Sæson 2017/2018
- FanOfMagicalTeams
-
- Ekspert bruger
-
Steen skrev:
Sahinovic skrev:
Steen skrev:
FanOfMagicalTeams skrev:
Steen skrev: Jeg vil hellere møde en af PSG, United, Roma, Liverpool eller City end jeg vil møde Bayern eller Juventus. Jeg er sikker på, at vi går videre uanset hvem vi møder. Kun City kan drille.
Juventus er ikke gode på udebane i år. PSG og United vil jeg frygte mere end Juventus. Bayern kan jeg ikke vurdere efter Heynckes er tilbage.
Juventus ved hvordan man håndterer knock-out kampe, det gør PSG og United ikke.
99 - 1 hedder fordelingen, hvis vi møder PSG eller United. Vi går klart videre.
En fordeling på 99 - 1 ligefrem, på hvilken baggrund?
Altså, Real Madrid har helt sikkert erfaringen, men jeg vil nu mene, at Paris har forbedret sig markant siden sommer. Lige på nuværende tidspunkt har de kvaliteten på næsten samtlige pladser, de har en forholdsvis OK bredde, holdet ser ud til at være godt skruet sammen og samtidig har de også en del spillere der før er bekendt med knock-out kampe og før har vundet Champions League.
Jeg ved naturligvis ikke hvordan det kommer til at se ud med Real Madrid eller Paris til februar, men som det ser ud lige nu, ville jeg ikke undervurdere dem.
PSG har en god offensiv, men holdet er ikke spillet sammen endnu. Det er relativt nemt at lukke ned for dem, da deres midtbane ikke er kreativ. Rabiot og Motta er på ingen måder gode nok, og det efterlader Verratti alene til at styre showet. Problemet der er bare, at han opererer længere nede på banen, og det efterlader offensiven til sig selv. Cavani kan nemt lukkes ned, for han er kun farlig når han modtager bolde inde i feltet. Hvis vi kan holde på bolden og lukke ned for deres kontraangreb, så kan jeg ikke se, hvordan vi skal kunne ryge ud. Vi har været ringe i denne sæson, men når vi taler om CL, så kan vi være sikre på, at holdet dukker op. Vi dominerede trods alt både Barca og Manchester United i starten af sæsonen. Det tror jeg vi vil se mere til, når de vigtige kampe i CL skal spilles.
Barca, Bayern og Manchester City kan drille, men de øvrige hold frygter jeg ikke.
Personligt synes jeg nu kun at PSG har vist at man skal frygte dem i år. Sidste år egentligt også. Så kan man selvfølgelig argumentere fo rat et hold der smider en 4-0 ikke er et hold man skal frygte, meeeeen lidt nuanceret vurderet, så er de altså forstærket i år og jeg tvivler på det ville ske igen. Bayern blev udspillet på flotteste vis af dem.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
"Cavani kan nemt lukkes ned" Ja, han har kun scoret 15 mål i 12 kampe i ligaen og blev topscorer sidste år med 35 kasser.
Er i gang med at se PSG kampen. Neymar, Mbappe og Cavani er vanvittige!
50-50 IMO mellem Real og PSG, 99-1 er iøvrigt også vanvittigt (medmindre der er tale om troll)
Raul7-2880 skrev: Hmmm, så en bruger herinde mener vitterligt at man skal frygte Bayern men overhovedet ikke frygte PSG (jævnfør 99-1 fordeling).
"Cavani kan nemt lukkes ned" Ja, han har kun scoret 15 mål i 12 kampe i ligaen og blev topscorer sidste år med 35 kasser.
50-50 IMO mellem Real og PSG, 99-1 er iøvrigt også vanvittigt (medmindre der er tale om troll)
Og vi er verdens bedste hold efter vores 6-0 sejr over Apoel, og Benzema er verdens bedste angriber efter to mål ...
Cavani er en af de nemmeste angribere at lukke ned for. Ronaldo scorer langt flere mål end ham, men jeg tror nu godt vi kan blive enige om, at han er også er nem at lukke ned for? Han kan ikke skabe noget selv, og er afhængig af at hans medspillere serverer den på et sølvfad. Det samme gør sig gældende for Cavani. Han er kluntet, langsom og idéforladt.
Steen skrev:
Raul7-2880 skrev: Hmmm, så en bruger herinde mener vitterligt at man skal frygte Bayern men overhovedet ikke frygte PSG (jævnfør 99-1 fordeling).
Og vi er verdens bedste hold efter vores 6-0 sejr over Apoel, og Benzema er verdens bedste angriber efter to mål ...
Cavani er en af de nemmeste angribere at lukke ned for. Ronaldo scorer langt flere mål end ham, men jeg tror nu godt vi kan blive enige om, at han er også er nem at lukke ned for? Han kan ikke skabe noget selv, og er afhængig af at hans medspillere serverer den på et sølvfad. Det samme gør sig gældende for Cavani. Han er kluntet, langsom og idéforladt.
Sikker på det...? Jeg så han både havde 3. sidste fod på samt lavede assist og var med i flere chanceskabende...
Nå ja, jeg glemte jo helt modstanderen var vanvittige Celtic. I har ret, han er bedre end Messi, som hverken scorede eller lavede assist i dag.mohbar skrev:
Steen skrev:
Sikker på det...? Jeg så han både havde 3. sidste fod på samt lavede assist og var med i flere chanceskabende...
Steen skrev:
Nå ja, jeg glemte jo helt modstanderen var vanvittige Celtic. I har ret, han er bedre end Messi, som hverken scorede eller lavede assist i dag.mohbar skrev:
Steen skrev:
Ja hvis Messi leverede samme indsats mod et dårligt hold udråbes han til universet bedste alien. I virkelighede bør spillere som Messi, Ronaldo og Neymar slet ikke få lov til at spille mod dårlige hold!
Alternativt kunne man indføre en regel: modstanderholdet får lov til at have en ekstra spiller ind hver gang de er bagud med 3 (ligesom u-11 drenge :) )
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Messi: 58 kampe
51 mål (0.88 pr kamp)
13 assist (0.22 pr kamp)
Ronaldo: 53 kampe
47 mål (0.89 pr kamp)
13 assist (0.25 pr kamp)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Er han 100M værd, og er der så stor forskel på ham og Morata, der aldersmæssigt er et par måneder fra hinanden, at det retfærdiggører den pris?
Tænker bare at det er tåbeligt at erstatte Morata med Icardi, kun et år efter han blev solgt, hvis han niveaumæssigt ligger samme sted, men koster meget mere. Eller hvad tænker i andre?
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
El Siete skrev: Et spørgsmål til jer der kender Mauro Icardi mere indgående end jeg.
Er han 100M værd, og er der så stor forskel på ham og Morata, der aldersmæssigt er et par måneder fra hinanden, at det retfærdiggører den pris?
Tænker bare at det er tåbeligt at erstatte Morata med Icardi, kun et år efter han blev solgt, hvis han niveaumæssigt ligger samme sted, men koster meget mere. Eller hvad tænker i andre?
Noget tyder på, at Morata alligevel havde evnerne til at agere som førstevalg på en agriberpost, når man ser på hans præstationer i Chelsea, men det var da i hvert fald en stort spørgsmålstegn, som han havde hængende over hovedet sidste sæson. Han var ikke vanvittig skarp, når han fik chancen fra start hos os. Til gengæld var han verdens bedste indskifter.
Icardi har spillet som førstevalg i Inter i mange år efterhånden, så han kender den plads på holdet. Han har 91 mål i 159 kampe, så når nu man alligevel har skippet Morata afsted, så ser jeg ikke, hvorfor man ikke skulle hente en relativ ung angriber i Serie A, som trods alt har bevist sig lidt mere end Morata... Spørgsmålet omkring Icardi er mere hans personlighed...
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
ChrillRM14 skrev:
El Siete skrev: Et spørgsmål til jer der kender Mauro Icardi mere indgående end jeg.
Noget tyder på, at Morata alligevel havde evnerne til at agere som førstevalg på en agriberpost, når man ser på hans præstationer i Chelsea, men det var da i hvert fald en stort spørgsmålstegn, som han havde hængende over hovedet sidste sæson. Han var ikke vanvittig skarp, når han fik chancen fra start hos os. Til gengæld var han verdens bedste indskifter.
Icardi har spillet som førstevalg i Inter i mange år efterhånden, så han kender den plads på holdet. Han har 91 mål i 159 kampe, så når nu man alligevel har skippet Morata afsted, så ser jeg ikke, hvorfor man ikke skulle hente en relativ ung angriber i Serie A, som trods alt har bevist sig lidt mere end Morata... Spørgsmålet omkring Icardi er mere hans personlighed...
Meget enig.
Jeg ved ikke, om jeg synes at man skal hente Icardi, men det er primaert paa baggrund af personlighed og attitude.
Han scorer altsaa mere eller mindre 1 maal per kamp for tiden i den Italinske liga, hvor indstilling som regel er lidt mere defensiv, og uden Isco og Kroos til at fodre ham.
Ja 100M er meget, men vi fik trods alt ogsaa 65 for Morata, der er framragende i boksen, men har svaert ved at taemme en tom saek.
Icardi er 4 maaneder yngre.
Vi har ikke spillet godt LÆNGE og heldigvis er vi sluppet afsted med det ved at præstere godt i CL, men la liga har for alvor ikke været prængende hverken i år eller sidste år hvor man ender med at vinde. Jeg er ved at give op på at prøve og forstå hvorfor kontinuiteten bare vil udeblive. Vi spiller af helved til og målene kommer, så spiller vi af helved til men får lige skrabet nogle point hjem, og så spiller vi en gang i mellem ganske fint men får nada ud af det og ender ofte med at dele i porten, her tænkes der på Valencia og Atletico kampene. Men er det bare Zidanes manglende evner som træner der bare begynder at vise sig nu, er hans held med Ramos overtidsredninger løbet op, eller er det fordi der skal nogle friske pust til holdet, en dybala eller hazard i offensiv bygget op omkring dem og isco og asensio, eller er det værre end det, at vores fodbold filosofi bare ikke passer til det spillermateriale vi har. Der er ingen i verden der i tvivl om at vores startende spillere i truppen hører hjemme i toppen i hele verden på hver deres plads, men hvorfor helvede kan det så ikke resultere i bedre spil. Det lyder jo helt absurd på papiret at en offensiv med navne som Benzema, Ronaldo, Isco ikke bare er en rendyrket målmaskine, men det har vi jo indtil videre bare måtte sande at det er det langt fra.
Man solgte 23 la lige mål i Morata og James, og det er ikke fordi jeg vil forsætte med at græde snot over at de blev det, det er hvad det er. Men den undren som jeg og nok mange andre har siddet med er hvor man har regnet at de 23 solgte mål skulle komme fra i denne sæson uden erstatninger, for at satse på at benzema ender på 20+ og Ronaldo på 30+ er da ikke urealistisk, men det er da at ligge alle sine æg i én kurv, og hvis man så medregner at dette skulle have været bales store comeback sæson, så er det igen bare alt for mange æg lagt i en kurv der hedder BBC. på papiret burde det jo kunne lade sig gøre, men BBC er ikke hvad de var for tre sæsoner siden. Waliseren har et bentøj du ikke kan presse mere end 5-6 kampe ud af af gangen, Franskmanden er bare ikke konsekvent nok i sine evner som målscorer til at man kan regne med at han leverer så mange mål, og Ronaldo som leverer ganske stabilt stadigvæk, han har dog været uheldig i denne sæson, men manden er ved at være gammel og oplever et naturligt formdyk i sit spil. Så hvordan havde man regnet med at køre 6 trofæer hjem med en offensiv bestående af de 3?
Vi har et kanon stærkt hold stadigvæk, men vores offensiv virker alt for random, Zidane ved ikke hvordan han skal gribe den an, hvis asensio virkelig skal være fremtiden så spil ham i en rolle der giver mening, det samme med isco, men alligevel virker det til at det hele tiden er lappeløsninger indtil han kan få bale klar og spille BBC igen. men det er der hverken særlige gode udsiger for bliver en success eller en kontinuerlig mulighed.
Men hvad tænker i, hvad er problemet og hvad er løsningen, for en ting er sikkert: Noget er galt og noget skal der ske!
"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"
- Alfredo Di Stefano
Carlos3 skrev: Hvad tror folk herinde at der skal til for at få gang idet nuværende madrid hold? Ny træner, udskiftning i truppens ældre del, ny filosofi eller er det bare metaltræthed?
Vi har ikke spillet godt LÆNGE og heldigvis er vi sluppet afsted med det ved at præstere godt i CL, men la liga har for alvor ikke været prængende hverken i år eller sidste år hvor man ender med at vinde. Jeg er ved at give op på at prøve og forstå hvorfor kontinuiteten bare vil udeblive. Vi spiller af helved til og målene kommer, så spiller vi af helved til men får lige skrabet nogle point hjem, og så spiller vi en gang i mellem ganske fint men får nada ud af det og ender ofte med at dele i porten, her tænkes der på Valencia og Atletico kampene. Men er det bare Zidanes manglende evner som træner der bare begynder at vise sig nu, er hans held med Ramos overtidsredninger løbet op, eller er det fordi der skal nogle friske pust til holdet, en dybala eller hazard i offensiv bygget op omkring dem og isco og asensio, eller er det værre end det, at vores fodbold filosofi bare ikke passer til det spillermateriale vi har. Der er ingen i verden der i tvivl om at vores startende spillere i truppen hører hjemme i toppen i hele verden på hver deres plads, men hvorfor helvede kan det så ikke resultere i bedre spil. Det lyder jo helt absurd på papiret at en offensiv med navne som Benzema, Ronaldo, Isco ikke bare er en rendyrket målmaskine, men det har vi jo indtil videre bare måtte sande at det er det langt fra.
Man solgte 23 la lige mål i Morata og James, og det er ikke fordi jeg vil forsætte med at græde snot over at de blev det, det er hvad det er. Men den undren som jeg og nok mange andre har siddet med er hvor man har regnet at de 23 solgte mål skulle komme fra i denne sæson uden erstatninger, for at satse på at benzema ender på 20+ og Ronaldo på 30+ er da ikke urealistisk, men det er da at ligge alle sine æg i én kurv, og hvis man så medregner at dette skulle have været bales store comeback sæson, så er det igen bare alt for mange æg lagt i en kurv der hedder BBC. på papiret burde det jo kunne lade sig gøre, men BBC er ikke hvad de var for tre sæsoner siden. Waliseren har et bentøj du ikke kan presse mere end 5-6 kampe ud af af gangen, Franskmanden er bare ikke konsekvent nok i sine evner som målscorer til at man kan regne med at han leverer så mange mål, og Ronaldo som leverer ganske stabilt stadigvæk, han har dog været uheldig i denne sæson, men manden er ved at være gammel og oplever et naturligt formdyk i sit spil. Så hvordan havde man regnet med at køre 6 trofæer hjem med en offensiv bestående af de 3?
Vi har et kanon stærkt hold stadigvæk, men vores offensiv virker alt for random, Zidane ved ikke hvordan han skal gribe den an, hvis asensio virkelig skal være fremtiden så spil ham i en rolle der giver mening, det samme med isco, men alligevel virker det til at det hele tiden er lappeløsninger indtil han kan få bale klar og spille BBC igen. men det er der hverken særlige gode udsiger for bliver en success eller en kontinuerlig mulighed.
Men hvad tænker i, hvad er problemet og hvad er løsningen, for en ting er sikkert: Noget er galt og noget skal der ske!
Det sidste vi skal gøre er at skifte Zidane ud. Med så mange trofæer, på så kort tid, har han lang snor. I hvert fald for mit vedkommende. Samt en erstatning er ikke ligefrem lige for. Tror vi kommer til at se Zidane som træner en del år endnu.
Zidane sagde efter kampen i går at alt kan ske til januar mht. indkøb, hvor han tidligere havde sagt der ikke ville blive købt ind, så en offensiv handel kunne måske ske. En billig Sanchez eller en meget dyr Icardi måske, som kunne løse vores mål-problem nu og her.
Men det er en hurtig løsning og næste sommer skal der en større omrokering til, bla. ved at udskifte minimum 2/3 af BBC, en ny målmand og forhåbentlig er vi allerede i gang med forberedelserne. En spiller som Hazard er allerede ude og bejle til os og lander Chelsea på en 2. eller 3. plads i Premier league, samt ikke når langt i CL, kunne jeg godt se ham tage skridtet hertil, og et niveau op.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.