Sæson 2017/2018
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
R7CR7GB11 skrev:
Siempre fiel skrev: as.com/futbol/2018/01/08/primera/1515430063_648373.html
Jeg er med paa idéen - men at du serioest vil vaere bekendt at poste den liste :-)
Mertens... Cavani..... OTAMENDI...
Rakitic omrking 90%
Alene Cristiano's PR vaerdi er hoejere end total vaerdi af i hvert fald Otamendi og Rakitic. Og saa faar du bl.a. 15 maal pr ChL saeson med i koebet.
Jeg har ik nærstuderet listen, ej heller set nærmere på de parametre de har brugt til at lave den. Men det er muligt den er det rene crap og du ku med garanti havde lavet en bedre analyse ;-) Men som jeg også tror jeg skrev, så selv om den måske ik er fuldstændig retvisende, så ku det jo være at man ku kigge på den og anerkende at den alligevel peger i retning af at vi på nogle punkter har tabt sutten. For ik så længe siden ville Real Madrid-fans ha råbt og skreget hvis sådan en liste ik havde flere af vores spillere i top 3, 5, 10 stykker - men her er vores mest værdifulde spiller på plads nr 45. Igen, listen er måske noget hø, men uden at gå i detaljer, så er det da bestemt ét af de punkter jeg personligt har været klar over - nemlig at spillere der ka styrke os koster kassen - og de spillere vi potentielt gerne vil sælge ik har en værdi der kommer i nærheden af dem vi vil købe
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre fiel skrev: as.com/futbol/2018/01/08/primera/1515430063_648373.html
Det mest interessante ved den undersøgelse/opgørelse er den meget pludselige og markante stigning i de generelle priser/værdiansættelser.
Ikke at det er direkte overraskende, når man tager de mange storhandler med i betragtningen, men der har alligevel været et betragteligt spring i CIES’ værdiansættelser fra bare sidste års opgørelse til denne.
Sidste år var den sidste 100 mio. euro-spiller på 10. pladsen (Hazard). I år er det helt nede på 26. pladsen (Saul). Den 25. mest værdifulde spiller sidste år var Lukaku (70,9 mio. euro), hvor det i år er Umtiti (101,5 mio. euro) med en forøgelse på hele 30,2 mio. euro.
De procentmæssige stigninger i gennemsnitsværdien fra sidste år til i år har, ifølge CIES’ opgørelser, været som følger for hhv. top 10, top 25, top 50 og top 100:
Top 10:
21,92% (fra et gns. på 145,97 mio. euro til 177,96 mio. euro)
Top 25:
34,65% (fra et gns. på 105,724 mio. euro til 142,36 mio. euro)
Top 50:
40,48% (fra et gns. på 82,8 mio. euro til 116,32 mio. euro)
Top 100:
42,10% (fra et gns. på 63,132 mio. euro til 89,712 mio. euro)
Der har selvfølgelig været nogle temmelig heftige transfers på det seneste, men at værdiansættelserne, ifølge CIES, har været så betydelige på så kort tid, finder jeg alligevel forbløffende.
EDIT:
Et par grafer:
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Han har godt nok vundet en del ja, men hvilken taktik spiller vi med? Hvor er den røde tråd henne, hvordan kan vi kontrollere kampene? Hvorfor spiller vi så ringe stort set hver kamp og hvorfor er der ingen sammenhæng i det vi gør på banen? Hvis vi ser bort fra individualisterne (læs især Ronaldo og Isco så har vi absolut intet koncept når vi spiller på banen. Og hvis vi har et, så forsvinder det så snart vi har scoret.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at alle fingre peger på Zidane som den klart ansvarlige for vores krise. For hvis vi ser bort fra de titler vi har vundet, så har han vist store mangler i stort set alt på og uden for banen. Hvis det havde været et andet navn end Zidane var han sparket ud for længst. Alene med den begrundelse (afgørende) at han IKKE er løsningen til Real Madrids vision om fremtidige dominans.
Dem der er uenige bør overveje flg:
”Real Madrid er et af verdens allerbedste fodboldklubber, hvis vision er at dominere i klubfodbolden og skabe succes. Tror jeg på at Zidane (baseret på hans ageren og udtalelser, kan realisere dette…?)”?
Det tror jeg desværre ikke og derfor bør han opsiges som træner. Han mangler simpelthen alt for meget der skal til for at være træner for et hold af RM kaliber.
Den elendige sæson er alles skyld. Det dårlige transfervindue, hvor De Gea fadæsen skulle gentages og de spillere som blev hentet ind var 3-4 niveauer under dem som forlod. Samtidig har man spillet med BBC i årevis, hvor det kun er Ronaldo som har præsteret. At Benzema og Bale stadig spiller og ikke er blevet erstattet falder tilbage på hele staben.
PMO skrev: Måske har Zidane en del af skylden, men det er satme på tide at man ser indad. Jeg skriver det igen og igen, men man vinder ikke store titler ved at lade ringe indkøb. Desuden spiller spillerne grotesk ringe, hvilket jo ikke som sådan er Zidanes skyld.
Den elendige sæson er alles skyld. Det dårlige transfervindue, hvor De Gea fadæsen skulle gentages og de spillere som blev hentet ind var 3-4 niveauer under dem som forlod. Samtidig har man spillet med BBC i årevis, hvor det kun er Ronaldo som har præsteret. At Benzema og Bale stadig spiller og ikke er blevet erstattet falder tilbage på hele staben.
At B og B stadig spiller skyldes i allerhøjeste grad træneren. Han har haft alletiders chance for at erstatte dem men istedet lod han ikke kun stå til, men holdt stædigt fast i de to. Samtidig frøs han spillere ud hvis potentiale aldrig blev realiseret under ham. Jeg tvivler stort på at Perez virkelig har så blind kærlighed til de to og hvis han har så har Zidane absolut ikke pondus nok til at sige ham imod. Jeg tror snarere der er andre ting der gør at han stædigt holder fast i dem.
- Raul-Madrid
- Guld bruger
-
ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...ert-i-saedet/6992058
RAUL!!!!
Raul-Madrid skrev: Zidane forlænger ?? Nogle der kan bekræfte kan nemlig ikke se det andre steder end her
Har du proevet Google? :-D
www.arabnews.com/node/1223596/sports
www.kickoff.com/news/82271/real-madrid-c...ernabeu-stay-to-2020
nigerianewsng.com/zidane-extend-real-mad...contract-until-2020/
mohbar skrev:
PMO skrev: Måske har Zidane en del af skylden, men det er satme på tide at man ser indad. Jeg skriver det igen og igen, men man vinder ikke store titler ved at lade ringe indkøb. Desuden spiller spillerne grotesk ringe, hvilket jo ikke som sådan er Zidanes skyld.
At B og B stadig spiller skyldes i allerhøjeste grad træneren. Han har haft alletiders chance for at erstatte dem men istedet lod han ikke kun stå til, men holdt stædigt fast i de to. Samtidig frøs han spillere ud hvis potentiale aldrig blev realiseret under ham. Jeg tvivler stort på at Perez virkelig har så blind kærlighed til de to og hvis han har så har Zidane absolut ikke pondus nok til at sige ham imod. Jeg tror snarere der er andre ting der gør at han stædigt holder fast i dem.
Men hvem skal spille istedet for Benzema og Bale? Morata? Nej han blev solgt. James? Nej han blev solgt. Der er ikke erststninger med kvalitet, hvorfor Benzema jo spiller hver gang. Faktum er at man ikke kan skille sig af med de mange mål som Kom fra James og Morata og tro at de kan erstattes af spillere som endnu ikke har spillet på den største scene.
Jeg håber virkeligt, at både Florentino Perez og Zidane kan se, at vi mangler forstærkninger for at kunne konkurrere med Barca pt. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se Icardi eller Kane helt oppe foran, i stedet for den næsten altid dårlige Benzema!
Jeg har dog en fornemmelse omkring, at Real Madrid både henter Neymar og Mbappe inden for de næste par sæsoner.
- Administrationen
-
- Administrator
-
Raul-Madrid skrev: Zidane forlænger ?? Nogle der kan bekræfte kan nemlig ikke se det andre steder end her
Han har ikke forlænget ud over den forlængelse, som vi skrev om i august måned:
madridista.dk/index.php/7856-zidane-har-...b3JsXHUwMGU2bmdldCJd
Men med resultaterne er det naturligvis blevet et emne, om han får lov til at opfylde den kontrakt.
Barca får Espanyol.
Atleti får Sevilla.
Valencia får Alavés.
Der er lagt op til nogle spændende semifinaler. Fedt nok.
- Raul-Madrid
- Guld bruger
-
Altså har han forlænget her i Jan 18 ?
RAUL!!!!