Sæsonen 2016/17

9 år 10 måneder siden #145 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 2016/17

Dios skrev:

Siempre Madrid skrev: Var Bale ikke bedst (eller mindst dårlig) af de tre i BBC-trioen i går? Jeg synes faktisk, at han gjorde det OK, når man tager alt i betragtning.

Siger dette indlæg egentlig ikke det hele? Den mindst dårlige bliver man altså bare ikke god af. Det svarer jo til at hapse luderen med kønsvorter på hele kroppen, fordi de andre mangler en arm og et hjerte. Derfor er det da stadig klamt!

Og hvad er det vi tager i betragtning? :)

Mmmmm, kønsvorter..........

Nå, tilbage til emnet.

Jeg synes egentlig, at han lykkedes med nogle ting og kæmpede for sagen, men det er klart at på en dag, hvor alle andre ikke leverer, så vil helhedsindtrykket af Bale heller ikke blive godt, men at sige at han var decideret dårlig er at overdrive, synes jeg.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real HWL, andreashn, Pelle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 10 måneder siden #146 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2016/17

Siempre Madrid skrev:

Dios skrev:

Siempre Madrid skrev: Var Bale ikke bedst (eller mindst dårlig) af de tre i BBC-trioen i går? Jeg synes faktisk, at han gjorde det OK, når man tager alt i betragtning.

Siger dette indlæg egentlig ikke det hele? Den mindst dårlige bliver man altså bare ikke god af. Det svarer jo til at hapse luderen med kønsvorter på hele kroppen, fordi de andre mangler en arm og et hjerte. Derfor er det da stadig klamt!

Nå, tilbage til emnet.

Jeg synes egentlig, at han lykkedes med nogle ting og kæmpede for sagen, men det er klart at på en dag, hvor alle andre ikke leverer, så vil helhedsindtrykket af Bale heller ikke blive godt, men at sige at han var decideret dårlig er at overdrive, synes jeg.

Selvfølgelig lykkedes han med nogle ting. Han er jo ikke en dum fodboldspiller, så hvis han i alle sine 70 min. ikke lykkedes med bare én ting, så var dart nok at foretrække fremfor fodbolden. Bare lige sådan for at vurdere stemningen for hvad en okay indsats i Real Madrid indebærer, så hvad er det helt konkret Bale gjorde okay igår?

Nu underdrev jeg mit første indlæg, og skrev 2 katastrofale kampe i streg. Faktisk mente jeg 3 da jeg lige kom i tanke om Celta kampen. Det kan bare ikke altid være alle andres skyld, at Bale ikke kan præstere i mere end 1 kamp om måneden.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 10 måneder siden #147 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2016/17

Dios skrev:

Siempre Madrid skrev:

Dios skrev:

Nå, tilbage til emnet.

Selvfølgelig lykkedes han med nogle ting. Han er jo ikke en dum fodboldspiller, så hvis han i alle sine 70 min. ikke lykkedes med bare én ting, så var dart nok at foretrække fremfor fodbolden. Bare lige sådan for at vurdere stemningen for hvad en okay indsats i Real Madrid indebærer, så hvad er det helt konkret Bale gjorde okay igår?

Nu underdrev jeg mit første indlæg, og skrev 2 katastrofale kampe i streg. Faktisk mente jeg 3 da jeg lige kom i tanke om Celta kampen. Det kan bare ikke altid være alle andres skyld, at Bale ikke kan præstere i mere end 1 kamp om måneden.

Omvendt kan det heller ikke altid være Bales skyld, når hele holdet underpræsterer. Der var ikke én, der spillede op til niveau i går. Alligevel føler du, at det hele skal lægges på Bales skuldre, det synes jeg godt nok er en dårlig bedømmelse. Jeg ved godt, at vi to ikke bliver enige omkring Bale. Og han var bestemt ikke god i går. Men come on - når samtlige 11 spillere er langt under niveau, kan man ikke forvente så meget fra en enkelt spiller :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

9 år 10 måneder siden #148 af Dios
Pelle skrev:

Omvendt kan det heller ikke altid være Bales skyld, når hele holdet underpræsterer. Der var ikke én, der spillede op til niveau i går. Alligevel føler du, at det hele skal lægges på Bales skuldre, det synes jeg godt nok er en dårlig bedømmelse. Jeg ved godt, at vi to ikke bliver enige omkring Bale. Og han var bestemt ikke god i går. Men come on - når samtlige 11 spillere er langt under niveau, kan man ikke forvente så meget fra en enkelt spiller :-)

Det har jeg heller aldrig påstået. Det var nu ikke mig som brugte holdet som eksempel :)

Jeg gav Modric, Benzema og Bale 1 igår. Hvor ser du mig give hele skylden til Bale? Jeg forstår bare ikke hvordan han kan vurderes til en af de bedste på holdet kamp efter kamp når han præsterede som han gjorde igår. Argumenterne går på, at han lykkedes med mange ting, og han var den bedste af BBC. Isco var bedre end BBC igår, bare for der ikke er tvivl om hvem jeg synes var bedst.

Jeg forstår bare ikke hvorfor al skylden skal gives til en Benzema som tydeligvis ikke er i form. Læs samtlige indlæg, og se hvor mange negative kommentarer der er omkring Benzema kontra Bale. Begge var skræmmende elendige at se på. Forskellen er bare, at den ene burde være i form, og den anden overhovedet ikke er det. Den ene har lige været ude i 2-3 måneder, og den anden har spillet 3 elendige kampe i streg.

Bale gør bare ingen forskel. Om det er påvirkning på spillet eller resultatet, så er der immervæk for langt mellem snapsene, hvis han vil regnes for en af de bedste i verden, som jeg på ingen måder mener hans tidligere eller nuværende niveau rækker til.

9 år 10 måneder siden #149 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2016/17

Dios skrev: SR4 skrev:

I stedet for hvem? :) Tvivler ikke på hans kvaliteter. Men seriøst hvem, antaget at vi stadig beholder samme trup.

I stedet for Bale!?

Efter kampen igår, så sidder jeg med følelsen af, at det nu er Benzema som skal kæmpe sig tilbage. Morata har været et friskt pust, og sådan er konkurrence, og sådan skal det også altid være. Bare ikke når det kommer til BBC. Den mest overvurderede trio nogensinde! Og her mener jeg specielt Bale!
Alle er efter Benzema, og fair nok han spillede som en med rigtig grimme tømmermænd. Bale går fri, men har nu leveret helt afskyeligt katastrofalt i 2 kampe i streg nu. Hvorfor er der ingen som nævner det? Hvordan kan man stille sig tilfreds med, at han nogle gange kommer forbi sin modstander, men så ligger den til hans højreben og alle kender så resultatet, og prøver han ikke det mest elendige højreben på denne jord, så prøver han den akavet yderside, som er fremragende 1/3 del af gangene, men er det vitterligt nok?
Lucas var fremragende igår og det samme var Morata. Ikke fordi de er spillere på øverste hylde, men fordi de bidrager med alt det som BBC ikke gør. De tilbyder sig, udfordre deres modstander (modsat Bale, så kommer de ofte forbi med en kvalificeret aflevering eller afslutning), gå-på-mod og jeg kunne faktisk blive ved.

Jeg kan godt se, at et hold har brug for kyniske spillere, og det ikke er alle 11 mand som skal kunne tage 5000 med en appelsin, men jeg kan vitterligt ikke se hvad Bale gør for holdet, som stort set alle andre som spiller hans position ikke kan.
Jeg er rigtig meget efter Bale, men jeg gør det virkelig ikke med vilje. Han er bare helt ekstremt overvurderet, jeg er så ked af og sige det.

"Antaget at vi stadig beholder samme trup". Det er bare ikke realistisk med en Bale på bænken uanset hvor mege man ønsker det.

9 år 10 måneder siden #150 af Dios
SR4 skrev:

"Antaget at vi stadig beholder samme trup". Det er bare ikke realistisk med en Bale på bænken uanset hvor mege man ønsker det.

Det samme troede jeg om Kaká dengang. Det handler egentlig bare om, at der kommer bedre spillere til. Nuvel, så gør Bale det ganske fint, men godt nok er jeg bare langtfra enig i han gør det. James situationen siger mig også et eller andet.

Zidane er ikke en dum mand, så han kan vel også se, at det ikke er holdbart med BBC oppe foran. Fortsætter Bale sit lave niveau startende fra Celta kampen sæsonen ud, så må Zidane jo tage kampen op! Det samme gør sig egentlig gældende med Ronaldo og Benzema, hvis de ikke præstere. Der er bare ikke råd til, at fredet spillere som BBC jo er, kan være så ustabile sæsonen rundt.
Reelt set tror jeg Zidane tror på alle sine spillere, og han dermed giver de underpræsterende spillere en sidste chance for at bevise deres værd. Vi kan jo ikke have Isco, James, Benzema og Bale på holdet fordi de engang var fantastiske.
Ronaldo er sådan set fredet i min verden. For uanset hvordan man vender og drejer det, så er det bare stadig ham som sikre os pointene i sidste ende.
Det handler nok også om mangel på bedre, for der er vel ingen i verden, som er ligeså god, eller har samme udviklingspotentiale til at blive ligeså god som ham. Udover Messi og Neymar naturligvis.

Følgende bruger(e) sagde tak: fz

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
9 år 10 måneder siden #151 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Sæsonen 2016/17

Dios skrev: Pelle skrev:

Det har jeg heller aldrig påstået. Det var nu ikke mig som brugte holdet som eksempel :)

Jeg gav Modric, Benzema og Bale 1 igår. Hvor ser du mig give hele skylden til Bale? Jeg forstår bare ikke hvordan han kan vurderes til en af de bedste på holdet kamp efter kamp når han præsterede som han gjorde igår. Argumenterne går på, at han lykkedes med mange ting, og han var den bedste af BBC. Isco var bedre end BBC igår, bare for der ikke er tvivl om hvem jeg synes var bedst.

Jeg forstår bare ikke hvorfor al skylden skal gives til en Benzema som tydeligvis ikke er i form. Læs samtlige indlæg, og se hvor mange negative kommentarer der er omkring Benzema kontra Bale. Begge var skræmmende elendige at se på. Forskellen er bare, at den ene burde være i form, og den anden overhovedet ikke er det. Den ene har lige været ude i 2-3 måneder, og den anden har spillet 3 elendige kampe i streg.

Bale gør bare ingen forskel. Om det er påvirkning på spillet eller resultatet, så er der immervæk for langt mellem snapsene, hvis han vil regnes for en af de bedste i verden, som jeg på ingen måder mener hans tidligere eller nuværende niveau rækker til.

Helt enig mht. Bale.

Problemet er vel at han ikke passer til den måde vi spiller på? For det første ligger han som højrekant: hvorfor man køber en spiller der aldrig har spillet højrekant før, for så udelukkende at lade ham spille højrekant, er ikke det mest geniale nogensinde.

Modric og Kroos vil gerne - med rette - styret spillet og sætte angrebene op. Bale er bedst når han får den med det samme og så sprinter op til målet. De to ting passer bare ikke sammen. Bale har spillet én god kamp so far, og det var ude mod Sociedad hvor vi fik god plads til kontraangreb. Eller hans oplæg til Ronaldo mod Osasuna, endnu en omstilling. Han er en fantastisk kontraspiller (som under Ancelotti til tider) men i kampe hvor vi skal bryde et forsvar op falder han helt igennem. Han har simpelthen ikke evnerne til at dirke et forsvar op. Som du selv nævner, så ender det med et ringe indlæg med højre eller det der er værre.

9 år 10 måneder siden #152 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2016/17

Dios skrev: SR4 skrev:

Det samme troede jeg om Kaká dengang. Det handler egentlig bare om, at der kommer bedre spillere til. Nuvel, så gør Bale det ganske fint, men godt nok er jeg bare langtfra enig i han gør det. James situationen siger mig også et eller andet.

Zidane er ikke en dum mand, så han kan vel også se, at det ikke er holdbart med BBC oppe foran. Fortsætter Bale sit lave niveau startende fra Celta kampen sæsonen ud, så må Zidane jo tage kampen op! Det samme gør sig egentlig gældende med Ronaldo og Benzema, hvis de ikke præstere. Der er bare ikke råd til, at fredet spillere som BBC jo er, kan være så ustabile sæsonen rundt.
Reelt set tror jeg Zidane tror på alle sine spillere, og han dermed giver de underpræsterende spillere en sidste chance for at bevise deres værd. Vi kan jo ikke have Isco, James, Benzema og Bale på holdet fordi de engang var fantastiske.
Ronaldo er sådan set fredet i min verden. For uanset hvordan man vender og drejer det, så er det bare stadig ham som sikre os pointene i sidste ende.
Det handler nok også om mangel på bedre, for der er vel ingen i verden, som er ligeså god, eller har samme udviklingspotentiale til at blive ligeså god som ham. Udover Messi og Neymar naturligvis.

Kaka var langtidsskadet flere gange på samme tidspunkt som vi havde en strålende Özil. Det svarer lidt til hvis Bale er ude i 8 måneder og vi så ser Asenjo fuldstændig præsterer.

Jeg er ikke vild med tanken om at spillere som Benzema og Bale er fredet, når vi kan se der er spillere, der faktisk kan tage over. Men jeg tror på at Zidane nok har en grænse for hvor dårligt disse spillere kan præstere uden at fjernes fra startopstillingen. Hvis han kunne bænke både Isco og James på samme tid, kan han også bænke Bale og Benzema. Men det vil bare kræve en længere periode med lignende præstationer. Tror ikke på disse enkelte kampe vil betyde noget. Hvis Bale sætter 2 assist i næste kamp, så vil den her diskussion pludselig være urealistisk igen.
Sidste redigering: 9 år 10 måneder siden ved SR4.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
9 år 10 måneder siden #153 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Sæsonen 2016/17
Bare lige for at understrege hvor vigtig Casemiro er.

Han har spillet 31 kampe på Bernabéu og aldrig tabt. Det er en okay statistik.

9 år 10 måneder siden #154 af Numeredoce
Besvaret af Numeredoce på emne Sæsonen 2016/17
5 sejre i 5 kampe. Er man for krævende hvis man brokker sig lidt? Nuvel, jeg vil komme med ét kritikpunkt der lidt har ulmet lige siden Zidane tog over.

Jeg elsker at vi vinder, jeg elsker Zizous håndtering af pressen og hans generelle måde at være på, jeg elsker at Casemiro er brudt igennem og jeg elsker at Zizou har fået nogle af de unge til at præstere men...

Er jeg den eneste der savner en mere afklaret spillestil? Det tætteste jeg kan komme, er at vi spiller meget ud på kanten og slår indlæg. Vinderen har altid ret, men burde vi ikke have udviklet os en smule mere spillemæssigt efterhånden?

En anden mulighed er, at jeg er stæreblind og den eneste der ikke har fanget at vi har en spillestil ;-)

Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn, Pelle

9 år 10 måneder siden #155 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2016/17

Numeredoce skrev: 5 sejre i 5 kampe. Er man for krævende hvis man brokker sig lidt? Nuvel, jeg vil komme med ét kritikpunkt der lidt har ulmet lige siden Zidane tog over.

Jeg elsker at vi vinder, jeg elsker Zizous håndtering af pressen og hans generelle måde at være på, jeg elsker at Casemiro er brudt igennem og jeg elsker at Zizou har fået nogle af de unge til at præstere men...

Er jeg den eneste der savner en mere afklaret spillestil? Det tætteste jeg kan komme, er at vi spiller meget ud på kanten og slår indlæg. Vinderen har altid ret, men burde vi ikke have udviklet os en smule mere spillemæssigt efterhånden?

En anden mulighed er, at jeg er stæreblind og den eneste der ikke har fanget at vi har en spillestil ;-)

Jeg er fuldstændig enig.
Sidste sæson kunne jeg sagtens se ideen i Zidanes filosofi, men i denne sæson er det virkelig svært at være positiv på trods af, at kampene vindes.
Jeg gruer for kampen mod Villareal på onsdag. Der er for mange spillere, der underpræsterer. Der er stadig for mange skader, og vores inkompetente lægestab har altså ikke forbedret sig. Et spark som det Casemiro fik i går, burde aldrig være gået hen og blevet til en skade.
Det samme med Bales tackling i CL.

Zidane virker ikke som om, han har den nødvendige taktiske forståelse. Frimann var inde på noget af det rigtige i går, synes jeg. Han fremhæver, at spillerne er mere glade og får mere frihed, og så kommer tingene af sig selv. Men det er en kortsigtet strategi, og jeg tror, vi vil få det svært imod top 7 holdene i ligaen. Der er simpelthen ikke en klart defineret spillestil. Eller jo. Når vi kommer foran, trækker vi os ned på egen banehalvdel og lukrerer på kontra. Noget som vi er blevet helt eminent dårlige til. Jeg elsker Zidane, og han minder på mange områder om Carlo. Resultaterne taler bare deres tydelige sprog, hvorfor det kan virke en smule forkælet at brokke sig.

Men hvis vi virkelig vil gå efter ligaen - og CL - så bliver der simpelthen nødt til at komme andre boller på suppen. Zidane bliver nødt til at kunne sætte spillerne op til kampe mod de mindre hold også. Nu har vi haft 3-4 kampe i træk, hvor vi først gider tænde for motoren i 2. halvleg. Det er altså for dårligt af et topprofessionelt mandskab, som er i top 3 over verdens bedste klubber. Vi har materialet, vi har humøret, men der mangler simpelthen koncentration og dedikation.

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 10 måneder siden #156 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 2016/17
Mesterskaber vindes ikke i september.

Og så alligevel. Vi kan sagtens blive enige om, at spillet på ingen måde er prangende. Så meget desto bedre er det, at Real Madrid kan prale af at have maksimumpoints. Det kan altså blive guld værd - bogstaveligt talt - i sidste ende, at man vinder den slags kampe. Jeg vil næsten sige, at det er mere vigtigt end at vinde kampene mod Atlético Madrid og Barcelona.

I stedet for at brokke sig og komme med historisk dumme postulater om, at sparket på Casemiro ikke burde føre til en skade, så lad os dog glæde os over, at vi har en træner, som helt uden at kigge på navnet, holder en spiller ude, hvis han ikke er helt klar til at komme i kamp og faktisk får samtlige spillere i truppen til at forstå det.

Vi har ikke haft en træner siden Vicente del Bosque, som har formået at få så meget ro i truppen, at der faktisk slet ikke er nogen brokkerier fra nogen sider.

Spillet kan sagtens blive bedre. Det kan resultaterne ikke. Heldigt, at det ikke er omvendt!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Zyconith, andreashn

Leveret af Kunena Forum