Transferdrømme 2017

9 år 1 måned siden #85 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Transferdrømme 2017
Målmandsposten skal forstærkes, da Kiko Casilla i min optik ikke er god nok til at være andenmålmand. Navas kunne gå, men ville han acceptere det? Vi får at se.

Forsvaret mangler en reserve til Marcelo, samt en ekstra midterforsvar når nu Pepe nok skal videre :(. Alaba er blot en urealistisk drøm. Alt taler imod denne handel. Danilo er jeg virkelig i tvivl om - tvivler især på psyken.. Måske vi skulle hente en defensivt orienteret backreserve i stedet?

Midtbanen behøver ikke forstærkninger andet end en defensiv midtbane. Kante er urealistisk, men ville være et godt match. Hvis Bale sælges, kan vi komme til at mangle hurtige spillere på kanten.. Men behøver vi det, eller skal vi have boldspillere?

Jeg kunne godt tænke mig at se lidt mere til den trup, der spillede igår, men så kunne jeg godt blive overbevist om, at det er tid til et generationsskifte til sommer. Det ville indebære salg af Bale og enten Benzema eller Ronaldo, mens man stadig kan få penge for ham. Bale fordi han er for skadet, og aldrig ville få kontinuerlig spilletid, selvom jeg godt kan lide ham, når han er fit. Benz er god, men ligesom Ronaldo bidrager han ikke til presset i høj nok grad. Skulle de 2 blive, måtte de deltage i presset. Ronaldo kan, qua sin målfarlighed, forsvares at blive, men han skal ikke deltage i det opbyggende spil. En Aduritz-type. Tænk sig at have en spiller, du bare skal slå et indlæg på, og så kommer der næsten altid en kvalificeret afslutning! Jeg håber næsten Ronaldo bliver, og får en rolle, der passer til hans alder.

Spiller vi 4-5-1, kan vi have en defensiv midtbanespiller, og samtidig kan vi have 2 på den balancerende midtbane af de følgende 3 Modric, Kovacic og Kroos. Altså den trekant, vi kender. Men derudover har vi 2 spillere på den offensive midtbane, som i offensiven er frie, men defensivt trækker ud og hjælper på kanterne - James, Isco, Asensio og Vazquez dækker disse 2 pladser, men afhængigt af kampen kan 5-mandsmidtbanen ændres i forskellige opstillinger. En af de 3 fra den oprindelige trekant kan ofres for en ekstra mand i boksen, fx Morata, som også ville være god for presset.

Mine bedste bud til indkøb ville være en ny målmand, helst De Gea.
Til forsvaret mangler vi en ny spiller til hver af de 3 forsvarspladser, eller eventuelt hente nogle fra egne rækker.
Til midtbanen behøver vi en defensiv midtbanespiller, og en ekstra spiller, uanset om Bale sælges(han er der alligevel næsten aldrig!)
I angrebet håber jeg at se mere til Mariano, men hverken ham eller Morata mener jeg har niveauet til at være førstevalg endnu.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Vinícius.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 1 måned siden #86 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Transferdrømme 2017
Lidt formationsnørderi til den kommende sæson ovenpå de seneste par ugers kampe der har vist godt og dårligt spil.
For det første er BBC dødt, Zidane kan ikke være den sidste der ser det.

4-4-2 Diamant
Ronaldo længere fremme end Hazard, der søger tilbage for at drive spillet op. Spil op gennem midten, kontrol på midtbanen, sammenhæng mellem kæderne, gennembrudsstyrke ved Isco og Hazard.

……………..…….De Gea

Carvajal..….Varane…….Ramos……Marcelo

.…………………Casemiro………………

..……………Kroos…….Modric…………

…..………….……..Isco………………....

..….……..Ronaldo………Hazard.………

4-3-3 (4-3-2-1)
Igen, Ronaldo på toppen. Bedst til kontraløb, specielt hvis man satser med Kovacic.

……………..…….De Gea

Carvajal..….Varane…….Ramos……Marcelo……

.……Kroos.…Casemiro/Kovacic………Modric…...

…Asensio/James……….Isco/Hazard……………

……..……..……..Ronaldo……….…………………..

3-4-2-1*
Mere satset opstilling med kun tre i forsvaret, men masser af kontrol på midtbane, stor fart, gennembrud og spil i små rum gennem Kovacic, Isco og Hazard. (Hvis ingen Hazard, så James ved siden af Isco)
Man kunne med fordel have Marcelo på en af pladserne, skulle man skifte til fire i backkæden i løbet af kampen - evt. når der skal forsvares.

.……………..………..De Gea

….Carvajal/Vallejo…..Varane…….Ramos………..

.………………………Casemiro…………………….

……………Kroos……Kovacic……Modric…………

…..…………..…..Isco………Hazard………………

……..….……………..Ronaldo……….………………

*Så Chelsea spille med denne formation på hjemmebane, og vinde 4-2, den anden dag og med Hazard på denne plads.

4-1-4-1
Formationen i gudekampen mod Deportivo, med lidt opdateringer. Som vi så i kampen, masser af løb fra vores wings og fra Kovacic op gennem banen, kreativitet og spil i små rum fra Isco og James. Med Ronaldo her, havde vi scoret 8 mål.
Uden en DM, så bedst mod offensivt svage hold.
Eventuelt med James til højre, Isco og Hazard i midten og Asensio til venstre.

……………….….De Gea/Kasilla

…Carvajal..….Varane…….Ramos…..…Marcelo……

….…………….…….Kovacic……………………………..

…Vasquez….…James……Isco……..Asensio/Hazard…

………..………..Ronaldo/Morata……….…………………

Ind:
De Gea:
Hazard: Skal tage skridtet op for at komme tættere på Ronaldo og Messi og Real Madrid er det naturlige valg.
Venstreback
Back-up DM? Har ikke set nok til Marcos Llorente til at vide om han er god nok. Hvad med Marcos Alonso i Chelsea? Tilføjer mere fremad end Casemiro.
Jesus Vallejo: Hvis han ikke er for skadesplaget. Alternativt giver man Pepe en sæson mere.

Mbappé tror jeg Perez gerne vil købe, men tror først på det til næste år. Tror gerne han vil til Real Madrid og i lære ved Ronaldo i hans sidste år.

Dybala ville jeg elske at have, men er der plads? Foretrækker Hazard.

Ud:
Bale: Er verdensklasse når han er klar, men er tit skadet og bruger lang tid på at komme i form igen. Det er en løntung spiller at have så tit ude. Giver en masse som to-vejs Wing, men Asensio er på vej, og kan om få år tilbyde det samme offensivt og defensivt. Få en 70-80 mill. € ind for ham mens man kan.

Benzema: Oppe i årene, løntung, og leverer få mål. God i kombinationsspillet med Ronaldo, men det er ikke nok til at tage en plads i startopstillingen.

Navas
Coentrao
Pepe: Vil dog helst ikke af med ham.

Kunne man tjene i omegnen af €150 mill. på de spillere er vores indkøb mere eller mindre finansieret.

Tanker om truppen
Alt i alt synes jeg ikke vi behøver den store udrensning da kampen mod Deportivo jo viser, hvad vi alle ved, at der er så meget talent i truppen der kan indfries. Vi skal have en bedre målmand og mere kreativitet og fart oppe foran, og et salg af Bale, Benzema og Navas burde kunne finansiere dette.

Asensio har jeg set nok til i denne sæson, hans første, til at se at han er fremtiden. Han er dog stadig kun 21, men han skal have mere spilletid for at fortsætte sin udvikling.

James er jeg splittet omkring. Så nogle highlights fra hans tid i Real og tænkte, ham skal vi ikke af med. Hans mål og assist stats er også gode - flest assists pr. 90 min i truppen. Men er der spilletid nok? Uden Bale og Benzema burde der være spilleminutter.
Man. United spøger, han kunne stadig indbringe en heftig sum penge.

Morata kan jeg godt lide og er generelt tilhænger af jo flere canteranos i truppen jo bedre. Synes udover det at han er en klasseangriber med et højt målsnit. Han kan uden tvivl blive bedre, og han har alderen med sig til at forbedre sig.

Casemiro har nogle gode stats, men er kommet lidt i tvivl om han er den rette DM - udvalget er dog småt og ikke mindste dyrt.

Trup 17/18
Med en ekstra plads åben i truppen

………………………….De Gea/Kasilla

Carvajal/Danilo….….Varane/Vallejo…….Ramos/Nacho…..…Marcelo/Venstreback……

.…………….….…….Casemiro/DM-backup……………………………..

Vasquez/James….…Kroos/Isco….Modric/Kovacic……..Asensio/Hazard…

……..………….…..Ronaldo/Morata/Mariano……….…………………

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Steen, ChrillRM14, MadridistaPorVida, Langerup

9 år 1 måned siden #87 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Transferdrømme 2017
@Kratmus

Tænker det er denne du lidt er ude i, og som jeg også er lidt inde på.

4-1-4-1 (4-5-1)
……………….………Navas

…Carvajal..….Varane…….Ramos…..…Marcelo……

….…………….…….Casemiro……………………………..

…Vasquez/James….…Kroos……Modric/Kovacic…..Isco/Asensio…

………..………….….Ronaldo……….…………………

Vi spillede en variation af denne i gårsdagens kamp.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved El Siete.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius

9 år 1 måned siden #88 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Transferdrømme 2017
Spot on El Siete!

Man kan godt 'nøjes' med Hazard og de Gea, hvis man trækker to gamle Castilla spillere hjem til en tjans som backup for Casemiro og backup for Marcelo.

Jeg kunne dog godt se Real Madrid sælge James til sommer.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida, El Siete

9 år 1 måned siden #89 af Dios
Besvaret af Dios på emne Transferdrømme 2017
Jeg tror friheden i spillet, fordi man ikke skal behage en person bliver negligeret godt og grundigt. Jeg kan ihvertfald ikke se for mig, at Ronaldo ikke skulle være pisse hamrende fornærmet over ikke, at modtage bolden som den eneste i feltet, eller ihvertfald være afslutteren på 2/3 dele af alle angrebene. Igår var en af de få kampe, hvor chancerne konstant blev spillet større, fordi vi ikke havde en skydegal tosse med på banen, som kun har øjne på mål.
Der blev trykket på mål, når medspillerne ikke stod i en bedre position, ellers blev den pænt spillet til siden.

Jeg husker ihvertfald ikke mange andre kampe, hvor vi har scoret eller kommet frem til så mange chancer helt inde i det lille felt, som ikke er en repost fra et langtskud eller indlæg.
Chancerne blev konstant spillet til sit max, og det var virkelig befriende at se på.

Ingen sure miner over mistbrugte chancer, og ingen sure miner for at det ikke var en enkelt som altid skal afslutte. Derudover mindes jeg faktisk ikke en kamp, hvor så mange offensive spillere er blevet spillet fri til at få en stor chance, eller bare muligheden for at scorer. Vi taler jo om Asensio, Isco, James, Lucas og Morata.

Jeg ser meget gerne Bale og Ronaldo blive solgt, og faktisk også James og Morata, hvor de til sammen vil give en kæmpe sum penge. Med et salg af dem, så skal der selvfølgelig tilføjes med noget individualistisk kvalitet, og det vil Hazard specielt hjælpe på. Så også meget gerne Griezmann i klubben, men tror desværre ikke på et køb af ham grundet rivaliseringen, selvom han er nr. 2 på min liste af offensive spillere som jeg gerne så vi købte. Dybala er en anden som jeg gerne så i truppen, og kan man, så skal han købes og dele tiden med Benzema, så han kan få en rolig opstart.
Synes vi har enorm meget kvalitet i truppen, og specielt Asensio er jeg begyndt at få øjnene op for. Ser virkelig en stor fremtid for Kovacic, Isco og Asensio, hvis klubben tillader det.

Synes det kunne være rigtig interessant med noget der minder om en 4-3-2-1 opstilling. Kunne virkelig godt tænke mig, at se Casemiro, Kroos, Kovacic som de 3 centrale spillere med Isco og Hazard foran sig og Benzema som forreste angriber. Jeg har valgt Kroos, fordi han er den eneste som er god til at spille os ud af presset, og er den eneste af vores midtbanespillere, som kan vende spillet med en lang aflevering. Det gør egentlig ondt, da det går udover min yndlings, men når man ikke levere i flere måneder som Modric ikke har gjort, så må de formstærke komme til, og Kovacic kommer med en dynamik som ingen andre kan tilføre holdet.

Igår synes jeg vi så meget af det jeg egentlig har efterlyst rigtig meget. Spillere som er gode med bolden, og som alle bevæger sig centralt i banen, hvor man endelig fik udnyttet vores backs til fulde, da man kan spille dem bagom forsvaret i løb. Specielt Marcelo kom i flere favorable positioner, hvor det var lidt sværere for Danilo, da Lucas oftest går til baglinjen selv.
Det er netop lige det jeg elsker mest, hvor der bliver kombineret centralt og åbnet op på kanterne, så vores backs ikke modtager bolden stillestående, som altid ender ud i et ligegyldigt indlæg.

Salg: Navas, Coentrao, Danilo, James, Ronaldo, Bale og Morata.
Indkøb: De Gea, Vallejo, vb, Llorente, Hazard og Dybala. Måske endnu en kvalitets offensiv spiller, så det ikke kun er Asensio og Lucas som skal stå for bredden.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, rezamadridista, Vinícius, Neye

9 år 1 måned siden #90 af MadridistaPorVida
Dios forhelvede stop med at lukke Ronaldo ude. Ronaldo er på 3 pladsen som topscorer i La liga med 5 måls forskel fra 1 pladsen dog har han spillet 5 kampe mindre end ham på 1 pladsen. Han er da blevet en del bedre holdspiller end han har været og har været med i mange af de opbyggende spil denne sæson. Syntes du sælger ham lidt for hurtigt Dios.

HALA MADRID Y NADA MAS!!!

9 år 1 måned siden #91 af Steen
Besvaret af Steen på emne Transferdrømme 2017

MadridistaPorVida skrev: Dios forhelvede stop med at lukke Ronaldo ude. Ronaldo er på 3 pladsen som topscorer i La liga med 5 måls forskel fra 1 pladsen dog har han spillet 5 kampe mindre end ham på 1 pladsen. Han er da blevet en del bedre holdspiller end han har været og har været med i mange af de opbyggende spil denne sæson. Syntes du sælger ham lidt for hurtigt Dios.

Ja, og Iago Aspas fra Celta har scoret 3 mål færre end Ronaldo. Mål er ikke alt. Ronaldo er, IMO, en af verdens dårligst spillende fodboldspillere i denne sæson. Overdrivelse fremmer forståelsen, men jeg mener dybt seriøst, at hans præstationer, frataget hans mål, har været uacceptable. Han hæmmer vores spil så snart han er involveret. Han er god når han er foran målet, men ufattelig ringe på alle andre tidspunkter.

9 år 1 måned siden #92 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Transferdrømme 2017

MadridistaPorVida skrev: Dios forhelvede stop med at lukke Ronaldo ude. Ronaldo er på 3 pladsen som topscorer i La liga med 5 måls forskel fra 1 pladsen dog har han spillet 5 kampe mindre end ham på 1 pladsen. Han er da blevet en del bedre holdspiller end han har været og har været med i mange af de opbyggende spil denne sæson. Syntes du sælger ham lidt for hurtigt Dios.

Jeg taler normalt for Ronaldo, men kunne godt være tilbøjelig til at give Dios ret. Selvom Ronaldo lægger brokkeriet på hylden, vil det altid være i spillernes underbevidsthed - desværre - at de skal spille til Ronaldo, når han er med.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

9 år 1 måned siden #93 af Dios
Besvaret af Dios på emne Transferdrømme 2017

Steen skrev:

Ja, og Iago Aspas fra Celta har scoret 3 mål færre end Ronaldo. Mål er ikke alt. Ronaldo er, IMO, en af verdens dårligst spillende fodboldspillere i denne sæson. Overdrivelse fremmer forståelsen, men jeg mener dybt seriøst, at hans præstationer, frataget hans mål, har været uacceptable. Han hæmmer vores spil så snart han er involveret. Han er god når han er foran målet, men ufattelig ringe på alle andre tidspunkter.

Og her er han endda også blevet elendig. Før i tiden hakkede han bolden i kassen, og lukkede røven på alt og alle. Nu brænder han nærmere 2-3 kæmpe chancer, og scorer et offside mål :D
Arhhh, var det for meget af det gode? :D

@MadridistaPorVida.

Stod det til mig, så blev han solgt sommeren 2013!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

9 år 1 måned siden #94 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Transferdrømme 2017

Kratmus skrev:

Jeg taler normalt for Ronaldo, men kunne godt være tilbøjelig til at give Dios ret. Selvom Ronaldo lægger brokkeriet på hylden, vil det altid være i spillernes underbevidsthed - desværre - at de skal spille til Ronaldo, når han er med.

Jeg klarer ikke at se Morata og Vazquez misse 200% chancer som igår. Ikke over en hel sæson. Mod Deportivo går den. Mod Bayern eller Atletico, you name it, ville de formentlig ikke have scoret andet end en enkelt pind på de samme chancer - og det er ikke for at lyde utaknemmelig over deres indsats igår!

Ronaldo har for mig taget et stort skridt denne sæson ved at have fundet en god balance mellem, hvornår han skal have pauser eller ej. Jeg så gladeligt, at Ronaldo deltes om spilletiden som 9'er fra næste sæson! Hvis BBC-projektet ophører, og man bruger en Ronaldo som 9'er, og får ham til at acceptere denne rolle, så tror jeg man de næste par sæsoner har et bensolidt angreb, hvis alle de fantastiske tekniske arkitekter, der spillede igår får lov at udfolde sig på den offensive midt bagved.

Jeg forstår til gengæld sagtens den følelse, som nogen står med angående Ronaldo. At vi skal videre til næste generation. Men for mig at se, er problemet ikke helt Ronaldo. Der er andre, jeg hellere ville skille mig af med.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved ChrillRM14.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, MadridistaPorVida

9 år 1 måned siden #95 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Transferdrømme 2017
Chrill.

Morata scorede to mål i går hvor det ene fejlagtigt blev dømt offside og lavede en assist. Hans afbrænder er selvfølgelig noget hø, men man kan altså ikke forvente at en angriber der kun får en kamp, hver anden uge kan scorer på alle sine chancer. Han er ikke spillet varm, men det ville han blive i andre klubber, aldrig i Madrid for der er det regel nummer 1 at BBC skal spille uanset om de har krykker på eller vejer 8 kilo for meget og ikke scorer i 15 kampe i træk.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Hugol.

9 år 1 måned siden #96 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Transferdrømme 2017

Hugol skrev: Chrill.

Morata scorede to mål i går hvor det ene fejlagtigt blev dømt offside og lavede en assist. Hans afbrænder er selvfølgelig noget hø, men man kan altså ikke forvente at en angriber der kun for en kamp, hver anden uge kan scorer på alle sine chancer. Han er ikke spillet varm, men det ville han blive i andre klubber, aldrig i Madrid for der er det regel nummer 1 at BBC skal spille uanset om de har krykker på eller vejer 8 kilo for meget og ikke scorer i 15 kampe i træk.

Det er selvfølgelig rigtig - omend jeg stadig mener, at gårsdagens kamp ikke for mig nødvendigvis taler til moratas fordel :) Jeg er ikke modstander af at beholde Morata. Han gør det godt, og ideelt set kunne jeg sagtens se Morata og Ronaldo deles om spilletiden oppe foran. I mine øjne er RM med Ronaldo bedre rustet de næste par sæsoner. Men det kræver en ordenligt snak om, hvordan man skal få det til at fungere.

Men fred nu være med det. Som sagt er det hverken Morata eller Ronaldo, der er problembørnene for mig.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved ChrillRM14.

Leveret af Kunena Forum