Sæson 2017/2018

8 år 5 måneder siden #1429 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæson 2017/2018
Jaken skrev:

Kan slet ikke forstå at Ramos har fået så relativt meget kritik herinde for i går. Han var ikke skyld i pointtabet. Det var igen ineffektiviteten og den mangelfulde evne til at omstille sig kampsituationerne.

Jeg var en af dem der kritiserede Ramos på baggrund af Levantes første mål.

streamable.com/zole6

Hvis du ser linket, så er der én mand han skal sørge for at dække af, han har masser af tid inden afleveringen bliver slået, men på intet tidspunkt får han skabt sig et overblik over situationen, men kigger udelukkende på boldholderen og samtidig havde han igennem hele kampen uendeligt travlt med at gøre linjevogteren opmærksom på, at der altid var offside, istedet for bare at passe sit arbejde i første omgang. I mine øjne, forfærdeligt forsvarsspil og så kan man altså ikke give Navas skylden, for han redder trods alt en friløber i situationen.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 5 måneder siden #1430 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæson 2017/2018

Sahinovic skrev: Jeg var en af dem der kritiserede Ramos på baggrund af Levantes første mål.

streamable.com/zole6

Hvis du ser linket, så er der én mand han skal sørge for at dække af, han har masser af tid inden afleveringen bliver slået, men på intet tidspunkt får han skabt sig et overblik over situationen, men kigger udelukkende på boldholderen og samtidig havde han igennem hele kampen uendeligt travlt med at gøre linjevogteren opmærksom på, at der altid var offside, istedet for bare at passe sit arbejde i første omgang. I mine øjne, forfærdeligt forsvarsspil og så kan man altså ikke give Navas skylden, for han redder trods alt en friløber i situationen.

At du kalder det ”forfærdeligt forsvarsspil”, vidner om overordentligt høje forventninger, hvis du spørger mig. Det overblik man kunne danne over situationen var at Levante-spilleren havde 4 gode spilmuligheder fordi holdet stod så opdelt. Uanset hvad, ville der komme en en-mod-en.

Vi taler om at Ramos, og resten af forsvaret (2 hele spillere), løb baglæns, mens Morales løb i dybden i fuld sprint, hvor afleveringen så faldt på det helt rigtige tidspunkt. Det er ikke nogen rar situation for en forsvarer.

Navas skal heller ikke have skylden for målet. Han gjorde hvad han skulle og reddede heldigvis bolden, men det ændrer ikke på at returbolden lå perfekt til at Boateng kunne sætte den ind. Desværre.

Jeg synes at det er fjollet og hyperbolsk at skulle gøre Ramos til synder for et mål/en chance, der er en af de naturlige farer ved at stå med så høj en bagkæde og så opdelt et hold. I sådan en situation som den, er det bare et spørgsmål om angriberen er ekstraordinær langsom eller forsvareren er ekstraordinær hurtig.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

8 år 5 måneder siden #1431 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæson 2017/2018

Jaken skrev:

Sahinovic skrev: Jeg var en af dem der kritiserede Ramos på baggrund af Levantes første mål.

streamable.com/zole6

At du kalder det ”forfærdeligt forsvarsspil”, vidner om overordentligt høje forventninger, hvis du spørger mig. Det overblik man kunne danne over situationen var at Levante-spilleren havde 4 gode spilmuligheder fordi holdet stod så opdelt. Uanset hvad, ville der komme en en-mod-en.

Vi taler om at Ramos, og resten af forsvaret (2 hele spillere), løb baglæns, mens Morales løb i dybden i fuld sprint, hvor afleveringen så faldt på det helt rigtige tidspunkt. Det er ikke nogen rar situation for en forsvarer.

Navas skal heller ikke have skylden for målet. Han gjorde hvad han skulle og reddede heldigvis bolden, men det ændrer ikke på at returbolden lå perfekt til at Boateng kunne sætte den ind. Desværre.

Jeg synes at det er fjollet og hyperbolsk at skulle gøre Ramos til synder for et mål/en chance, der er en af de naturlige farer ved at stå med så høj en bagkæde og så opdelt et hold. I sådan en situation som den, er det bare et spørgsmål om angriberen er ekstraordinær langsom eller forsvareren er ekstraordinær hurtig.

Måske læser jeg forkert, men som jeg ser det, er der i situationen reelt kun en mulighed(en aflevering) for at det kan gå hen og blive rigtigt farligt, eller ihvertfald så det går hen og bliver en en-mod-en situation, og det er hvis der bliver slået en bold i dybden til angriberen. Jeg er helt enig i, at afleveringen lå perfekt, den blev slået på det rigtige tidspunkt, med den rigtige fart og præcision(for ikke at komme ind på, at han havde oceaner af tid til at slå den grundet et ikke-eksisterende pres på boldholderen), men at et Real Madrid forsvar(i to omgange) kan tillade sig, at én aflevering i dybden, som bliver slået fra Levantes egen banehalvdel, kan splitte dem ad, vidner for mig om en ukoncentreret og sløset præstation. Jeg mener simpelthen bare, at Ramos skal stå tættere på ham, og som minimum forstyrre Levante angriberen, så han ikke bare kvit og frit kan få lov til at løbe mod vores mål.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 5 måneder siden #1432 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæson 2017/2018

Jaken skrev: At du kalder det ”forfærdeligt forsvarsspil”, vidner om overordentligt høje forventninger, hvis du spørger mig. Det overblik man kunne danne over situationen var at Levante-spilleren havde 4 gode spilmuligheder fordi holdet stod så opdelt. Uanset hvad, ville der komme en en-mod-en.

Det er lidt sjovt med Ramos. Det er åbenlyst, at han med fuld koncentration har rigtig meget at byde på, men der opstår bare nogle situationer i hver kamp, hvor hovedet svigter og arrogancen virkelig er til at se. Jeg husker 2 situationer hvor modstanderen smider en bolden i dybden ude ved ham og i stedet for at komme ned og lukke af eller i det mindste sprinte efter manden, så lunter han stille og roligt mod eget felt, mens modstanderen sprinter mod målet.

Jeg hæfter mig ved, at han på intet tidspunkt ved det første mål orienterer sig til siden og får styr på, hvor løbet kommer fra og i hvilken retning spilleren løber. Havde han gjort det, så kunne han nemt have taget et skridt til siden og stoppet bolden eller i det mindste have gjort meget mere for at lukke af. Det er mangel på fokus og overblik i denne situation, for han har ingen ide om hvad der sker rundt om sig. Han kigger udelukkende på bolden indtil den er spillet i dybden.

8 år 5 måneder siden #1433 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæson 2017/2018
Ronaldo fylder 33 år i dag. Marca har lavet en oversigt over, hvor mange mål han gennem hans tid i Madrid har scoret omkring hans fødselsdag:

2010: 15 mål i 16 kampe
2011: 34 mål i 35 kampe
2012: 31 mål i 33 kampe
2013: 33 mål i 34 kampe
2014: 32 mål i 31 kampe
2015: 28 mål i 27 kampe
2016: 30 mål i 29 kampe
2017: 20 mål i 25 kampe
2018: 20 mål i 27 kampe

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

8 år 5 måneder siden #1434 af Tobicm
Besvaret af Tobicm på emne Sæson 2017/2018
Er jeg den eneste der efterhånden håber at vi overhovedet klarer at kvalificere os til Europa leauge?

8 år 5 måneder siden #1435 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæson 2017/2018

Tobicm skrev: Er jeg den eneste der efterhånden håber at vi overhovedet klarer at kvalificere os til Europa leauge?

Forhåbentlig...
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11

8 år 5 måneder siden #1436 af Madridista hasta la muerte
Jeg håber, at vi rykker ned de næste tre sæsoner, og samtidig vinder Champions League de næste tre sæsoner. Der går lidt for længe i mellem, at et hold fra Tercera División vinder Champions League, synes jeg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

8 år 5 måneder siden #1437 af MadridistaPorVida
Besvaret af MadridistaPorVida på emne Sæson 2017/2018

Madridista hasta la muerte skrev: Jeg håber, at vi rykker ned de næste tre sæsoner, og samtidig vinder Champions League de næste tre sæsoner. Der går lidt for længe i mellem, at et hold fra Tercera División vinder Champions League, synes jeg.

What? xD... Det er måske fordi det er umuligt :d

HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

8 år 5 måneder siden #1438 af Jbner
Besvaret af Jbner på emne Sæson 2017/2018

MadridistaPorVida skrev:

Madridista hasta la muerte skrev: Jeg håber, at vi rykker ned de næste tre sæsoner, og samtidig vinder Champions League de næste tre sæsoner. Der går lidt for længe i mellem, at et hold fra Tercera División vinder Champions League, synes jeg.

Ikke hvis man vinder champions League hvert år man rykker ned. Vinderen af CL er automatisk kvalificeret til næste sæson :p jeg ved heller ikke om man får EL kval af en copa del rey sejr, men i så fald ville man også kunne kvalificere sig ved først at kvalificere sig til EL gennem copaen, og herefter CL gennem EL :)
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved Jbner.

8 år 5 måneder siden #1439 af R7CR7GB11
Besvaret af R7CR7GB11 på emne Sæson 2017/2018

Jbner skrev:

MadridistaPorVida skrev:

Ikke hvis man vinder champions League hvert år man rykker ned. Vinderen af CL er automatisk kvalificeret til næste sæson :p jeg ved heller ikke om man får EL kval af en copa del rey sejr, men i så fald ville man også kunne kvalificere sig ved først at kvalificere sig til EL gennem copaen, og herefter CL gennem EL :)

Begge dele helt korrekt.

8 år 5 måneder siden #1440 af fiatten
Besvaret af fiatten på emne Sæson 2017/2018
I anledningen af Ronaldos fødselsdag (33 år), så har fourfourtwo lavet en liste over mulige afløsere

www.fourfourtwo.com/features/ranked-11-p...-ronaldo-real-madrid

Det er spændende spillere..
Her er min vurdering

11. Leon Bailey, Bayer Leverkusen
kender ikke nok til ham til at udtale mig om ham. Men han ser spændende ud på youtube. :)

10. Robert Lewandowski, Bayern München
Klasseangriber, men alt for gammel (fylder 30 til sommer). Ikke investering værd. Medmindre man kan få ham for småpenge.

9. Paulo Dybala, Juventus
Klasseangriber. Ung, teknisk stærk, men venstrebenet. Hvis han skal starte inde, så foretrækker jeg ham på højre side, så han kan trække ind med sit venstre ben. Kan personligt ikke lide venstrebenspillere på venstrekanten (og omvendt).

8. Neymar, Paris Saint-Germain
Den perfekte afløser, men ALLLLLLLLLLLTTT for dyr.
7. Mohamed Salah, Liverpool FC
Han spiller sindsygt godt for tiden, men kan han holde niveauet næste sæson? hvis ja, så er jeg åben for salget. Jeg tænker umiddelbart at der nok er en grund til at chelsea ikke ku se noget i ham samt roma. :)
6. Eden Hazard, Chelsea FC
Han er lige klassen under neymar, har en fin alder (27 år), måske for dyr, men er fan, hvis han bliver hentet.
5. Timo Werner, RB Leipzig
foretrækker ham fremfor Benzema i stedet :)
4. Mauro Icardi, Inter
hellere i stedet for Benzema
3. Kylian Mbappé, Paris Saint-Germain
Min nr. 1 prioritet!! elsker denne her fyr!!! han er så vild at se spille. Hellere investere i gutten her end Neymar efter min overbevisning. Han har langt flere år i sig, og potentialet er mindst lige så højt. Og han kan allerede træde ind i startelleveren. Meget moden af sin alder.
2. Gonçalo Guedes, Valencia (udlejet fra Paris Saint-Germain)
Uha, en virkelig go spiller at have. I Valencia er de vilde med ham her. Men han minder ret meget om Angel Di Maria ifht. manglende overbliv for medspillere, men hvis han kan udvikle dette, så er jeg fint tilfreds med ham som afløser for cristiano. Han er trods alt fra portugal og 21 år. Kæmpe fremtidsperspektiv.
1. Harry Kane, Tottenham Hotspurs
Klassespiller, men passer ikke ind i Real Madrids spillestil og generelt spansk fodbold
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Leveret af Kunena Forum