Sæson 2017/2018
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Dios skrev: @Siempre fiel.
Når alt er sagt, så kan Zidane jo ikke vide, at samtlige spillere vil underpræstere noget så grusomt som de i den grad har gjort denne sæson. Vi taler jo selv de mest stabile spillere som Carvajal, Modric, Kroos, Casemiro og Ronaldo. Det er jo spillere, som godt kan have dårlige kampe, men de er jo skygger af sig selv, hvis jeg lige må have lov til at rive Modric ud her, for han er den eneste som vel levere varen pt. Måske ikke på sit højeste niveau, men højt er det.
Jeg var heller ikke fortaler for at ændre så meget på start 11'eren før sommeren, hvis den hed Isco, Ronaldo og Benzema som de 3 forreste. Man tænkte jo, at de 3 endelig havde fundet hinanden i diamantsystemet med de 3 stabilierende spillere bag dem. Nuvel, så ved man, at Benzema ofte kan ramme en af sine off dage, men så ville bredden jo være god med Bale og Asensio siddende klar. Vi kan alle være uenige om forskellige spillere, men faktum er vel også bare, at ingen og heller ikke dig eller andre som råbte efter udrensninger i sommers havde regnet med, at hele vores start 11'er ville få et så stort formdyk som har sat os 17? point efter Barcelona efter 5 måneder.
Mbappé ville jo ikke have løst problemet for Carvajal, og De Gea havde ikke løst Benzema´s ikke eksisterende skarphed foran mål, eller generelt bare på banen.
Det er vel en spillemæssig-epidemi som har ramt hele holdet, men jeg gad godt og have en forklaring på hvad der skete efter cup kampene i sommers, for her bevidste samtlige spillere som spillede, at de hører til i eliten, og de virkelig godt kan spille fodbold. Var det en form for arrogance, for lidt konkurrence i truppen eller en form for mæthed hos de fleste spillere?
Jeg var helt med på ideen i sommers, og cup kampene indikerede, at ledelsen og Zidane gjorde det rigtige ved at satse på fremtiden kontra start 11'eren. Det er en helt anden situation nu, men havde du sagt i sommers, at ingen af vores spillere i truppen vil have scoret mere end 5 mål i ligaen D. 08/01-2018, så havde jeg rejst en statue midt i min stue af dig. Det gjorde du ikke, for du havde ikke selv regnet med det. Præcis ligesom ingen andre havde regnet med det. Derfor kan man jo ikke helt klandre Perez, ledelsen eller Zidane for ikke at reagere. Nuvel, så kunne man have smidt kassen efter Mbappé, men man kunne også have købt Messi, Ronaldo og Neymar i en alder af 12 år, men sådan er fodbold ikke.
Min pointe er ikke, at du ikke havde set en nedtur komme, for det skal man jo se, når man altid tager de kritiske briller på. No hard feelings, for jeg er selv utrolig kritisk, og intet negativt i det, men lad nu vær med, at kalde det en fejl af Perez, at man ikke investerede som en vanvittig i sommers.
Jamen jeg er egentlig enig i næsten alt hva du skriver - men jeg tror du har misforstået mit udgangspunkt. For jeg var som sådan IKKE fortaler for en "udrensning" i sommers. Jeg mente, på ligne med de fleste andre herinde, at vi stod med det bedst mulige udgangspunkt og fundament som vi havde stået med i mange, mange år. Vi havde bygget et super fundament med en uhyggeligt dyb trup med kvalitet langt udover startelleveren - heriblandt flere yngre, spanske spillere. Samtidig var der ro på de indre linjer med en træner der var vellidt i truppen og i pressen, og respektereti det meste af fodboldverdenen og blandt fansene.
Dét som bekymrede mig - og dér hvor jeg måske var mest kritisk og dermed uenig med en del andre herinde - var at jeg ikke mente vi havde spillet godt med vores startellever i lang, laaaaang tid - altså bortset fra nogle kampe i foråret, i en periode hvor faktisk vores B-formation trak det store pointlæs i ligaen. Jeg mente at det var strengt nødvendigt at se udover sæsonens trofæhøst og se mere kritisk på de problemer holdet havde; Bale/Benz og en stadig meget udynamisk midtbanekonstellation. Så jeg mente blot at man skulle smede mens jernet var varmt - altså forbedre sig nu hvor man havde et super udgangspunkt - jeg troede fejlagtigt at man i organisationen godt havde ku gennemskue at der VAR et fundament, men at det var skrøbeligt. Man stod med en gylden chance for virkelig at bygge på.
Men naturligvis havde jeg ikke regnet med at man ville gå så drastisk, kollektivt ned som tilfældet har været - havde jeg sgu da ik ku drømme om - men samtidig var det så vanvittigt små marginaler som alle gik vores vej sidste år, at man jo vidste det ik ku blive ved. Vores plan b sidste år (tror ik der var nogen plan a) - som vi havde brug for uge efter uge efter uger var jo at score et mål de sidste 5 minutter eller i tillægstiden for at hive en sejr hjem - det var fedt og oprivende, men shit hvor var det også heldigt at vi hiver ligaen hjem sidste år. Det er jo ikke for ingenting at man i de spanske medier igen og igen taler om "La flor de Zidane" (Zidanes held).
Så naturligvis er det et kollektivt kollaps ingen kunne forudse, men alle de ting man ku frygte ske på baggrund af hva vi har set de seneste sæsoner, det er bare sket i denne. Og så tror jeg altså du tager en lille smule fejl ift hva der ku ha fixet det. Imo så tror jeg faktisk på at 1-2 nye impulser, naturligvis sammenholdt med den kvalitetsoptimering det ville ha givet, ku ha ændret en masse, også kollektivt. Havde man fået Mbappe og De Gea ind, eller Dybala og Paulinho ind, eller Hazard og Verratti - og jeg siger IKKE at Paulinho er god nok, men tog ham med for at illustrere at jeg mener at det både handler om kvalitet, ny energi og nye impulser. Der er naturligvis ik hundredevis af spillere der åbenlyst ka forbedre vores trup, men der er efterhånden en hel del af de helt store, oplagte navne der er bedre end vores desværre falmende stjernenavne og så er der altså en masse spillere som har den fordel at de ville komme med ny energi, nye impulser og en motivation for at bevise sig - og i den sidste kategori tror jeg man ku finde en masse brugbare spillere. Og den slags spillere ville imo ha ku skabt ny energi på holdet. Så jeg så det ikke som en udrensning, men det er klart at jeg gerne havde set 2-3 nye spillere til startopstillingen - men det er så også fordi man har ladet problemerne ophobe sig over et par år (ik fundet en rigtig klassekeeper, beholdt Benzema på trods af horrible præstationer over lang tid).
Så jeg forstår nok ik helt din sidste sætning til mig: "men lad nu vær med, at kalde det en fejl af Perez, at man ikke investerede som en vanvittig i sommers". For igen, jeg mente ikke at man i sommers sku hente 5 nye startere, men det havde naturligvis været dyrt at hente 1-2 kæmpe- /semistore navne (selv om jeg da også mente der sku afhændes et par store navne samtidig). Så det handler nok lidt om hva di definition på at "investere som en vanvittig" - nogle vil jo sige at det ville ha været netop dét bare man havde betalt for Mbappe. Men hvis det er at investere vanvittigt, så ville jeg åbenbart ha ønsket vi havde investeret vanvittigt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Ja, du kom så først med præcis det jeg skriver om i mit seneste indlæg - nemlig nødvendigheden af nye impulser, ny enrgi, ny motivation - nye spillere. Jeg tror ik man ska undervurdere hva det ka give et hold.
- JesperThomsen
- Platin bruger
-
Barcelona og Atletico Madrid opruster i dette vindue mens Real Madrid sidder med hovedet oppe hvor solen ikke skinner og er tilfredse med Navas, det centrale forsvar og den største mangel på angribere i nyere tid. Det er efterhånden pinligt at se klubben i denne forfatning
På trods af at Maradona og Zizou rent personlighedsmæssigt er helt modsatte (hhv ekstrovert og introvert) kan man godt sammenligne dem: Dårlige taktisk, klart favoriserende ift. mandskab, stædige.
Og ligesom jeg ønskede Maradona fyret ønsker jeg også Zidane væk fra Real Madrid. Jeg tror ikke på ham som træner for et storhold.
1) Jeg mener han har begået så mange fejl og han virker ikke som den mand der kan stille sig op og agere i et politisk miljø overfor Perez.
2) Han skifter underligt ud. Eksempelvis Bale der bør blive på banen i går og jagte et hattrick skiftes ud til fordel for et par spillere der ikke leverer pt.
3) Han roterer og roterer og roterer. I stedet for at fokusere på at stille det bedste hold til en vigtig kamp.
4) De spillere han har fået i sommervinduet er nærmest helt ud af truppen
5) Han formår ikke at omstille sig
6) Han har formået at ændre vores spil til at være et kontrabaseret og reultatsøgende hold. Når vi kommer foran overlader vi alt spil og initiativ til modstanderen. Det har været med til at vi tit har tabt 2. halvleg.
7) Hans mediehåndtering/pressekonf. Er meget intetsigende og blot varm luft..
8) Han formår at få meget lidt ud af ret dygtige spillere. Se blot på James og Morata, der præsterer formidabelt med andre bedre trænere.
9) Han forstår ikke at gamechange. Se blot kampen mod Barca. Vi styrer totalt 1. halvleg og i 2. virker det som om han går efter uafgjort og så taber vi 3-0.
Vi har mere brug for en der formår at tage kampene op og vise pondus både på sidelinien, overfor pressen, ledelsen whatever. En der siger tingene direkte og sober vis. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at en Klopp, Löw whatever havde fået langt mere vredet ud af denne trup.
Med udrensning mente jeg ikke 8 spillere, men Benzema, Bale og måske endda Ronaldo. Ved faktisk ikke helt hvad din holdning til sidstnævnte er, men det var nu hvad jeg mente med en udrensning. For ikke at glemme på målmandsposten, hvis vi antager du ville købe 3-4 spillere som vil være gode nok til start 11'eren, som alle på nær Paulinho vil være gode nok, så mener jeg det er en udrensning, da man jo så skifter 1/3 del af holdet.
Bare lige for at få det på det rene :)
Jeg var/er også en af dem som igennem hele Zidane's tid i Real Madrid har været enormt kritisk overfor spillet på banen. Jeg kunne også godt se, at Ramos ikke kunne blive ved med at redde os i overtiden, men hvad jeg håbede, og egentlig turde tro på var, at Zidane endelig havde fundet opskriften på sejr og godt spil kombineret sammen, hvis man ser tilbage på slut månederne af sidste sæson. Det tager tid at få implementeret nye ideer og koncepter, så derfor er det logisk, at det ikke lige går efter planen til at starte med, og da vi startede vores opvisning, og Isco blev sat rigtig i scene samtidig med, at Ronaldo og Benzema fandt hinanden på magisk vis, så regnede jeg jo med, at det var nye tider. Så er alt spil imod Depor, Las Palmas you name it jo ligegyldigt, da det lå mange måneder tilbage.
Det er klart, at der altid skal nye impulser og konkurrence til, men hvorfor skulle man dog ændre på en 6-kløver, som spillede så godt og vandt hvad man kunne vinde ? Det er her jeg mener man ikke fejlede.
Man kunne og burde nok have købt sig en bedre reserve end Mayoral, men man stod også bare med spillere som Kovacic, Asensio og Bale på bænken, som jo er fremragende kvalitet at kunne sætte ind.
Vi har jo så mange unge spillere som ikke burde kunne være mætte uanset hvor meget de har vundet de senere år. Her tænker jeg Casemiro, Kovacic, Isco og Asensio. Det er jo spillere, som har været med til at vinde med Real Madrid, men stadig spillere som mangler at melde deres ankomst til historien. Isco har fået hans gennembrud, men hans potentiale rækker jo ihvertfald til det dobbelte, og det samme har Casemiro, men også han mangler at bevise det er ham Real Madrid skal satse på 100%.
Ronaldo virker også umættelig, og de 2 eneste som kunne virke mætte er Modric og Kroos, men så købte vi Ceballos som i mine øjne er et glimrende køb til bredden, da vi i forvejen har Kovacic, som står og er lige ved at springe ud, og få sit endelige gennembrud på internationalt niveau.
Bale har også stadig meget at bevise, så ham ser jeg heller ikke som værende mæt, og Benzema ved jeg seriøst ikke med. Han spiller ikke med følelserne uden på tøjet, så han er svær at gennemskue.
For mig at se, så stod Perez og Zidane overfor et rigtig svært transfervindue, for de stod med et hold som endelig præsterede, hvor kun spillere som James og Morata skulle væk, fordi de ville have fast spilletid. En anden debat, men i mine øjne er ingen af dem i nærheden af Real Madrid niveau.
Hvad gør man? Satser man på de spillere, som gjorde det så overbevisende, eller prøver man at købe Dybala til 1,2 milliard, som vil skabe lidt kaos i hierakiet? Vi havde og har stadig fundamentet, men nu er det mere klart, og står med alle kortene på hånden til sommer som jeg ser det.
Jeg synes stadig det var rigtigt, at prøve at satse på hvad med havde, og specielt fordi vi har spillere i truppen som har potentialet til det helt store, men stadig ikke har slået igennem endnu.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Måske var tanken at Bale også kunne spille angriber, det prøvede man jo meget i pre-season. Men han har jo været skadet hele sæsonen indtil videre, og det desværre ikke en overraskelse.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Jeg tror ik der var nogen præcis formel for succes - så jeg havde ik specifikt tænkt om hvor mange der var det rigtige at skifte, men mit håb var at man fik to nye klassespillere ind i startopstillingen - tænker/tænkte at det formentlig ville være nok - især når man jo allerede har spillere i truppen som man også ka begynde at bruge mere eller mindre fast også. Jeg har aldrig troet på 3 nye i startopstillingen - men jeg havde da ik været ked af det hvis vi havde fået Mbappé, Dybala og en ny keeper :-)
Men du har ret i at det var en yderst kompliceret situation man stod overfor - og den blir jo kun mere kompliceret af at man bare ved at Florentino, og tydeligvis også Zidane, blir totalt forblændet af trofæerne og åbenbart ik ka evaluere ud fra andre kriterier. Så har du ret i at forårets sidste par måneder jo KUNNE ha været den nye stil og at man simpelthen bare først dér havde omstillet sig til trænerens taktiske idéer. Fair nok, imo havde der bare eksisteret problemer så længe, og det meste af det gode spil kom fra alt andet end vores once de gala - og samtidig begyndte flere nøglespillere at nå en alder hvor det tit begynder at gå den forkerte vej. Derfor synes jeg at man kvalificeret ku ha vurderet situationen helt anderledes end klubben åbenbart gjorde.
Og ift hierarkiet, så er jeg til stadighed uforstående overfor at det ska være vores vigtigste pejlemærke. Vores spillere må, ligesom alle andre spillere i samtlige andre klubber, forstå at der kan komme andre spillere til som ganske enkelt er bedre eller man er nødt til at betale bedre for at ku bringe dem til. Hvis de ik ka acceptere det, eller de ik ka holde ud at få den konkurrence (og hjælp) til holdet, så må de finde sig en ny klub - i så fald betyder det tydeligvis ik så meget for dem om det er Real Madrid eller Watford de spiller for.
Ronaldo - nej jeg ved snart heller ik hvor jeg står ift ham. I bund og grund mener jeg nok at tiden er kommet til at skille sig af med ham. Jeg mener at man fodboldmæssigt ka få bedre og at han nok ik er pengene værd længere. MEN, han har naturligvis meget kredit pga hva han før har præsteret og fordi han før har genfundet sit høje niveau - men ærligt, så tror jeg ik på han blir den samme igen. Til gengæld er der meget udover det sportslige som han giver klubben og det er formentlig med i vurderingen. Men i den perfekte verden ku man skifte hele BBC ud og stå med tre spillere der alle tre var bedre både individuelt og for helheden. Men mit håb er nok at vi skifter to af dem - så må man til sommer vurdere om det ska være Bale eller Ronaldo der blir, bare Benz blir smidt ud!
Men problemet er i bund og grund, som jeg har gentaget mange gange, at man ik har fået sat gang i en løbende opgradering af vores startopstilling og at man derfor nu, imo, har brug for en større udskiftning
Men er det nu også titlerne som indkøbene står og falder med? Jeg tror det vitterligt ikke. Jeg tror Zidane ser noget til træning, som vi andre aldrig får lov at se. Ellers så er stemningen på holdet bare så god, så man "nøjes" med de spillere der er, da de fungere perfekt som en enhed. Vi hørte det også en del i sommers med Navas. Han er åbenbart meget vellidt, men hvor meget sandhed der er i det vides jo ikke. Faktum er jo bare, at der ihvertfald findes 5 målmænd som er bedre end ham, og ville man virkelig en anden målmand, så var det ikke umuligt og hente noget bedre.
Hieraki betyder en del, og det jeg er ret sikker på det også betyder en del for dig på dit arbejde. Jeg siger ikke, at det aldrig må berøres, men kommer der f.eks. en 18 årig gut i Mabppé, som får det samme som Ronaldo uden at have spillet en kamp for Real Madrid, så er det klart, at andre vil se skævt på det. Det er vores instinkt og usikkerhed at reagere på den slags.
Uanset hvem man spørger, så tror jeg spilletid er det vigtigste i 95% af tilfældene, og får du ikke spilletid i Real Madrid, men kan få fuld spilletid i Bayern, Barca eller what ever, så tror jeg man gør det.
Får vi ikke handlerne til sommer, så hopper jeg med på vognen, men ellers synes jeg man agerede som man burde.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Jamen jeg mener som du ved at man har begået graverende fejl - så vi er ik enige på det punkt. Og sådan er det også bare :-)
Og ja, selvfølgelig betyder hierarki en del - jeg tror nogle gange bare jeg er ved at kaste op over den her angst og urørlighed der lader til at være forbundet med emnet. Og når du siger det her med Navas, så rører det faktisk ved et relateret emne som også irriterer mig - nemlig dét at det virker som om at denne her gruppe af spillere virker ENORMT beskyttende over for sig selv. For mig får jeg næsten fornemmelsen af at deres ypperste ønske blot er at beskytte sig selv, status quo, dén behagelige situation de har skabt sig i Madrid - alle de store er urørlige, spiller hver uge, får kæmpe hyre og hvis de sammen beskytter hinanden, så tør ingen røre ved holdet af fare for at skabe utilfredshed iblandt de urørlige guder med Ronaldo i spidsen. Nuvel, fint der er en god holdånd, det giver nogle gange noget ekstra, men jeg synes oftere jeg får fornemmelsen af noget kartel/protektionisme i stedet.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
DÉT her synes jeg er megainteressant som indslag i debatten om vores nuværende situation. Jeg vil gerne starte med at sige at jeg ikke selv går synderligt meget op i ranglister over spillere og sån - jeg er eksempelvis bedøvende ligeglad med diverse kåringer og sån. Men den her liste er udarbejdet ud fra alle mulige parametre - og nej, sådan noget blir aldrig videnskabeligt - og den viser altså en liste over de mest værdifulde spillere. Og jeg gider personligt ik diskutere værdien af alle disse parametre og alle de ting som spiller ind og gør listen dum og led og ligegyldig. Egentlig synes jeg bare det er interessant for det passer desværre skræmmende godt ind i mit billede af truppen som vi har pt. At vi måske nok har en bred trup, men vi er blevet totalt overhalet når det gælder om at ha de dér ekstraordinære spillere som har det hele, alderen, potentialet, klassen.
Man ka mene hva man vil om listen, men det er jo en katastrofe at et Real Madrid- hold pt først er repræsenteret på en plads som nr 45. Det siger lidt om hvilke udfordringer vi får på transfermarkedet. Og så siger det lidt om at vi ik ligefrem er indehaver af holdet med de største, mest spændende stjerner på fodboldhimlen..desværre
Siempre fiel skrev: as.com/futbol/2018/01/08/primera/1515430063_648373.html
Jeg er med paa idéen - men at du serioest vil vaere bekendt at poste den liste :-)
Mertens... Cavani..... OTAMENDI...
Rakitic omrking 90%
Alene Cristiano's PR vaerdi er hoejere end total vaerdi af i hvert fald Otamendi og Rakitic. Og saa faar du bl.a. 15 maal pr ChL saeson med i koebet.