Truppen 16/17

9 år 11 måneder siden #85 af Dios
Besvaret af Dios på emne Truppen 16/17
Siempre fiel skrev:

Hazard taler flere om og ku sikkert være godt kompliment, men problemet er at jeg simpelthen ik ka se hva man vil med ham - jo spillemæssigt, men ik rent praktisk. Han er dyr og højt profileret og spiller præcis den plads som optages af Bale og Cristiano - så hvorn løser man lige det? Jeg er fint klar over at skader ka løse det problem, men jeg tænker bare ik hverken Bale eller Cristiano finder sig i nogen egentlig rotation.

Det handler nok mere om, at Ronaldo eller Bale skal sælges, og Hazard købes. Det er nok det der menes :) Jeg selv vil bare have Hazard, og det er uanset om Ronaldo, Bale og Benzema stadig er i truppen. I min optik skal den dårligste bænkes, og så er jeg generelt ligeglad med hvad de har kostet, og hvor stor en stjerne de selv synes de er. Stod det til mig havde Bale ihvertfald ikke haft en chance efter hans 3 sæsoner i klubben.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 11 måneder siden #86 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Truppen 16/17

Dios skrev: Siempre fiel skrev:

Hazard taler flere om og ku sikkert være godt kompliment, men problemet er at jeg simpelthen ik ka se hva man vil med ham - jo spillemæssigt, men ik rent praktisk. Han er dyr og højt profileret og spiller præcis den plads som optages af Bale og Cristiano - så hvorn løser man lige det? Jeg er fint klar over at skader ka løse det problem, men jeg tænker bare ik hverken Bale eller Cristiano finder sig i nogen egentlig rotation.

Det handler nok mere om, at Ronaldo eller Bale skal sælges, og Hazard købes. Det er nok det der menes :) Jeg selv vil bare have Hazard, og det er uanset om Ronaldo, Bale og Benzema stadig er i truppen. I min optik skal den dårligste bænkes, og så er jeg generelt ligeglad med hvad de har kostet, og hvor stor en stjerne de selv synes de er. Stod det til mig havde Bale ihvertfald ikke haft en chance efter hans 3 sæsoner i klubben.

Du og jeg er meget enige omkring Bale. Men tænker du ikke også, et eller andet sted, at han har forbedret sig markant det seneste år?

Jeg tror faktisk at Bale går en stærk sæson i møde - selvom han spiller en lidt akavet position...
Sidste redigering: 9 år 11 måneder siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn

9 år 11 måneder siden #87 af Dios

M_linding skrev:

Dios skrev: Siempre fiel skrev:

Du og jeg er meget enige omkring Bale. Men tænker du ikke også, et eller andet sted, at han har forbedret sig markant det seneste år?

Jeg tror faktisk at Bale går en stærk sæson i møde - selvom han spiller en lidt akavet position...

Bale er som Ronaldo, og derfor vil jeg nok et eller andet sted altid være kritisk overfor deres måde at spille/dominere på. Selvfølgelig har Bale forbedret sig, men nok, langtfra hvis du spørger mig. Det der med at være usynlig i 89 min. og så afgøre en kamp i det 90 min. får mig bare ikke til at blive begejstret over. Jeg var også utrolig glad da Ronaldo var ude, og Bale afgjorde tingene. Du ved også bare, at det er præcis det samme grundlag jeg altid har været efter Ronaldo med, og faktisk i rigtig mange år har set ham blive solgt.

Bale har jo statistisk set haft 3 fremragende sæsoner, meen billedet på banen siger bare noget andet. Det er nok bare mit fodboldøje som ikke kan fordrage så anonyme, men samtidig fantastiske fodboldspillere. Det er nok også lidt derfor mit syn er sådan på Pogba som det er, for han er præcis samme type. En spiller som oftest falder helt ud, men bliver husket for den genialitet som sikre os pointene i sidste ende.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 11 måneder siden #88 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Truppen 16/17
Som udgangspunkt ville jeg egentlig gerne se, hvad Zidane kan gøre af underværker på en sommerpause med den nuværende startopstilling. Mange af disse problemer har vi set under Benitez, og når man så overtage et hold midt i sæsonen, så er det svært at komme med markante ændringer, når man hele tiden skal tænke på at vinde hver eneste kamp for ikke at ryge på porten. Nu har Zidane fået nogle måneder med spillerne og har nu en opstart, hvor ideerne for alvor kan komme til udtryk. Jeg er spændt på, hvad der kunne komme ud af det.

Modsat mange andre, så tror jeg ikke på, at problemet blot løses ved at putte en spiller ind, der har noget power, fart, et farligt spark og lidt teknik. Pogba kan muligvis sælge trøjer og bidrage med sin fysik og sin boldbehandling, men jeg tror ikke på, at et køb af Pogba vil hjælpe på det. Problemet ligger mere i, at spillet har været for langsomt på den sidste tredjedel. Når man bruger 3-4 berøringer pr. spiller og ikke løber rigtigt for Modric og Kroos, er det ligemeget om man så har et powerhouse på en af disse to positioner.

Jeg kan sagtens følge de problemer, som I andre påpeger med BBC, og skulle der endelig være en udskiftning, så havde jeg valgt at erstatte Ronaldo med Hazard, Reus eller Alexis Sanchez for at få en spiller med kvaliteter i de små områder og med et antrit, der kan sætte et par spillere af og skabe noget. Mit ønske er dog klart, at man i år dropper Lord Trøjesalg og får styr på bredden, så spillere, der ikke passer ind, forlader klubben, mens man kigger efter spillere til systemet. Derfor håber jeg på at se James og Danilo forlade klubben, da James ikke kan få en position, der passer 100% til ham, mens hans attitude heller ikke er noget at råbe hurra for. Danilo skal væk, fordi man simpelthen ikke kan bruge en højre back, der aldrig slår et godt indlæg.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
9 år 11 måneder siden #89 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Truppen 16/17
Bendtner som backup for Benzema? Han er 28 år - dvs. i sin bedste alder og forholdsvis billig i forhold til andre dyrere alternativer. Fri transfer så vi skal bare overtale ham og holde andre bejlere væk.

9 år 11 måneder siden #90 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Truppen 16/17

Raúl 7 skrev: Bendtner som backup for Benzema? Han er 28 år - dvs. i sin bedste alder og forholdsvis billig i forhold til andre dyrere alternativer. Fri transfer så vi skal bare overtale ham og holde andre bejlere væk.

Jeg kan bare ikke overskue endnu en transferkrig. Rygterne går stille op ham disse tider, men hvis vi først viser i interesse, så kommer du til at se Bayern, Barca - ja alle de store - jagte underskriften. Så lad os hellere se, om vi ikke kan overtale Poul Hübertz til et comeback?

9 år 11 måneder siden #91 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Truppen 16/17
Dios:

Jeg kan godt følge dig, men jeg bliver også nødt til at problematisere din, i mine øjne, utopiske forestilling om offensive spillere. Den har som sådan altid gået igen, når vi gennem tiderne har diskuteret: Du vil hellere have folk, der spiller godt i hele kampen, i stedet for folk der dukker op og afgør kampen efter at have været usynlig i en hel kamp. Tager jeg fejl i den formulering?

Det er som sådan også fantastisk, men er det efterhånden ikke tid til at konstatere, at man ikke både kan få det ene og det andet? Det er velsagtens kun Messi, der formår at spille og diktere kampene fuldstændigt, mens han også afgører dem.

Vi ser jo ugentligt Ronaldo, Bale, Bruyne, Neymar, Alexis, Pogba - you name it - spille uduelige kampe, hvorefter de i slutminutterne dukker op og afgør tingene. Det er jo en del af at være sådan en spiller. At man prøver og prøver, hvilket tit er frustrerende, men at man på et tidspunkt lykkes, og det hele kulminerer.

Faktum er bare, at de bedstbetalte spillere som regel er dem, der har den der x-faktor. Det er dog også klart mere reglen end undtagelsen, at de spillere kan virke uduelige på banen, fordi de ikke altid træffer de nemmeste valg. Det er 'nemt' for Kroos og Modric at være dominerende og godt spillende, når de har til opgave at træffe 'de lette valg'.

Summer summarum: Du skriver, at dit fodboldøje ikke kan fordrage de anonyme spillere, der dukker op til sidst i kampen. Jeg siger, at det er en pris, du betaler, når du har en spiller, der skal gøre det umulige. I lav eller høj grad!
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

9 år 11 måneder siden #92 af Dios
@Sebberg.

Det er fuldstændig korrekt forstået :)

Og jeg er da også tildels enig i, at det nok bare mig som er kræsen. Dog findes der jo utal af spillere som ikke falder ud, eller som regel spiller godt, fordi de er gode med bolden, og det er jo her mit største problem er med Ronaldo og Bale. De er jo reelt set ikke skide gode venner med bolden. De har ikke det naturlige flow med bolden som Modric, Isco, Hazard, Messi, Reus, Neymar, Iniesta and you name it har. Det er nok derfor de ikke trækker ned i banen så meget og deltager i spillet, men i stedet forbliver passive og statiske oppe foran, og i stedet håber på den gyldne aflevering, så de kan afgøre tingene.

Mit problem er ikke, at spillerne spiller nogle utrolig ringe kampe, for det gør alle spillere. Mit problem er selve rollen, hvor de kun er med for at afgøre tingene. Det er jo ikke et problem, hvis det lykkedes gang på gang, men det gør det bare ikke i Real Madrid. Igen, så ser det fremragende ud på papiret, men på banen bliver Real Madrid jo domineret af lidt bedre hold.

Det er måske sundt nok og have max. 1-2 spillere med x-faktor, men de skal jo bare ikke besidde præcis samme kvaliteter, og have præcis samme mangler. Jeg ser nok bare hellere et hold som Bayern, hvis jeg skal vælge imellem typerne. De har ikke mange spillere med decideret x-faktor, men til gengæld har de 11 total sammenspillede spillere, hvor alle stadig er verdensklasse. Barcelona er uhørt langt foran os IMO. Hvis man tæller titlerne, så kan man jo også kun være enig desværre.

9 år 11 måneder siden #93 af BBB
Besvaret af BBB på emne Truppen 16/17
Det virker som en misforståelse, når Messi nævnes blandt spillere, som spiller godt igennem en hel kamp. Han går rundt og kigger bold i 85 minutter af hver eneste kamp.

9 år 11 måneder siden #94 af PMO
Besvaret af PMO på emne Truppen 16/17
Selvom jeg er ganske ny her på siden, vil jeg alligevel tillade mig at komme med et synspunkt.
Har Real Madrid på et eller andet plan ikke et behov for at købe en superstjerne i dette transfervindue? Sidste vindue glippede med De Gea og i dette vindue ser det ud til at Pogba glipper. Det vil se skidt ud for Real Madrid hvis hele 4 transfervinduer vil være uden køb af en pofilieret spiller (fifa karantæne medregnet). Er det mig der tænker for meget over det og måske er blevet vant til store profil ibdkøb?

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 11 måneder siden #95 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Truppen 16/17

PMO skrev: Selvom jeg er ganske ny her på siden, vil jeg alligevel tillade mig at komme med et synspunkt.
Har Real Madrid på et eller andet plan ikke et behov for at købe en superstjerne i dette transfervindue? Sidste vindue glippede med De Gea og i dette vindue ser det ud til at Pogba glipper. Det vil se skidt ud for Real Madrid hvis hele 4 transfervinduer vil være uden køb af en pofilieret spiller (fifa karantæne medregnet). Er det mig der tænker for meget over det og måske er blevet vant til store profil ibdkøb?

Man skal jo ikke købe en superstjerne for at købe en superstjerne. Man skal købe en spiller fordi man mener, at han enten kan forstærke bredden eller hæve overliggeren, alt efter hvad han er købt ind til. Det hjælper ikke noget at være så opsat på at hente superstjerner, at man ender med at købe en spiller bare for at købe en stjerne.

9 år 11 måneder siden #96 af PMO
Besvaret af PMO på emne Truppen 16/17
Det er nu heller ikke så meget det jeg mener. Jeg mener at Real Madrid ikke har haft held til at hente de store spillere - det må på et eller andet plan lave ridser i lakken. Man skal ikke købe for at købe, men at blive sat i forbindelse med store spillere og ende ud med mindre gode spillere, sender ikke så kraftigt signal. Håber der giver mening.

Leveret af Kunena Forum