Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Sæson 2017/2018

Sæson 2017/2018 4 måneder 5 dage siden #1297

Madrid1998 skrev:
VAR går jo begge veje. Hvis det redder vores røv, og underkender en fejlagtig scoring i slutningen af en finale, er jeg sikker på alle ville være ret tilfredse. På den anden side, skal det ikke være på NFL facon med en masse spilstop og reklamepauser, så måske som en anden bruger nævnte engang, har et holds anfører ret til 1-3 gengivelser, ved siden af dommerens personlige kendelser. Det der med at "Det er hvad
der er romantisk ved fodbold" er pjat imo. Jeg ville sgu ikke cumme over vi har tabt en finale pga en offside scoring fra Pique..

Vi taler jo overhovedet ikke om om VAR er god pga én kendelse der går for eller imod os i en given kamp - så sådan noget pjat med at vi alle ville være tilfredse hvis VAR reddede vores røv er jo totalt irrelevant. Giv os bare en lille smule kredit - vi ka rent faktisk diskutere et emne i lidt større perspektiv end blot om en afgørelse en dag vil hjælpe netop vores hold. Romanticering eller ej - jeg foretrækker klart et fodboldsport uden VAR, da jeg ganske enkelt mener den - udover naturligvis at fjerne nogle dommerfejl - vil betyde for mange bivirkninger som jeg samlet set vil vurdere gør fodbold mindre interessant
The administrator has disabled public write access.
Følgende bruger(e) har sagt tak: nono

Sæson 2017/2018 4 måneder 5 dage siden #1298

• Steen
  • Steen's profilbillede
  • Platin bruger
Zidane har fortalt Perez at han ikke vil have en ny angriber til vinter, da han stoler på Benzema, ifølge Marca. 'But the fact he is causing problems for goalkeepers and is hitting the woodwork has provided Zinedine Zidane with optimism''

Jeg er enig i, at vi ikke skal henter en dyr angriber til vinter. Men det er ikke fordi jeg stoler på Benzema, tværtimod. Jeg ser bare hellere at vi venter til sommer og henter Dybala.
Følgende bruger(e) har sagt tak: elle44

Sæson 2017/2018 4 måneder 5 dage siden #1299

De eneste bivirkninger jeg kan komme på er jo, at det ville ødelægge flowet ag spillet. Derfor kan man indføre, at hvert hold har 1-2 chancer for en gengivelse, lidt ligesom man har timeouts i håndbold/basket. Noget skal jo gøres, ellers vil vi leve med dommerfejl forevigt.

Sæson 2017/2018 4 måneder 5 dage siden #1300

Madrid1998 skrev:
De eneste bivirkninger jeg kan komme på er jo, at det ville ødelægge flowet ag spillet. Derfor kan man indføre, at hvert hold har 1-2 chancer for en gengivelse, lidt ligesom man har timeouts i håndbold/basket. Noget skal jo gøres, ellers vil vi leve med dommerfejl forevigt.

Som jeg har beskrevet længere oppe vil flowet blive ødelagt pga pauser, adskillige andre kampafgørende situationer vil stadig ik blive gennemset og fundet alligevel, man vil sidde og juble og tro at finalen er afgjort i sidste minut for så to minutter senere at finde ud af at der var 0,000001 mm off side eller at Casemiro 15 afleveringer tidligere snittede bolden på hånden midt på banen hvilket betød at vi fik fordel og det førte til mål 10 sekunder senere - blir målet så annulleret? Eller de situationer hvor dommeren dømmer off side, så man går glip af en åben mulighed og det så er forkert - de situationer ser man ik igennem for de ka alligevel ik ændres.
Så du ender alligevel med at få en aldeles uperfekt dommerpræstation i sidste ende alligevel og det kommer det ene hold til gode og så ska vi stå og tale om at det ene hold fik hjælp med en off side på en millimeter som blev opdaget, men slap til gengæld afsted med en situation hvor der sku være givet et rødt kort som dommeren enten ik ser eller vurderer forkert - så ska det ene hold igen stå og råbe om dommeren og at systemet ska udvides eller andet. For mig er det IKKE en forbedring og jeg har altså for længst accepteret at fodbold er et spil med fejl fra både spillere og dommere - og seriøst, dommerfejl er for mig en del af det hele helt på linje med målmandsdrop eller en spiller der taber hovedet. Fodbold er underholdning og jeg ser ingen tegn på at fodbold blir mere underholdende ved at eliminere nogle tilfældige fejl her og dér mens man får pauser i spillet og nærmest ik længere gider at juble spontant over en scoring af frygt for at én eller anden NASA-teknologi ka finde en mikroskopisk lovovertrædelse i opløbet til scoringen.

Og så lige ift Kepa - er der nogen der ka gennemskue hvorfor man vil smide 25 mio efter ham for et akut skifte når han bare ska krydre røv på bænken minimum indtil sommer? Man ku jo bare skrive kontrakt med ham om et sommerskifte - man er jo tydeligvis forhippet på at spare penge på den post, så forstår ik hvorfor man absolut vil kaste de 25 afsted. Og det her med at det er pga hans chancer for at komme med til VM, så giver det jo heller ik mening, da han jo med garanti ik kommer til at spille mere end nogle CdR-kampe for os - ved godt man måske er nervøs for at han blir sat af i Athletic hvis han skriver under på et sommerskifte, men han får jo under alle omstændigheder ik flere kampe af at sidde på bænken i Madrid. Og man ku jo alternativt smide en mio til baskerne for at forsøde aftalen - man er jo alligevel vild med at give ekstra penge ud. Og i det hele taget tænker jeg ik Athletic ka tillade sig at sætte ham af - det ka da godt være de er tøsefornærmede, men de har jo stadig noget sportsligt at ta hensyn til. Synes hele situationen er lidt dum ærligt talt
Følgende bruger(e) har sagt tak: Rogoshin

Sæson 2017/2018 4 måneder 5 dage siden #1301

Er VAR fodboldens svar på Safety Car, det kunne være der skulle kigges på noget der ligger nærmere VSC.

Det er måske her vi bliver nødt til at anerkende at fodboldens regler er for kompliceret til at have et system som VAR. Ændre offside zonen eller reglerne så vi får færre fejl at kigge på.
Sidste redigering: 4 måneder 5 dage siden af Forever-madrisimo.

Sæson 2017/2018 4 måneder 5 dage siden #1302

• El Siete
  • El Siete's profilbillede
  • Platin bruger
Siempre fiel skrev:

Og så lige ift Kepa - er der nogen der ka gennemskue hvorfor man vil smide 25 mio efter ham for et akut skifte når han bare ska krydre røv på bænken minimum indtil sommer? Man ku jo bare skrive kontrakt med ham om et sommerskifte - man er jo tydeligvis forhippet på at spare penge på den post, så forstår ik hvorfor man absolut vil kaste de 25 afsted. Og det her med at det er pga hans chancer for at komme med til VM, så giver det jo heller ik mening, da han jo med garanti ik kommer til at spille mere end nogle CdR-kampe for os - ved godt man måske er nervøs for at han blir sat af i Athletic hvis han skriver under på et sommerskifte, men han får jo under alle omstændigheder ik flere kampe af at sidde på bænken i Madrid. Og man ku jo alternativt smide en mio til baskerne for at forsøde aftalen - man er jo alligevel vild med at give ekstra penge ud. Og i det hele taget tænker jeg ik Athletic ka tillade sig at sætte ham af - det ka da godt være de er tøsefornærmede, men de har jo stadig noget sportsligt at ta hensyn til. Synes hele situationen er lidt dum ærligt talt

Keylor Navas har været skadet 1,5 af de første 4 måneder af sæsonen, så man er tydeligvis usikre på hans fysik og stoler ikke nok på Casilla's evner, hvorfor man henter Kepa. Man sender Casilla afsted, måske til Newcastle, og lader Kepa og Navas kæmpe om minutterne (med Navas med flest, højst sandsyneligt) og samtidig bliver Kepa gradvist integreret i truppen og er "i lære" ved Navas, inden han overtager - hvem ved, måske allerede fra sommer.
Mht. VM, så skal han nok komme med, men spilleminutter får han nok ingen af.

25M er ingenting hvis det senere viser sig han når potentialet.

Jeg er så også gerne Courtois i truppen eller De Gea, men deres priser er enten astronomiske eller medierne har pumpet deres interesse for RM op. Hvis der var en åbning mht Courtois, og hans manglende kontraktforlængelse, havde vi jo nok reageret. Det bedste er nok at glemme de to og komme videre.
Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Sæson 2017/2018 4 måneder 5 dage siden #1303

Courtois' kontrakt udløber sommeren 2019, og han har mere eller mindre lige udtalt, at han savner Spanien, hvor hans kone og to børn er flyttet tilbage til.

Jeg forventer et sommerkøb af ham.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 33 nationale mesterskaber ...

Sæson 2017/2018 4 måneder 5 dage siden #1304

• El Siete
  • Platin bruger
DarioGomez skrev:
Courtois' kontrakt udløber sommeren 2019, og han har mere eller mindre lige udtalt, at han savner Spanien, hvor hans kone og to børn er flyttet tilbage til.

Jeg forventer et sommerkøb af ham.

Det håber jeg da, men et køb af Kepa giver i så fald ingen mening.

Sæson 2017/2018 4 måneder 5 dage siden #1305

Tja ... de kan nok deles om spilletiden. Jeg forventer i hvert fald et 2018/2019 uden Navas og Casilla.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 33 nationale mesterskaber ...

Sæson 2017/2018 4 måneder 5 dage siden #1306

El Siete skrev:
Siempre fiel skrev:

Keylor Navas har været skadet 1,5 af de første 4 måneder af sæsonen, så man er tydeligvis usikre på hans fysik og stoler ikke nok på Casilla's evner, hvorfor man henter Kepa. Man sender Casilla afsted, måske til Newcastle, og lader Kepa og Navas kæmpe om minutterne (med Navas med flest, højst sandsyneligt) og samtidig bliver Kepa gradvist integreret i truppen og er "i lære" ved Navas, inden han overtager - hvem ved, måske allerede fra sommer.

Jeg er så også gerne Courtois i truppen eller De Gea, men deres priser er enten astronomiske eller medierne har pumpet deres interesse for RM op. Hvis der var en åbning mht Courtois, og hans manglende kontraktforlængelse, havde vi jo nok reageret. Det bedste er nok at glemme de to og komme videre.

Du siger "25M er ingenting" - nej, men det er stadig mere eller mindre 25M ud af vinduet for at han varmer bænken i 5 mdr hvor han ellers potentielt bare ku spille kontrakten færdig i Athletic. Hey, jeg er all for at klubben bruger penge på gode spillere, men jeg synes de her 25M er de mest idiotiske jeg har hørt om. Altså Navas er med garanti førstemålmand indtil sommer og selv hvis han sku være ude nogle kampe med en skade, så kommer det jo ik til at gøre nogen forskel om det er Kepa eller Casillas der sku stå et par kampe - i hvert fald ik nok forskel til at retfærdiggøre 25M. Jeg finder det komplet idiotisk.

At Kepa så imo kommer til at stå i vejen for en Courtois, Donnarumma eller De Gea er så bare endnu værre - jeg ka i min levende fantasi ik forestille mig han ville vælge Real Madrid uden en garanti for at man ik til sommer henter en verdensklassemålmand som jo vil garantere at hans karriere blir parkeret på bænken. Og det her med at sådanne to keepere sku dele tiden er vist mere en spinkel drøm for faktum er at man har én keeper til 90% af kampene og én keeper til CdR, færdig bum.

Sæson 2017/2018 4 måneder 4 dage siden #1307

• El Siete
  • Platin bruger
Siempre fiel skrev:
El Siete skrev:
Siempre fiel skrev:

Du siger "25M er ingenting" - nej, men det er stadig mere eller mindre 25M ud af vinduet for at han varmer bænken i 5 mdr hvor han ellers potentielt bare ku spille kontrakten færdig i Athletic. Hey, jeg er all for at klubben bruger penge på gode spillere, men jeg synes de her 25M er de mest idiotiske jeg har hørt om. Altså Navas er med garanti førstemålmand indtil sommer og selv hvis han sku være ude nogle kampe med en skade, så kommer det jo ik til at gøre nogen forskel om det er Kepa eller Casillas der sku stå et par kampe - i hvert fald ik nok forskel til at retfærdiggøre 25M. Jeg finder det komplet idiotisk.

At Kepa så imo kommer til at stå i vejen for en Courtois, Donnarumma eller De Gea er så bare endnu værre - jeg ka i min levende fantasi ik forestille mig han ville vælge Real Madrid uden en garanti for at man ik til sommer henter en verdensklassemålmand som jo vil garantere at hans karriere blir parkeret på bænken. Og det her med at sådanne to keepere sku dele tiden er vist mere en spinkel drøm for faktum er at man har én keeper til 90% af kampene og én keeper til CdR, færdig bum.

Ret beset ved vi ikke hvad planen med ham er, er han tiltænkt at komme ind og overtage mere af spilletiden fra Navas eller hvordan. For tiltroen til ham og Casilla kan ikke være stor, hvis man vælger at hente en målmænd midt i sæsonen. Men enig, hvis Kepa skal varme bænken kunne han lige så godt udvikle sig yderligere i de resterende 5 måneder, hvor han jo er fast.

Og igen, vi ved jo heller ikke om han står i vejen for De Gea, Courtois osv, det er bare løse rygter, ikke fakta. Men jeg er da enig, jeg så hellere en mere etableret målmand som Courtois, hvis det er muligt, jeg tror bare ikke så meget på det længere. De Gea har jeg i hvert fald opgivet og ved ikke hvorfor man ønsker en spiller som Donnarumma, med så meget drama omkring sig, til klubben.

Og lige ifht det økonomiske i det, for 25M i dagens marked er peanuts ifht at give 75M+ for De Gea og Courtois, specielt med tanke på at vi skal forstærke offensiven de kommende sæsoner, for hvad der sagtens kunne blive flere hundrede millioner - Hazard, Icardi, Neymar og hvad der ellers bliver nævnt. Det må da også være med i ledelsens overvejelser og kunne være en af grundene til et sådant køb.
Sidste redigering: 4 måneder 4 dage siden af El Siete.

Sæson 2017/2018 4 måneder 4 dage siden #1308

El Siete skrev:
Siempre fiel skrev:
El Siete skrev:
Siempre fiel skrev:

Ret beset ved vi ikke hvad planen med ham er, er han tiltænkt at komme ind og overtage mere af spilletiden fra Navas eller hvordan. For tiltroen til ham og Casilla kan ikke være stor, hvis man vælger at hente en målmænd midt i sæsonen. Men enig, hvis Kepa skal varme bænken kunne han lige så godt udvikle sig yderligere i de resterende 5 måneder, hvor han jo er fast.

Og igen, vi ved jo heller ikke om han står i vejen for De Gea, Courtois osv, det er bare løse rygter, ikke fakta. Men jeg er da enig, jeg så hellere en mere etableret målmand som Courtois, hvis det er muligt, jeg tror bare ikke så meget på det længere. De Gea har jeg i hvert fald opgivet og ved ikke hvorfor man ønsker en spiller som Donnarumma, med så meget drama omkring sig, til klubben.

Og lige ifht det økonomiske i det, for 25M i dagens marked er peanuts ifht at give 75M+ for De Gea og Courtois, specielt med tanke på at vi skal forstærke offensiven de kommende sæsoner, for hvad der sagtens kunne blive flere hundrede millioner - Hazard, Icardi, Neymar og hvad der ellers bliver nævnt. Det må da også være med i ledelsens overvejelser og kunne være en af grundene til et sådant køb.

Nej vi ved naturligvis ikke hva den præcise plan er, MEN alle rygter går på at Zidane ikke har tænkt sig at skabe uro i truppen og derfor vil beholde Navas som førstevalg - hvilket jo også er fuldstændig i tråd med hva vi kender fra Zidane - er der noget han er god til så er det status quo og hvor alle spillere uanset præstationer får lov til at fortsætte som ubestridt førstevalg til evig tid.

Courtois bør umiddelbart ku hentes for en ok pris til sommer og gu ska vi da bruge penge på spillere hvis ledelsen endeligt indser at vi har alvorligt brug for det - men NETOP derfor er det jo hul i hovedet at smide 25M ud på at skifte reservemålmand i et halvt år - så man ka jo ik bruge sige at grunden til at vi smider 25M efter noget vi ku få gratis er fordi vi ska ha råd til andre indkøb :-D

Men ja, med et indkøb af Kepa, så tror jeg desværre heller ik på indkøb af en rigtig verdensklassekeeper - for igen, jeg nægter at tro på at Kepa vælger Madrid hvis ik han har nogenlunde sikkerhed for at der ik blir hentet et førstevalg til sommer.
Følgende bruger(e) har sagt tak: El Siete
Leveret af Kunena Forum
.:.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.