Sæson 2017/2018

8 år 6 måneder siden #1321 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæson 2017/2018

Steen skrev:

Brylle skrev:

Steen skrev: Ceballos er ikke udtaget til kampen i dag. 266 minutter har han fået i alt siden skiftet. Jeg kommer aldrig nogensinde til at forstå det køb, og at han valgte Real fremfor Barcelona. Endnu engang har man smidt €20 millioner + løn ud af vinduet. Kroos og Modric er fast startere, og når de er skadet eller har brug for hvile kan Kovacic, Isco, Llorente eller Asensio erstatte dem. Der var ingen grund til at købe Dani.

Chill nu lidt altså... Der bliver godt nok gravet dybt efter at finde så mange fejl som muligt ved indkøbspolitikken for tiden. For det første er dine tal forkerte. Ifølge transfermarkt har han spillet 531 minutter, hvilket er cirka dobbelt så meget som du finder på inden du skriver dit indlæg. For det andet er han vel ikke den første i historien, som stille og roligt kommer ind på holdet. Hellere lade ham blive vant til presset og spillestilen end at han får for meget spilletid og falder igennem efter et halvt år. Han er jo ikke købt ind til at skulle gøre en forskel i denne sæson, men derimod til at hjælpe holdet længere ude i fremtiden. I dag er blot 2. gang han slet ikke er i truppen, så det er ikke fordi der slet ikke er tillid til ham. Asensio blev konstant smidt på tribunen i en periode sidste sæson, men fik alligevel en markant større rolle sent på sæsonen. Ceballos har helt sikkert nogle kvaliteter, som kan blive fremragende på længere sigt, men lige nu mangler der godt nok noget rutine når han skal tage de rette beslutninger, så det er fornuftigt at man ikke ser hans vej i en svær periode.

Jeg kiggede på den forkerte kolonne, tallet er 531 som du skriver. Det ændrer dog intet. I ligaen har han spillet 186 minutter, og det er skræmmende lavt. Han har ikke engang fået spilletid i de kampe, hvor det var oplagt at han gjorde. Blandt andet før Tottenham kampene.
Ceballos har absolut ingen fremtid i klubben. Han kommer aldrig nogensinde til at være fast mand. Det indser han også om et par år, og skifter væk om 2-3 år. Eller du tror måske, at han kan komme foran Modric, Kroos, Isco eller Kovacic i køen?

Kan folk ikke huske den første tid med Casemiro? Nej, det var frygteligt.... Han har vist en fremtid i RM nu. Meget kan ske.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid777

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 6 måneder siden #1322 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæson 2017/2018

ChrillRM14 skrev:

Steen skrev:

Brylle skrev:

Steen skrev: Ceballos er ikke udtaget til kampen i dag. 266 minutter har han fået i alt siden skiftet. Jeg kommer aldrig nogensinde til at forstå det køb, og at han valgte Real fremfor Barcelona. Endnu engang har man smidt €20 millioner + løn ud af vinduet. Kroos og Modric er fast startere, og når de er skadet eller har brug for hvile kan Kovacic, Isco, Llorente eller Asensio erstatte dem. Der var ingen grund til at købe Dani.

Chill nu lidt altså... Der bliver godt nok gravet dybt efter at finde så mange fejl som muligt ved indkøbspolitikken for tiden. For det første er dine tal forkerte. Ifølge transfermarkt har han spillet 531 minutter, hvilket er cirka dobbelt så meget som du finder på inden du skriver dit indlæg. For det andet er han vel ikke den første i historien, som stille og roligt kommer ind på holdet. Hellere lade ham blive vant til presset og spillestilen end at han får for meget spilletid og falder igennem efter et halvt år. Han er jo ikke købt ind til at skulle gøre en forskel i denne sæson, men derimod til at hjælpe holdet længere ude i fremtiden. I dag er blot 2. gang han slet ikke er i truppen, så det er ikke fordi der slet ikke er tillid til ham. Asensio blev konstant smidt på tribunen i en periode sidste sæson, men fik alligevel en markant større rolle sent på sæsonen. Ceballos har helt sikkert nogle kvaliteter, som kan blive fremragende på længere sigt, men lige nu mangler der godt nok noget rutine når han skal tage de rette beslutninger, så det er fornuftigt at man ikke ser hans vej i en svær periode.

Jeg kiggede på den forkerte kolonne, tallet er 531 som du skriver. Det ændrer dog intet. I ligaen har han spillet 186 minutter, og det er skræmmende lavt. Han har ikke engang fået spilletid i de kampe, hvor det var oplagt at han gjorde. Blandt andet før Tottenham kampene.
Ceballos har absolut ingen fremtid i klubben. Han kommer aldrig nogensinde til at være fast mand. Det indser han også om et par år, og skifter væk om 2-3 år. Eller du tror måske, at han kan komme foran Modric, Kroos, Isco eller Kovacic i køen?

Kan folk ikke huske den første tid med Casemiro? Nej, det var frygteligt.... Han har vist en fremtid i RM nu. Meget kan ske.

Frygteligt ligefrem? Det er nu ikke sådan jeg husker det, men derimod husker jeg tydeligt at vi sad flere brugere herinde og ikke helt forstod hvorfor Ancelotti ikke gjorde mere brug af Casemiro, fordi han netop viste godt spil og var utrolig farlig på dødbolde. Jeg ser overhovedet ikke det potentiale i Dani Ceballos som jeg dengang så ved Casemiro, og jeg tror heller aldrig han bliver andet end middelmådig. Jeg har ihvertfald svært ved at definere ham som spiltype, for jeg kan overhovedet ikke se hvad det er han mestre på en fodboldbane.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

8 år 6 måneder siden #1323 af Halamadrid1411
Besvaret af Halamadrid1411 på emne Sæson 2017/2018
Det er fandme svært at være Perez. Når han køber stjerner og bruger mange penge, ødelægger han holdet, fordi der sker stor udskiftning. Når han prøver ikke at ændre for meget, klages der over manglende indkøb. Summa summarum: Når det godt skidt på fodboldbanen, skal folk nok finde et eller andet at brokke sig over. Det er godt nok også søgt at gøre til talsmand for, at Ceballos og Theo Hernandez ikke har nogen fremtid i klubben. Nogen der husker, hvordan Modric gjorde det i sin første sæson? Eller hvordan Isco har præsteret i hans tid som Real Madrid spiller, hvis man ser bort fra det sidste 1.5 år?

Om Theo og Dani bliver verdensklasse skal jeg ikke gøre mig klog på, men det er uomtvisteligt, at de begge to besidder en helt masse potentiale, hvorfor jeg ser købene af dem som yderst fornuftige.
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved Halamadrid1411.
Følgende bruger(e) sagde tak: AmorMadrid

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 6 måneder siden #1324 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæson 2017/2018

Steen skrev:

Brylle skrev:

Selvfølgelig ændrer det noget. Du kan ikke bare halvere faktum for at få din pointe til at fremstå bedre. Casemiro fik 90 minutters La Liga i første sæson og 657 minutter i anden sæson hvorefter han blev udlejet til Porto. Skulle vi så også have smidt ham langt væk bare fordi det tog lang tid at tilpasse sig klubben og opnå et tilfredsstillende niveau?
Nu kommer du med endnu en profeti som du overhovedet ikke bakker op og så er det svært at diskutere det. Jeg afskriver ham i hvert fald ikke endnu. Som Sahinovic skriver, så mangler han at vise hvad han står for, så man kan se, hvad han bidrager med. Den er jeg helt med på, for Ceballos er slet ikke i nærheden af at kunne true starteren på nuværende tidspunkt. Men det betyder ikke, at han allerede bør dømmes færdig i klubben, for han er slet ikke nået dertil hvor han skal ind og tage ansvar. Jeg tror heller ikke det er et nemt tidspunkt at komme ind i truppen, når spillet ikke rigtig fungerer og resultaterne heller ikke er der. Det giver absolut ingen ro til de nye spillere. I sidste sæson flød det netop så godt, at en spiller som Asensio kunne få spilletid uden der var de store konsekvenser.

8 år 6 måneder siden #1325 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæson 2017/2018

Sahinovic skrev: Frygteligt ligefrem? Det er nu ikke sådan jeg husker det, men derimod husker jeg tydeligt at vi sad flere brugere herinde og ikke helt forstod hvorfor Ancelotti ikke gjorde mere brug af Casemiro, fordi han netop viste godt spil og var utrolig farlig på dødbolde.

Det er alligevel ret vildt med alle de talentspejdere, som vi har herinde. Skal vi også til at kigge debatten om hans transfer igennem, for den var der ikke mange, som kunne forstå herinde. :-D
Der var ikke mange, der kaldte på ham i startopstillingen dengang, hvor kritikken bl.a. gik på, at han var for aggressiv og for dårlig med bolden.

8 år 6 måneder siden #1326 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Sæson 2017/2018
17 point fra nedrykning og reelt set 17 point op til førstepladsen...

8 år 6 måneder siden #1327 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæson 2017/2018

BBB skrev:

Sahinovic skrev: Frygteligt ligefrem? Det er nu ikke sådan jeg husker det, men derimod husker jeg tydeligt at vi sad flere brugere herinde og ikke helt forstod hvorfor Ancelotti ikke gjorde mere brug af Casemiro, fordi han netop viste godt spil og var utrolig farlig på dødbolde.

Det er alligevel ret vildt med alle de talentspejdere, som vi har herinde. Skal vi også til at kigge debatten om hans transfer igennem, for den var der ikke mange, som kunne forstå herinde. :-D
Der var ikke mange, der kaldte på ham i startopstillingen dengang, hvor kritikken bl.a. gik på, at han var for aggressiv og for dårlig med bolden.

Citat skrevet for 3 år og 8 måneder siden:

Sahinovic skrev:

Det eneste mærkværdige i denne situation for mig er at man fra dag et valgte at satse på Illarramendi i stedet for en Casemiro som havde en super flot pre-season hvor han virkelig overraskede mig.

For mig er Casemiro en spiller der besidder langt flere kvaliteter end en Illaramendi gør, for jeg har stadig ikke forstået hvad en Illarramendi kan som gør ham værdig til at spille for et Real Madrid hold?

Casemiro har vist at han er fysisk stærk og han har en aggressiv tilgang til spillet, han kan heade til bolden hvor han blandt andet har scoret et par mål med hovedet, han viser lederegenskaber og han kan også slå den afgørende aflevering som han viste i sin pre-season, alle de ting viste han i sin pre-season, men hvor han så efterfølgende ikke har fået spilletid.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

8 år 6 måneder siden #1328 af BBB

Sahinovic skrev:

BBB skrev:

Citat skrevet for 3 år og 8 måneder siden:

Sahinovic skrev:

Det eneste mærkværdige i denne situation for mig er at man fra dag et valgte at satse på Illarramendi i stedet for en Casemiro som havde en super flot pre-season hvor han virkelig overraskede mig.

For mig er Casemiro en spiller der besidder langt flere kvaliteter end en Illaramendi gør, for jeg har stadig ikke forstået hvad en Illarramendi kan som gør ham værdig til at spille for et Real Madrid hold?

Casemiro har vist at han er fysisk stærk og han har en aggressiv tilgang til spillet, han kan heade til bolden hvor han blandt andet har scoret et par mål med hovedet, han viser lederegenskaber og han kan også slå den afgørende aflevering som han viste i sin pre-season, alle de ting viste han i sin pre-season, men hvor han så efterfølgende ikke har fået spilletid.

Det anfægtede jeg heller ikke, at du havde skrevet. Jeg skrev om transferen og den stemning der var herinde i Casemiro's start.
Jeg behøver ikke blive mindet om, at Illarramendi ikke var en fan favorit herinde :-P

8 år 6 måneder siden #1329 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæson 2017/2018
Er vi ikke bare kommet til det punkt igen, hvor der vitterligt skal diskuteres om Casemiro overhovedet er god nok til Real Madrid? Er han efterhånden ikke bare blevet overflødig med den løse taktiske disciplin han har fået/taget sig. Det er immervæk sjældent han beskytter rummet imellem midtbane og forsvar, og nu er han ingen guddommelig spiller når boldene skal fordeles, eller bare spilles ud af et pres.
Nuvel, så har jeg aldrig været Casemiro's største fan, men det her er jo ikke Real Madrid værdigt på nogen måde. Ja ja, Marcelo hænger gevaldigt, men nu er han ingen maskine, og vi brokker os også når han ikke kommer stormene frem. Det var netop her Casemiro var en fantastisk og nødvendig tilføjelse til vores spil. Han skulle frigøre Modric og Kroos, så de ikke skulle ned og agere backs når Marcelo og Carvajal fløj derud af.
Nu er Casemiro ligepludselig alt andet på banen, hvor han vil scorer mål og assistere. Han mister sit spil, og Real Madrid mister sin dominans.
Vi har 4 mand på midtbanen, men det nytter jo ikke noget, hvis ingen af dem vil forsvarer. Her bliver jeg nødt til at frede alle andre end Casemiro, for hans spil er bare langtfra godt nok ift. de andres i det opbyggende og offensive spil, selvom de selvfølgelig skal agere støttespillere.

Var det virkelig det her potentialet i truppen kunne blive til? Havde vi virkelig ikke mere at tilføje til fodboldverdenen. Et sølle mesterskab blev det til, og straks forære vi det væk igen. Der er absolut intet storhold over det her. Hold nu kæft, hvor er det håbløst. Fair nok - mit håb til mesterskabet var væk efter ydmygelsen lille jule aften, men det lader jo til flere spillere helt har opgivet, og specielt Ronaldo. Han er ved og ødelægge sin karriere, for han når simpelthen ikke toppen igen. Han skal huskes for den legende han er, og ikke for den faldende fodboldspiller han er blevet.

Navas og Casemiro mål kæmpe om kampens klaphat, for hold nu op hvor var de elendige igen idag!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 6 måneder siden #1330 af BBB

Dios skrev: Vi har 4 mand på midtbanen, men det nytter jo ikke noget, hvis ingen af dem vil forsvarer. Her bliver jeg nødt til at frede alle andre end Casemiro, for hans spil er bare langtfra godt nok ift. de andres i det opbyggende og offensive spil, selvom de selvfølgelig skal agere støttespillere.

Med Celta's mål til 1-0 mister Ronaldo bolden i højre side. Achraf og Modric er i nærheden, men får ikke erobret bolden, og så er Marcelo fanget langt oppe på venstre kanten (hvor han bør være).
Halvandet minut tidligere mister Isco bolden på højrekanten, og Celta starter en kontra, men der er Casemiro til at bryde spillet sammen med Kroos. Det viser meget fint forskellen på Casemiro og ikke Casemiro.

8 år 6 måneder siden #1331 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæson 2017/2018
Casemiro startede kæmpende og gik ydmygt til opgaven, han forstod sin rolle og tror vi blev alle overrasket og imponeret da han viste sit værd på Real Madrids første hold. Nåede helt og tænke om han kunne blive vores Busquets (bare ikke nær så klam at se på). Men han vil for meget som en anden bruger også nævnte, han skal blive i sin rolle, der hvor han gør det så godt, og det eneste sted på banen han gør det godt. Håber Zidane kan banke ind i hovedet på ham at han skal være skraldespanden der beskytter forsvaret og tager presset af midtbanen, det har han totalt glemt.

8 år 6 måneder siden #1332 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæson 2017/2018

BBB skrev:

Dios skrev: Vi har 4 mand på midtbanen, men det nytter jo ikke noget, hvis ingen af dem vil forsvarer. Her bliver jeg nødt til at frede alle andre end Casemiro, for hans spil er bare langtfra godt nok ift. de andres i det opbyggende og offensive spil, selvom de selvfølgelig skal agere støttespillere.

Med Celta's mål til 1-0 mister Ronaldo bolden i højre side. Achraf og Modric er i nærheden, men får ikke erobret bolden, og så er Marcelo fanget langt oppe på venstre kanten (hvor han bør være).
Halvandet minut tidligere mister Isco bolden på højrekanten, og Celta starter en kontra, men der er Casemiro til at bryde spillet sammen med Kroos. Det viser meget fint forskellen på Casemiro og ikke Casemiro.

https://ibb.co/mSA57G

Et meget bedre eksempel. Hvor er Casemiro her? Han er sjovt nok forreste mand i angrebet, og beskytter på ingen måder hans forsvar som han burde. Han gør det bare ikke godt nok længere!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum