Sæsonen 2016/17

7 år 6 måneder siden #181 af RGBlanco
Besvaret af RGBlanco på emne Sæsonen 2016/17

Sahinovic skrev:

RGBlanco skrev: Jeg synes også at vi liiiiiiige skal slappe lidt af.
Aldrig nogensinde har noget som helst hold haft en sæson, hvor spillet har været prængede flot fra august til maj. Lad os male fanden på væggen hvis det ser lige sådan ud til december.

Lige nu skal vi bare glæde os over at vi har maks point, tager endnu en sejr i aften, og at Atletico tager 3 point på Nou Camp


Selv hvis resultaterne stadig er med os og vi ligger nummer 1? (-;


Neeej, i så fald vil det være svært at brokke sig ret meget :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #182 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2016/17

M_linding skrev: Vi er 4 kampe inde i sæsonen (+ 1 CL-kamp).

Hvor mange af de store profiler er i form, og har spillet samtidig?

Slap nu af for satan da;-)

(Hvad er det med Real Madrid-fans og tålmodighed/realitetssans???)


Også sådan har det kørt på repeat siden 03 i Real Madrid. 5 kampe inde i sæsonen er ingenting, men det er skræmmende og se hvor lidt holdet rykker sig. Alle spillere burde være i form nu! Måske mangler den sidste kampform for Ronaldo og Benzema, men alle andre burde være 100% klar.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #183 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2016/17

Dios skrev:

M_linding skrev: Vi er 4 kampe inde i sæsonen (+ 1 CL-kamp).

Hvor mange af de store profiler er i form, og har spillet samtidig?

Slap nu af for satan da;-)

(Hvad er det med Real Madrid-fans og tålmodighed/realitetssans???)


Også sådan har det kørt på repeat siden 03 i Real Madrid. 5 kampe inde i sæsonen er ingenting, men det er skræmmende og se hvor lidt holdet rykker sig. Alle spillere burde være i form nu! Måske mangler den sidste kampform for Ronaldo og Benzema, men alle andre burde være 100% klar.


Der har været slutrunde, skader og en global marketings-tour henover sommeren. Det giver nogle udfordringer.

Jeg har aldrig hørt om, at alle bør være 100% fra starten af. Med de forudsætninger som en moderne storklub arbejder ud fra, virker det logisk nok - for mig - at holdet skal spille sig varmt. Og i denne periode, er det resultaterne der tæller, mere end noget andet. Jeg synes vi har fået en god start på sæsonen, taget alting i betragtning.

Lad os se hvordan startopstillingen og spillet former sig, i løbet af de næste måneder. Der er mange spørgsmål, som Zidane skal finde svaret på. Vi har mange forskellige typer spillere, og mange store stjerner - hvilket ikke er et problem, men det skaber nogle problemstillinger. Mest bemærkelsesværdigt er det vel, at Morata og Asensio har vist sig godt frem, imens Lucas, James, Kovacic og Isco kæmper en hård kamp for at presse sig foran.

Jeg forstår ikke at man kan kræve et slutprodukt, efter disse 4 kampe, med det sommerprogram som klodens bedste spillere må lægge ben og ansigt til. Det gør jeg simpelthen ikke....:)

Ja, jeg kedede mig også under Espanyol-kampen. Men jeg fokuserer på at man fik en vigtig 2-0 sejr, mod en rigtig velspillende modstander. Så skal det gode og dynamiske spil selvfølgelig komme....
Sidste redigering: 7 år 6 måneder siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #184 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2016/17

M_linding skrev:

Dios skrev:

M_linding skrev: Vi er 4 kampe inde i sæsonen (+ 1 CL-kamp).

Hvor mange af de store profiler er i form, og har spillet samtidig?

Slap nu af for satan da;-)

(Hvad er det med Real Madrid-fans og tålmodighed/realitetssans???)


Også sådan har det kørt på repeat siden 03 i Real Madrid. 5 kampe inde i sæsonen er ingenting, men det er skræmmende og se hvor lidt holdet rykker sig. Alle spillere burde være i form nu! Måske mangler den sidste kampform for Ronaldo og Benzema, men alle andre burde være 100% klar.


Der har været slutrunde, skader og en global marketings-tour henover sommeren. Det giver nogle udfordringer.

Jeg har aldrig hørt om, at alle bør være 100% fra starten af. Med de forudsætninger som en moderne storklub arbejder ud fra, virker det logisk nok - for mig - at holdet skal spille sig varmt. Og i denne periode, er det resultaterne der tæller, mere end noget andet. Jeg synes vi har fået en god start på sæsonen, taget alting i betragtning.

Lad os se hvordan startopstillingen og spillet former sig, i løbet af de næste måneder. Der er mange spørgsmål, som Zidane skal finde svaret på. Vi har mange forskellige typer spillere, og mange store stjerner - hvilket ikke er et problem, men det skaber nogle problemstillinger. Mest bemærkelsesværdigt er det vel, at Morata og Asensio har vist sig godt frem, imens Lucas, James, Kovacic og Isco kæmper en hård kamp for at presse sig foran.

Jeg forstår ikke at man kan kræve et slutprodukt, efter disse 4 kampe, med det sommerprogram som klodens bedste spillere må lægge ben og ansigt til. Det gør jeg simpelthen ikke....:)

Ja, jeg kedede mig også under Espanyol-kampen. Men jeg fokuserer på at man fik en vigtig 2-0 sejr, mod en rigtig velspillende modstander. Så skal det gode og dynamiske spil selvfølgelig komme....


Det er bare sjovt, at Barca også har været igennem et vildt sommer-program, men efter deres ene nederlag til Alavés, spiller de aldeles glimrende.

Derudover fatter jeg simpelthen ikke, hvordan der allerede kan være behov for at spare så mange spillere. Det må jo være skader, hvilket er meget mere skræmmende. Så dårlig fysisk forfatning må Pepe, Modric, Bale, Benzema, osv simpelhen ikke være i. Der skal jo ingenting til, før en skade rammer os. Jeg håbede, at man gik på jagt efter en mere kompetent lægestab. Det er ikke sket. Og nu ender vi ligesom sidste sæson, hvor de mange skader gjorde det svært for os.

Jeg er spændt på at se folks holdning efter kampen i aften. Jeg spår hvert fald point-tab.

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #185 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2016/17
M_linding skrev:

Der har været slutrunde, skader og en global marketings-tour henover sommeren. Det giver nogle udfordringer.

Jeg har aldrig hørt om, at alle bør være 100% fra starten af. Med de forudsætninger som en moderne storklub arbejder ud fra, virker det logisk nok - for mig - at holdet skal spille sig varmt. Og i denne periode, er det resultaterne der tæller, mere end noget andet. Jeg synes vi har fået en god start på sæsonen, taget alting i betragtning.

Lad os se hvordan startopstillingen og spillet former sig, i løbet af de næste måneder. Der er mange spørgsmål, som Zidane skal finde svaret på. Vi har mange forskellige typer spillere, og mange store stjerner - hvilket ikke er et problem, men det skaber nogle problemstillinger. Mest bemærkelsesværdigt er det vel, at Morata og Asensio har vist sig godt frem, imens Lucas, James, Kovacic og Isco kæmper en hård kamp for at presse sig foran.

Jeg forstår ikke at man kan kræve et slutprodukt, efter disse 4 kampe, med det sommerprogram som klodens bedste spillere må lægge ben og ansigt til. Det gør jeg simpelthen ikke....:)

Ja, jeg kedede mig også under Espanyol-kampen. Men jeg fokuserer på at man fik en vigtig 2-0 sejr, mod en rigtig velspillende modstander. Så skal det gode og dynamiske spil selvfølgelig komme....


Jamen jeg er da enig til en vis grad. Mit kæmpe problem er bare, at vi ikke bare én gang kan få sat et angreb op med flere førstegangsafleveringer som skaber en chance. Jeg forventer ikke at alt allerede nu skal gå op i en højere enhed. Spillerne har altså haft Zidane som træner i små 7 måneder. De træner sammen hverdag, hvor Zidane kan få indført nogle ideer. Det er ikke atomfysisk, men det er det åbenbart i Real Madrid, for ingen trænere udover Ancelotti (meget kort periode) har fået dette hold til at fungere som en enhed.

I mine øjne prøver du at undskylde det, for Real Madrid er jo ikke det eneste hold med slutrunder, skader og global marketings-tour. Sjovt nok spillede de 10? bedste hold i samme turnering henover sommeren, men deres maskine kører altså bare. Barcelona snubler, og det er rigtig lækkert for os, men deres trio slagter videre, og indtil videre har vi været mere heldige end hvad har været forstand for vi er gået igennem med maksimumpoint.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 7 år 6 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic, Robot

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #186 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæsonen 2016/17
Dios skrev:

De træner sammen hverdag, hvor Zidane kan få indført nogle ideer. Det er ikke atomfysisk, men det er det åbenbart i Real Madrid, for ingen trænere udover Ancelotti (meget kort periode) har fået dette hold til at fungere som en enhed.


Vi lagde nu også ud med at ligne et hovedløst hold uden nogle former for ideer under Ancelotti, det tog ihvertfald mere end 5 kampe for at få det til at se godt ud.

Zidane skal have tid, men at bruge undskyldninger som:

Der har været slutrunde, skader og en global marketings-tour henover sommeren. Det giver nogle udfordringer.


synes jeg personligt er en smule - beklager udtrykket - ynkeligt. Slutrunden, og vores sommer tour er for længst overstået, og man kan ikke i ramme alvor mene, at det stadig skulle have en påvirkning på spillerne.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 7 år 6 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #187 af Robot
Besvaret af Robot på emne Sæsonen 2016/17
Jeg er rørende enig med Dios' indlæg, og kan personligt ikke forstå hvordan man kan være tilfreds med spillet på banen, på nuværende tidspunkt.

Zidane har haft mange måneder til, at indføre sine idéer. Dertil skal tilføjes, at Zidane havde halvanden måned fra sin ansættelse, hvor vi kun spillede en enkelt kamp om ugen, vel og mærke i ligaen, hvor drømmene om en pokal allerede lå i ruiner, og inden Champions League startede igen.

Tillige fortsætter vi denne sæson med en uændret grundstamme. Vi har tilføjet Asensio, som alt andet lige må antages at indtage en perifær rolle over sæsonen, og Morata, som allerede kender klubben, i en backup rolle for eller rotationsrolle med Benzema. Der er adskillige store europæiske hold, som har udskiftet flere spillere i truppen, som indtager vigtigere roller ift. status og position, men samtidig formår at spille som et hold.

Jeg ville normalt acceptere tingenes (s)tilstand på nuværende tidspunkt af sæsonen, fordi situationen ofte har været at Perez har hentet en prestigespiller på baggrund af en international slutrunde, som ikke passer ind i systemet, men helst skal have fuld spilletid. Det er bare ikke tilfældet i år.
Sidste redigering: 7 år 6 måneder siden ved Robot.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Pelle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #188 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 2016/17

Robot skrev: Jeg er rørende enig med Dios' indlæg, og kan personligt ikke forstå hvordan man kan være tilfreds med spillet på banen, på nuværende tidspunkt.

Zidane har haft mange måneder til, at indføre sine idéer. Dertil skal tilføjes, at Zidane havde halvanden måned fra sin ansættelse, hvor vi kun spillede en enkelt kamp om ugen, vel og mærke i ligaen, hvor drømmene om en pokal allerede lå i ruiner, og inden Champions League startede igen.

Tillige fortsætter vi denne sæson med en uændret grundstamme. Vi har tilføjet Asensio, som alt andet lige må antages at indtage en perifær rolle over sæsonen, og Morata, som allerede kender klubben, i en backup rolle for eller rotationsrolle med Benzema. Der er adskillige store europæiske hold, som har udskiftet flere spillere i truppen, som indtager vigtigere roller ift. status og position, men samtidig formår at spille som et hold.

Jeg ville normalt acceptere tingenes (s)tilstand på nuværende tidspunkt af sæsonen, fordi situationen ofte har været at Perez har hentet en prestigespiller på baggrund af en international slutrunde, som ikke passer ind i systemet, men helst skal have fuld spilletid. Det er bare ikke tilfældet i år.


Find eet eneste indlæg, hvor en bruger erklærer sig tilfreds med spillet.

Vi er nogle stykker, som ikke er bekymrede over, at vi ikke spiller champagne-fodbold på nuværende tidspunkt, men derfra og så til ikke at anerkende at der er plads til forbedringer er der et stykke vej.

I de sidste mange sæsoner, havde vi sat points til med det nuværende spil og i denne sæson formår vi at hente sejrene. Ja, nogle gange med held, men det har kun de dygtige hold.

Jeg tror, at vi alle husker Pep Guardiolas Bayern München, som løb tør for ideer i foråret. Barcelona gjorde det samme i sidste sæson og overlevede kun via et gigantisk pointforspring. Ancelottis Real Madrid er i samme båd.

Hvis Zidane får held med sin plan, så har vi et hold, som også klarer sig gennem månederne marts til maj, hvor mesterskaberne afgøres. Lige nu er han særdeles påpasselig med sine spillere, fordi han ved hvor svært det er at komme ordentligt tilbage midt i et tæt kamp-program og derfor vil han hellere give spillerne en pause for meget end at risikere noget med dem.

Det har samtidig den effekt, at spillerne fra 12 til 23 også føler sig værdsatte og bliver holdt til ilden.

Og naturligvis den ulempe, at vi ind i mellem humper os igennem og ser lidt ustrukturerede ud.

Så alt i alt synes jeg faktisk, at Zidane skal roses frem for at skældes ud over, at hans mandskab ikke spiller drømmefodbold i september måned.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real HWL, MadridistaPorVida, Robot

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #189 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2016/17
Siempre Madrid skrev:

Så alt i alt synes jeg faktisk, at Zidane skal roses frem for at skældes ud over, at hans mandskab ikke spiller drømmefodbold i september måned.


Igen synes jeg du vinkler den mærkeligt.

Der er jo ingen her som taler om drømmefodbold i september. Vi taler om, at der ingen rød tråd er at se. Om vi blot skal efteråret igennem med maksimumspoint er der jo ingen som er uenige i. Der er intet mønster at finde på banen. Modric og Kroos aner ikke hvor de skal spille den hen, og resten af spillerne søger bredden, for at slå et indlæg. Det kan og må da ikke være en gameplan, og slet ikke når det lykkedes så ringe år efter år.

Når vi har bolden går alting i slowmotion, og det ligner ikke at spillerne ved hvor de skal positionere sig henne, eller spille den videre hen når de har fået den. Det ender ud i for mange håbløse indlæg, som vi måske nok scorer på i slutminutterne, og det jubler vi nok alle over, men der er jo tale om 2 vidt forskellige ting.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #190 af Robot
Besvaret af Robot på emne Sæsonen 2016/17

Siempre Madrid skrev:

Robot skrev: Jeg er rørende enig med Dios' indlæg, og kan personligt ikke forstå hvordan man kan være tilfreds med spillet på banen, på nuværende tidspunkt.

Zidane har haft mange måneder til, at indføre sine idéer. Dertil skal tilføjes, at Zidane havde halvanden måned fra sin ansættelse, hvor vi kun spillede en enkelt kamp om ugen, vel og mærke i ligaen, hvor drømmene om en pokal allerede lå i ruiner, og inden Champions League startede igen.

Tillige fortsætter vi denne sæson med en uændret grundstamme. Vi har tilføjet Asensio, som alt andet lige må antages at indtage en perifær rolle over sæsonen, og Morata, som allerede kender klubben, i en backup rolle for eller rotationsrolle med Benzema. Der er adskillige store europæiske hold, som har udskiftet flere spillere i truppen, som indtager vigtigere roller ift. status og position, men samtidig formår at spille som et hold.

Jeg ville normalt acceptere tingenes (s)tilstand på nuværende tidspunkt af sæsonen, fordi situationen ofte har været at Perez har hentet en prestigespiller på baggrund af en international slutrunde, som ikke passer ind i systemet, men helst skal have fuld spilletid. Det er bare ikke tilfældet i år.


Find eet eneste indlæg, hvor en bruger erklærer sig tilfreds med spillet.

Vi er nogle stykker, som ikke er bekymrede over, at vi ikke spiller champagne-fodbold på nuværende tidspunkt, men derfra og så til ikke at anerkende at der er plads til forbedringer er der et stykke vej.

I de sidste mange sæsoner, havde vi sat points til med det nuværende spil og i denne sæson formår vi at hente sejrene. Ja, nogle gange med held, men det har kun de dygtige hold.

Jeg tror, at vi alle husker Pep Guardiolas Bayern München, som løb tør for ideer i foråret. Barcelona gjorde det samme i sidste sæson og overlevede kun via et gigantisk pointforspring. Ancelottis Real Madrid er i samme båd.

Hvis Zidane får held med sin plan, så har vi et hold, som også klarer sig gennem månederne marts til maj, hvor mesterskaberne afgøres. Lige nu er han særdeles påpasselig med sine spillere, fordi han ved hvor svært det er at komme ordentligt tilbage midt i et tæt kamp-program og derfor vil han hellere give spillerne en pause for meget end at risikere noget med dem.

Det har samtidig den effekt, at spillerne fra 12 til 23 også føler sig værdsatte og bliver holdt til ilden.

Og naturligvis den ulempe, at vi ind i mellem humper os igennem og ser lidt ustrukturerede ud.

Så alt i alt synes jeg faktisk, at Zidane skal roses frem for at skældes ud over, at hans mandskab ikke spiller drømmefodbold i september måned.


Det har du ret i. Jeg forsøger at sætte fokus på forbedringer og mangler, og hvorfor jeg mener vi bør være mere kritiske overfor præstationerne.

Jeg er begejstret for, at Zidane har mod til, og har opnået respekt nok til, at rotere hele stammen på holdet.

Vi er enige om at rotationsprincippet og de underliggende gevinster er en del af hans plan, men hvad er Zidanes plan på banen? Spilsystemet har mange fællesnævnere med Zidanes forgængere, og det samme kan siges om spillerne der roteres og deres roller på banen, alligevel formår vi kun i begrænset omfang at præstere et gennemspillet angreb.

I min optik ligner det mere held end forstand at udfaldet af sæsonen hidtige kampe er lutter sejre (kom gerne med input her), og det får mig til at tænke, hvordan ville Zidane - og os tilhængere - have reageret hvis vi havde tabt terræn, og hvordan ville det påvirke os senere i sæsonen?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #191 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2016/17

Dios skrev: Jamen jeg er da enig til en vis grad. Mit kæmpe problem er bare, at vi ikke bare én gang kan få sat et angreb op med flere førstegangsafleveringer som skaber en chance.


Jo mere jeg ser Real Madrid, jo mindre tror jeg på, at spillerne rent faktisk kan lave førstegangsafleveringer. De spillere, der kan, er Modric og Kroos, men jeg tror faktisk ikke, at de gør det. Hvorfor skulle de også, når de ligger så langt tilbage?
Ronaldo gør det ikke, Bale og Benzema er ikke ligefrem Neymar og Suarez, når det kommer til boldbehandling.
Hvis spillerne ikke kan/vil det basale, hvorfor vil du så have træneren til at bygge på et ustabilt fundament?

Jeg tror, at hvis vi ser en statistik på succesen af spillernes førstegangsafleveringer, så vil den være ret lav i forhold til MSN.

Jeg tror ikke at Isco og James ligger lavt på succesraten, men jeg tror de ligger lavt på faktiske antal førstegangsafleveringer.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #192 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2016/17
Muskelskade til Marcelo (ligner det)....Suk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce