Sæson 2017/2018

8 år 6 måneder siden #1105 af FanOfMagicalTeams
Besvaret af FanOfMagicalTeams på emne Sæson 2017/2018

Steen skrev: Jeg vil hellere møde en af PSG, United, Roma, Liverpool eller City end jeg vil møde Bayern eller Juventus. Jeg er sikker på, at vi går videre uanset hvem vi møder. Kun City kan drille.

Juventus er ikke gode på udebane i år. PSG og United vil jeg frygte mere end Juventus. Bayern kan jeg ikke vurdere efter Heynckes er tilbage.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 6 måneder siden #1106 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæson 2017/2018

FanOfMagicalTeams skrev:

Steen skrev: Jeg vil hellere møde en af PSG, United, Roma, Liverpool eller City end jeg vil møde Bayern eller Juventus. Jeg er sikker på, at vi går videre uanset hvem vi møder. Kun City kan drille.

Juventus er ikke gode på udebane i år. PSG og United vil jeg frygte mere end Juventus. Bayern kan jeg ikke vurdere efter Heynckes er tilbage.

Juventus ved hvordan man håndterer knock-out kampe, det gør PSG og United ikke.
99 - 1 hedder fordelingen, hvis vi møder PSG eller United. Vi går klart videre.

8 år 6 måneder siden #1107 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæson 2017/2018

Steen skrev:

FanOfMagicalTeams skrev:

En fordeling på 99 - 1 ligefrem, på hvilken baggrund?

Altså, Real Madrid har helt sikkert erfaringen, men jeg vil nu mene, at Paris har forbedret sig markant siden sommer. Lige på nuværende tidspunkt har de kvaliteten på næsten samtlige pladser, de har en forholdsvis OK bredde, holdet ser ud til at være godt skruet sammen og samtidig har de også en del spillere der før er bekendt med knock-out kampe og før har vundet Champions League.

Jeg ved naturligvis ikke hvordan det kommer til at se ud med Real Madrid eller Paris til februar, men som det ser ud lige nu, ville jeg ikke undervurdere dem.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

8 år 6 måneder siden #1108 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæson 2017/2018

Steen skrev:

FanOfMagicalTeams skrev:

Haha shit. Så vi ville vinde 99 ud af 100 kampe mod PSG og verdens klart bedste offensiv? I think not.
Render vi ind i PSG til foråret håber jeg virkeligt vi har forbedret holdet markant, ellers tror jeg det bliver en knapt så fed oplevelse.

On topic, vigtigt med et clean sheet og en overbevisende sejr. Uanset modstanderen skal man ikke undervurdere den selvtillid Ronaldo og Benz har fået ved at garne et par basser hver.

8 år 6 måneder siden #1109 af Carlos3
Besvaret af Carlos3 på emne Sæson 2017/2018

Kimbo skrev:

Steen skrev:

FanOfMagicalTeams skrev:

Haha shit. Så vi ville vinde 99 ud af 100 kampe mod PSG og verdens klart bedste offensiv? I think not.
Render vi ind i PSG til foråret håber jeg virkeligt vi har forbedret holdet markant, ellers tror jeg det bliver en knapt så fed oplevelse.

On topic, vigtigt med et clean sheet og en overbevisende sejr. Uanset modstanderen skal man ikke undervurdere den selvtillid Ronaldo og Benz har fået ved at garne et par basser hver.

Bayern, Juve og United er selvfølgelig svære modstandere over 2 kampe fordi de er taktiske og godt organiseret, men jeg ville dog hellere trække en af dem over PSG eller City, de 2 bedste offensiver i verden pt skal man sku ikke undervurdere.

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano
Følgende bruger(e) sagde tak: Nord

8 år 6 måneder siden #1110 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæson 2017/2018

Fondo_Sur skrev: Som skrevet tusind gange før: en lille taktisk justering, og det hele kører på skinner igen.

Ronaldo og Benzema spiller igen på deres vante pladser, og det ses tydeligt.

Derudover skal man seriøs overveje 4-2-3-1 fremover, for det ser virkeligt godt ud med Modric og Kroos. Tak Zizou. God fodbold igen.

4-2-3-1 kan være fint mod de svagere modstandere (den kan jeg langt bedre lide end 4-3-3 som vi ikke længere har spillere til) men bliver det alvor, så er 4-4-2 eller en eller anden hybrid af samme koncept, langt at foretrække

8 år 6 måneder siden #1111 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæson 2017/2018

FanOfMagicalTeams skrev: Nu hvor Tottenham tog førstepladsen er der så ikke nogle ret svære modstandere Real kan trække?

City, PSG... hvem mere?

Vi har ingen svære modstandere vi kan møde.

Vi er den svære modstander alle de andre kan møde.

8 år 6 måneder siden #1112 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 2017/2018
Alt for tit har vi undervurderet modstanderen - stor som lille - og PSG må under ingen omstændigheder være en undtagelse.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

8 år 6 måneder siden #1113 af Carlos3
Besvaret af Carlos3 på emne Sæson 2017/2018

Neye skrev:

Fondo_Sur skrev: Som skrevet tusind gange før: en lille taktisk justering, og det hele kører på skinner igen.

Derudover skal man seriøs overveje 4-2-3-1 fremover, for det ser virkeligt godt ud med Modric og Kroos. Tak Zizou. God fodbold igen.

4-2-3-1 kan være fint mod de svagere modstandere (den kan jeg langt bedre lide end 4-3-3 som vi ikke længere har spillere til) men bliver det alvor, så er 4-4-2 eller en eller anden hybrid af samme koncept, langt at foretrække

Nu kan der jo på baggrund af kampen igår stilles spørgsmål tegn ved om hvilken formation man skal bruge, da selv mod et svagt hold har det ikke set så godt ud som det gjorde i går længe. Derfor ville jeg gerne vide hvem i tænker der skal tage pladserne i de forskellige formationer, givet at alle er klar og fit.

4-2-3-1:
Carva - Varane - Ramos - Marcelo
Casemiro - Kroos
Asensio/Bale - Isco - Ronaldo
Benzema

4-4-2:
Bale - Kroos - Modric - Asensio
Benzema - Ronaldo

4-3-3:
Kroos - Casemiro - Modric
Asensio - Benzema - Ronaldo

Eller tænker i der skal revolutioneres mere med spillerne i starteren. Udover forsvaret og målmand, kan resten næsten være byttet rundt på kryds og tværs med både Kovacic, Isco og Bale der alle er startværdige hvis klar. Mens Ronaldo er meget svær ikke at finde plads til, hvorefter Benzema, Modric og Kroos også i mange tilfælde er favoritter til at starte inde.

Men hva er jeres forslag til de forskellige positioner og evt. Deres styrker og svagheder ?

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved Carlos3.

8 år 6 måneder siden #1114 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 2017/2018

Carlos3 skrev:

Neye skrev:

Nu kan der jo på baggrund af kampen igår stilles spørgsmål tegn ved om hvilken formation man skal bruge, da selv mod et svagt hold har det ikke set så godt ud som det gjorde i går længe. Derfor ville jeg gerne vide hvem i tænker der skal tage pladserne i de forskellige formationer, givet at alle er klar og fit.

4-2-3-1:
Casemiro - Kroos
Asensio/Bale - Isco - Ronaldo
Benzema

4-4-2:
Benzema - Ronaldo

4-3-3:
Asensio - Benzema - Ronaldo

Eller tænker i der skal revolutioneres mere med spillerne i starteren. Udover forsvaret og målmand, kan resten næsten være byttet rundt på kryds og tværs med både Kovacic, Isco og Bale der alle er startværdige hvis klar. Mens Ronaldo er meget svær ikke at finde plads til, hvorefter Benzema, Modric og Kroos også i mange tilfælde er favoritter til at starte inde.

Men hva er jeres forslag til de forskellige positioner og evt. Deres styrker og svagheder ?

Vi har haft svært ved at score længe, hvorfor det i kampen mod Apoel, giver mening at smide en ekstra offensiv spiller ind. Zidane har jo også vurderet at deres midtbane ikke udgår så stor en trussel, at Casemiro behøver spille. Og ligesom Neye skriver, så virker den formation mod disse svagere hold, men mod stærkere hold, mener jeg stadig det er klogest at beholde 4-4-3/4-4-2 Diamant-formationen, med Isco, Ronaldo og Benzema i front, som også var den der sikrede trofæer i slutningen af sidste sæson.

Så kan man anvende 4-2-3-1 eller 4-4-2, med to centrale midtbanespillere, mod de mindre hold, som står mere kompakt. Mod stærkere, pasningsikre hold, bliver vores midtbane, i disse formationer, overløbet, som set før.

4-4-2:
Benzema - Ronaldo

4-3-3 / 4-4-2 diamant:
Isco
Benzema - Ronaldo

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved El Siete.
Følgende bruger(e) sagde tak: Carlos3

8 år 6 måneder siden #1115 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæson 2017/2018
Efter at rækken af unge spillere blev sat ind synes jeg at spillet gik 'langsommere'. Det var ikke nødvendigvis negativt, men de lidt mere erfarne spillere spiller bolden mere direkte frem, imens de unge gradvist bygger det fremadrettede spil op. De unge er måske i nogle henseender bedre til at holde på bolden og spille igennem de små rum. Dette synes jeg er positivt.

Som jeg har nævnt før ser jeg det kun nødvendigt at spille med en defensiv midt så længe holdene hedder Barcelona, og i den dur. Ellers skal vi spille med to centrale midtbanespillere, og så må de to centerforsvarere ligge forskudt og tage sig af den defensive midt og det centrale forsvar. På trods af at APOEL var til at lukke op og skide i, så synes jeg at kampen igår vist at vi har brug for flere mand i offensiven. Det er simpelthen ikke nok med Benz og Ronaldo, og Isco som tit er nede og assistere i defensiven og har alt for mange meter at skulle tilbagelægge med sine små ben for at kunne komme med frem.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

8 år 6 måneder siden #1116 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæson 2017/2018

Sahinovic skrev:

Steen skrev:

FanOfMagicalTeams skrev:

En fordeling på 99 - 1 ligefrem, på hvilken baggrund?

Altså, Real Madrid har helt sikkert erfaringen, men jeg vil nu mene, at Paris har forbedret sig markant siden sommer. Lige på nuværende tidspunkt har de kvaliteten på næsten samtlige pladser, de har en forholdsvis OK bredde, holdet ser ud til at være godt skruet sammen og samtidig har de også en del spillere der før er bekendt med knock-out kampe og før har vundet Champions League.

Jeg ved naturligvis ikke hvordan det kommer til at se ud med Real Madrid eller Paris til februar, men som det ser ud lige nu, ville jeg ikke undervurdere dem.

PSG har en god offensiv, men holdet er ikke spillet sammen endnu. Det er relativt nemt at lukke ned for dem, da deres midtbane ikke er kreativ. Rabiot og Motta er på ingen måder gode nok, og det efterlader Verratti alene til at styre showet. Problemet der er bare, at han opererer længere nede på banen, og det efterlader offensiven til sig selv. Cavani kan nemt lukkes ned, for han er kun farlig når han modtager bolde inde i feltet. Hvis vi kan holde på bolden og lukke ned for deres kontraangreb, så kan jeg ikke se, hvordan vi skal kunne ryge ud. Vi har været ringe i denne sæson, men når vi taler om CL, så kan vi være sikre på, at holdet dukker op. Vi dominerede trods alt både Barca og Manchester United i starten af sæsonen. Det tror jeg vi vil se mere til, når de vigtige kampe i CL skal spilles.
Barca, Bayern og Manchester City kan drille, men de øvrige hold frygter jeg ikke.

Leveret af Kunena Forum