El Clásico (2016 Camp Nou)
Pelle skrev:
Dios skrev:
Pelle skrev: Suarez den bedste af MSN? Nu må det stoppe, Suarez lavede én god aktion i kampen, og det var målet. Selv de mest farvede Barca-fans kan se dette, når man læser på diverse forums. Neymar og Messi spillede langt bedre end ham i går.
Baseret på kampen mener jeg stadig, at vi skal være glade for 1-1. Flere påpeger vores "eminente" første halvleg, hvor vi dominerede midtbanen - men vi kom jo ikke frem til store chancer? Det gjorde Barca derimod, og set over hele kampen kan man som Real-fan kun være tilfreds med det ene point.
Hvor har jeg dog savnet din patent på hvad jeg som Real fan burde mene :D
Vi kom ikke frem til et hav af chancer. Faktisk husker jeg slet ikke nogen chancer i åbent spil (vil ikke lige mene Ronaldo's fine dribletur med en sløj afslutning som en chance) men der blev godt nok også investeret lidt i offensiven. Og det er netop også her Zidane skuffede mig, for vi havde netop momentum i 1. halvleg som aldrig blev udnyttet.
Men tak for snakken :)
Jamen vi er da helt enige. Første halvleg var ikke noget specielt.
Jeg skal bestemt ikke diktere, hvad du skal mene, men jeg vil da rigtig gerne høre, hvorfor lige netop Suarez var den bedste af MSN i går?
Fordi jeg synes han var den eneste farlige. Han var den eneste som udfordrede vores bagkæde, og havde han været lidt skarpere så havde han også fået scoret et par gange mere. Messi og Neymar vågnede først op, da Barca fik overtaget efter scoringen. Messi var aldrig rigtig farlig i kampen, og Neymar havde en fremragende aktion, hvor han derefter hamre den over mål på det skammeligste. Ellers skøjter han rundt på banen, og vil hellere trække et frispark end at sætte sine medspillere op.
Nu synes jeg ikke MSN var gode eller frygtindgydende igår. Faktisk synes jeg de var elendige, specielt Neymar. Han kom med intet, og hvergang det var ved at blive farligt så gled han.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg er uforstående over for, at Zidane ikke bringer Mariano tidligere. Benzema var et spøgelse. Jeg er ikke en af dem der holder en brændende fakkel og skriger om at få franskmanden smidt på porten, for jeg håber virkelig at han kan finde tilbage til sit tidligere niveau. Men på dagen er man jo nødt til at se bort fra hans sædvanlige kvaliteter og topniveau. Han var helt væk. Mariano nåede - uden at overdrive - at skabe mere på sine 5-7 minutter. Ikke på bolden, men ved at sætte noget fut i presspillet. Energi og vilje har altså lidt mere at skulle have sagt end hvad toptrænere vil indrømme en gang imellem.
Modric altså, hold da kæft. Er du helt sindssyg hvor var han fed i går. Efter en halvhjertet søgning har jeg ikke kunne finde frem hans antal af bolderobringer, men jeg så en grafik (efter 40 minutter ca) hvor han havde 7 interceptions, som beinsports kalder det.
Lige en for debatten. Hvem konkurrerer for alvor med Modric om at være verdens bedste centrale midtbanespiller i øjeblikket? Jeg kan ikke komme på nogen.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
El Rojo skrev: Enig i de fleste af analyserne herinde. Vi så sløje ud i anden halvleg, specielt efter Iniesta blev skiftet på banen, han gjorde godt nok ondt. Indskiftningen af Casemiro var selvfølgelig en fejl, han satte ikke mange fødder rigtigt og er (lige nøjagtigt som der bliver nævnt) alt for afhængig af timingen i sine indgreb.
Jeg er uforstående over for, at Zidane ikke bringer Mariano tidligere. Benzema var et spøgelse. Jeg er ikke en af dem der holder en brændende fakkel og skriger om at få franskmanden smidt på porten, for jeg håber virkelig at han kan finde tilbage til sit tidligere niveau. Men på dagen er man jo nødt til at se bort fra hans sædvanlige kvaliteter og topniveau. Han var helt væk. Mariano nåede - uden at overdrive - at skabe mere på sine 5-7 minutter. Ikke på bolden, men ved at sætte noget fut i presspillet. Energi og vilje har altså lidt mere at skulle have sagt end hvad toptrænere vil indrømme en gang imellem.
Modric altså, hold da kæft. Er du helt sindssyg hvor var han fed i går. Efter en halvhjertet søgning har jeg ikke kunne finde frem hans antal af bolderobringer, men jeg så en grafik (efter 40 minutter ca) hvor han havde 7 interceptions, som beinsports kalder det.
Lige en for debatten. Hvem konkurrerer for alvor med Modric om at være verdens bedste centrale midtbanespiller i øjeblikket? Jeg kan ikke komme på nogen.
Fourfourtwo.com leverer nogle enormt detaljerede stats for alle spillere i stort set alle kampe over hele Europa. Nedenstående link er til Modrics kamp mod Barca.
www.fourfourtwo.com/statszone/23-2016/ma...#tabs-wrapper-anchor
Modric var vanvittig. Busquets var god og Barcas bedste, men Modric var MOTM for mig. For mig at se er det kun Iniesta, der er på hans niveau pt. Men selv Iniesta er ikke ligeså alsidig som Modric. Som du selv siger, Modric lavede bolderobring på bolderobring, gav os noget much needed drive fremadrettet og havde 95% vellykkede afleveringer. Modric giver os noget helt helt andet, når han spiller.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Den første halvleg, Modric. Det var helt vanvittigt. Bolderobringer, stærke vendinger og afskyeligt sikre afleveringer. Når han spiller sådan, så må han simpelthen blive vurderet som verdens bedste midtbanespiller.
Tilbage på sporet igen, vil jeg faktisk mene, at de bedste midtbanespillere findes i Spanien og måske også Tyskland - i de 3 største klubber i verden. Iniesta, Modric som favoritter, men Bayern kan måske også byde lidt!! ind med fx Vidal og Lahm.. Okay måske skal vi se lidt ud i fremtiden for Bayerns vedkommende, men de største talenter i mine øjne er nok Renato Sanchez, Isco og Kovacic (Jeg er overhovedet ikke farvet i den betragtning :P :P ). Dog vil jeg ikke mene, at vi er lige så afhængige af Modric, som Barca er af Iniesta.. Uden Iniesta og Busquets er Barcas midtbane jo ordinær, hvor vi altså har James siddende på bænken og Kroos skadet.. Vi mangler dog en habil defensiv midtbane, selvom Casemiro er et umiddelbart fint bud som reserve på den plads(jeg kan bare ikke finde bedre spillere, som er muligheder på markedet). Men Denis Suarez kan godt gå hen og blive et aktiv for Barca i fremtiden, hvilket vi så igår.
Det blev lidt meget off-topic, men lidt omkring kampen var der altså også :) (Den første linje er ment i sjov og spas)
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Kratmus skrev: Hold! Hold! Hold! Har I ikke glemt Pogba i snakken om verdens bedste centrale midtbane? Han lavede jo et formidabelt flugtermål for en måned siden mod mægtige Swansea fra Premier League, som er meget sværere end de små hold, vi møder i La Liga, som fx Barcelona! Nu må I lige stramme op ;)
Tilbage på sporet igen, vil jeg faktisk mene, at de bedste midtbanespillere findes i Spanien og måske også Tyskland - i de 3 største klubber i verden. Iniesta, Modric som favoritter, men Bayern kan måske også byde lidt!! ind med fx Vidal og Lahm.. Okay måske skal vi se lidt ud i fremtiden for Bayerns vedkommende, men de største talenter i mine øjne er nok Renato Sanchez, Isco og Kovacic (Jeg er overhovedet ikke farvet i den betragtning :P :P ). Dog vil jeg ikke mene, at vi er lige så afhængige af Modric, som Barca er af Iniesta.. Uden Iniesta og Busquets er Barcas midtbane jo ordinær, hvor vi altså har James siddende på bænken og Kroos skadet.. Vi mangler dog en habil defensiv midtbane, selvom Casemiro er et umiddelbart fint bud som reserve på den plads(jeg kan bare ikke finde bedre spillere, som er muligheder på markedet). Men Denis Suarez kan godt gå hen og blive et aktiv for Barca i fremtiden, hvilket vi så igår.
Det blev lidt meget off-topic, men lidt omkring kampen var der altså også :) (Den første linje er ment i sjov og spas)
Hvorfor er Casemiro pludselig ikke god nok til at udfylde den rolle længere? Han havde en fuldstændig sindssyg sæson 2015/2016, og jeg tror hvert fald på, at han nok skal komme igen fra sin skade. Han er jo ikke dårlig på bolden, hvilket han viste flere glimrende eksempler på sidste sæson. Jeg tror ikke, vi finder en bedre defensiv midt uden at vi skal ud at sprænge banken. Og hvis vi endelig skal gøre det, så vil jeg mene, der er andre positioner, hvor det bedre kan betale sig. Dét, vi derimod skal gøre, er at få købt en sub til Casemiros plads. Men Casemiro skal stadig betragtes som førstevalget i mine øjne.
Jeg er helt på linje med jer andre, når det kommer til Kovacic. Han kan blive Modric' arvtager, om end han naturligvis har et stykke vej. Men det drive med bolden må virkelig være noget kroatisk - jeg ser det hvert fald ikke andre steder i samme elegante stil ;-)
Jeg synes, at Barca har et gigantisk problem, når Iniesta smutter, hvilket han nok gør inden længe. Hverken Suarez, Gomez eller Rakitic er på noget nær samme niveau, så de skal ud og forstærke sig igen. Og det er vel netop Barcas største problem. Der er for langt fra deres Once de Gala til deres subs, da de virkelig har købt skidt ind. Den eneste, jeg ser lidt fremtid i, er Umtiti. Han har virkelig vist sig at være stærk. Men resten af deres bænk er på ingen måde frygtindgydende, og de har jo formået at splitte en spiller som Arda Turan fuldstændig ad. Barcelonas dominans ændrede sig rigtig meget, da Xavi gled ud af holdet. Jeg tror, vi kommer til at se et helt, helt andet Barca-hold, når Iniesta og Messi er væk. Og jeg tror (læs: håber) ikke, at vi nogensinde vil opleve den form for fodbold-dominans igen hos dem.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev:
Kratmus skrev: Hold! Hold! Hold! Har I ikke glemt Pogba i snakken om verdens bedste centrale midtbane? Han lavede jo et formidabelt flugtermål for en måned siden mod mægtige Swansea fra Premier League, som er meget sværere end de små hold, vi møder i La Liga, som fx Barcelona! Nu må I lige stramme op ;)
Hvorfor er Casemiro pludselig ikke god nok til at udfylde den rolle længere? Han havde en fuldstændig sindssyg sæson 2015/2016, og jeg tror hvert fald på, at han nok skal komme igen fra sin skade. Han er jo ikke dårlig på bolden, hvilket han viste flere glimrende eksempler på sidste sæson. Jeg tror ikke, vi finder en bedre defensiv midt uden at vi skal ud at sprænge banken. Og hvis vi endelig skal gøre det, så vil jeg mene, der er andre positioner, hvor det bedre kan betale sig. Dét, vi derimod skal gøre, er at få købt en sub til Casemiros plads. Men Casemiro skal stadig betragtes som førstevalget i mine øjne.
Jeg er helt på linje med jer andre, når det kommer til Kovacic. Han kan blive Modric' arvtager, om end han naturligvis har et stykke vej. Men det drive med bolden må virkelig være noget kroatisk - jeg ser det hvert fald ikke andre steder i samme elegante stil ;-)
Jeg synes, at Barca har et gigantisk problem, når Iniesta smutter, hvilket han nok gør inden længe. Hverken Suarez, Gomez eller Rakitic er på noget nær samme niveau, så de skal ud og forstærke sig igen. Og det er vel netop Barcas største problem. Der er for langt fra deres Once de Gala til deres subs, da de virkelig har købt skidt ind. Den eneste, jeg ser lidt fremtid i, er Umtiti. Han har virkelig vist sig at være stærk. Men resten af deres bænk er på ingen måde frygtindgydende, og de har jo formået at splitte en spiller som Arda Turan fuldstændig ad. Barcelonas dominans ændrede sig rigtig meget, da Xavi gled ud af holdet. Jeg tror, vi kommer til at se et helt, helt andet Barca-hold, når Iniesta og Messi er væk. Og jeg tror (læs: håber) ikke, at vi nogensinde vil opleve den form for fodbold-dominans igen hos dem.
Selvfølgelig kan og skal Casemiro stadig anvendes. Han skal nok komme tilbage i god form, men det kræver naturligvis en række kampe. Mon ikke han kan få lidt spilletid i den kommende weekend hjemme mod Deportivo La Coruna og i den første kamp om klub verdensmesterskabet ugen efter. Derefter er der nogle ugers juleferie inden det går løs med pokalkampe i midtugerne. Der burde han også kunne få en del minutter.
Hans substitut behøver vi næppe hente udefra - jeg tror klubben sætter sin lid til Marcos Llorente, der har gjort det rigtig godt på udlån oppe i Alavés.
Du har ret - jeg havde fuldstændig glemt Llorente, og jeg har heller ikke set nok kampe med ham til at bedømme ham.
Nu hvor vi er off-topic. Så vil jeg anbefale folk at se med, når Frankfurt spiller, hvilket Eurosport kanalerne heldigvis viser ofte. Vallejo er fuldstændig forrygende at følge, og umiddelbart vil han kunne gå direkte ind i vores start 11'er om nogle år, hvis han fortsætter sådan her. Kæmpe fornøjelse at se en gut fra egne rækker - den knægt er simpelthen vild! :-)
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Det vil give os følgende sammensætning:
VB: Marcelo + Nacho
CB: Ramos, Varane, Vallejo, Pepe (håber, han tager et år mere)
HB: Carvajal, Danilo
Det er ganske fornuftigt, og Danilo har også flere gange dækket af i venstre side, så det kan sagtens fungere. I dette ligger også, at Vallejo skal prioriteres over Pepe i opadgående grad.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: Vallejo skal hjem til sommer og være en del af truppen, samtidig skal vi skille os af med Coentrão.
Det er ganske fornuftigt, og Danilo har også flere gange dækket af i venstre side, så det kan sagtens fungere. I dette ligger også, at Vallejo skal prioriteres over Pepe i opadgående grad.
Det vil samtidig give mere spilletid til Nacho, hvilket han virkelig fortjener. Han er så bundsolid, og der banker Real-blod i hans årer. Håber virkelig han bliver. At han så kan dække alle positioner i den bagerste kæde er bare et plus, og det viser hvor agil, han er.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Pelle skrev:
DarioGomez skrev: Vallejo skal hjem til sommer og være en del af truppen, samtidig skal vi skille os af med Coentrão.
Det vil samtidig give mere spilletid til Nacho, hvilket han virkelig fortjener. Han er så bundsolid, og der banker Real-blod i hans årer. Håber virkelig han bliver. At han så kan dække alle positioner i den bagerste kæde er bare et plus, og det viser hvor agil, han er.
Meget enig. Sjovt nok!
Og så er Coentrão virkelig bare en klods om benet, han er virkelig ringe, alt for tit skadet og konstant i risiko-zonen for at lave et eller andet dumt. Kan vi ikke udleje ham til Rennes - for evigt?
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...