El Clásico (2016 Camp Nou)

9 år 7 måneder siden #73 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne El Clásico (2016 Camp Nou)
Casemiro reddede faktisk det ene point til os i El Clásico, da han headede bolden væk på stregen i de døende sekunder.
#CasemiroFTW!

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #74 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne El Clásico (2016 Camp Nou)
Der må simpelthen bare findes en spiller derude, som både kan spille med bolden og bryde spillet, og som har disciplinen til at blive tilbage, og evnen til at placere sig rigtigt.

@Pelle. Det er smigrende, at du følger mine personlige kriterier for, hvornår jeg synes en spiller har overbevist mig. Men måske du skulle danne dig dine egne erfaringer?

Hvis Krychowiak ikke gør det godt i PSG, er han måske heller ikke den rigtige for os. Men igen, der må sq findes en, som kan gøre mere end 2 af ovennævnte ting rigtigt.

Ja, Casemiro reddede pointet til os. Men som med fx tap-ins(Læs Ronaldo) kan man igen sige, at han bare var heldig og stod rigtigt. Men jeg er da enig i, at han gør det godt med hovedet - både som header og i placering, og at han har vigtige indgreb når vi skal erobre bolden. Og det er også ønskværdigt, men på midtbanen vil jeg bare ønske, at han måske havde Busquets niveau med bolden. Men han kan jo nå at udvikle sig, så han en dag bliver rigtig god med fødderne også! :) Men indtil videre mener/håber jeg stadigvæk, at der må findes en spiller, der er lige så god til at bryde spillet og samtidig er god med fødderne.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

9 år 7 måneder siden #75 af Pelle
@Kratmus

En af dine anker var jo, at Casemiro kun havde været god i nogle kampe i foråret. Hvis det er præmissen, nytter det hvert fald ikke noget at pege på Kanté. Og jeg ved godt, at det ikke var dig, der nævnte ham :-)

Det vil da være rart at få en, der besad alle elementerne. Men hvem skal det være? Jeg kan vitterligt ikke komme på nogle, der bare kunne gå ind og give en markant forstærkning på den position.

Du nævner Busquets. Har du set Barcas kampe, mens Iniesta har været skadet? Busquets er blevet udstillet så eftertrykkeligt, at man næsten får ondt af manden (som om!). Busquets er rigtig god, fordi han har en af verdens bedste spillere foran sig :-)

9 år 7 måneder siden #76 af Vinícius

Pelle skrev: @Kratmus

En af dine anker var jo, at Casemiro kun havde været god i nogle kampe i foråret. Hvis det er præmissen, nytter det hvert fald ikke noget at pege på Kanté. Og jeg ved godt, at det ikke var dig, der nævnte ham :-)

Det vil da være rart at få en, der besad alle elementerne. Men hvem skal det være? Jeg kan vitterligt ikke komme på nogle, der bare kunne gå ind og give en markant forstærkning på den position.

Du nævner Busquets. Har du set Barcas kampe, mens Iniesta har været skadet? Busquets er blevet udstillet så eftertrykkeligt, at man næsten får ondt af manden (som om!). Busquets er rigtig god, fordi han har en af verdens bedste spillere foran sig :-)

Busq er nede i bundniveauet spillemæssigt for tiden, men hans niveau plejer at være højere. Jeg har heller ikke ondt af ham, men kunne ønske mig en spiller med lignende spillemæssige kvaliteter. Jeg har faktisk ikke noget bud på, hvem det skulle være. Casemiro er god på positionen, men vi skal jo stræbe efter det bedste!

Jeg vil godt indrømme, at Kante er god i FIFA, men i virkeligheden aner jeg det ikke - jeg ser ikke andet end spansk fodbold mere (apropos det er irriterende at finde en god spansk angriber i FIFA, andet end Morata, som jo ikke ligefrem er hurtig). Danilo fra Portugal har været nævnt som en god def midtbane, men hvad jeg har set af ham, er det spillemæssigt ikke bedre end Casemiro(det må ligge til navnet Danilo).

Jeg ved faktisk ikke hvem, der skulle erstatte Casemiro, men af hvad jeg lige har orienteret mig(via FUTHEAD og FIFA :P :P) , er markedet af kvalitets def midt rimelig begrænset... Spillere som Kante, Vidal, Matuidi N'Zonzi fra FIFA.. Findes der mon nogle i virkeligheden som er gode - ovennævnte synes måske ikke umiddelbart at være realistiske/løsningen i virkeligheden.

Der gik lidt meget FIFA i den her ;)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

9 år 7 måneder siden #77 af Kassow-Rossing

Kratmus skrev: Jeg har faktisk ikke noget bud på, hvem det skulle være. Casemiro er god på positionen, men vi skal jo stræbe efter det bedste!

Jamen hvis du ikke kan finde en bedre = Mission accomplished :)

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 7 måneder siden #78 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne El Clásico (2016 Camp Nou)

Kratmus skrev:

Busq er nede i bundniveauet spillemæssigt for tiden, men hans niveau plejer at være højere. Jeg har heller ikke ondt af ham, men kunne ønske mig en spiller med lignende spillemæssige kvaliteter. Jeg har faktisk ikke noget bud på, hvem det skulle være. Casemiro er god på positionen, men vi skal jo stræbe efter det bedste!

Jeg vil godt indrømme, at Kante er god i FIFA, men i virkeligheden aner jeg det ikke - jeg ser ikke andet end spansk fodbold mere (apropos det er irriterende at finde en god spansk angriber i FIFA, andet end Morata, som jo ikke ligefrem er hurtig). Danilo fra Portugal har været nævnt som en god def midtbane, men hvad jeg har set af ham, er det spillemæssigt ikke bedre end Casemiro(det må ligge til navnet Danilo).

Jeg ved faktisk ikke hvem, der skulle erstatte Casemiro, men af hvad jeg lige har orienteret mig(via FUTHEAD og FIFA :P :P) , er markedet af kvalitets def midt rimelig begrænset... Spillere som Kante, Vidal, Matuidi N'Zonzi fra FIFA.. Findes der mon nogle i virkeligheden som er gode - ovennævnte synes måske ikke umiddelbart at være realistiske/løsningen i virkeligheden.

For det første, så er Kanté jo pissedårlig i FIFA. Jeg nåede vel at bruge ham 5 kampe, før jeg solgte klovnen igen. Hans eneste værdi for mig var sit grønne link til Martial :D

Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener med Busquets' egenskaber med bolden? Når han spiller bolden fremad, så er det jo 2 meter frem til Iniesta. Casemiro spiller jo meget på den samme måde, selvom han måske får rodet sig ud i lidt flere dumme situationer fordi det ikke altid går så hurtigt. Casemiro er vital for defensiven, hvis spillere som Modric, Kroos osv skal frigøres og blomstre. Hvis Modric hele tiden skal bekymre sig om at beskytte forsvaret, så bærer han ikke bolden op gennem midten, og ligeledes får Kroos aldrig fundet de rette positioner, hvis han har Isco og Modric foran sig. Casemiro er pålidelig, stærk og klog uden bold. Samtidig kan han noget, som Busquets ikke kan offensivt, og det er at sætte angreb i gang ved at sende diagonaler afsted. Han sender dem med en power, der giver vores backs og kanter al den tid i verden, de skal bruge. Jeg kan godt se det irriterende i at "spilde" en midtbaneplads på en ikke-kreativ spiller, men det er nødvendigt for at få 100% fra resten af midtbanen og vel også for at give frihed til resten af offensiven. De ved netop, at der altid er en mand til at dække af.

9 år 7 måneder siden #79 af Dios
Besvaret af Dios på emne El Clásico (2016 Camp Nou)

Pelle skrev:

Dios skrev: Pelle skrev:

Jeg tror ikke, vi finder en bedre defensiv midt uden at vi skal ud at sprænge banken.

Man kunne rent faktisk have gjort sig 2 kæmpe kup i sommers uden at sprænge banken. Krychowiak og Kanté er begge langt bedre end Casemiro IMO, og de gik for småpenge ift. Kvalitet. Man havde chancen i sommers, så lidt relevant er det da.
Just saying :)

Jeg synes, at Krychowiak bliver gjort til noget, han slet ikke er. Han var god under Unai Emery i Sevilla, men det var også en markant anderledes spillestil end hos Paris SG, hvor han slet ikke har slået sig fast. Han har faktisk været decideret pinlig i de kampe, jeg har set med PSG i denne sæson. Jeg synes hvert fald, at han er under Casemiros niveau.

Kanté kunne godt være hentet, men 30 mio. pund for en defensiv midtbanespiller er at "sprænge banken", synes jeg. Og her kan man da tale om en spiller, som har haft én enkelt god sæson, han kan jo slet ikke vurderes, hvis vi skal tage Kratmus' kriterier for gode varer.
Enig, han ville garanteret pynte på holdet, men jeg mener ikke, at han som sådan er over Casemiros niveau overhovedet. Han er hvert fald ligeså dårlig - hvis ikke værre - med bolden.

Det er naturligvis smag og behag. Jeg er dog af den overbevisning, at vi ikke havde fået så meget ekstra ved at smide så mange millioner efter hverken Krychowiak eller Kanté.

Jeg skal være ærlig og indrømme jeg ikke har set en eneste Psg kamp denne sæson. Kampene imod Arsenal har da kørt i baggrunden, men snakken med vennerne var sjovere.
Han var et monster i Sevilla, og en af de bedste defensive spillere i verden. Han skal nok også lige vænne sig et bedre hold og en anden kultur uden at vide det.

Der er tale om Euro og ikke Pund :) Jeg aner ikke hvilke kriterier Kratmus havde, men at sige Kanté ikke er god med bolden er jeg godt nok uforstående overfor! I mine øjne er han ren verdensklasse når det kommer til at skille sig af med bolden efter en erobring. Han spiller den ikke 3 meter til siden, men tager gerne et træk, hvis det er det der skal til. Nuvel, så slår han ikke Alonso eller Kroos diagonaler, men 99% af alle spillere ville dumpe, hvis det var kriteriet for at være god med bolden.
Jeg kan ikke huske om det var Peter Grønborg eller Morten Bruun, som sagde at Kanté ikke bare var en klon af Makelele. Han var en moderne udgave af Makelele, fordi han var så sikker og god med bolden. Og alle ved, at lige de 2 har patent på sandheden når det kommer til spansk fodbold, eller bare generelt fodbold.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 7 måneder siden #80 af Dios
Besvaret af Dios på emne El Clásico (2016 Camp Nou)

SR4 skrev: Casemiro er den perfekte spiller. Havde han været købt som en stjerne og ikke som et brasiliansk talent, ville man have et helt andet billede af ham desværre.

Fordi billedet af James er jo meget bedre ikke? Jeg ville være af samme holdning for 3-5 år siden, men folk har heldigvis udviklet sig, og har luret, at det ikke kun er dyrt indkøbte spillere som er fremragende. Perez er vel det bedste eksempel på netop den udvikling, men igen, så ser vi det jo stadig med Bale ;D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 7 måneder siden #81 af RobertoCarlos
Vedr. regista/anker spillere, der har potentialet til at være bedre med bolden end Casemiro, da bør 2 spillere nævnes: Julian Weigl fra Dortmund og vores egen Marcos Llorente, der lige nu spiller i Alavés. Han er desuden 3. generation, der har spillet for Real Madrid.

9 år 7 måneder siden #82 af Vinícius

Brylle skrev:

Kratmus skrev:

For det første, så er Kanté jo pissedårlig i FIFA. Jeg nåede vel at bruge ham 5 kampe, før jeg solgte klovnen igen. Hans eneste værdi for mig var sit grønne link til Martial :D

Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener med Busquets' egenskaber med bolden? Når han spiller bolden fremad, så er det jo 2 meter frem til Iniesta. Casemiro spiller jo meget på den samme måde, selvom han måske får rodet sig ud i lidt flere dumme situationer fordi det ikke altid går så hurtigt. Casemiro er vital for defensiven, hvis spillere som Modric, Kroos osv skal frigøres og blomstre. Hvis Modric hele tiden skal bekymre sig om at beskytte forsvaret, så bærer han ikke bolden op gennem midten, og ligeledes får Kroos aldrig fundet de rette positioner, hvis han har Isco og Modric foran sig. Casemiro er pålidelig, stærk og klog uden bold. Samtidig kan han noget, som Busquets ikke kan offensivt, og det er at sætte angreb i gang ved at sende diagonaler afsted. Han sender dem med en power, der giver vores backs og kanter al den tid i verden, de skal bruge. Jeg kan godt se det irriterende i at "spilde" en midtbaneplads på en ikke-kreativ spiller, men det er nødvendigt for at få 100% fra resten af midtbanen og vel også for at give frihed til resten af offensiven. De ved netop, at der altid er en mand til at dække af.

Det kommer vel an på, hvordan man spiller FIFA ;) Synes personligt også at Kovacic(og som midtbane scorer 0,9 mål i snit per kamp(kun 30 kampe men stadig godt snit)) er helt genial, mens andre synes han mangler fysik (samme om Vazquez).

Det jeg mener med Busq' egenskaber er bl.a. at han ikke mister bolden i samme omfang som Casemiro. Jeg er fuldstændig enig med dig i, at vi skal have en sikker defensiv midtbane, så resten kan være frigjorte, og de egenskaber, du beskriver er jeg enig i. Ligesom Ronaldo er han bedst uden bolden, hvilket er godt for en angriber, men mindre godt for en midtbane(synes jeg). Casemiro er god og pålidelig, men jeg håber virkelig vi finder en, der også kan lidt mere med bolden, eller Casemiro vender tilbage til sit gamle niveau og bygger videre på det spillemæssige. Han kan med tiden blive guld værd, såfremt han udvikler sig. Men så er vi tilbage i, hvorvidt Real Madrid er en udviklingsklub, og så er denne diskussion kørt helt af sporet ift. El Classico.

Derfor tror jeg, at jeg trækker mig fra samtalen, medmindre jeg finder det passende at skrive mere.

@ Kassov: Med den holdning bliver man hurtig magelig og glemmer at udvikle sig ;) Og så ender man, hvor Barca står nu med en midtbane, der står og falder med Iniesta.. Det gælder i fodbold, som det også gælder i virkeligheden. Det beundrer jeg CR7 for, at han altid higer efter mere.

9 år 7 måneder siden #83 af Pelle

Dios skrev:

Pelle skrev:

Dios skrev: Pelle skrev:

Jeg tror ikke, vi finder en bedre defensiv midt uden at vi skal ud at sprænge banken.

Man kunne rent faktisk have gjort sig 2 kæmpe kup i sommers uden at sprænge banken. Krychowiak og Kanté er begge langt bedre end Casemiro IMO, og de gik for småpenge ift. Kvalitet. Man havde chancen i sommers, så lidt relevant er det da.
Just saying :)

Jeg synes, at Krychowiak bliver gjort til noget, han slet ikke er. Han var god under Unai Emery i Sevilla, men det var også en markant anderledes spillestil end hos Paris SG, hvor han slet ikke har slået sig fast. Han har faktisk været decideret pinlig i de kampe, jeg har set med PSG i denne sæson. Jeg synes hvert fald, at han er under Casemiros niveau.

Kanté kunne godt være hentet, men 30 mio. pund for en defensiv midtbanespiller er at "sprænge banken", synes jeg. Og her kan man da tale om en spiller, som har haft én enkelt god sæson, han kan jo slet ikke vurderes, hvis vi skal tage Kratmus' kriterier for gode varer.
Enig, han ville garanteret pynte på holdet, men jeg mener ikke, at han som sådan er over Casemiros niveau overhovedet. Han er hvert fald ligeså dårlig - hvis ikke værre - med bolden.

Det er naturligvis smag og behag. Jeg er dog af den overbevisning, at vi ikke havde fået så meget ekstra ved at smide så mange millioner efter hverken Krychowiak eller Kanté.

Jeg skal være ærlig og indrømme jeg ikke har set en eneste Psg kamp denne sæson. Kampene imod Arsenal har da kørt i baggrunden, men snakken med vennerne var sjovere.
Han var et monster i Sevilla, og en af de bedste defensive spillere i verden. Han skal nok også lige vænne sig et bedre hold og en anden kultur uden at vide det.

Der er tale om Euro og ikke Pund :) Jeg aner ikke hvilke kriterier Kratmus havde, men at sige Kanté ikke er god med bolden er jeg godt nok uforstående overfor! I mine øjne er han ren verdensklasse når det kommer til at skille sig af med bolden efter en erobring. Han spiller den ikke 3 meter til siden, men tager gerne et træk, hvis det er det der skal til. Nuvel, så slår han ikke Alonso eller Kroos diagonaler, men 99% af alle spillere ville dumpe, hvis det var kriteriet for at være god med bolden.
Jeg kan ikke huske om det var Peter Grønborg eller Morten Bruun, som sagde at Kanté ikke bare var en klon af Makelele. Han var en moderne udgave af Makelele, fordi han var så sikker og god med bolden. Og alle ved, at lige de 2 har patent på sandheden når det kommer til spansk fodbold, eller bare generelt fodbold.

Der er tale om pund. 29,2 mio af dem for at være nøjagtig :-)

Jeg er selv begejstret for Kanté, og jeg giver dig ret i, at han besad de egenskaber i Leicester, men jeg synes han er blevet en alibispiller, hvor han har Matic ved siden af sig, synes det har hæmmet hans spil. Jeg kan virkelig godt lide ham, men som jeg skrev, kan jeg ikke se at han vil tilføre os så meget ekstra i forhold til den økonomi, der skal kastes efter ham. Vi får jo ikke tilført en ny dimension ved at skifte Casemiro ud med Kanté :-)

9 år 7 måneder siden #84 af Kassow-Rossing

Kratmus skrev: @ Kassov: Med den holdning bliver man hurtig magelig og glemmer at udvikle sig ;) Og så ender man, hvor Barca står nu med en midtbane, der står og falder med Iniesta.. Det gælder i fodbold, som det også gælder i virkeligheden. Det beundrer jeg CR7 for, at han altid higer efter mere.

Så sandt, så sandt.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Leveret af Kunena Forum