El Clásico (2016 Camp Nou)
Ronaldo -> Morata -> Diaz -> Benzema.
Jeg ville blive glad for at se et salg af Benzema og en udlejning af Diaz modsvaret af et Aubameyang-køb.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mathiaska skrev:
Fondo_Sur skrev: Dejligt resultat. Zidane gjorde hvad han kunne. Mariano > Benzema.
Jeg kunne lide hvad jeg så fra Mariano og jeg var meget overrasket over at han blev skiftet ind - selvom vi jagtede et mål.. av James? Jeg er også enig i, at Benzema var forholdsvis anonym.
Når det er sagt, så synes jeg forummet er meget hård ved vores kontroversielle franskmand generelt. Han har spillet en skidt sæson som mange andre i truppen og har set fjern ud, men jeg begriber ikke hans kvalitet kan benægtes igen og igen.. Her for 3-4-5 uger siden, havde vi en "afdanket", "elendig" og "pinlig" Ronaldo, som fin spilletid, tillid og opbakning - og pludselig scorede han på stribe igen.
Der er ingen tvivl om at Benz skulle have gjort det bedre i indeværende sæson so far - argumenterne er unægteligt mange. Men han spiller. Og han starter på Camp Nou. Og han starter mod Dortmund og hvad de ellers hedder. Fordi - han er klasse. Har stor anciennitet og erfaring. Han besidder hele pakken og har gjort det med mål til følge gennem en lang årrække, og alligevel vil folk hellere se en uerfaren og uprøvet Castilla spiller starte på Camp Nou? Forskellen på at komme ind og jagte et mål efter 85 minutter kontra at starte på Camp Nou er jo kæmpe. Kæmpe!
Benzema er og har været mange ting, men han kommer (igen igen) til at spille mere end han i manges øjne fortjener igennem resten af sæsonen og han kommer til at score, assistere og give udtryk for, hvorfor han er 9er i verdens største klub.
Og uanset hvor lækker tanken om Copa Del Mariano er (for det synes jeg sgu også!), så kommer Morata til at få de minutter Benz ikke får.
Jeg vil slutte af med to ting. 1: jeg håber jeg tager fejl, og at Zidane virkelig fører en mindre revolution med sig således, at vi ser Ødegaard, Mariano og alle de øvrige spændende talenter spille mod mindre hold i løbet af sæsonen, men jeg tror desværre realiteten er en anden. 2: jeg håber Benzema vender tilbage til sidste sæsons spille- og målscoringsmæssige niveau, for han har saftsuseme haft et svært år og kører på noget nær sidste chance i mange madrisistas øjne. Men en Benzema i form, med 10-20 kasser, kan meget vel gå hen og give os et mesterskab, om man vil det eller ej. I stedet for at håbe på han bliver solgt, så håb da i stedet på at han vender tilbage til at være verdens bedste 9er! Han har før været helt deroppe af og kan snildt komme derop igen.
Herlig aften. Herligt resultat. Herlig stilling i ligaen. Vi skal nyde den her! :-)
Jeg tror at du har helt ret i at Benzema kommer til at spille meget mere end mange ville føle er berettiget.
Og du har ret i at man som madridista bør håbe at han rammer et top niveau.
Men jeg vil omvendt sige at Benzema aldrig har været tæt på den bedste 9'er. Det er selvfølgelig en subjektiv holdning, men han har maximal været top 10 IMO.
Du nævner en dårlig Ronaldo i den første fjerdedel af sæsonen, og det er rigtig at tid har givet ham bedre form. Men der er den forskel at vi ikke har en anden venstre kant der bare griber hver chance og scorer afgørende mål. (Lucas har været god på højre) mens vi har en Motatta der slet ikke fik de minutter han har fortjent. Nu en meget uerfaren Marian, som dog lige har lavet et hattrick i hans første hele kamp. Og alligevel får vi nok en Benzema der spiller 80% af tiden fremadrettet, en Morata der får 15-20 % og måske en mariano der får 10 min. I en Kamp mere hvis han er heldig.
Benzema spiller pga 3. Ting 1) perez 2) zidane er fransk og 3) han har anciennitet og erfaring og er mere internationalt kendt. Og af dem er Nr. 3 rimlig velbegrundet, men jeg synes vi har skulle trækkes med meget. Udover sidste sæson har benzema det med at spille 1 god kamp og så 2 dårlige.
Jeg ser gerne Mariano og Morata få mere tillid.
Om kampen: et ret kedeligt classico. Jeg synes egentlig 1-1 er et fair resultat og ret repræsentativt for kampens forløb, måske med en lille fordel til real.
Det er nemt at være bagklog, og svært at være bagdum, jeg tænkte inden at casemiro nok ville være god at spille, men var også bange for hans potentiet lave niveau som i kampen før. Og jeg er nu glad for at han ikke startede, for han var da godt nok rædsom. Jeg elsker Casemiro, men han er slet ikke klar endnu, giv ham en 2 uger med træning, og noget tid mod "dårlige hold" så skal han nok blive god igen.
Iniesta er altså en dygtig midtbane spiller, også i denne kamp, og vi bør nok være glade for at han ikkekke kunne spille hele kampen.
Vi dominere 1. Halvleg, knap så meget 2. Og dommeren gav os mildt sagt ingen hjælp.
Matamoro skrev: Casemiro blev hentet tilbage under Rafa og røg med det samme ind i startopstillingen. Da Zidane overtog tøjlerne røg han igen ud på bænken, men Zidane blev heldigvis klogere. :-)
Det er ikke korrekt, Rafa's idé var:
Modric Kroos
James Bale Ronaldo
Benzema
Og dette fungerede faltisk ok. Men så gik der 1-2 kampe pg så blev glasben skadet efterfulgt af James (der her spillede rigtig godt). Og jeg mener også Modric på et tidspunkt.
Derefter var hans princip at stoppe angrebet og pakke sig ved 1-0 hvilket real ikke havde defensiv disciplin til, Og det endte næsten altid med en udæigning til 1-1.
Rafa begyndte så at lege med Casemiro, som zidane og her siger folk at de ikke fungerede fordi at det var "Rafa". Jeg tillader mig at være uenig, humlen lå i deres rolier.
Casemiro, Kroos og Modric er ikke bare Casemiro, Kroos og Modric.
RAFA:
Kroos Casemiro
Modric.
Altså en defensiv Kroos der er låst i sit spil og derfor ikke fungere så godt, lidt som ancelotti også har forsøgt, Kroos som en Alonso CDM. Dette er umiddelbart ret defensivt at lade 2 af spillerne været dedikeret som defensiv.
Zidane:
Casemiro
Kroos Modric
Her er casemiro alene den defensive, og Kroos er mere fri/offensiv hvilket meget bedre til Kroos IMO og skabet meget mere flow i spillet og gør både Kroos og Casemiro bedre .
Derfor er Casemiro ikke Rafa's kreation. Og derfor var det genialt når zidane gør det, og defensivt da Rafa gjorde det, fordi de gjorde ikke det samme.
Rafa havde idéer, men valgte at bygge spillet op om glasfiguren Bale, og udover at være uheldig med skader, var hans instilling for resultat/defensivt orienteret. Han pakkede sig ved 1-0 og spillede helst med 2 defensive midt.
Bale som CAM virkede skørt, men det var faktisk genialt... I de 3 kampe han kunne stille sådan. Fordi det fungerede kun med den optimale opstilling fra midt og frem. Og det kunne vi næsten aldrig stille med.
Jeg er meget efter Zidane, og egentlig er det også ham jeg er mest skuffet over. For hvad var ideen? Vi står utrolig kompakt, og den er jeg helt enig med ham i. Udover det, så var der jo ingen idé. Barcelona har en af de største baner, så derfor skal man have nogle hurtige spillere fremme, hvis man trækker stikket og står så dybt som Real gjorde. Benzema er i sin livs krise, Ronaldo har mistet sin speed og drive med bolden og Lucas er ikke god nok individuelt. De havde godt nok store problemer, for hvad skulle de dog gøre med 2-3 Barca spillere i ryggen når de modtog bolden?
Vi var farligst når vi pressede dem højt, og rykkede alle kæderne frem og havde boldbesiddelsen. Modric viste igår hvor undervurderet han er. Er du dum hvor var han vild. Kovacic var ligeså fremragende, og er endelig ved at finde sit spil frem. Isco tog konstant temperaturen på kampen, og gjorde alt rigtigt. Det var det momentum Zidane skulle have udnyttet. For det var desværre kun i momentvis, da vi skiftede imellem at presse højt og stå lavt. Helt fair, hvis ikke det var fordi vi mødte et af de dårligste Barca hold de sidste 10-15 år.
De blev udspillet når Real satte tempo, og vores 3 tekniske vidundere udfoldede sig. Her ville jeg ønske Zidane tog teten på sidelinjen og kaldte holdet frem. Og det er egentlig derfor jeg er mest skuffet over den uafgjorte, for jeg sad vitterligt med følelsen af, at vi skulle sætte dem på plads en gang for alle, men det ligger bare ikke til Real, hvis man ser tilbage i historien.
MSN er fandens farlige, og den klart farligste trio vi nogensinde har set, så det er klart, at vi ikke måtte undervurdere dem, da de nok skulle komme til chancer. Messi var bare utrolig ordinær, Neymar ligeså hvor Suarez igen var deres klart bedste spiller. Der var intet sammenspil over dem, og levede på deres individualistiske kundskaber. Vi blev kørt rundt, da de scorede, og det blev værre da Casemiro kom ind. Jeg kunne forstå indskiftningen, hvis han havde sat et ben rigtigt i midtugens kamp, men 99% af alle hans aktioner i midtugen var skræmmende. Han mangler kamptræning, og det var tydeligt. Der gik jo heller ikke mere end 20 sekunder før han smed en farlig aflevering væk.
Alt i alt, så havde jeg solgt kampen på forhånd for det uafgjorte resultat, men set på hvordan kampen udviklede sig, så er jeg faktisk rigtig ærgelig over vi ikke satsede mere på en scoring. Specielt i 1. halvleg, hvor vi var dominerende.
Varane, Kovacic og Isco er godt nok begyndt at træde i karakter. Det er en fornøjelse at se!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Baseret på kampen mener jeg stadig, at vi skal være glade for 1-1. Flere påpeger vores "eminente" første halvleg, hvor vi dominerede midtbanen - men vi kom jo ikke frem til store chancer? Det gjorde Barca derimod, og set over hele kampen kan man som Real-fan kun være tilfreds med det ene point.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev: Suarez den bedste af MSN? Nu må det stoppe, Suarez lavede én god aktion i kampen, og det var målet. Selv de mest farvede Barca-fans kan se dette, når man læser på diverse forums. Neymar og Messi spillede langt bedre end ham i går.
Baseret på kampen mener jeg stadig, at vi skal være glade for 1-1. Flere påpeger vores "eminente" første halvleg, hvor vi dominerede midtbanen - men vi kom jo ikke frem til store chancer? Det gjorde Barca derimod, og set over hele kampen kan man som Real-fan kun være tilfreds med det ene point.
Hvor har jeg dog savnet din patent på hvad jeg som Real fan burde mene :D
Vi kom ikke frem til et hav af chancer. Faktisk husker jeg slet ikke nogen chancer i åbent spil (vil ikke lige mene Ronaldo's fine dribletur med en sløj afslutning som en chance) men der blev godt nok også investeret lidt i offensiven. Og det er netop også her Zidane skuffede mig, for vi havde netop momentum i 1. halvleg som aldrig blev udnyttet.
Men tak for snakken :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
1) Det her Barcahold er af så ringe forfatning, at det absolut er i denne sæson, at vi må vinde ligaen. De afhænger af Iniesta i en helt forfærdelig grad. Enrique har muligvis både en Plan A, B og C, men det er kun A, der virker. Ligatitlen falder tilbage på os, og om vi formår at løse vores problemer, for ellers ser jeg ikke Barca løfte sig markant.
2) Defensiven fungerer fint, og i første halvleg så man, at disciplinen bagudtil er som den skal være.
3) Midtbanen bindes utrolig godt sammen med bagkæden. Vi har så mange stærke aktiver på midtbanepositionerne, at det for alvor er vores helt store force (Modric spiller som om, at nogen har puttet snydekoder på ham i et Playstationspil). Men for meget afhænger af midtbanen, og vi gør klogt i, at spille mere modigt og med højere pres fra både de forreste og midtbanen. Vi er så teknisk stærke, at et højt pres i mine øjne kan føre til flere erobringer oppe af banen, og så er vi farlige! Zidane skal turde påpege dette. Igår stiller vi os for langt tilbage.
4) Problemet er offensiven. Det er en bet, når vi tilsynladende mangler så meget dynamik og effektivitet. Der skal tages nogle ubehagelige beslutninger oppe foran. Vi har ikke gode nok spillere til på så tydelig vis at spille med kanter.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Dios skrev:
Pelle skrev: Suarez den bedste af MSN? Nu må det stoppe, Suarez lavede én god aktion i kampen, og det var målet. Selv de mest farvede Barca-fans kan se dette, når man læser på diverse forums. Neymar og Messi spillede langt bedre end ham i går.
Hvor har jeg dog savnet din patent på hvad jeg som Real fan burde mene :D
Vi kom ikke frem til et hav af chancer. Faktisk husker jeg slet ikke nogen chancer i åbent spil (vil ikke lige mene Ronaldo's fine dribletur med en sløj afslutning som en chance) men der blev godt nok også investeret lidt i offensiven. Og det er netop også her Zidane skuffede mig, for vi havde netop momentum i 1. halvleg som aldrig blev udnyttet.
Men tak for snakken :)
Jamen vi er da helt enige. Første halvleg var ikke noget specielt.
Jeg skal bestemt ikke diktere, hvad du skal mene, men jeg vil da rigtig gerne høre, hvorfor lige netop Suarez var den bedste af MSN i går?
"Maybe they hate me because I'm too good."
...............Navas..............
Carvajal Varane Ramos Marcelo
Modric....Kroos.....Kovacic
Bale......Morata....Ronaldo
Alternativt med Ronaldo på toppen og Isco i smørhullet. Jeg tror vi vinder rub og stub i år. Hvis man så samtidigt også kunne sælge Benzema, James og Asensio, så der bliver plads til at Ødegaard, Mariano og Enzo får lidt spilletid.
Matamoro skrev: Mon ikke det her bliver startopstillingen i det nye år.
...............Navas..............
Carvajal Varane Ramos Marcelo
Modric....Kroos.....Kovacic
Bale......Morata....Ronaldo
Alternativt med Ronaldo på toppen og Isco i smørhullet. Jeg tror vi vinder rub og stub i år. Hvis man så samtidigt også kunne sælge Benzema, James og Asensio, så der bliver plads til at Ødegaard, Mariano og Enzo får lidt spilletid.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor du ikke mener, at Asensio er god nok/bør sælges? :)
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Jeg synes heller ikke han er til start ellever lige nu, men ro på, drengen er 20 somreMatamoro skrev: Asensio er ikke stærk nok i duellerne. Han kommer sjældent forbi sin direkte modstander. Det er afgørende hvis man skal spille på den sidste tredjedel af banen. Det er urealistisk at han får en plads på midtbanen i konkurrence med Modric, Kovacic, Isco og Kroos. Jeg synes også det er ret tydeligt at Ødegaard besidder et meget større potentiale, derfor skal der satses på ham.