk på, der er først plads til ja-hatten hvis du tager sølvpapirshatten af først ;-)
Point vundet mod Top 6 i La liga:
Barca 3 ud af 6
Os
Atletico 1 ud af 6
Villarreal 3 ud af 6
Bilbao 6 ud af 6
Undersiden af overlæggeren? Det var nærmere stolpen, det fortæller alt om din hukommelse omkring kampen :D. Selv hvis den bold var gået ind, så var CHL ikk tabt, da Real Madrid som bekendt scorede på alle deres forsøg.
Var Real Madrid gennemspillet i 100 minutter af kampen? Kan du nævne 2 store chancer Atletico havde over 120 minutter? Så ska jeg nok nævne 4 store chancer som Real Madrid havde.
Highlights fra kampen her:
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Barca 3 ud af 6
Os
Atletico 1 ud af 6
Villarreal 3 ud af 6
Bilbao 6 ud af 6"
Fair nok, overdrivelse plejer at fremme forståelsen - vi fik også kun 3 mod Sevilla, men de blev self 7'er - men lad mig så spørge om du forstår min pointe eller synes du vi gjorde det godt mod de gode hold i ligaen???
"Undersiden af overlæggeren? Det var nærmere stolpen, det fortæller alt om din hukommelse omkring kampen :D. Selv hvis den bold var gået ind, så var CHL ikk tabt, da Real Madrid som bekendt scorede på alle deres forsøg."
Og inden du kommer med din dumsmarte kommentar, så ka du godt huske at griezmann hamrede den på undersiden af overliggeren på et straffespark lige efter pausen ik? Så din smarte, barnlige kommentar den ringer lidt hult ska det siges!
"Var Real Madrid gennemspillet i 100 minutter af kampen? Kan du nævne 2 store chancer Atletico havde over 120 minutter? Så ska jeg nok nævne 4 store chancer som Real Madrid havde."
Nej vi havde de største chancer - men sagde jeg at Atletico havde de største chancer eller er det noget du drømmer inde i din subjektive drømmeverden? Og bevares, måske har jeg sat det på spidsen, men atletico som normalt ik engang har størstedelen af boldbesiddelsen hjemme på Calderon mod selv små hold, de dominerede klart spillet i det meste af finalen.
"Highlights fra kampen her"
Tusind tak for linket - du ka evt lige gense Griezmanns straffespark så!!