Sæson 2017/2018

8 år 6 måneder siden #1381 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæson 2017/2018
Nye rygter omkring Kepa, man vil angiveligt alligevel hente ham i dette vindue ...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 6 måneder siden #1382 af Steen
Fremtiden ser godt nok mørk ud. For et par år siden kunne vi regne med Perez, hvis vi skulle opleve sæsoner som denne. Han ville angribe markedet og hente verdens bedste spillere. Men selv det virker urealistisk nu ...

8 år 6 måneder siden #1383 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 2017/2018
Noget af det der bekymrer/skræmmer mig mest er at dette har stået på i månedsvis, og på trods af utallige møder internt i klubben, er der ingen i hverken truppen, trænerstaben eller ledelsen, der har nogen som helst plan eller ide om hvordan vi kommer ud af krisen.
Barcelona stod i en lignende situation i 2015, hvor interne stridigheder, dårlige resultater og dårlig ledelse hang over klubben . De hev op i sig selv, fik styr på truppen og de interne problemer og gik hen og vandt the treble nogle måneder senere.

Hvad man gjorde sidste sommer har vist sig at været en kollosal fejlberegning af truppen og dens evner, hvor de nye reserver langt fra har vist et acceptabelt niveau, selv mod svagere hold i lavere divisioner, og den må ledelsen og trænerstaben tage på sig. Achraf og Theo, m.fl, har simpelthen ikke niveau til klubben pt.
Udover det har a-kæden vist et uhørt bundniveau og en sløset tilgang til opgaven. En række titler og lange kontrakter har åbenbart haft den stik modsatte effekt.

Det er virkelig bekymrende at der ikke kommer en reaktion af en art; en fyring af Zidane, nye spillere, en anden taktik, hurtigere reaktioner i kampene. Et eller andet.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

8 år 6 måneder siden #1384 af Fernando M.
Besvaret af Fernando M. på emne Sæson 2017/2018
Her kommer diagnosen om den syge patient Real Madrid, der lider på en lang række positioner. v/ Dr. Fernando M.
MM
Keylor: Jeg skifter ham gerne ud med enten Neuer, Courtois, De Gea eller Oblak - men der er flere der står foran i køen af salgsemner
Kiko Casilla: Sikkert en ok reserve, man er bare overhovedet ikke tryg ved ham

Min konklusion: Ja, vi er ikke topbesat på keeperposten, men vi lider mere andre steder. Som led i en større udrensning er det dog oplagt at tage målmanden med også. Keylor kan måske overtales til at blive som back-up?

HB
Achraf: Var positiv i begyndelsen af sæson, men hans elendige indsats i aftes beseglede hans skæbne efter min mening. Ikke god nok.
Carvajal: Er langsomt ved at komme i gear efter en dårlig sæsonstart. Stadig urørlig dog - og der er alligevel ikke højre backs-alternativer derude.

VB
Marcelo: En af mine yndlingsspillere hos RM, men jeg må også indrømme, at jeg er bange for at han er blevet for selvfed og har svært ved at sætte sig op, fordi der er vundet så meget i de senere år.

Theo: Håbløs teknisk. Han har noget fart som få andre. Jeg tvivler på at han nogensinde etablerer sig.

Min konklusion på backerne: Carvajal er den eneste, der er 100 % sikker. Marcelo burde være der, men pga. ovennævnte er jeg nok nede på 85-90 %. Theo kan gå an som back-up lidt endnu, men Achraf må være helt ude.

CF

Sergio Ramos: Det er lidt Marcelo om igen. Han er en vigtig lederskikkelse, men spillemæssigt synes jeg, at Varane og Nacho begge er bedre.
Nacho: Vores multimand - og klubmand af hjertet. Jeg er fuld af respekt for, hvordan han langsomt, men sikkert etablerer sig.
Varane: Ja, der er fejl af og til, men for mig er der ingen tvivl om, at fremtidens forsvar skal bygges op om ham - det kan betyde et salg af legenden Ramos, der nærmer sig sin udløbsdato
Vallejo: Stort talent, men talent taber ofte til erfaring, og derfor er han en svækkelse ift. tabet af Pepe.

Min konklusion: Nacho og Varane er stensikre. Ramos er også, men udløbsdatoen nærmer sig. Vallejo skal beholdes. 1-2 nye gode alternativer skal ind efter min mening.

Midtbane:
Casemiro: er faldet i niveau i denne sæson, men stadig vigtig for balancen. Ikke decideret urørlig, men han skal bare holdes fast i - også trods de hjerneblødninger han får fra tid til anden.

Modric: Stadig god, men også fremskreden alder. God for mindst endnu en sæson.

Kroos: Virker til tider lidt ugidelig, men ville være vanvittigt at skille sig af med. Har mindst 3-4 gode sæsoner i sig endnu.

Kovavic: Skal godt nok steppe op, hvis han skal være Modric' afløser. Har nogle vilde ryk frem i banen, men slet ikke samme blik for spillet.

Isco: Forrygende 2017 og man blev jo helt forelsket. Nu er han i et formdyk, der ligner hans første tid i klubben, og så er han stort set ubrugelig. Han skal nok komme igen, men spørgsmålet er om hans langsomme spillestil er forenelig med Real Madrids. Nogle gange tvivler jeg.

Dani Ceballos: God spiller og egentlig et godt indkøb med potentiale. Men med vores midtbane også et helt overflødigt indkøb, når man næsten ikke bruger ham.

Llorente: Han er ikke god nok og skal videre til en anden klub.

Lucas V.: Meget ivrig og bløder for trøjen. Jeg kan ikke finde ud af om, at han er lidt bedre eller lidt dårligere udgave af Callejon, men når Mads Junker kalder ham for et af talenterne, hører galskaben op: Manden er 26 år og alt for gammel til at gå under talentbetegnelsen. Udmærket breddespiller, men burde være langt fra spilletid.

Asensio: Hvordan kan man gå fra at være den uslebne diamant i europæisk fodbold vel kun overgået af Mbappe til at holde så lavt et niveau? Skal selvfølgelig blive, men satme også oppe sig.

KONKLUSION: I stedet for Isco, Lucas skal vi have noget kvalitet a la Hazard, De Bruyne, Dybala ind i flokken - fra øverste hylde. En kvalificeret back-up til Casemiro måske også nødvendig. Vi skal have genetableret bredden i truppen ikke blot via middelmådige centrale midtbanespillere.

ANGRIBERE:
Benzema: Den Real Madrid-angriber i historien der har fået længst snor, fordi han har et højt topniveau, der cirka popper op en gang i kvartalet. Hans tid i Madrid er forbi - bør i hvert fald være det. Erstatning: En fra øverste hylde. Alder underordnet. Aguero, Lewandowski, Icardi, Dzeko, Cavani, you name it.

Mayoral: Han er ingen Morata, dvs. ikke i nærheden af at være god nok, som Morata trods alt var ved at være. Skal erstattes af en fra næste hylde - en i stil med Morata eller Mariano Diaz for den sags skyld!.

Bale: Afhænger af skadesintervallerne. Kan han holde sig skadesfri, har vi fået en ny stjerne tilbage. Men det er lidt en lodseddel. Jeg er dog villig til at give ham en chance til.

CR7: Vil for altid være en legende i Real Madrid. Og med hans meritter skal han også have snor en gang til for at se om han kan finde sit gamle niveau, men ligaen i denne sæson har ganske enkelt været frygtelig, og med hans alder kan man ikke bare ignorere det. Hvis han skal ud, skal man finde en værdig måde at gøre det på og hylde ham HELT VILDT.

Min konklusion: Jeg skeler ikke til økonomi i dette, men den eneste afløser for CR7 er jo nok Neymar, hvor meget jeg end ville hade at se ham i den hvide trøje. Eller Mbappe, som jeg ville elske at se i den hvide trøje. Benz og Mayoral skal erstattes af en topangriber og en god reserveangriber.

TRÆNERPOSTEN:
Jeg er vild med Zidane eller var det i hvert fald indtil for nylig, og som det er nu, kan han lige så godt fortsætte til sommer. Jeg kan dog også se hans begrænsninger - spørgsmålet er, hvem der er som potentielle afløser. Kigger vi til konkurrenten, må jeg sige, at Ernesto Valverde virker til at være en genial ansættelse for Barca. En yngre udgave af Jupp Heynckes eller Vicente del Bosque, men hvem er det lige? Derfor afviser jeg ikke, at Zidane skal have en sæson mere - der er ikke kun ham at laste for denne sæsons elendigheder.

Overordnet:
Det bliver dyrt til sommer, men der skal ske en masse. Det var en kæmpe fejl at afhænde James, Morata og Pepe og erstatte dem med unge spillere uden hår på bollerne.
Det kan også være, at tiden er inde til at lave den helt store udrensning og sige farvel og mange tak til bærende spillere som Ramos, Marcelo og Ronaldo, fordi der er brug for en helt ny start, og det kan man ikke med folk fra den gamle garde
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved Fernando M.. Begrundelse: Nu postet i den rigtige tråd

8 år 6 måneder siden #1385 af Numeredoce
Besvaret af Numeredoce på emne Sæson 2017/2018
@ Dr. Fernando

Jeg er næsten 100 % enig faktisk. Har kun et par ting jeg ville gøre anderleds:
- Jeg synes målmandsposten er noget af det vigtigste at forstærke. Vi trænger til en klassekeeper som vi VED er en klassekeeper, og som vi ved vi kan have i mange år fremover. En dygtig nok keeper, har det med at hæve det generelle niveau hos forsvaret. En af mine førsteprioriteter i sommerens vindue.
- Vi kan ikke både beholde Varane, Nacho, Ramos, Vallejo og hente 1-2 andre. Dét er overkill. Behold Varane, Nacho og Vallejo, men sælg Ramos. I know. Men han kan indbringe en stor sum, og der er efterhånden langt mellem det tårnhøje niveau han har. Varane og Nacho har været længe nok i klubben til at kende kulturen.

Midtbane og angreb er jeg enig i. Selvom jeg hælder til, at Ronaldo ikke er urørlig hvis United, PSG eller lignende kommer med et godt bud. Niveaumæssigt kan kun Neymar erstatte den "gamle" CR7. Men CR7 i sin nuværende form, er mere medgørlig, især hvis vi sætter ham på kanten. Desværre. Hazard bør være målet, også denne sommer. Selv hvis CR7 (hypotetisk set) rykker til United og finder sit gamle niveau, så tror jeg det er bedre for holdet og klubben at sige tak for lang og tro tjeneste, og sende ham afsted med skulderklap, åbne døre og bravour. Vi trænger til nyt blod.

Til sidst: vi kan ikke kun laste Zidane, for vores individualister har i dén grad skuffet. Men jeg synes på intet tidspunkt at Zidane har udvist taktisk snilde der retfærdiggør positionen i verden største klub. Jeg elsker manden, og presshåndtering egohåndtering har han imo klaret med bravour. Men vi har brug for en træner der både kan styre egoerne, og er stærk nok taktisk til at begå sig mod mere erfarne trænere, samt lave de rigtige ændringer når tingene ikke kører. Men du har ret, der er ingen oplagt afløser.

Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Fernando M., asp3200

8 år 6 måneder siden #1386 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæson 2017/2018

Numeredoce skrev: Men du har ret, der er ingen oplagt afløser.

Pochettino? Bielsa? Favre? Tite? Gallardo? Lopetegui? Jemez? Manzano? Conte? Allegri? Jardim?

Der er da massere af mere eller mindre oplagte og mulige kandidater. Man kunne også se på en tysker som Low, om end hans evindelige spisen bussemænd for åbent kamera er et minus i min bog.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

8 år 6 måneder siden #1387 af Steen
Pochettino er den perfekte afløser. En træner, der mestrer samtlige spillestile. Han har opnået fænomenale resultater i både Espanyol, Saints og især Tottenham, selvom han ikke har haft et stort budget nogle af stederne. Spurs spillemæssige topniveau har været bedre end Citys ditto, IMO. Han har også tidligere udtalt, at han aldrig kunne finde på at træne Barcelona. Det giver også point i bogen.
Löws spillestil er jeg også fan af, og hvis Pochettino ikke er mulig, så jeg gerne at man hentede ham.

8 år 6 måneder siden #1388 af nono
Besvaret af nono på emne Sæson 2017/2018

Zyconith skrev:

Pochettino? Bielsa? Favre? Tite? Gallardo? Lopetegui? Jemez? Manzano? Conte? Allegri? Jardim?

Der er da massere af mere eller mindre oplagte og mulige kandidater. Man kunne også se på en tysker som Low, om end hans evindelige spisen bussemænd for åbent kamera er et minus i min bog.

Du gør mig våd i trussen, når du nævner Bielsa. Ja manden er sindssyg, ja hans resultater er svingende, men for fanden hvor ville det være underholdende og vi blive stop-fodret med et klart fodbold-koncept á la Cruyff, som vi siden kunne kalde vores eget.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

8 år 6 måneder siden #1389 af Bangow
Besvaret af Bangow på emne Sæson 2017/2018

Zyconith skrev:

Sig mig, hvad laver Alberto Toril i disse dage?

;)

8 år 6 måneder siden #1390 af Zyconith

nono skrev:

Zyconith skrev:

Du gør mig våd i trussen, når du nævner Bielsa. Ja manden er sindssyg, ja hans resultater er svingende, men for fanden hvor ville det være underholdende og vi blive stop-fodret med et klart fodbold-koncept á la Cruyff, som vi siden kunne kalde vores eget.

Desværre er Bielsa og Florentino inkompatible :) Men det kunne være grineren. Så skulle vi nok få den store udrensning som så mange ønsker.

Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved Zyconith.

8 år 6 måneder siden #1391 af Zyconith
Hvor er det dejligt at have fået BBC tilbage. Det fungerer bare.

8 år 6 måneder siden #1392 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Sæson 2017/2018
Det kan godt være vi er foran med 2, men hold da op der er godt nok mange jeg synes skal stramme sig op og lade vær med at smide bolden væk så let - her tænker jeg specielt på Benz, casemiro og modric.

Leveret af Kunena Forum