El Clásico (2016 Camp Nou)
Pelle skrev:
Kratmus skrev: Hold! Hold! Hold! Har I ikke glemt Pogba i snakken om verdens bedste centrale midtbane? Han lavede jo et formidabelt flugtermål for en måned siden mod mægtige Swansea fra Premier League, som er meget sværere end de små hold, vi møder i La Liga, som fx Barcelona! Nu må I lige stramme op ;)
Tilbage på sporet igen, vil jeg faktisk mene, at de bedste midtbanespillere findes i Spanien og måske også Tyskland - i de 3 største klubber i verden. Iniesta, Modric som favoritter, men Bayern kan måske også byde lidt!! ind med fx Vidal og Lahm.. Okay måske skal vi se lidt ud i fremtiden for Bayerns vedkommende, men de største talenter i mine øjne er nok Renato Sanchez, Isco og Kovacic (Jeg er overhovedet ikke farvet i den betragtning :P :P ). Dog vil jeg ikke mene, at vi er lige så afhængige af Modric, som Barca er af Iniesta.. Uden Iniesta og Busquets er Barcas midtbane jo ordinær, hvor vi altså har James siddende på bænken og Kroos skadet.. Vi mangler dog en habil defensiv midtbane, selvom Casemiro er et umiddelbart fint bud som reserve på den plads(jeg kan bare ikke finde bedre spillere, som er muligheder på markedet). Men Denis Suarez kan godt gå hen og blive et aktiv for Barca i fremtiden, hvilket vi så igår.
Det blev lidt meget off-topic, men lidt omkring kampen var der altså også :) (Den første linje er ment i sjov og spas)
Hvorfor er Casemiro pludselig ikke god nok til at udfylde den rolle længere? Han havde en fuldstændig sindssyg sæson 2015/2016, og jeg tror hvert fald på, at han nok skal komme igen fra sin skade. Han er jo ikke dårlig på bolden, hvilket han viste flere glimrende eksempler på sidste sæson. Jeg tror ikke, vi finder en bedre defensiv midt uden at vi skal ud at sprænge banken. Og hvis vi endelig skal gøre det, så vil jeg mene, der er andre positioner, hvor det bedre kan betale sig. Dét, vi derimod skal gøre, er at få købt en sub til Casemiros plads. Men Casemiro skal stadig betragtes som førstevalget i mine øjne.
Jeg er helt på linje med jer andre, når det kommer til Kovacic. Han kan blive Modric' arvtager, om end han naturligvis har et stykke vej. Men det drive med bolden må virkelig være noget kroatisk - jeg ser det hvert fald ikke andre steder i samme elegante stil ;-)
Jeg synes, at Barca har et gigantisk problem, når Iniesta smutter, hvilket han nok gør inden længe. Hverken Suarez, Gomez eller Rakitic er på noget nær samme niveau, så de skal ud og forstærke sig igen. Og det er vel netop Barcas største problem. Der er for langt fra deres Once de Gala til deres subs, da de virkelig har købt skidt ind. Den eneste, jeg ser lidt fremtid i, er Umtiti. Han har virkelig vist sig at være stærk. Men resten af deres bænk er på ingen måde frygtindgydende, og de har jo formået at splitte en spiller som Arda Turan fuldstændig ad. Barcelonas dominans ændrede sig rigtig meget, da Xavi gled ud af holdet. Jeg tror, vi kommer til at se et helt, helt andet Barca-hold, når Iniesta og Messi er væk. Og jeg tror (læs: håber) ikke, at vi nogensinde vil opleve den form for fodbold-dominans igen hos dem.
Det er ikke noget, han pludselig ikke er. Det er noget, han i min optik aldrig har været. Jeg synes han er middelmådig. Bedre en Graversen, men et stykke fra toppen. Nogle gode kampe i foråret gør ham ikke bedre end Di Maria, der havde en lige så lang(kort) periode. Førend jeg ville synes, at han er god, skal han vise noget mere, men det er svært at spå om. Jeg håber han overrasker og viser sig som en klassespiller. Men det gør man vel med alle sine spillere :)
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg synes, han var en af vores mest stabile spillere i sidste sæson, og det var udelukkende pga. ham, at vi fik stabiliseret spillet, så vi undgik det her kaos-bold, hvor det bølgede frem og tilbage. At du ser det som "nogle gode kampe i foråret" er jeg egentlig bare dybt uenig i - vi må se fodbold på to vidt forskellige måder.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Casemiro er ikke flashy og laver ikke de vildeste ting. Men han søger for at vi hænger sammen og bakker sine holdkammerater op. Det er vigtigt med så mange offensive spillere på banen.
Det lyder måske som ordfnidderi, men jeg har ikke sagt, at Casemiro ikke er god nok - den står for din regning. Jeg mener bare, at vi må da kunne finde en, der også er god med bolden - altså en spiller, som uden kamptræning kan tæmme en bold og slå en aflevering videre til en medspiller. Så meget betyder kamptræning altså heller ikke og da slet ikke på det niveau.. Jeg kan godt huske sidste El Classico, som vel nok er Casemiros bedste kamp(af dem jeg har set), og der kunne han med kamptræning også slå afleveringer. Men hver gang han får bolden bliver jeg mere usikker end når Ramos får den.
Altså opsummerende synes jeg, at Casemiro gør det godt i sin rolle, når han bryder spillet, men med bolden er han middelmådig. Det må verdens største og bedste klub kunne gøre bedre. Han er en habil reserve, og mere bliver han ikke, hvis jeg var coach.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Men det er præcis de samme kritikpunkter makelele fik, før han blev solgt videre til England. Efter det fungerede vores galaticos ikke særlig godt og vi havde et kæmpe hul på den defensive midtbane, som vi ikke kunne finde ud af dækket.
Selvfølgelig ville det være rart, hvis casemiro var bedre fremadrettet. Men den defensive midtbanespillers opgave er primært at styrke forsvaret og være ankeret, så de øvrige midtbane spillere kan fokusere på deres kvaliteter og servicere angriberne.
Jeg tror ikke, vi finder en bedre defensiv midt uden at vi skal ud at sprænge banken.
Man kunne rent faktisk have gjort sig 2 kæmpe kup i sommers uden at sprænge banken. Krychowiak og Kanté er begge langt bedre end Casemiro IMO, og de gik for småpenge ift. Kvalitet. Man havde chancen i sommers, så lidt relevant er det da.
Just saying :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Casemiro, Modric, Kroos
Modric,Kovacic, Isco
Kovacic, Modric, Kroos
Casemiro,Kovacic, Modric
Jeg hælder selv mest til den sidste
Dios skrev: Pelle skrev:
Jeg tror ikke, vi finder en bedre defensiv midt uden at vi skal ud at sprænge banken.
Man kunne rent faktisk have gjort sig 2 kæmpe kup i sommers uden at sprænge banken. Krychowiak og Kanté er begge langt bedre end Casemiro IMO, og de gik for småpenge ift. Kvalitet. Man havde chancen i sommers, så lidt relevant er det da.
Casemiro er en klasse over begge spillere
Matamoro skrev:
Casemiro er en klasse over begge spillere
Jokes hører normalt til i Sjov og Spas tråden ;)
@Coach:
Det er klart, at vi skal beholde Casemiro indtil vi finder et bedre alternativ.. Og det kunne som sagt være de ovennævnte spillere. Krychowiak kan faktisk også lidt med bolden af det jeg har set :)
Jeg synes, at Krychowiak bliver gjort til noget, han slet ikke er. Han var god under Unai Emery i Sevilla, men det var også en markant anderledes spillestil end hos Paris SG, hvor han slet ikke har slået sig fast. Han har faktisk været decideret pinlig i de kampe, jeg har set med PSG i denne sæson. Jeg synes hvert fald, at han er under Casemiros niveau.
Kanté kunne godt være hentet, men 30 mio. pund for en defensiv midtbanespiller er at "sprænge banken", synes jeg. Og her kan man da tale om en spiller, som har haft én enkelt god sæson, han kan jo slet ikke vurderes, hvis vi skal tage Kratmus' kriterier for gode varer.
Enig, han ville garanteret pynte på holdet, men jeg mener ikke, at han som sådan er over Casemiros niveau overhovedet. Han er hvert fald ligeså dårlig - hvis ikke værre - med bolden.
Det er naturligvis smag og behag. Jeg er dog af den overbevisning, at vi ikke havde fået så meget ekstra ved at smide så mange millioner efter hverken Krychowiak eller Kanté.
"Maybe they hate me because I'm too good."