Sæsonen 2016/17

7 år 5 måneder siden #241 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 2016/17

Kassow-Rossing skrev:

BBB skrev:

Zyconith skrev: Kald mig blødsøden, men foretrækker nu at publikum og mine socios herinde, undlader at påbegynde den helt store pibekoncert og istedet forholder sig afventende..


Hvornår må man være kritisk, hvis vi hele tiden skal afvente?


Når vi er langt efter førerholdet i La Liga. Når vi ryger alt for tidligt ud i Champions League. Når Zidane har en sæson, hvor han ikke vinder noget.

Indtil videre står vi med:
Indhentet Barcelonas kæmpe føring i La Liga.
Vundet Champions League.
Fører over Barcelona i La Liga.

Måske er der noget galt med den er ikke det rette tidspunkt at forlade skuden.


Du har ret. Det er ligesom at sige, at Hilary Clinton er den perfekte præsidentkandidat, fordi hun er en bedre kandidat end Donald Trump. Få nu lidt perspektiv ind.

Jeg er da bedøvende ligeglad, om vi har indhentet Barcelona, om vi fører over Barcelona eller om de i dagens anledning får paella til frokost på Barcelonas træningsanlæg. Se nu indad. Vores spil hænger ikke sammen - og det har det ikke gjort i lang tid. Vi har intet koncept. Prøv at sæt nogle ord på, hvordan du føler, at vores spilfilosofi er. Er vi boldbesiddende? Spiller vi med højt genpres? Kontrabold? Søger vi det brede eller smalle spil? Står vi dybt eller lavt? Hvordan varierer vi vores spil?

Det er helt fundamentale beslutninger, man tager, når man spiller FM eller styrer et professionelt fodboldhold. For tiden virker det sørgeligt nok til, at Zidane og resten af trænerstaben endnu ikke har besluttet, hvordan vores spil skal sammensættes, og hvilken slags fodbold vi skal praktisere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Raul7-2880, Pelle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #242 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2016/17
Dios og Sebberg I misforstår. Zyconith foretrak at publikum undlod at begynde den store pibekoncert.

Ingen sagde at der ikke var noget galt. Alle ved, at der er noget galt, men I to behøver ikke forlade skuden bare fordi der er noget galt.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #243 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2016/17

Sebberg skrev:

Kassow-Rossing skrev:

BBB skrev:

Zyconith skrev: Kald mig blødsøden, men foretrækker nu at publikum og mine socios herinde, undlader at påbegynde den helt store pibekoncert og istedet forholder sig afventende..


Hvornår må man være kritisk, hvis vi hele tiden skal afvente?


Når vi er langt efter førerholdet i La Liga. Når vi ryger alt for tidligt ud i Champions League. Når Zidane har en sæson, hvor han ikke vinder noget.

Indtil videre står vi med:
Indhentet Barcelonas kæmpe føring i La Liga.
Vundet Champions League.
Fører over Barcelona i La Liga.

Måske er der noget galt med den er ikke det rette tidspunkt at forlade skuden.


Du har ret. Det er ligesom at sige, at Hilary Clinton er den perfekte præsidentkandidat, fordi hun er en bedre kandidat end Donald Trump. Få nu lidt perspektiv ind.

Jeg er da bedøvende ligeglad, om vi har indhentet Barcelona, om vi fører over Barcelona eller om de i dagens anledning får paella til frokost på Barcelonas træningsanlæg. Se nu indad. Vores spil hænger ikke sammen - og det har det ikke gjort i lang tid. Vi har intet koncept. Prøv at sæt nogle ord på, hvordan du føler, at vores spilfilosofi er. Er vi boldbesiddende? Spiller vi med højt genpres? Kontrabold? Søger vi det brede eller smalle spil? Står vi dybt eller lavt? Hvordan varierer vi vores spil?

Det er helt fundamentale beslutninger, man tager, når man spiller FM eller styrer et professionelt fodboldhold. For tiden virker det sørgeligt nok til, at Zidane og resten af trænerstaben endnu ikke har besluttet, hvordan vores spil skal sammensættes, og hvilken slags fodbold vi skal praktisere.


Og det er nøjagtig det, jeg efterlyser længere oppe. Hvem kan fortælle mig, hvad det er for en type fodbold, vi praktiserer? Zyconith? Kassow? Nogle af jer må jo have set lyset, så forklar det venligst for mig :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #244 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2016/17

Pelle skrev: Og det er nøjagtig det, jeg efterlyser længere oppe. Hvem kan fortælle mig, hvad det er for en type fodbold, vi praktiserer? Zyconith? Kassow? Nogle af jer må jo have set lyset, så forklar det venligst for mig :-)


Jeg ved ikke om jeg skal tage dig seriøst ("Set lyset" suk altså), men vi antager, at du rent faktisk er oprigtig, så har jeg en fornemmelse: Vi har ingen spillestil :P Det er forfærdeligt at se på. Vi har en række små-problemer.

1. Perez. Han lader til stadig at være en hæmsko. På nogle punkter. Det er altid lidt svært at vurdere den øverste leder, fordi de fleste beslutninger foregår bag lukkede døre, men al ansvar falder tilbage på ham. Både når det går godt og skidt. To Champions League de seneste få år er en kæmpe succes. To La Liga titler de sidste mange år er ikke en succes.

2. Zidane. Han er stadig svær at vurdere, fordi selvom hans resultater har været bedre end alle andres, så spiller vi stadig ikke fantastisk. Faktisk måske værre end sidste sæson. Det lader også til at han har en forkærlighed for sine landsmænd, hvilket aldrig er godt for klubben som helhed.

3. Manglen på spillestil. Jeg har endnu ikke læst nogen, der kunne gennemskue vores spillestil, og jeg nægter at tro på, at det er for at forvirre modstanderen. Vi har haft mange skader, men vores spillere burde spille i samme retning, og sådan lader det ikke til at være i øjeblikket.

4. Skader. Manglen på indkøb på venstre back (Coentrao er stadig ikke klar til at spille) og den defensive midtbane. Vi har en række spillere, der er uerstattelige som truppen ser ud nu: Ronaldo, Marcelo, Modric og Casemiro. To af disse kunne vi have købt os til nogle fornuftige back ups.

Dette er hvad jeg tror, og naturligvis ikke den eneste sandhed. Det lader til at Barcelona også har nogle problemer, og det er vores held. Vi har måske tid til at rette op på problemerne. Og som de fleste har været inde på: Det vigtigste tidspunkt at toppe på er ikke på nuværende tidspunkt men så snart vi går ind i Champions League knock-out kampene.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 7 år 5 måneder siden ved Kassow-Rossing.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #245 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2016/17
Well, i må jo have en ide om hvad der skal til, siden i er uenige med os, der råber "krise". Så jo - selvfølgelig skal du tage mig alvorligt.

I denne sæson er Zidanes statistik jo ikke god. De er ligeså elendige som Rafas.

Jeg synes - modsat dig - ikke at det vigtigste er, at vi spiller godt, når vi når CL knockout kampene. Alle har været ude at proklamere, at man går benhårdt efter ligaen i år. Hvis det er sandheden, skulle man jo mene, at der ville være fuld fokus, vilje og intensitet i samtlige liga-kampe. Noget vi stadig har til gode at se i denne sæson.

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #246 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2016/17
Jeg forstår ikke ordet krise så længe vi stadig er bedre end vores konkurrenter. Det betyder, at der er tid til at finde ud af, hvad der skal forbedres.

Krise er først når man begynder at tabe terræn.

Du har ret mht. prioritering, men jeg har så svært ved at acceptere et hold, der decideret forsøger at vinde nogle kampe mere end andre. Real Madrid skal altid gå efter alle tre store titler 100 %.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #247 af Numeredoce
Besvaret af Numeredoce på emne Sæsonen 2016/17
Pt. ligger Atlético nummer 1. Derudover har vi smidt 6 point i de sidste 3 kampe. Er det ikke at tabe terræn?

Jeg er slet ikke ude i at ligaen er tabt. Den er kun lige startet jo! Men spillemæssigt synes jeg ikke vi hænger sammen, og over 38 runder, kan jeg simpelthen ikke se hvordan ud-på-kanten-til-indlæg kan ende i et mesterskab. Vi mangler variation, vi mangler sammenspil og vi mangler evnen til at holde et clean sheet. Kommer det, uden vi taber meget mere terræn, så tror jeg på det.

Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #248 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2016/17

Kassow-Rossing skrev: Jeg forstår ikke ordet krise så længe vi stadig er bedre end vores konkurrenter. Det betyder, at der er tid til at finde ud af, hvad der skal forbedres.

Krise er først når man begynder at tabe terræn.

Du har ret mht. prioritering, men jeg har så svært ved at acceptere et hold, der decideret forsøger at vinde nogle kampe mere end andre. Real Madrid skal altid gå efter alle tre store titler 100 %.


Du kommer altså med nogle spøjse indlæg engang imellem :D

Du fokusere altid på Barcelona eller vores modstandere, men hvorfor? Jeg ved godt det er vores direkte konkurrent, så lad nu vær med at gøre os dummere end vi er. Jeg forstår din holdning som, at det er fint nok vi spillede uafgjort i weekenden, fordi Barca tabte og vi dermed øgede til dem. Og som Numeredoce skriver, så har vi netop tabt terræn både til Barca, men vi mistede også 1. pladsen.

Krise er jo mange ting, og der er ingen som siger mesterskabet er tabt, men så længe intet fungere over en længere periode, og der kan komme et positivt vendepunkt så er vi i krise.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB, Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #249 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2016/17
Fair nok at I har den holdning.

Jeg mener ikke der er krise før man mister terræn til konkurrenten. Og nu vil jeg ikke høre på at det så bedre ud for to spillerunder siden, fordi hvis man kun måler på en periode af to spillerunder, så er der krise mange gange hver sæson. Man kan vælge at kigge på hele sæsonen af syv spillerunder.

Efter syv spillerunder fører vi La Liga sammen med Atlético Madrid. Dette betyder at vi har tid til at finde løsningen.

Så længe vi har tid til at finde en løsning, vil jeg ikke kalde det en krise.

Når det så er sagt, så er der en masse galt. Heldigvis går det værre for dem, vi er i kapløb med.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #250 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2016/17
Der er pointmæssig krise og spillemæssig krise i Real Madrid. Den pointmæssige har varet et par runder, men den spillemæssige har varet meget længere.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #251 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2016/17
...

Pelle, Dios, Sebberg, BBB, 12, m.fl.

Vi har været i spilmæssig krise siden Del Bosque, og der havde vi heller ikke engang noget stærkt defineret spil, men overtrumfede modstandererne med individuel kvalitet ud over alle grænser. Så havde vi Capello, Pellegrini og Mourinho der fik sat lidt skik på tingene og Ancelottis famøse 22 kampe eller hvad det nu blev til. Men bortset fra de sporadiske lyspunktet har der ikke været meget at grine af.

Hvad forventer I af Zidane? At han natten over roder bod å al det der har akkumuleret af negative ting i over et årti? Giv nu manden og holdet en chance. Stop nu med det postyr. Hvad får vi/I ud af det? En trænerfyring, et ligegyldigt trofæ uden street cred, nul og niks.

Nu skal jeg heldigvis ikke stå ansvar for hvad i render og laver, men kunne da godt ønske man var lidt mere nuanceret i din kritik ved modgang. Lidt mere "holistisk" forankret i sin opfattelse, støttende, whatever...

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 7 år 5 måneder siden ved Zyconith.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #252 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2016/17

Zyconith skrev: Nu skal jeg heldigvis ikke stå ansvar for hvad i render og laver, men kunne da godt ønske man var lidt mere nuanceret i din kritik ved modgang. Lidt mere "holistisk" forankret i sin opfattelse, støttende, whatever...


Om vi er støttende eller ej på et dansk fanforum er Zidane sgu nok ret ligeglad med.
Det er et af de argumenter, som jeg aldrig har forstået. Vi camperer ikke foran stadion med skilte og håb om at få Zidane smidt ud.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce