Sæsonen 2016/17
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: Siempre Madrid skrev:
Mesterskaber vindes ikke i september.
Og så alligevel. Vi kan sagtens blive enige om, at spillet på ingen måde er prangende. Så meget desto bedre er det, at Real Madrid kan prale af at have maksimumpoints. Det kan altså blive guld værd - bogstaveligt talt - i sidste ende, at man vinder den slags kampe. Jeg vil næsten sige, at det er mere vigtigt end at vinde kampene mod Atlético Madrid og Barcelona.
Zidane mister ihvertfald min tålmodighed efter denne sæson, hvis ikke der sker markante ændringer i spillet. For der er vitterligt ingen rød tråd på banen, og de mange indlæg og lange bolde er også en indikation på at forståelsen og ideerne ikke er der. Når de lange bolde kommer fra Ramos og Pepé, så er det ikke en gameplan som er sat af træneren, det tror jeg simpelthen ikke på.
Deet er et tegn på, at man ikke ved hvad man skal gøre med bolden, og her er frimærkerne det første man lærer at smække den ud i.
Jeg er til dels enig. Vi spiller ikke prangende nu.
Men jeg synes, der var antydningen af en plan i sidste sæson og nogle elementer, der gav os så mange sejre henimod slutfasen af sæsonen.
Da Zidane blev træner skiftede holdets mentalitet, både spiller for spiller, men også kollektivt - Det var en tydelig effekt af, at man var glad for trænerens indtræden, og glæden viste sig i intensiteten, gnisten og spilleglæden på banen. Så effekt er der altså tale om.
Nu er ovenstående ikke en 'spillestil', og effekten ser også ud til at have aftaget, MEN som jeg så det i foråret, så var nemlig intensiteten og genpresset en del af Zidanes gameplan - og jeg synes i små glimt, at det virkede.
Så genopfandt han Casemiro og frigjorde dermed de kreative og dominerende kræfter hos Modric og Kroos - igen virkede dette umiddelbart med det samme, og vi kunne for første gang hele sæsonen faktisk dominere og kontrollere kampene.
Så er der dertil en indirekte gameplan ved rotationsprincippet, hvilket måske er det eneste af de nævnte parametre, som ser ud til at virke eller bare have sin gang på banen i den nye sæson.
Min pointe er, at et flertal af de mekanismer, som Zidane benyttede sig af sidste sæson - og havde succes med - ikke er fulgt med over i denne sæson, selvom han nu har haft mere tid med truppen end før sommerferien. Måske er det bare startvanskeligheder, måske viser det i virkeligheden, at Zidane faktisk ikke helt er en dygtig nok træner til fuldt og holdent at gå ind og ændre eller tilpasse spillestilen i klubben.
Jeg tror, halvdelen af det bunder i, at vi har haft en masse spillere, der er kommet sent tilbage fra pausen, nogle har været skadet, andre har bare ikke fået chancen. Vi har stillet med ligeså mange forskellige startopstillinger, som der har været kampe - jeg tror bare, vi mangler kontinuitet og momentum. Vores spillestil blev også udvandet under Ancelotti hvert forår, når halvdelen af truppen var skadet, og flere spillere havde toppet for tidligt, og hvor momentum var blevet et ord, man ikke kendte til.
Vi er for tidligt i sæsonen til egentlig at dømme Zidane endnu, men spillestilsmæssigt har han ikke gjort det nemt for sig selv endnu...
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men jeg synes, der var antydningen af en plan i sidste sæson og nogle elementer, der gav os så mange sejre henimod slutfasen af sæsonen.
Gjorde han ikke bare som Ancelotti? Prøvede sine ideer af til og starte med, men fandt ud af at balancen ikke var til det, for derefter at stille sig ned? Zidane's første 3-4 kampe var helt exceptionelle, hvis du spørger mig. Det var et offensivt hold, hvor alle deltog i presset. Det var med en decideret playmaker, da Isco lå langt længere fremme end Modric og Kroos.
Siden da har vi intet set til det spil, og al det smukke og romantiske er ikke længere at finde med Zidane. Ikke at han skal skiftes ud, men han er præcis ligesom de andre trænere uden nosser. Han er der for at behage spillerne, og det bryder jeg mig bare ikke om.
Så genopfandt han Casemiro og frigjorde dermed de kreative og dominerende kræfter hos Modric og Kroos - igen virkede dette umiddelbart med det samme, og vi kunne for første gang hele sæsonen faktisk dominere og kontrollere kampene.
Gjorde han nu også det, eller ser folk bare det de godt vil se? Benitez brugte ham, hvor han fik alle efter sig. Han satte ham på bænken for at "demonstrere", hvor mange tosser der taler om Real Madrid, og vi fik en klam røvfuld af Barcelona.
Zidane har respekten, og det gjorde udfaldet.
Jeg tror, halvdelen af det bunder i, at vi har haft en masse spillere, der er kommet sent tilbage fra pausen, nogle har været skadet, andre har bare ikke fået chancen. Vi har stillet med ligeså mange forskellige startopstillinger, som der har været kampe - jeg tror bare, vi mangler kontinuitet og momentum.
Jeg håber du har ret, men det kan vel også kun blive bedre spillemæssigt fra nu af. Zidane har skuffet mig helt enormt. For endelig troede jeg vi fik en træner, som rent faktisk gik op i spillet på banen. Det der undre mig mest er, at vores spillere er så gode med bolden individuelt, men altid har haft enormt svært ved at sætte angreb op med 3-4-5 førstegangs-afleveringer som åbner modstanderen. På netop det punkt troede jeg virkelig Zidane kunne sætte sin magi ind og ændre, men indtil videre er det overhovedet ikke sket.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Sahinovic skrev:
Siempre Madrid skrev: Der blæser virkelig nye vinde i Real Madrid i øjeblikket.
Ikke nok med at Zidane udfører rotations-princippet til alles store tilfredshed og accept, men nu begynder man også at få madrilensk presse over på sin side igen.
Således har Marca i dag en artikel, hvor man udtrykker bekymring over den hetz, som Sergio Ramos udsættes for på grund af gule kort. Selve indholdet af den artikel kan man naturligvis have sin holdning til, men det er helt nye toner, at Real Madrid-spillere bliver taget i forsvar.
Dejligt, hvis det kan være med til at give ro på de indre linjer.
Jeg vil nu mene at ''hetzen'' er berettiget.
Han har allerede fået 3 gule kort på bare 4 kampe, to mere og så har han allerede karantæne. Det er simpelthen for tidligt på sæsonen, og det burde ikke ske for en mand som har været i gamet i så lang tid, som Ramos nu engang har været. Han er 30 år nu, lærer han det nogensinde.
Det er jo også lige nøjagtig det, jeg skriver.
Jeg synes også, at Ramos får for mange gule kort og kan godt forstå dem, som mener at han ind i mellem spiller med hovedet under armen.
Men det betyder bare alverden, at madrilensk presse ikke puster det op til en sag også, men derimod tager ham i forsvar.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Dios skrev: SR4 skrev:
Husker ikke om det var dig, som i supercup-kampen var sur over Carvajal spiller, fordi der var rygter om han ikke var 100% klar? :)
Zidane ved hvornår han skal satse og Villareal-kampen er ikke satsen værd. Casemiro er en af vores absolut vigtigste spillere.
Det var mig der var sur over det, og faktisk vil jeg mene at Villarreal kampen betyder dobbelt så meget som den ligegyldighed vi spillet om imod Sevilla :)
Jeg ville ikke satse på hjembane mod Villareal, hvor der 3 dage senere er en besværlig udekamp mod Las Palmas og vi generelt væger os i en periode med mange midtugekampe.
Og så også det faktum at vi ikke har halvt så mange stjerner ude mod Villareal som vi havde mod Sevilla. OG det faktum at vi har langt flere kompetente midtanespillere, der kan tage over end vi har højrebacks.
Så for mig at se peger al logik på at det giver langt mere mening at spare her. :)
Men vil du sådan helt generelt så mene at Zidane burde satse Casameiro denne kamp?
Dios skrev: ChrillRM14 skrev:
Gjorde han ikke bare som Ancelotti? Prøvede sine ideer af til og starte med, men fandt ud af at balancen ikke var til det, for derefter at stille sig ned? Zidane's første 3-4 kampe var helt exceptionelle, hvis du spørger mig. Det var et offensivt hold, hvor alle deltog i presset. Det var med en decideret playmaker, da Isco lå langt længere fremme end Modric og Kroos.
Siden da har vi intet set til det spil, og al det smukke og romantiske er ikke længere at finde med Zidane. Ikke at han skal skiftes ud, men han er præcis ligesom de andre trænere uden nosser. Han er der for at behage spillerne, og det bryder jeg mig bare ikke om.
Gjorde han nu også det, eller ser folk bare det de godt vil se? Benitez brugte ham, hvor han fik alle efter sig. Han satte ham på bænken for at "demonstrere", hvor mange tosser der taler om Real Madrid, og vi fik en klam røvfuld af Barcelona.
Zidane har respekten, og det gjorde udfaldet.
Jeg tror, halvdelen af det bunder i, at vi har haft en masse spillere, der er kommet sent tilbage fra pausen, nogle har været skadet, andre har bare ikke fået chancen. Vi har stillet med ligeså mange forskellige startopstillinger, som der har været kampe - jeg tror bare, vi mangler kontinuitet og momentum.
Jeg håber du har ret, men det kan vel også kun blive bedre spillemæssigt fra nu af. Zidane har skuffet mig helt enormt. For endelig troede jeg vi fik en træner, som rent faktisk gik op i spillet på banen. Det der undre mig mest er, at vores spillere er så gode med bolden individuelt, men altid har haft enormt svært ved at sætte angreb op med 3-4-5 førstegangs-afleveringer som åbner modstanderen. På netop det punkt troede jeg virkelig Zidane kunne sætte sin magi ind og ændre, men indtil videre er det overhovedet ikke sket.
Zidane er jo også helt ny i det her, så derfor er han måske lidt mere bange for at satse. Måske følte mange at sæsonen var tabt sidste sæson og han derfor havde mere mod på at "satse" og spille offensivt.
Jeg er måske meget optimistisk, men jeg tror bare at det hænger sammen med at det ikke kun er holdet der er under udvikling men også Zidane selv.
Så må man selvfølgelig håbe den manglende erfaring ikke koster os.
Florentino Pérez
Jeg vil bare ikke begynde at så tvivl om Zidane. Han vinder. Det er trods alt alfa omega i Real Madrid, om end trænere (læs: MANGE) er fyret for mindre gennem historien.
Men jeg vægter bare nummer 33. Nummer 20. Og nummer 12 højere end spillet på banen LIGE NU. Nuvel, flot spil kan selvfølgelig sagtens afføde store triumfer, men det er nødvendigvis ikke et faktum. Faktum er dog, at brugbare resultater - flot spil eller ej - afføder store triumfer. Dem skal Real Madrid have!
Beklager, glemte selvfølgelig at nævne at vi spiller enormt meget med indlæg.
Hvor mange af de store profiler er i form, og har spillet samtidig?
Slap nu af for satan da;-)
(Hvad er det med Real Madrid-fans og tålmodighed/realitetssans???)
- Raúl 7
- Gæst
-
M_linding skrev: Vi er 4 kampe inde i sæsonen (+ 1 CL-kamp).
Hvor mange af de store profiler er i form, og har spillet samtidig?
Slap nu af for satan da;-)
(Hvad er det med Real Madrid-fans og tålmodighed/realitetssans???)
Det er ikke fordi vi har vadet i ligatitler og godt spil de sidste mange år. Man er vel nervøs for endnu en sæson der ender lige ved og næsten.
Aldrig nogensinde har noget som helst hold haft en sæson, hvor spillet har været prængede flot fra august til maj. Lad os male fanden på væggen hvis det ser lige sådan ud til december.
Lige nu skal vi bare glæde os over at vi har maks point, tager endnu en sejr i aften, og at Atletico tager 3 point på Nou Camp
RGBlanco skrev: Jeg synes også at vi liiiiiiige skal slappe lidt af.
Aldrig nogensinde har noget som helst hold haft en sæson, hvor spillet har været prængede flot fra august til maj. Lad os male fanden på væggen hvis det ser lige sådan ud til december.
Lige nu skal vi bare glæde os over at vi har maks point, tager endnu en sejr i aften, og at Atletico tager 3 point på Nou Camp
Selv hvis resultaterne stadig er med os og vi ligger nummer 1? (-;
Florentino Pérez