Truppen 16/17
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Ned på jorden? Altså - hvis nogen kommer med en belærende smart ass-kommentar (som så viste sig at være knap så smart) om min hukommelse og jeg så kalder den dumsmart - så ska JEG falde ned på jorden - vil du godt udpege hvori jeg hidser mig op eller ik skriver i en normal tone (jeg venter i spænding på at du fortæller mig hvor i indlægget der findes en tone der ka støde så meget som en sovende baby). Så jeg fortsætter i præcis samme tone til dig, ka dog ik garantere for at du ka tåle mosten ;-)
"Jamen så lad os da endelig forsætter vores vanvittgheds indkøb hver sommer og revolutioner truppen hvert år så vi skal bruge de første 4 måneder på at tilpasse os den igen og spille den samme så vi kun bruger 12-13 mand fordi den skal spilles sammen. Så får vi nogle virkelig trætte spillere, nogle spillere fra 14-23 som er sure over manglende spillertid og jeg kunne blive ved."
Jep, det er PRÆCIS dette hele min argumentation går på - vanvittige indkøb! let's do it!! Jeg har plæderet for ét, ÉT, indkøb til startopstillingen, nemlig Pogba - ganske enkelt fordi han ka forbedre holdet (imo) og han bringer kvaliteter vi i høj grad mangler på vores statiske midtbane. Så ka du kalde det vanvittigt fordi han er dyr, men jeg giver hellere 120 mio for Pogba end 40 for Illarra eller 65 for Andre Gomes. Men her på siden hersker der desuden også en helt overdrevet antipati mod at købe dyre (læs: gode) spillere. Jeg tror folk husker "Galactico"-holdet så klart som et eksempel på hvordan man ik ska gøre, men det betyder jo ik at man indimellem blir nødt til at betale en høj pris hvis man vil ha en kvalitetsspiller.
"Hvorfor ikke lave mindre justeringer? Lade Zidane arbejde mere med truppen og på den måde se om vi ikke skulle kunne dominere de store kampe lidt mere."
Jamen det er da en fin tanke og hvis jeg troede det virkede og Zizou på magisk vis ku gøre vores meget statiske midtbane mere dynamisk og målfarlig, så vi ku slippe for at sku håbe på meget individuelle aktioner for at vinde kampe, så er det såmænd fint nok. Jeg håber da naturligvis også på at Zizou ka få holdet spillet bedre sammen og fungere bedre, men altså nu har holdet stort set været uændret i 2 hele sæsoner, kun én markspiller er ny i startopstillingen og det er Case - ellers har det været samme hold i 2 år nu - tænker du at de stadig bare lige ska ha lidt mere tid før de så spiller blændende fodbold?
"Barcas midtbane er bestemt under vores, angrebet måske bedre, men det er ikke derfor de dominere imod os. Det er deres måde at spille fodbold på, hvor de meget sjældent laver det hurtige opspil og hellere vil holde bolden, samme med Bayern. Det gør klart at det ser ud som om de dominere, når vi tager flere chancer i vores spil og forsøger den lidt hurtigere boldomgang omg mere direkte. Så bliver vi defensive og kedelige, men det handler mere om tilgang til spillet end de spillere vi har nu."
Jamen nogenlunde enig - og jeg mener heller ik at vi ska spille præcis som Barca - men jeg ku da godt tænke mig at vi fik en midtbane sat sammen som indeholdt mere fysik, energi, mål - og evnen til at bryde kæderne - og måske på den måde blive et bedre og farligere hold. Men igen, hvis du mener det har været supergodt de seneste mange år, så forstår jeg da sagtens at du mener vi bare ska fortsætte på samme måde - her er vi bare uenige.
"Og så er jeg træt af at folk skælde så meget ud på Danilo, ja han havde en forfærdelig sæson, men Modric var vi ved at sælge i 3-4 vinduer før han begyndte at stråle. Han er en af vores bedste og vigtige spillere nu FORDI han fik tid til at vænne sig til byen Madrid, spillet og sin holdkammerater hvorfor skal Danilo og Kovetic ikke også have den mulighed?"
Jamen jeg er ik fortaler for at sælge hverken den ene eller den anden af de to du taler om. Men det ændrer jo ik på at Danilo var elendig i sidste sæson. Men som backup ka han vel nok fungrere (og vi ka ik få særlig meget for ham efter hans sammenbrud sidste sæson) og vi har desuden en fremragende back i Carvajal, så købet af en så dyr spiller som Danilo til højre back har fra start af været idiotisk. Og Kovacic ka jeg ik se der er nogen grund til at sælge - men Zizou tror tydeligvis ik på ham og vil i stedet bruge kassen på at få André Gomes til at sidde på bænken i stedet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er helt galt, så latterligt, nedværdigende og provokerende du formulerer dig over for andre brugere. Du er garanteret en voksen mand, hvilket blot gør dine litterære kundskaber endnu mere bizarre. Jeg kan ikke begribe, at du ikke kan debattere mere sagligt end hvad tilfældet er, og jeg kan sagtens forstå hvis folk opgiver at diskutere emner med dig. Du opfører dig decideret pinligt - stram lige op.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Tør øjnene mester. Det hedder nedladende, men lad det nu ligge. Du kalder det provokerende, men den person der starter med en smart bemærkning om "det faktisk var på stolpen hvilket bare viser at hvor dårlig du husker kampen" har intet problem eller :-D
Ej seriøst, mage til tyndhudede personager ska man lede længe efter. Hvis nogen skriver så dumsmart til mig, så giver jeg naturligvis lidt igen - men ta det nu roligt med dit "stram op" og "tone" og sådan. Vi er sgu da bare nogle drenge der diskuterer bold, så al den misforståede gang Emma Gad og politisk korrekthed er til at brække sig over - det kommer de fleste sig over når de forlader gymnasiet.
At jeg ka finde på at skrive lidt småprovokerende og drillende ka de fleste mænd/drenge sgu da nok lige overleve - og hvis jeg ska finde mig at at blive forsøgt nedgjort og skudt ting i skoene, så sker der nok heller ik noget ved at der er lidt dril inde over vores debat. Prøv nu at knappe skjorten op og sige WTF i stedet for at lege politi hvor det på ingen måde er påkrævet. Ingen kalder jo hinanden grimme ord og vi diskuterer jo fodbold på trods af uenigheder. Hvis du vil ha det hele gråt og kedeligt så smut du hen til jegerensårøvkedeligslipsedrengogingenmåsigenogetderpånogenmådekatrædenogendetmindsteovertæerne.dk. Peace out!
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Siempre fiel skrev: @Pelle
Tør øjnene mester. Det hedder nedladende, men lad det nu ligge. Du kalder det provokerende, men den person der starter med en smart bemærkning om "det faktisk var på stolpen hvilket bare viser at hvor dårlig du husker kampen" har intet problem eller :-D
Ej seriøst, mage til tyndhudede personager ska man lede længe efter. Hvis nogen skriver så dumsmart til mig, så giver jeg naturligvis lidt igen - men ta det nu roligt med dit "stram op" og "tone" og sådan. Vi er sgu da bare nogle drenge der diskuterer bold, så al den misforståede gang Emma Gad og politisk korrekthed er til at brække sig over - det kommer de fleste sig over når de forlader gymnasiet.
At jeg ka finde på at skrive lidt småprovokerende og drillende ka de fleste mænd/drenge sgu da nok lige overleve - og hvis jeg ska finde mig at at blive forsøgt nedgjort og skudt ting i skoene, så sker der nok heller ik noget ved at der er lidt dril inde over vores debat. Prøv nu at knappe skjorten op og sige WTF i stedet for at lege politi hvor det på ingen måde er påkrævet. Ingen kalder jo hinanden grimme ord og vi diskuterer jo fodbold på trods af uenigheder. Hvis du vil ha det hele gråt og kedeligt så smut du hen til jegerensårøvkedeligslipsedrengogingenmåsigenogetderpånogenmådekatrædenogendetmindsteovertæerne.dk. Peace out!
Hold nu op... Kald mig hippie, flower-power, pædagog, what ever, i sidste ende er det faktisk bare ren og skær psykologi; tonen du ytrer dig med, er mindst lige så betydelig, som hvad du ytrer... Hvilket rent faktisk er en underdrivelsen. Hvordan du siger noget, er meget vigtigere, end hvad du siger, det er i hvert fald min klare vurdering.
Med dette in mente, så ærger det mig lidt, at sådan en som dig, med et umiddelbart, rent analytisk, temmeligt velfungerende hovede, ytrer sig i den tone, du har tendens til at gøre. Jeg synes ikke, at du har været specielt slem i dine seneste indlæg, som jeg faktisk har nydt at læse - du har jo tydeligvis taget min tidligere reprimande til dig ;) - men tendensen er der, og det er ærgeligt, også for læseren, men da specielt for dig, der bruger din tid bag tastaturet på at bringe et budskab...
Jeg kan godt lide kant, har hverken det store imod sarkasme, passiv-aggresivitet eller generelt lidt personlighed. Jeg ønsker ikke at debatter her på forum skal forgå i et fuldstændigt monotont tonelejer... Alt dette kan dog godt opfyldes, uden at man er decideret fjendsk, arrogant og til tider hadefuld overfor hinanden; hvilket desværre er din tendens.
Derfor har jeg selv været en af dem, der før har givet dig et 'stram op'. Den gode nyhed er dog, at jeg ikke personligt vil give det til nogle, jeg under ingen omstændigheder følte, ville kunne bidrage med noget her på forum...
Altid Real Madrid.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
FranciscoISCO skrev:
Hold nu op... Kald mig hippie, flower-power, pædagog, what ever, i sidste ende er det faktisk bare ren og skær psykologi; tonen du ytrer dig med, er mindst lige så betydelig, som hvad du ytrer... Hvilket rent faktisk er en underdrivelsen. Hvordan du siger noget, er meget vigtigere, end hvad du siger, det er i hvert fald min klare vurdering.
Med dette in mente, så ærger det mig lidt, at sådan en som dig, med et umiddelbart, rent analytisk, temmeligt velfungerende hovede, ytrer sig i den tone, du har tendens til at gøre. Jeg synes ikke, at du har været specielt slem i dine seneste indlæg, som jeg faktisk har nydt at læse - du har jo tydeligvis taget min tidligere reprimande til dig ;) - men tendensen er der, og det er ærgeligt, også for læseren, men da specielt for dig, der bruger din tid bag tastaturet på at bringe et budskab...
Jeg kan godt lide kant, har hverken det store imod sarkasme, passiv-aggresivitet eller generelt lidt personlighed. Jeg ønsker ikke at debatter her på forum skal forgå i et fuldstændigt monotont tonelejer... Alt dette kan dog godt opfyldes, uden at man er decideret fjendsk, arrogant og til tider hadefuld overfor hinanden; hvilket desværre er din tendens.
Derfor har jeg selv været en af dem, der før har givet dig et 'stram op'. Den gode nyhed er dog, at jeg ikke personligt vil give det til nogle, jeg under ingen omstændigheder følte, ville kunne bidrage med noget her på forum...
Jeg medgiver at jeg godt ka miste tålmodigheden når man ganske konsekvent blir skudt ting i skoene - som folk her har tendens til at gøre - så ja jeg ka måske nok skrive lidt, lad os kalde det skarpt. Fair nok. Og du har da fuldstændig ret i at tone spiller ind - MEN min anke er altså at langt langt hen ad vejen er min lidt skarpe pen altså ik værre end at folk lige må få lidt hår på bollerne inden de tuder om hvor ond jeg er. Men det er noteret :-)
Vil dog lige ha lov til at sige at når du nævner at jeg er hadefuld og fjendsk, så blir jeg altså nødt til at trække på smilebåndet for jeg har aldrig nogensinde været i nærheden af noget der ku beskrives som værende noget af der i en simpel diskussion om hvilken spiller en fodboldklub bør købe - det ka nærmest ik bringe mit pis i kog, men synes alligevel det er hyggeligt at diskutere og høre andre folks syn på tingene. Men hadefuld altså - det er, med al respekt for dit synspunkt, grinagtigt :-)
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Siempre fiel skrev:
FranciscoISCO skrev:
Jeg medgiver at jeg godt ka miste tålmodigheden når man ganske konsekvent blir skudt ting i skoene - som folk her har tendens til at gøre - så ja jeg ka måske nok skrive lidt, lad os kalde det skarpt. Fair nok. Og du har da fuldstændig ret i at tone spiller ind - MEN min anke er altså at langt langt hen ad vejen er min lidt skarpe pen altså ik værre end at folk lige må få lidt hår på bollerne inden de tuder om hvor ond jeg er. Men det er noteret :-)
Vil dog lige ha lov til at sige at når du nævner at jeg er hadefuld og fjendsk, så blir jeg altså nødt til at trække på smilebåndet for jeg har aldrig nogensinde været i nærheden af noget der ku beskrives som værende noget af der i en simpel diskussion om hvilken spiller en fodboldklub bør købe - det ka nærmest ik bringe mit pis i kog, men synes alligevel det er hyggeligt at diskutere og høre andre folks syn på tingene. Men hadefuld altså - det er, med al respekt for dit synspunkt, grinagtigt :-)
Mine boller er langt mere behåret end størstedelens, hvilket var et stort problem for mig i folkeskolen. Derudover er de sjældent særligt ømme, men nok om det...
Hadefuld er måske et lidt dramatisk ord at bruge om en fodbolddebatør. I sær når kendskabet udelukkende er baseret på fodbolddebatter. Men tager jeg helt fejl, hvis jeg anser dig som værende en anelse, lad os så sige intolerant overfor visse mennesker? Hvilket i sig selv er helt fair - menneskeracen har heller ikke aldrig været den, jeg selv har holdt allermest kært. Men hvis man vil øge indflydelse i, eller skabe, den saglige debat, så er kunsten, at man ikke lader dette skinne alt for mig igennem ;)
Nåh, on topic; jeg er fuldstændig enig i, at man skal passe på med at lade sig forblinde af, at vi i sidste sæson hentede det helt store trofæ - hvilket reelt set kan tilskrives en stor portion lodtrækningsheld. Spiller for spiller har vi et fantastisk hold, rent taktisk er sammensætningen dog knap så fantastisk. Fra den øverste hylde ville Pogba eller i særdeleshed Hazard, i hvert fald i min verden gøre underværker for holdet, ligesom en back up på den defensive midt samt venstrebacken ligeledes vil gøre det.
Altid Real Madrid.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
FranciscoISCO skrev: Men tager jeg helt fejl, hvis jeg anser dig som værende en anelse, lad os så sige intolerant overfor visse mennesker? Hvilket i sig selv er helt fair - menneskeracen har heller ikke aldrig været den, jeg selv har holdt allermest kært. Men hvis man vil øge indflydelse i, eller skabe, den saglige debat, så er kunsten, at man ikke lader dette skinne alt for mig igennem ;)
Nåh, on topic; jeg er fuldstændig enig i, at man skal passe på med at lade sig forblinde af, at vi i sidste sæson hentede det helt store trofæ - hvilket reelt set kan tilskrives en stor portion lodtrækningsheld. Spiller for spiller har vi et fantastisk hold, rent taktisk er sammensætningen dog knap så fantastisk. Fra den øverste hylde ville Pogba eller i særdeleshed Hazard, i hvert fald i min verden gøre underværker for holdet, ligesom en back up på den defensive midt samt venstrebacken ligeledes vil gøre det.
Intolerant er jeg jeg måske nok - men så handler det hovedsageligt om højreorienterede røvhuller, homofober, racister, DF- og LA-vælgere og religiøse tosser - men den pulje er naturligvis også ret stor desværre. Og ja, så er der den ka jeg måske også være lidt utålmodig med folk der prøver at presse misforstået politisk korrekthed nedover alle og enhver eller dem føler sig krænket over det mindste :-D
On topic, så er jeg jo egentlig ret enig i dine betragtninger omkring holdet og evt forstærkninger - jeg ser dog Pogba som en spiller der ville gøre mere for helheden end Hazard ville på bekostning af Cristiano
- MadridistaPorVida
-
- Platin bruger
-
- Mr Fanboy
HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Der er stadig over en måned til transfer-vinduet lukker og der bliver pevet over at der ikke er nok rygter. I really don't get it. Som en anden også siger, så har vi fans bandede over at vi skulle skifte på så mange pladser hele tiden og spille et nyt hold sammen efter hver sæson. Nu henter vi ikke så mange, og så det også forkert.
Som jeg ser det er det eneste vi mangler nogle bedre breddespiller der passer til holdet. Især på midten hvor vi blev markant svækket næsten hver gang vi skulle undvære Kroos, Modric eller Case. Og så selvfølgelig venstreback og i angrebet. Og så bliver et hold normalt bedre jo mere de spiller sammen. Så lad dem dog det.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
En backup til Case og så er the Treble hjemme. Held og lykke med det. Den bedste trup i verden, nuvel, men vi er i hvert fald ik det bedste hold i verden - eller også må jeg ha været i koma det sidste år hvor vi ik har haft andet end problemer spillemæssigt.
@Lars
Så du brækker dig ligefrem - cool nok. Nå men så siger jeg det lige igen, vi fik nok den mest fordelagtige lodtrækning i CL man ku forestille sig. Men altså, det er da en del af gamet og vi endte jo med at vinde, så det var da helt sikkert stadig skideflot, ingen tvivl om det. Men altså, vi får Wolfsburg i kvart'en hvor det var det suverænt svageste hold vi ku trække og vi starter ude, vi får City i semi'en hvor det er suverænt det ringeste hold vi ka trække og vi starter ude - og så er vi så heldige at det er Atletico i finalen som har været så søde at eliminere både Barca og Bayern. Ja Atletico er bestemt superstærke, men jeg foretrækker klart at møde dem fremfor et af de to andre.
Og ift at spille holdet sammen, så har vi spillet med de samme markspillere i 2 år, på nær Case som først kom på i sidste sæson - men hvis du stadig mener de bare liiige ska ha et øjeblik til at spille sammen og så går det hele, jamen så fair nok. Jeg tror såmænd også på at tilgangen af Zidane i hvert fald midlertidigt har givet noget bedre energi til holdet, men jeg har bare svært ved at glemme at de samme spillere i 2 år ellers har tåget rundt. Men det er det samme som sidst vi vandt CL - så havde vi det bedste hold i verden og behøvede ik forbedre os og hva skete der så - jo, et år med bar røv!
- Numeredoce
- Ekspert bruger
-
Lars1991 skrev: Brækker mig over folk der siger det var en heldig ChL-lodtrækning for at være ærlig. Wolfsburg i kvart-finalen var heldigt, og så det også det. Kan virkelig ikke se hvorfor man kan sige det heldigt at møde City i semien. Så må de "gode" hold da prøve at slå dem ud så de ikke kommer så langt?? Ej men altså, det så søgt at kalde det heldigt. Og så slår vi fortjent(!!!) Atletico i finalen. I en tæt kamp ja. Men de er da også aller højeste klasse, hvad forventer folk?
Der er stadig over en måned til transfer-vinduet lukker og der bliver pevet over at der ikke er nok rygter. I really don't get it. Som en anden også siger, så har vi fans bandede over at vi skulle skifte på så mange pladser hele tiden og spille et nyt hold sammen efter hver sæson. Nu henter vi ikke så mange, og så det også forkert.
Som jeg ser det er det eneste vi mangler nogle bedre breddespiller der passer til holdet. Især på midten hvor vi blev markant svækket næsten hver gang vi skulle undvære Kroos, Modric eller Case. Og så selvfølgelig venstreback og i angrebet. Og så bliver et hold normalt bedre jo mere de spiller sammen. Så lad dem dog det.
Fuldstændig enig. Vi er Real Madrid, der er tre hold i Europa vi ikke er relativt store favoritter mod (Bayern, Atlético og Barcelona), så chancen for at møde andre end lige de 3, er relativt stor hvert år.
Lige hurtigt mht mit andet indlæg: Jeg er IKKE tilfreds med at vi har hentet ét mesterskab på 8 år. Jeg tror dog MEGET mere på en sammenspillet trup, end en trup der får 3-4-5 klassespillere ind fordi titlen er glippet, så vi kan starte forfra. Vores største rivaler til titlen er netop kendt for at have kontiunitet og en fast spillestil. Jeg ser et ret tydeligt mønster, når vi skal finde årsager til at vi i disse år kun kan udfordre dem, men ikke slå dem over en helt sæson.
Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Numeredoce skrev:
Lars1991 skrev: Brækker mig over folk der siger det var en heldig ChL-lodtrækning for at være ærlig. Wolfsburg i kvart-finalen var heldigt, og så det også det. Kan virkelig ikke se hvorfor man kan sige det heldigt at møde City i semien. Så må de "gode" hold da prøve at slå dem ud så de ikke kommer så langt?? Ej men altså, det så søgt at kalde det heldigt. Og så slår vi fortjent(!!!) Atletico i finalen. I en tæt kamp ja. Men de er da også aller højeste klasse, hvad forventer folk?
Fuldstændig enig. Vi er Real Madrid, der er tre hold i Europa vi ikke er relativt store favoritter mod (Bayern, Atlético og Barcelona), så chancen for at møde andre end lige de 3, er relativt stor hvert år.
Lige hurtigt mht mit andet indlæg: Jeg er IKKE tilfreds med at vi har hentet ét mesterskab på 8 år. Jeg tror dog MEGET mere på en sammenspillet trup, end en trup der får 3-4-5 klassespillere ind fordi titlen er glippet, så vi kan starte forfra. Vores største rivaler til titlen er netop kendt for at have kontiunitet og en fast spillestil. Jeg ser et ret tydeligt mønster, når vi skal finde årsager til at vi i disse år kun kan udfordre dem, men ikke slå dem over en helt sæson.
På vegne af min klub, så er jeg lige så stolt af det seneste CL trofæ, som jeg er af samtlige af de forrige, jeg har været med til at vidne. Den fortjente vinder af en turnering er altid vinderen, og held er som oftes en del af vejen til succes...
Ligeså nemt som det er at indrømme, at vi sluttede succesfuldt af i sidste sæson, ligeså nemt bør det egentlig også være, at indrømme at held var en del af vejen dertil. Det skal ikke tage noget fra, hvad vi opnåede, men for at kigge fremad må man af og til først kigge bagud, og det med ikke alt for tilduggede briller... Vi skal ikke lade os forblænde af slutspurten i sidste sæson, givet så er det meget rare, blot at fokusere på det positive, men det kan altså også være farligt, for vi havde altså slet ret temmelig store problem, i størstedelen af sidste sæson. Hvilket også kan tilskrives et værre rod på trænerposten, at skifte den ud halvvejs i sæsonen er ikke optimalt, men stadig... Spilmæssigt gik nogle af de samme problemstillinger igen under begge trænere (faktisk kan de i min bog føres helt tilbage til Ancelottis sidste tid i klubben), hvilket fortæller mig, at truppen klart kan forbedres.
Mine tæer krummes i øvrigt en anelse, når folk bliver ved med at hentyde, at dem som i dette transfervindue, skriger efter et stort navn, udelukkende gør det for navnets skyld... Hvor flotte de end lyder, så er der altså herinde blevet analyseret på, og argumenteret for, hvorfor navne som Pogba og Hazard kunne styrke truppen. Forhold jer da til disse mange, og i min bog også velbegrundede, argumenter for det store navns gavn, i stedet for blot at gøre ønsket om det til en dødssynd.
Altid Real Madrid.