Truppen 16/17
Kroos er fantastisk til at bygge spillet op. Hans fodbold-IQ er uovertruffen og hans træffer altid de rigtige valg. Mit problem er dog, at han er "overflødig". I den forstand, at hans kvaliteter ikke er nødvendige, når han danner trio med Modric og Casemiro. Modric ejer nemlig - i store træk - den samme rolighed og forståelse for at bygge spillet op, og det er helt sikkert ønsket, at Casemiro også skal tilegne sig de evner i højere grad.
Sammen med de to bliver det altså for meget boldflytteri. Vi skal have en, der bryder kæderne og ryster forsvaret. Modric har nogle dynamiske og eksplosive løb, men jeg er godt nok ikke enig i, at Kroos ejer samme kvalitet. Jovist, når han har en motorvej foran sig, kan han da godt tage et træk, men alt i alt er hans offensive aktioner ikke stærke nok.
Ved at få en spiller som Pogba ind, vil man få en spiller, der kan bryde kæderne og bidrage offensivt med eksplosivitet og målfarlighed. Han er stadig stærk i pasningsspillet, og hvis Modric "blot" tager taktstokken i højere grad, så kan vi stadig være lige så sikre på bolden. Jeg synes i øvrigt ikke, at Kroos bør være Modric' arvetager. Der er Kovacic langt mere oplagt ift kvaliteter!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
El Siete skrev: Hvordan man kan tale en af verdens bedste midtbanespillere sådan ned, er noget af en bedrift :D Du tildeler ham jo egenskaber han ikke skal have. Defensivt bolværk, god med hovedet, afdribler 4 mand, sindsyg fart? Han skal altså være en 6’er, 8’er, 10’er m.fl. i een?
Kroos er verdensklasse til at diktere spillet og kontrollere en kamp, verdensklasse i sit pasningsspil og hans positionering på banen, alt vi bl.a. så ved EM. Helt generel er hans fodbold-IQ fænomenal. Han er i stand til at spille flere positioner og desuden er han kun 26 år og har kostet ca. 100 mio euro mindre end Pogba vil koste os.
Nej, han er ikke personen der er det naturlige defensive anker, ej heller den superkreative spiller der afdribler op til flere i høj fart og sender bolden op i hjørnet. Men han er den der kan binde disse to dele sammen.
For mig er han netop et billede på en moderne midtbanespiller og sender vi ham afsted vil vi virkelig ærgre os om et par sæsoner når Modric’ niveau falder og vi stod med en spiller som ham.
Ja ja, og så formåede du at misforstå mit indlæg - ik uventet. Jeg forventer IKKE (læs: IKKE) at Kroos ska bidrage med alle de ting - men jeg nævner blot at han ikke er begavet med spidskompetencer indenfor et eneste af disse områder - altså i forståelsen af at "det ka godt være han ik er så kreativ, men til gengæld er han en stor fysisk tilstedeværelse" eller lignende - det ka man ik sige om Kroos. Og fair nok at han ik scorer hverken mål eller bidrager med frygtelig meget defensivt - så længe han så har nogle ypperlige spidskompetencer som opvejer dette - og det er så her jeg mener problemet ligger - at hans spidskompetencer (fodboldintelligens og placeringsevne) er for meget luksus når man allerede har dette i Modric (som er bedre) og så kommer vi altså til at mangle fart, fysik, energi, målfarlighed, kreativitet, pondus, drive.
desuden mener jeg ik man ka forsvare at holde på en spiller blot fordi at Modric' niveau nok falder om et par år og han så ska ta over - jo hvis det var en ung spiller der så ku bænkes mens man brugte en spiller som måske forbedrede sammensætningen på midtbanen, men ik en Kroos.
Og det her med at han kostede 100 mio EUR mindre end Pogba gør nu er jo tordnende ligegyldigt - det hjælper os jo ik når vi blir kørt over i Granada! Hvis du endelig ska sammenligne pris, så ska det jo være Kroos' nuværende værdi overfor Pogbas - og man ka vel nok få 60 mio for Kroos pt. Så ja, hvis de var lige gode eller bidrog med det samme, så har du bestemt en pointe med pengene - og self ska man da overveje om man forbedrer holdet ved et køb/salg som naturligvis vil resultere i en mérudgift. Min holdning er dog at når jeg ser spillere som Morata og Bailly blive handlet/vurderet til så vanvittige priser, så mener jeg ikke at Pogbas prisskilt som udgangspunkt er dét som ska afskrække os.
Men naturligvis ka vi være uenige om købet og du mener tydeligvis at vi har en fantastisk midtbane lige nu og jeg mener så bare ik at sammensætningen er specielt imponerende og jeg er faktisk af den overbevisning af en udskiftning af Kroos nærmest er det punkt vi ka forbedre os mest på.
Kassow-Rossing skrev: Det drejer sig ikke om hvilken dato, man handler på, men hvilke spillere man handler.
Vi kan vel blive enige om at De Gea sagaen var noget lort? Ikke nødvendigt at trække den så længe. De he haft et helt år til at forberede sig, og siden februar har de vidst at man ville få et transferban.
Siempre fiel skrev:
El Siete skrev: Hvordan man kan tale en af verdens bedste midtbanespillere sådan ned, er noget af en bedrift :D Du tildeler ham jo egenskaber han ikke skal have. Defensivt bolværk, god med hovedet, afdribler 4 mand, sindsyg fart? Han skal altså være en 6’er, 8’er, 10’er m.fl. i een?
Kroos er verdensklasse til at diktere spillet og kontrollere en kamp, verdensklasse i sit pasningsspil og hans positionering på banen, alt vi bl.a. så ved EM. Helt generel er hans fodbold-IQ fænomenal. Han er i stand til at spille flere positioner og desuden er han kun 26 år og har kostet ca. 100 mio euro mindre end Pogba vil koste os.
Nej, han er ikke personen der er det naturlige defensive anker, ej heller den superkreative spiller der afdribler op til flere i høj fart og sender bolden op i hjørnet. Men han er den der kan binde disse to dele sammen.
For mig er han netop et billede på en moderne midtbanespiller og sender vi ham afsted vil vi virkelig ærgre os om et par sæsoner når Modric’ niveau falder og vi stod med en spiller som ham.
Ja ja, og så formåede du at misforstå mit indlæg - ik uventet. Jeg forventer IKKE (læs: IKKE) at Kroos ska bidrage med alle de ting - men jeg nævner blot at han ikke er begavet med spidskompetencer indenfor et eneste af disse områder - altså i forståelsen af at "det ka godt være han ik er så kreativ, men til gengæld er han en stor fysisk tilstedeværelse" eller lignende - det ka man ik sige om Kroos. Og fair nok at han ik scorer hverken mål eller bidrager med frygtelig meget defensivt - så længe han så har nogle ypperlige spidskompetencer som opvejer dette - og det er så her jeg mener problemet ligger - at hans spidskompetencer (fodboldintelligens og placeringsevne) er for meget luksus når man allerede har dette i Modric (som er bedre) og så kommer vi altså til at mangle fart, fysik, energi, målfarlighed, kreativitet, pondus, drive.
desuden mener jeg ik man ka forsvare at holde på en spiller blot fordi at Modric' niveau nok falder om et par år og han så ska ta over - jo hvis det var en ung spiller der så ku bænkes mens man brugte en spiller som måske forbedrede sammensætningen på midtbanen, men ik en Kroos.
Og det her med at han kostede 100 mio EUR mindre end Pogba gør nu er jo tordnende ligegyldigt - det hjælper os jo ik når vi blir kørt over i Granada! Hvis du endelig ska sammenligne pris, så ska det jo være Kroos' nuværende værdi overfor Pogbas - og man ka vel nok få 60 mio for Kroos pt. Så ja, hvis de var lige gode eller bidrog med det samme, så har du bestemt en pointe med pengene - og self ska man da overveje om man forbedrer holdet ved et køb/salg som naturligvis vil resultere i en mérudgift. Min holdning er dog at når jeg ser spillere som Morata og Bailly blive handlet/vurderet til så vanvittige priser, så mener jeg ikke at Pogbas prisskilt som udgangspunkt er dét som ska afskrække os.
Men naturligvis ka vi være uenige om købet og du mener tydeligvis at vi har en fantastisk midtbane lige nu og jeg mener så bare ik at sammensætningen er specielt imponerende og jeg er faktisk af den overbevisning af en udskiftning af Kroos nærmest er det punkt vi ka forbedre os mest på.
Ikke uventet? Hvor mange gange, i mine 6, nu 7, indspark på dette forum, har jeg bevidst misforstået dig :) Vi er bare uenige, så lad os da være det og debattere videre :)
Men der var altså ikke meget at misforstå, du talte Kroos ned på et niveau, som burde han spille for et midterhold. Men nu har du talt ham op igen og uddybet lidt og så er vi mere enige. Jeg mener bare hans spidskompetencer er, som nævnt, hans evne til at kontrollere tempo og flow i kampene, hans pasningsspil og meget mere. Noget som han er bedre til end Modric, som, som du nævner, i stedet har et fremragende drive, god i små rum og evnen til at spille bolden fremad. Samt er mere målfarlig vil jeg tilføje. Du siger også at Kroos og Modric er for ens, men bringer man Pogba ind til at spille med Modric, er de jo også ens, i de ovennævnte kompetencer. Han tilføjer bare mere råstyrke. Fysikken burde vi have på plads i vores defensive anker Casemiro.
Pogba i stedet for Modric, det ville være spændende, men ham vil vi jo nok ikke af med :)
Mht. Pogba's pris, så gør Morata's eventuelle latterlige salgspris ikke Pogba's mindre latterlig.
Jeg forstår godt dine og andres pointer i at bringe mere gennembrudskraft og målfarlighed ind, som Pogba (eller en anden) ville bringe, men er det ikke mere de 3-4 forreste der burde besidde disse evner? Jeg ser det i hvert fald ikke på bekostning af Toni Kroos.
Jeg mener vi har en rigtig god midtbane, og mener ikke det er her vi skal smide alle vores penge, men i stedet i kæderne foran og bagved.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
4 La Ligas
3 Champions Leagues
2 Copa Del Reys
+ det løse
Ligger man Calderons tid til er det vist en enkelt La Liga og Copa Del Rey mere. Det er altså siden år 2000.
Der er jo noget helt galt hvis vi tror at en 23-årig spiller bare går ind og løser alle vores problemer og høster mesterskab på mesterskab. Mange herinde har jo også argumenteret for, at godt nok har Ronaldo scoret masser af mål og slået alverdens rekorder, men titlerne er udeblevet. Det har vi lært nu.
At købe ham ville være et kæmpe sats, der kan betyde mirakler og masser af titler, eller et ekstremt dyrt flop, hvor der skal rulle hoveder og startes forfra. Det er også meget at bære for så ung en spiller. Og det der med at der ruller hoveder og startes forfra er vel noget vi er vant til efterhånden.
Nu siger jeg ikke at vi ikke skal finde de kvaliteter han besidder i andre spillere, jeg mener bare ikke at en 23-årig spiller til 120 mio er svaret vi i årevis har ventet på.
Forstå mig ret, jeg synes bestemt Pogba er en særdeles talentfuld og spændende spiller, ingenlunde dårlig, og er da også fristet ved tanken om at købe ham, men igen, jeg synes vi skal væk fra individet, som vi (mig selv inkluderet) bliver blændet af og til at fokusere på holdet som en helhed og skabe os en filosofi der kendetegner Real Madrid, som andre storhold gør det.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Det betyder med andre ord, at vi skal være helt klar fra start, hvorfor truppen os bør være på plads i løbet af den første uge i august. Der er ikke plads til, at vi skal spille os varme i de første runder.
Derudover har vi Malaga i sidste spillerunde, igen på udebane.
Første Clasico er på udebane i runde 14 og hjemmekampen ligger midt/slut april.
- Raúl 7
- Gæst
-
El Siete skrev: Jeg er fuldstændig enig med mange her, vi skal ikke hvile på succesen af en enkel titel. Vi er ikke det bedste hold i verden, end ikke det bedste i Spanien. Holdet skal klart forstærkes. Men jeg nægter simpelthen at tro at vores frelse ligger i den enkelte spiller. Den sang har vi hørt igen og igen, de sidste mange år i Perez’ regeringstid. Køber vi bare den rette spiller, og helst den dyreste, så følger titlerne, men sådan har virkeligheden bare ikke været. Der er vitterligt langt mellem titlerne i hans 13 år:
4 La Ligas
3 Champions Leagues
2 Copa Del Reys
+ det løse
Ligger man Calderons tid til er det vist en enkelt La Liga og Copa Del Rey mere. Det er altså siden år 2000.
Der er jo noget helt galt hvis vi tror at en 23-årig spiller bare går ind og løser alle vores problemer og høster mesterskab på mesterskab. Mange herinde har jo også argumenteret for, at godt nok har Ronaldo scoret masser af mål og slået alverdens rekorder, men titlerne er udeblevet. Det har vi lært nu.
At købe ham ville være et kæmpe sats, der kan betyde mirakler og masser af titler, eller et ekstremt dyrt flop, hvor der skal rulle hoveder og startes forfra. Det er også meget at bære for så ung en spiller. Og det der med at der ruller hoveder og startes forfra er vel noget vi er vant til efterhånden.
Nu siger jeg ikke at vi ikke skal finde de kvaliteter han besidder i andre spillere, jeg mener bare ikke at en 23-årig spiller til 120 mio er svaret vi i årevis har ventet på.
Forstå mig ret, jeg synes bestemt Pogba er en særdeles talentfuld og spændende spiller, ingenlunde dårlig, og er da også fristet ved tanken om at købe ham, men igen, jeg synes vi skal væk fra individet, som vi (mig selv inkluderet) bliver blændet af og til at fokusere på holdet som en helhed og skabe os en filosofi der kendetegner Real Madrid, som andre storhold gør det.
Tæt på. Calderon vandt to ligaer med henholdsvis Capello og Schuster som træner, hvis jeg ikke husker helt galt :) Men du har ret i, at det ikke er imponerende hvad vi har vundet rent liga-mæssigt, men med til historien hører jo også at vi har været de evige to'ere efter den moderne histories måske bedste klubhold.
Sebberg skrev: Lad mig gøre det helt klart: Kroos er en gudsbenådet fodboldspiller. Jeg betvivler ingenlunde hans evner, men jeg synes stadig, at han skal sælges. Hvorfor? Lad mig fortælle.
Kroos er fantastisk til at bygge spillet op. Hans fodbold-IQ er uovertruffen og hans træffer altid de rigtige valg. Mit problem er dog, at han er "overflødig". I den forstand, at hans kvaliteter ikke er nødvendige, når han danner trio med Modric og Casemiro. Modric ejer nemlig - i store træk - den samme rolighed og forståelse for at bygge spillet op, og det er helt sikkert ønsket, at Casemiro også skal tilegne sig de evner i højere grad.
Sammen med de to bliver det altså for meget boldflytteri. Vi skal have en, der bryder kæderne og ryster forsvaret. Modric har nogle dynamiske og eksplosive løb, men jeg er godt nok ikke enig i, at Kroos ejer samme kvalitet. Jovist, når han har en motorvej foran sig, kan han da godt tage et træk, men alt i alt er hans offensive aktioner ikke stærke nok.
Ved at få en spiller som Pogba ind, vil man få en spiller, der kan bryde kæderne og bidrage offensivt med eksplosivitet og målfarlighed. Han er stadig stærk i pasningsspillet, og hvis Modric "blot" tager taktstokken i højere grad, så kan vi stadig være lige så sikre på bolden. Jeg synes i øvrigt ikke, at Kroos bør være Modric' arvetager. Der er Kovacic langt mere oplagt ift kvaliteter!
I bund og grund er vi helt enige. Bare ikke når det kommer til Kroos :) Da vi ikke havde Kroos der var det for nemt at lukke Modric ned. Vi talte meget om herinde, at vi simpelthen manglede en spiller som Modric, som kunne diktere spillet, for ligesom det var med Alonso, så blev det for nemt for modstanderen at lukke ned for hele midteraksen, hvis man bare isolerede henholdsvis vores eneste spiller som kunne diktere spillet. Jeg kan ikke huske hvor du stod i den debat, ej heller om du overhovedet deltog.
Min pointe er, at Pogba vil pynte som det ser ud nu, men han kan ikke diktere spillet som Modric eller Kroos. Han kan så det de andre 2 ikke kan, og jeg vil næsten vove den påstand, at når vi står med Pogba i stedet for Kroos, så vil vi igen mangle noget, og det er Kroos, eller en anden spiller som kan diktere spillet.
Græsset er altid grønnere ovre på den anden side, men faktisk vil jeg mene at man rent faktisk har 2 spillere i Isco og James, som kan det "samme" som Pogba kan. De er ikke hurtige eller dynamiske, men de spiller begge i rummet og kommer ofte ind i modstanderens felt. De har begge temposkiftet, men samtidig er de også bedre end Pogba til at diktere spillet. Desværre spiller de begge meget under niveau, så lidt meget irrelevant er det egentlig :D Pogba kan lægge nogle guldbolde, som James også gør det, men decideret at suge spillet til sig, og spille den rigtig rundt, trække tempoet når det skal trækkes etc. det kan han altså ikke :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
El Siete skrev: Jeg er fuldstændig enig med mange her, vi skal ikke hvile på succesen af en enkel titel. Vi er ikke det bedste hold i verden, end ikke det bedste i Spanien. Holdet skal klart forstærkes. Men jeg nægter simpelthen at tro at vores frelse ligger i den enkelte spiller. Den sang har vi hørt igen og igen, de sidste mange år i Perez’ regeringstid. Køber vi bare den rette spiller, og helst den dyreste, så følger titlerne, men sådan har virkeligheden bare ikke været. Der er vitterligt langt mellem titlerne i hans 13 år:
4 La Ligas
3 Champions Leagues
2 Copa Del Reys
+ det løse
Ift min "ikke uventet"-kommentar vil jeg lige præcisere at det ik var dig specifikt den var møntet på, men simpelthen det at man alt for ofte er nødt til at følge op på et indlæg med 2-3 indlæg for at udrede de misforståelser som følger med når folk bare læser det de ønsker at læse. Det var ik dig specifikt, men nok om det!
Mht dit "Der er jo noget helt galt hvis vi tror at en 23-årig spiller bare går ind og løser alle vores problemer og høster mesterskab på mesterskab", så ka det være jeg har overset noget, men har altså ik læst nogen der så meget som antyder noget tilsvarende. Pogba er bare et aktuelt emne og i min optik den mest nødvendige og oplagte forstærkning. Det handler for mig ik om at købe den dyreste spiller og så er alt godt - men det hænger bare ret ofte sådan sammen at de bedste spillere også er de dyreste.
Men ligesom de fleste andre mener jeg da oz der ska andre ændringer til - ik mindst i bredden hvor et alternativ på venstre back er nødvendigt - jeg synes det ville være fantastisk med en Alaba som ka spille venstre back, central forsvarer, central midt og venstre midt - men det er nok for luksus at tro vi får ham - og ka måske heller ik retfærdiggøre at hente en så dyr spiller hvis man ik har en oplagt plads i startopstillingen til ham.
Et alternativ til Case er oz aldeles påkrævet! Men igen er det en svær øvelse - som med flere andre pladser - om man ska hente én som ska konkurrere om pladsen og som man så må betale en hel del for - eller om man ska prøve at hente en mindre profileret, billigere løsning. Jeg tror egentlig på Case , men kender ik nogle billige alternativer der er gode nok.
Hazard taler flere om og ku sikkert være godt kompliment, men problemet er at jeg simpelthen ik ka se hva man vil med ham - jo spillemæssigt, men ik rent praktisk. Han er dyr og højt profileret og spiller præcis den plads som optages af Bale og Cristiano - så hvorn løser man lige det? Jeg er fint klar over at skader ka løse det problem, men jeg tænker bare ik hverken Bale eller Cristiano finder sig i nogen egentlig rotation.
Endelig er der angrebspositionen. Jeg er uroligt nok faktisk blevet helt ok med Benz og jeg er egentlig fan af Morata - men jeg ved ik om jeg er sådan fuldstændig tilfreds alligevel - jo måske, eller...nej jeg ved det ik. I bund og grund er jeg fan af Auba, men ham ka man jo naturligvis ik hente hvis man beholder Benz - og samtidig er han nok ik det perfekte match med Bale og Cristiano - tænker måske de er lidt for ens, hvorimod Benz komplimenterer dem perfekt.
Puha, synes det er et svært vindue - og så ska det ovenikøbet gælde for lang tid! Jeg frygter det ender med sådan nogle mellemkøb a la André Gomes til overpris og så ka han ellers kæmpe med James, isco og Asensio om en ikke-eksisterende plads i systemet.
Håber der kommer nogle overraskelser, men frygter lidt noget status quo eller nogle dødsyge panikløsninger..
- Kassow-Rossing
-
Emne forfatter
- Bruger er blokkeret
-
Petroleum skrev:
Kassow-Rossing skrev: Det drejer sig ikke om hvilken dato, man handler på, men hvilke spillere man handler.
Vi kan vel blive enige om at De Gea sagaen var noget lort? Ikke nødvendigt at trække den så længe. De he haft et helt år til at forberede sig, og siden februar har de vidst at man ville få et transferban.
Real Madrid måtte ikke tage kontakt til spilleren. Sådan siger FIFAs regler. Real Madrid tog tidligt kontakten til klubben ManUnited og de ville ikke sælge. Som du nok husker var det først d. 31. august at Manchester besluttede sig for at handle. Dermed kan du altså ikke bebrejde klubben for at handle langsomt eftersom andet ville have været imod FIFA reglement.
Og vi ved alle hvordan man ikke længere bør træde FIFA over tæerne! ;)
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev:
Petroleum skrev:
Real Madrid måtte ikke tage kontakt til spilleren. Sådan siger FIFAs regler. Real Madrid tog tidligt kontakten til klubben ManUnited og de ville ikke sælge. Som du nok husker var det først d. 31. august at Manchester besluttede sig for at handle. Dermed kan du altså ikke bebrejde klubben for at handle langsomt eftersom andet ville have været imod FIFA reglement.
Og vi ved alle hvordan man ikke længere bør træde FIFA over tæerne! ;)
Alt i alt er jeg tilfreds med det outcome, det endte med. Men klubben kunne bare have givet et officielt bud, hvilket mig bekendt ikke blev gjort før meget sent i processen. Vi kender vel alle situationen fra FM, hvor en klub ikke vil sælge, men et stort nok bud plejer at ændre det.
Vores nuværende hold mangler DYNAMIK og UFORUDSIGELIGHED i vores offensiv. Stærkest eksemplificeret bliver det i, at vi konstant finder det umuligt at score eller skabe store nok chancer mod Atléticos betonforsvar. Det problem oplever dynamiske og uforudsigelige FC Barcelona ikke.
Problemet består i to dele. Vores midtbane og vores angreb. Midtbanekonstellationen er fuldstændig uovertruffen, når det kommer til boldsikkerhed, styring af kampene og fordeling af spillet. Ingen af de tre spillere forsøger dog at bryde modstandernes kæder, tage de dybe løb eller være individuelt afgørende. Nærmest kommer vi med Jamés, der dog hverken fylder eller løber nok.
Men det er vel fint nok med en stationær midtbane, når man kan spille bolden op til de forreste tre, der klarer ærterne. Det har Barcelona gjort i to sæsoner nu. Der finder vi problem nummer to. For vores tre forreste besidder heller ikke de kvaliteter, som kan bryde de lukkede forsvarer op: uforudsigelighed, god til at spille i de små rum, en-mod-en driblinger. Ronaldo kunne det engang, det kan han ikke længere. Benzema modtaget som oftest bolden med ryggen mod mål, men han excellerer til tider i de små rum, og Bale? Han kan da også, men han ynder også at stråle, når det er mere plads.
Løsningen er lige om hjørnet. Bedste mulighed er at skifte enten Ronaldo eller Bale og få en spiller ind, der besidder de førnævnte kvaliteter. Dem er der ikke mange af: Messi, Neymar, Douglas Costa. Hazard og så et par boblere i Mahrez, Reus, Griezmann og måske Emre Mor - haha!
Anden mulighed er at fastholde de forreste tre, men at finde løsningen på midtbanen. Det forudsætter, at Casemiro forbliver ankermand, og at enten Modric eller Kroos bliver den primære hjerne på midtbanen. Den tredje mand bliver en udpræget felt-til-felt spiller, der tager mange løb, er målfarlig, måske bringer styrke og som kan indgå i kombinationerne. Det er lidt sværere at finde den spiller, men især Pogba og Vidal besidder mange af de evner. Alaba kan vel også spille den?
Personligt ville mit helt store ønske være, at vi ryster posen hos de forreste tre. Det ville for mig betyde et Ronaldo skifte, da der er for meget potentiale og kvalitet i Bale. Hazard er oplagt, men det ville være fint for mig at prøve Mahrez! Det sker dog ikke - desværre - og derfor er det mest oplagte, at Pogba hentes.
Under alle omstændigheder duer nuværende tanke ikke. Vi ser det hver gang mod Atletico. Vi så det mod Wolfsburg, mod PSG, og jeg kan sagtens også finde masser af kampe i ligaen. Vi spiller sprudlende angrebsbold mod lortehold og mod hold, der selv vil lidt. Men når et hold beslutter sig for, at 'nu skal Real Madrid ikke score' - så har vi det fandens svært. Meget sværere en både Barcelona og Bayern München.