El Clásico (2016 Camp Nou)

9 år 7 måneder siden #25 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne El Clásico (2016 Camp Nou)

Kratmus skrev:

Pelle skrev: Kæmpe fejl ikke at spille Casemiro fra start. Kæft en elendig 2. Halvleg.

Nå, men stadig 3 point foran, lad os håbe vi kan løfte os ude mod Valencia og Sevilla.

Kæmpe fejl at spille Casemiro. Tydeligvis var han ikke klar. Når man skal forsøge at være bagklog, så vent dog i det mindste til efter kampen - så havde du undgået dette.

Egentlig synes jeg, vi griber kampen fint an. Måske skulle vi have satset offensivt, men resultatet kan vi bruge. Det er rimelig ufortjent, at Barca får points med.. De havde i hvert fald også dommeren med. Det skal ikke være nogen undskyldning, men igen ser vi, hvordan denne dommer er afgørende for udfaldet. 2 straffespark blev vi snydt for. 1 blev Barca snydt for. Kampens badebold står i min optik mellem Casemiro(eller Zidane for at spille ham) og så dommeren - kæft en stodder.

Stop dog dig selv, smarte!
Jeg ville langt hellere have et defensivt anker som Casemiro end en midtbane, der blev kørt rundt på røv og albuer, hvilket var hvad der skete i hele 2. Halvleg. Casemiro levede ikke op til sit vanlige høje niveau, men det var der ret beset ikke mange Real spillere, der gjorde i dag. Vi skal være ovenud lykkelige for 1-1.

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #26 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne El Clásico (2016 Camp Nou)
Ubesejret. Endnu. For godt til at være sandt. Tænk hvis vi ender med at ramme niveauet her i løbet af foråret og spiller god bold - så kan denne sæson ende helt fantastisk.

Point når det sejler + 6 point foran efter at have spillet på Calderon og Camp Nou. Det er tidligt at sige, men føj det ligner en god sæson.

Skud ud til Modric og holdet for at få point. Derudover fuld fokus på næste kamp.

9 år 7 måneder siden #27 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne El Clásico (2016 Camp Nou)

Pelle skrev:

Kratmus skrev:

Pelle skrev: Kæmpe fejl ikke at spille Casemiro fra start. Kæft en elendig 2. Halvleg.

Nå, men stadig 3 point foran, lad os håbe vi kan løfte os ude mod Valencia og Sevilla.

Kæmpe fejl at spille Casemiro. Tydeligvis var han ikke klar. Når man skal forsøge at være bagklog, så vent dog i det mindste til efter kampen - så havde du undgået dette.

Egentlig synes jeg, vi griber kampen fint an. Måske skulle vi have satset offensivt, men resultatet kan vi bruge. Det er rimelig ufortjent, at Barca får points med.. De havde i hvert fald også dommeren med. Det skal ikke være nogen undskyldning, men igen ser vi, hvordan denne dommer er afgørende for udfaldet. 2 straffespark blev vi snydt for. 1 blev Barca snydt for. Kampens badebold står i min optik mellem Casemiro(eller Zidane for at spille ham) og så dommeren - kæft en stodder.

Jeg ville langt hellere have et defensivt anker som Casemiro end en midtbane, der blev kørt rundt på røv og albuer, hvilket var hvad der skete i hele 2. Halvleg. Casemiro levede ikke op til sit vanlige høje niveau, men det var der ret beset ikke mange Real spillere, der gjorde i dag. Vi skal være ovenud lykkelige for 1-1.

Gem øgenavnene til børnehaven på mandag.

Ja, vi blev kørt over i 2. halvleg, især efter vi kom bagud, på midtbanen, men ret beset var der ikke en bedre midtbane at spille fra start. Hvis du så kampen sidst er Casemiro ikke klar til at blive spillet i en kamp af denne kaliber, og han var dårlig sidst(og hvordan han har spillet til træning, er svært at vide). Der sidder sikkert Barca-fans og skriger op om hvorfor Iniesta ikke blev spillet fra start, hvilket er mere berettiget. Casemiro er, modsat Iniesta, en ung og stadig uerfaren spiller, der især skal bruge sin fysiske formåen og ikke hurtigt får sin timing tilbage igen efter en skade(det ved alle sportsfolk). Timingen sidder ikke på rygraden hos Casemiro. Derfor ville det være idioti at spille Casemiro i denne kamp. Iniesta er så erfaren, at selvom timingen ikke er helt i top, har han andre tangenter at spille på. Casemiro er simpel i sit spil. Han ødelagde mere end han gavnede igennem kampen, og han var langsom. Hans beslutninger var dårlige. Det er jo ikke FIFA, så han er ikke 100% lige efter en skade. At sætte ham ind når vi skal score er dumt. At han ikke startede inde viste sig ikke at være et problem, idet Barca blev holdt fra de store chancer, og måtte score på off-side efter en dødbold(hvilket godt kan tilgives dommeren, for den var svær - men mange andre kendelser var direkte elendige). Derfor er jeg uforstående over for, hvorfor du vil spille bagklog og sige, at han skulle have startet.

Det er ren uheld(og en elendig dommer), der gør at vi ikke fører med mindst 1 - måske 2 - ved halvleg. Det er svært at gisne om, hvordan kampens forløb havde været hvis Ronaldo havde scoret på det straffe, der skulle være blevet dømt. Men snydt blev vi. Der var mindst 1 straffe i hver ende, der ikke blev dømt.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

9 år 7 måneder siden #28 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne El Clásico (2016 Camp Nou)

Pelle skrev:

Kratmus skrev:

Eller måske bør du være mere ydmyg og lytte til dine egne ord og "stoppe dig selv, smarte"?

Du kommer med et hysterisk opgivende indlæg 10 minutter før tid og tilføjer endda en fjollet påstand om at Casemiro skulle have spillet hele kampen, selvom netop han og holdet havde været håbløst elendig efter indskiftningen. Derudover spillede holdet en helt udmærket første halvleg og var bedst op til Barcelonas mål, så måske bør du være mindre fornærmet og sortseende, og i stedet acceptere de retmæssige reaktioner på dit oprindelige indlæg.

Den kamp stod der uafgjort på lige fra starten af. Én halvleg til hver. Det skal vi skam ikke være "ovenud lykkelige for"...

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Dios, 2:18

9 år 7 måneder siden #29 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne El Clásico (2016 Camp Nou)
Jeg skrev, hvad jeg gjorde, da Casemiro kom på banen. Jeg mener, det var rigtigt set af Zidane og han burde være kommet ind tidligere eller sågar startet. At i står i bagklogskabens lys og snakker ham ned efter en dårlig præstation, er jo bare jeres held. Det et umuligt at spå om, hvordan han ville præstere - det kunne blive både en dreng og en pige. Men vores midtbane var ikke meget værd i dag, og jeg synes, i gør første halvleg bedre end den var. Vi blevet fuldstændig domineret af Barca - især inden Casemiro kom ind. At han så ikke kunne ændre på tingenes tilstand er en anden sag, men set ud fra et objektivt synspunkt omkring behovet for et defensivt anker, synes jeg sagtens man kunne forsvare at spille ham.

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 7 måneder siden #30 af 2:18
Besvaret af 2:18 på emne El Clásico (2016 Camp Nou)
Fedt du er så aktiv og engageret, men jeg er ked af at sige det Pelle, denne gang vrøvler du. Jaken er spot on (som altid)
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved 2:18.

9 år 7 måneder siden #31 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne El Clásico (2016 Camp Nou)

Pelle skrev: Jeg skrev, hvad jeg gjorde, da Casemiro kom på banen. Jeg mener, det var rigtigt set af Zidane og han burde være kommet ind tidligere eller sågar startet. At i står i bagklogskabens lys og snakker ham ned efter en dårlig præstation, er jo bare jeres held. Det et umuligt at spå om, hvordan han ville præstere - det kunne blive både en dreng og en pige. Men vores midtbane var ikke meget værd i dag, og jeg synes, i gør første halvleg bedre end den var. Vi blevet fuldstændig domineret af Barca - især inden Casemiro kom ind. At han så ikke kunne ændre på tingenes tilstand er en anden sag, men set ud fra et objektivt synspunkt omkring behovet for et defensivt anker, synes jeg sagtens man kunne forsvare at spille ham.

Det forstår jeg slet ikke du kan skrive Pelle. Madrid sidder da fuldstændig på midtbanen i første halvleg. Barcelona må spille hen over den med lange bolde for at blive farlige. Selv kommentatorerne kunne da se det.
I starten af anden halvleg kommer de så foran på en tilfældig dødbold, hvor Suarez ovenikøbet er offside og ja, derefter ændrer spillet på midtbanen sig og endnu mere efter Iniesta kommer ind. Men jeg synes, det var korrekt at stille op med de tre mest formstærke spillere på midtbanen, og det beviste de også, indtil en tilfældig dødbold ændrede noget mentalt i alle spillere...på begge hold.

9 år 7 måneder siden #32 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne El Clásico (2016 Camp Nou)
Dejligt resultat. Zidane gjorde hvad han kunne. Mariano > Benzema.

9 år 7 måneder siden #33 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne El Clásico (2016 Camp Nou)

Fondo_Sur skrev: Dejligt resultat. Zidane gjorde hvad han kunne. Mariano > Benzema.

Jeg kunne lide hvad jeg så fra Mariano og jeg var meget overrasket over at han blev skiftet ind - selvom vi jagtede et mål.. av James? Jeg er også enig i, at Benzema var forholdsvis anonym.

Når det er sagt, så synes jeg forummet er meget hård ved vores kontroversielle franskmand generelt. Han har spillet en skidt sæson som mange andre i truppen og har set fjern ud, men jeg begriber ikke hans kvalitet kan benægtes igen og igen.. Her for 3-4-5 uger siden, havde vi en "afdanket", "elendig" og "pinlig" Ronaldo, som fin spilletid, tillid og opbakning - og pludselig scorede han på stribe igen.

Der er ingen tvivl om at Benz skulle have gjort det bedre i indeværende sæson so far - argumenterne er unægteligt mange. Men han spiller. Og han starter på Camp Nou. Og han starter mod Dortmund og hvad de ellers hedder. Fordi - han er klasse. Har stor anciennitet og erfaring. Han besidder hele pakken og har gjort det med mål til følge gennem en lang årrække, og alligevel vil folk hellere se en uerfaren og uprøvet Castilla spiller starte på Camp Nou? Forskellen på at komme ind og jagte et mål efter 85 minutter kontra at starte på Camp Nou er jo kæmpe. Kæmpe!

Benzema er og har været mange ting, men han kommer (igen igen) til at spille mere end han i manges øjne fortjener igennem resten af sæsonen og han kommer til at score, assistere og give udtryk for, hvorfor han er 9er i verdens største klub.

Og uanset hvor lækker tanken om Copa Del Mariano er (for det synes jeg sgu også!), så kommer Morata til at få de minutter Benz ikke får.

Jeg vil slutte af med to ting. 1: jeg håber jeg tager fejl, og at Zidane virkelig fører en mindre revolution med sig således, at vi ser Ødegaard, Mariano og alle de øvrige spændende talenter spille mod mindre hold i løbet af sæsonen, men jeg tror desværre realiteten er en anden. 2: jeg håber Benzema vender tilbage til sidste sæsons spille- og målscoringsmæssige niveau, for han har saftsuseme haft et svært år og kører på noget nær sidste chance i mange madrisistas øjne. Men en Benzema i form, med 10-20 kasser, kan meget vel gå hen og give os et mesterskab, om man vil det eller ej. I stedet for at håbe på han bliver solgt, så håb da i stedet på at han vender tilbage til at være verdens bedste 9er! Han har før været helt deroppe af og kan snildt komme derop igen.

Herlig aften. Herligt resultat. Herlig stilling i ligaen. Vi skal nyde den her! :-)

9 år 7 måneder siden #34 af SR4
Besvaret af SR4 på emne El Clásico (2016 Camp Nou)

Madridista28 skrev:

SR4 skrev: Hvis vi får flere mål end muskelskader i aften, så er ligaen hjemme.

Man kan ikke alerede snakke om mesterskabet i december måned, selvom man vinder, og ungård muskelskader da det kun er 14 spillerunde og der stadig rester 24 spillerunder efter kampen idag, det ville selvfølgelig give et godt forspring til senner i sæsonen vis der skulle komme en dårlig periode med pointtab men mesterskabskampen er ikke afgjort før maj, tag bare Barcelonas forspring på 12 points i sidste sæson indtil El Clasico hvor vi vinder og pludselig kun er 7 point efter Barcelona og de følgene to kampe smider Barcelona 6 points og føre kun ligaen med et 1 point ned til os der blev pludselig helt åben i kampen om mesterskabet som først blev afgjort i sidste spillerunde hvor vi kunne have vundet ligaen vis Barcelona igen smed point det gjord de desværre ikke men det vidste jo bare at det er godt at have noget at give af vis det går galt

Chill, det var kun en sjov sidebemærkning :D måske ikke så sjov som jeg troede ;)

9 år 7 måneder siden #35 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne El Clásico (2016 Camp Nou)

Mathiaska skrev:

Fondo_Sur skrev: Dejligt resultat. Zidane gjorde hvad han kunne. Mariano > Benzema.

Jeg kunne lide hvad jeg så fra Mariano og jeg var meget overrasket over at han blev skiftet ind - selvom vi jagtede et mål.. av James? Jeg er også enig i, at Benzema var forholdsvis anonym.

Når det er sagt, så synes jeg forummet er meget hård ved vores kontroversielle franskmand generelt. Han har spillet en skidt sæson som mange andre i truppen og har set fjern ud, men jeg begriber ikke hans kvalitet kan benægtes igen og igen.. Her for 3-4-5 uger siden, havde vi en "afdanket", "elendig" og "pinlig" Ronaldo, som fin spilletid, tillid og opbakning - og pludselig scorede han på stribe igen.

Der er ingen tvivl om at Benz skulle have gjort det bedre i indeværende sæson so far - argumenterne er unægteligt mange. Men han spiller. Og han starter på Camp Nou. Og han starter mod Dortmund og hvad de ellers hedder. Fordi - han er klasse. Har stor anciennitet og erfaring. Han besidder hele pakken og har gjort det med mål til følge gennem en lang årrække, og alligevel vil folk hellere se en uerfaren og uprøvet Castilla spiller starte på Camp Nou? Forskellen på at komme ind og jagte et mål efter 85 minutter kontra at starte på Camp Nou er jo kæmpe. Kæmpe!

Benzema er og har været mange ting, men han kommer (igen igen) til at spille mere end han i manges øjne fortjener igennem resten af sæsonen og han kommer til at score, assistere og give udtryk for, hvorfor han er 9er i verdens største klub.

Og uanset hvor lækker tanken om Copa Del Mariano er (for det synes jeg sgu også!), så kommer Morata til at få de minutter Benz ikke får.

Jeg vil slutte af med to ting. 1: jeg håber jeg tager fejl, og at Zidane virkelig fører en mindre revolution med sig således, at vi ser Ødegaard, Mariano og alle de øvrige spændende talenter spille mod mindre hold i løbet af sæsonen, men jeg tror desværre realiteten er en anden. 2: jeg håber Benzema vender tilbage til sidste sæsons spille- og målscoringsmæssige niveau, for han har saftsuseme haft et svært år og kører på noget nær sidste chance i mange madrisistas øjne. Men en Benzema i form, med 10-20 kasser, kan meget vel gå hen og give os et mesterskab, om man vil det eller ej. I stedet for at håbe på han bliver solgt, så håb da i stedet på at han vender tilbage til at være verdens bedste 9er! Han har før været helt deroppe af og kan snildt komme derop igen.

Herlig aften. Herligt resultat. Herlig stilling i ligaen. Vi skal nyde den her! :-)

Benzema er også klart det mest rationelle, men er efterhånden også svær at forsvare på den front. Men ja, med Morata ude var der ikke andet valg.

Benzema havde sit store moment i 2. halvleg, men glippede da Mascheranos fysik bragte ham i ubalance. I den situation savner man noget vilje. Og det gør man generelt fra ham.

Måske bliver det hans sidste sæson, det har jeg faktisk ikke overvejet før du nævnte det. Det er sådan set op til ham selv, men lige nu ser han virkeligt ligeglad ud i forhold til Real Madrid, hvilket er tankevækkende. Vi har dog masser af talent ja! Og ikke mindst talent, som brænder for det! Det er holdets styrke.

9 år 7 måneder siden #36 af BBB
Besvaret af BBB på emne El Clásico (2016 Camp Nou)

Mathiaska skrev: Men en Benzema i form, med 10-20 kasser, kan meget vel gå hen og give os et mesterskab, om man vil det eller ej.

Uanset hvad kan vi ikke være tilfredse med under et absolut minimum på 15 mål. 10 mål er jo helt forfærdeligt for en 9'er i Real Madrid. Til sammenligning var Suarez et pænt stykke over 30 (ramte han 40 ligamål?) mål i sidste sæson.

Leveret af Kunena Forum