Sæson 2017/2018
Achraf spillede sine sidste minutter for Madrid mod Leganes. Det er let at måle, hvis jeg tager fejl, men det er jeg overbevist om
Ja måske, han satte i hvertfald ikke en fod rigtigt, og det er netop i sådan en kamp at han skal gribe chancen.
For at være fair overfor Achraf, så er blev han "smidt for løverne" som 18-årig, og det er mere en fejlvurdering fra trænerstaben, end at jeg ser ham som færdig i klubben. Smid ham afsted på leje et par sæsoner og se om han ikke opper sig, for talentet er der.
Theo er mere den back jeg ser der skal stramme sig an, for hvor Achraf kommer fra Castilla, så er Theo altså købt ind for 26M, men med et Castilla-niveau.
Han er helt klart blevet smidt for løverne alt for tidligt, han har rigtigt god speed og gå-på-mod, men taktisk og teknisk mangler han en del, og så har jeg aldrig i mit liv set en Real Madrid-spiller slå så dårlige indlæg. Han kigger ikke engang op efter sine medspillere, og slår bare indlæg i blinde.
Theo ser jeg til gengæld langt større potentiale i, men der mangler også en del. Han er dog irrelevant lige i den her sammenhæng, da han jo er venstre back. Hvis man henter Odriozola mhp. videresalg om nogle år, og så udlejer Achraf for at modne ham, så kunne jeg se en mening med det. Men hvis man henter Odriozola for at han skal være i klubben i en del år, så tror jeg det er ret sikkert at Achraf ikke har en fremtid i klubben.
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Lukita skrev:
Achraf spillede sine sidste minutter for Madrid mod Leganes. Det er let at måle, hvis jeg tager fejl, men det er jeg overbevist om
Ja måske, han satte i hvertfald ikke en fod rigtigt, og det er netop i sådan en kamp at han skal gribe chancen.
For at være fair overfor Achraf, så er blev han "smidt for løverne" som 18-årig, og det er mere en fejlvurdering fra trænerstaben, end at jeg ser ham som færdig i klubben. Smid ham afsted på leje et par sæsoner og se om han ikke opper sig, for talentet er der.
Theo er mere den back jeg ser der skal stramme sig an, for hvor Achraf kommer fra Castilla, så er Theo altså købt ind for 26M, men med et Castilla-niveau.
Han er helt klart blevet smidt for løverne alt for tidligt, han har rigtigt god speed og gå-på-mod, men taktisk og teknisk mangler han en del, og så har jeg aldrig i mit liv set en Real Madrid-spiller slå så dårlige indlæg. Han kigger ikke engang op efter sine medspillere, og slår bare indlæg i blinde.
Theo ser jeg til gengæld langt større potentiale i, men der mangler også en del. Han er dog irrelevant lige i den her sammenhæng, da han jo er venstre back. Hvis man henter Odriozola mhp. videresalg om nogle år, og så udlejer Achraf for at modne ham, så kunne jeg se en mening med det. Men hvis man henter Odriozola for at han skal være i klubben i en del år, så tror jeg det er ret sikkert at Achraf ikke har en fremtid i klubben.
Du har formentlig ret, men jeg kunne stadig sagtens se Achraf tilbage i truppen efter nogle år, han er trods alt kun lige fyldt 19, og Carvajal kom jo fx. først til da han var 21-22.
Men Odriozola lyder som en god ide, for springet mellem Achraf og Carvajal er for stort, og så må tiden vise om førstnævnte vender tilbage.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Er det noget vi skal tro på, eller?
bzrdahl skrev: Nu er rygterne om et muligt skifte for Icardi til Madrid, endnu engang begyndt at blomstre med kun 2 dage tilbage af tranfervinduet. Umiddelbart skulle Madrid være villige til at betale en sum penge, samtidig med, at man sender Kovacic den anden vej.
Er ret sikker paa, at Kovacic ikke ryger nogle vegne.
bzrdahl skrev: Nu er rygterne om et muligt skifte for Icardi til Madrid, endnu engang begyndt at blomstre med kun 2 dage tilbage af tranfervinduet. Umiddelbart skulle Madrid være villige til at betale en sum penge, samtidig med, at man sender Kovacic den anden vej.
For at smide lidt mere benzin på bålet, har Sampaoli udtalt at Real er interesserede i Icardi.
Real HWL skrev:
For at smide lidt mere benzin på bålet, har Sampaoli udtalt at Real er interesserede i Icardi.
Kunne være super. God måde at vise Benzema hvad man skal vise på banen, samt omverden at Real ikke bare lader stå til.
Først og fremmest synes jeg at han skulle være frataget anførerbåndet ved udvisning nummer 20. Jeg er helt med på hans karakter og person, gejst, etc., men han er ikke en anfører værdig med de handlinger han ligger for dagen på en fodboldbane.
For det andet er det fuldstændigt håbløst at man lader Laporte tage til City. Laporte skriver sig ind i en liste af forsvarere jeg gerne så man havde erhvervet, Umtiti, Zouma, Bonucci, Boateng, T. Silva, etc. Hvis vi gik efter en direkte erstatning, ville Bruno Alves snart være en bedre option. Ramos præsterer ikke på et acceptabelt niveau defensivt. Han er tung i røven, langsom i sine vendinger og opfattelse, og sjældent til stede, da han åbenbart har fået idéen om at genoptage sin gamle position som angriber.
Lige nu ligner det vitterligt ikke at den normale startellever kan mande sig op og tage det ansvar denne situation kræver af dem, det vil ikke sige at der så skal roteres, for et eller andet sted vil jeg mene, at de der har bragt os i denne situation kan få lov til at leve den ud. Og her mener jeg spillere som Ramos, Carvajal, Marcelo, Modric, Benz, Kroos, Ronaldo. Altså, spillere som bliver betalt en betragtelig hyre og forventet at levere derefter.
På den anden side ønsker jeg stadig rotationerne, sæsonen er lang, de unge skal spilles ind og flere af vores kernespillere har nået en alder hvor de bliver skrøbelige over for skader. Hertil forstår jeg ikke at Ceballos ikke får mere spilletid. Han har spillet fortrinligt i hver en kamp han har spillet i denne sæson og giver så meget til det offensive (samt defensive) spil. Hvad sker der Zidane?
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Et klart eksempel herpå er James som han ikke formåede at udvikle og forbedre. Under geniale Heynckes er han blevet nøglespiller.
Blind tillid...ja man kan ihvertfald sige at han er blind overfor forandringer og ændringer. Selv Maradona havde som træner langt mere korpus end Zzzzzzzzz..
mohbar skrev: Zidane udtaler at han har ' blind tillid' til spillerne. Viser meget om ham som trænertype. At han ikke er taktiker og formår ikke at ændre spillerne og foebedre dem men blot lader stå til of placerer ansvaret pp individerne.
Et klart eksempel herpå er James som han ikke formåede at udvikle og forbedre. Under geniale Heynckes er han blevet nøglespiller.
Blind tillid...ja man kan ihvertfald sige at han er blind overfor forandringer og ændringer. Selv Maradona havde som træner langt mere korpus end Zzzzzzzzz..
Nu er ZZs karriere meget kort og man skal passe på med at konkludere noget som helst, men jeg synes vi ser indikationer på at individualister/enere har svært ved at præstere under ham. ZZ har altid talt om holdet (gruppen tror jeg faktisk han plejer at sige) og at holdet kommer før alt andet. Det er selvfølgelig rigtigt, men det er nok noget holdspillere har mere brug for at høre end individualister. Jeg tror han prædiker at alle er lige og ingen får særbehandling til spillerne. Det hiver selvtillid ud af dem der mener de er bedre end andre og kan noget særligt (om man kan lide det eller ej, så er nogle bedre end andre). Det gør i første omgang de unge samt underdogs glade da de tror på at de får en reel chance. Når han så alligevel giver nogle spillere særbehandling bliver folk utilfredse og man ender med at gøre alle ringere. Jeg fornemmer dette er situationen omkring ZZ. Det ville for mig forklare en del af hvad vi ser.
Sagt på en anden måde så tror jeg ZZ er en "kommunistisk" fodboldtræner. Alle er lige, men nogle er alligevel mere "lige" end andre.
Zyconith skrev: Det er mit klare indtryk at Pepe holdte Ramos i ørerne og bestemte hvornår han måtte gå frem eller ej, anførerbind eller ej - og generelt havde styr på det forsvar. Det er vel sæsonens største fejltagelse so far ikke at forlænge med Pepe. I øjeblikket er det vel kun Navas, Modric og Kroos man kunne forestille havde nogen saying overfor Ramos. Og det er ikke fordi jeg ikke vil anerkende Ramos' pondus når han kommer ind i feltet, han kommer til chancerne og udgør en trussel, og scorer så en sjælden gang imellem. Men når Ramos så samtidigt spiller som en sæk kartofler i defensiven - nej, det ville nærmest være at rose ham. Ramos udgør jo i virkeligheden den største trussel for Real Madrids defensiv. Når han ikke står og spiller uskyldig over for dommeren der er i gang med at finde det andet gule kort frem, så ligner han enten en flodhest der er ved at vende på et festivaltoilet, eller ligger på alle fire efter at være blevet sat af en gangbesværet.
Først og fremmest synes jeg at han skulle være frataget anførerbåndet ved udvisning nummer 20. Jeg er helt med på hans karakter og person, gejst, etc., men han er ikke en anfører værdig med de handlinger han ligger for dagen på en fodboldbane.
For det andet er det fuldstændigt håbløst at man lader Laporte tage til City. Laporte skriver sig ind i en liste af forsvarere jeg gerne så man havde erhvervet, Umtiti, Zouma, Bonucci, Boateng, T. Silva, etc. Hvis vi gik efter en direkte erstatning, ville Bruno Alves snart være en bedre option. Ramos præsterer ikke på et acceptabelt niveau defensivt. Han er tung i røven, langsom i sine vendinger og opfattelse, og sjældent til stede, da han åbenbart har fået idéen om at genoptage sin gamle position som angriber.
Levante havde jo nærmest kun 2 chancer. Dem scorede de så på.
Jeg bliver bare så træt når Ramos konsekvent skal fremstilles som en eller anden over-aggressiv uduelig teenager og være den evige syndebuk for alle mål imod. Hvad med alle de gange hvor han besejrer sin direkte modstander, vinder sine hovedstødsdueller eller skiller sig godt af med bolden? Eller hvad med de gange hvor hans pres frem i banen afværger situationerne før de sker?
Real Madrid står jo generelt utroligt højt, har et svagt kollektivt pres og har sjældent flere end 2-3 forsvarer når modstanderen har retning mod mål, så der tages jo bare i det hele taget nogle gevaldige risici. Og så kan Ramos (eller nogle af de andre) jo heller ikke gøre for, at Navas er så tosset med at give returbolde.
Det første mål i går var en rigtig god aflevering på det rigtige tidspunkt med en utrolig høj og sårbar bagkæde, hvor Navas så giver en returbold perfekt til Boateng. Og det andet mål kom så med 2 minutter igen, hvor bagkæden igen stod unødigt højt og mere end halvdelen af holdet var foran bolden, hvorfor Levante-spilleren (havde Ramos ikke trådt frem) ville have haft en hel løbebane mod mål og al den tid i verden til alligevel at finde Pazzini, der jo allerede havde løbet fra Carvajal.
Kan slet ikke forstå at Ramos har fået så relativt meget kritik herinde for i går. Han var ikke skyld i pointtabet. Det var igen ineffektiviteten og den mangelfulde evne til at omstille sig kampsituationerne.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también