Sæson 2017/2018
madrid2000 skrev: Jeg kom til at tænke på noget spøjst. Jeg ved ikke om det har været oppe og vende før, men tror i en del af forklaring på vores elendige sæson kan være, at spillerne gemmer deres energi til VM?
Det lyder i mit hovede alt for grotesk. Og spillet synes jeg ikke ser præget ud af mangel på energi. Vi har bare ikke været skarpe nok foran målet. Og så har vi ikke kunne finde rytmen nede bagi.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
madrid2000 skrev: Jeg kom til at tænke på noget spøjst. Jeg ved ikke om det har været oppe og vende før, men tror i en del af forklaring på vores elendige sæson kan være, at spillerne gemmer deres energi til VM?
Mental energi måske. Jeg kunne da godt forestille mig at nogle af dem går og tænker på VM, ikke at blive skadet osv, men det er jo hele holdet der har taget et dyk, så det er nok usandsyneligt at det er alle der er påvirket af det.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Jaken skrev:
Steen skrev: Neymar kommer til at spille for Madrid en dag, der kan ikke være tvivl om dette.
Spanske medier (eller måske bare alt med Pedrerol...) når de er værst. De kan virkelig være mestre i at brænde tid af på sendefladen.
Minder mig om da MMM fortalte om hvordan Ikers instagram og Ronaldos briller blev analyseret til ukendelighed.
Jeg er enig, de har en tendens til at overdramatisere alt. Dog synes jeg egentligt, at Neymar's kropssprog er bemærkelsesværdig. Han er udmærket klar over alle de rygter der er omkring ham og Madrid, og dermed også hvilke rygter sådan adfærd ville skabe. Normalt ville dette blot være forventelig handlemåde, men alle der bare har set lidt til Neymar ved, at han 9/10 gange er provokerende mod modstanderen. Derfor synes jeg, at videoen er spændende.
Utroligt hvad selvtillid kan gøre for et hold. Zidane's hold har ikke været fejlfrit, og det har på ingen måder kun været god fodbold, men når man ser videoen her, så bliver man sgu taget tilbage til slutmånederne sidste sæson, og starten af sæsonen.
Hold nu op, hvor er det ærgerligt at så mange spillere har ramt bunden denne sæson. Jeg håber vi har fået tanket os selv noget selvtillid, for er der noget som klæder holdet, så er det den måde Casemiro, Kroos, Modric, Kovacic, Isco og Benzema alle spiller på deres førsteberøringer og skaber så meget bevægelse og flow i spillet. Det er godt nok savnet, for jeg blev lige taget tilbage, hvor jeg synes Real Madrid spillede som de burde spille hver kamp.
Casemiro var nøglen sidste sæson, så nu må han snart godt steppe lidt op! Glæder mig godt nok meget til Psg kampen. Den har virkelig givet mig et helt nyt håb, og specielt Zidane's opstilling og taktik har gjort noget ved mig.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Blot en lille tilføjelse: Spillere som Lucas V (han spillede også fremragende mod Barcelona i sommers) og Asensio er også ved at komme i omdrejninger igen, hvilket utvivlsomt bliver vigtigt for Zidane taktisk mod såvel PSG som mod en eventuel kvartfinale-modstander.
Casemiro lider pt. under det samme, som især Benzema, Bale og sikkert også mange andre har lidt under de senere år (denne sæson specielt); den sikre stamplads. Det er pisse ærgerligt, men et faktum.
Jeg beder til, at alle mand er klar mod PSG og genfinder niveauet resten af sæson, for så kan den meget vel slutte med metal. Vi er ikke favoritter i Champions League, og det trives Real Madrid under.
Daniel skrev: Enig, Dios.
Blot en lille tilføjelse: Spillere som Lucas V (han spillede også fremragende mod Barcelona i sommers) og Asensio er også ved at komme i omdrejninger igen, hvilket utvivlsomt bliver vigtigt for Zidane taktisk mod såvel PSG som mod en eventuel kvartfinale-modstander.
Casemiro lider pt. under det samme, som især Benzema, Bale og sikkert også mange andre har lidt under de senere år (denne sæson specielt); den sikre stamplads. Det er pisse ærgerligt, men et faktum.
Jeg beder til, at alle mand er klar mod PSG og genfinder niveauet resten af sæson, for så kan den meget vel slutte med metal. Vi er ikke favoritter i Champions League, og det trives Real Madrid under.
Helt enig. Vi skal have breddespillerne igang igen, som de også så småt er ved at komme. Det er bare nemmere at præstere som breddespiller når den centrale stamme på holdet er alle overlegne. Spillet skal flyde igen, og afleveringerne skal sidde godt hvergang, så bliver der skabt plads, og den plads er Asensio og Lucas ekstrem gode til at udnytte.
Jeg håber virkelig vi kører Psg over på pasninger. Jeg lagde mærke til hvor dårlige de var uden bolden, hvor der intet pres på boldholder var. Derimod så skal man bare ikke give Motta, Verratti og Rabiot for meget plads med bolden, for så bliver det først farligt. Uden bold er de bare kegler, som var nemt for vores spillere at spille uden om.
Slår vi Psg, så tror jeg vi er deroppe hvor vi igen bliver favoritter. Kvartfinalerne kan blive bedre og større end nogensinde før. Real Madrid, Barcelona, City, Bayern, United og Juve/Tottenham. Jeg tror faktisk aldrig jeg har set så meget kvalitet før. 6 ud af 8 hold kan i realiteten sagtens vinde denne udgave af Chl.
Real Madrid skal bare i omdrejninger, så maskinen centralt kører igen :)
R7CR7GB11 skrev: Laekkert arbejde af de unge, at sende Bayern ud - selv paa udebane, med et braendt straffe og et roedt kort! :-)
Chelsea eller Feyenoord venter i dén næste kamp. Det bliver spændende at se hvor langt de når.
Real
Alaves (H)
Espanyol
Getafe (H)
Eibar
Girona (H)
Las Palmas
Barcelona
Girona (H)
Las Palmas
Atletico Madrid (H)
Malaga
Athletic Bilbao (H)
Sevilla
Atletico
Sevilla
Leganes (H)
Barcelona
Celta Vigo (H)
Villarreal
Deportivo La Coruna (H)
18 point der simpelthen skal vindes, for selvom La Liga er væk har vi en rigtig god chance for at genvinde noget ære (og måske en 2. plads), samt at både Barcelona og Atletico, udover at stå overfor hinanden, har et par potentielt svære kampe.
*Valencia på 4. pladsen er bla oppe mod La Real, Bilbao og Sevilla i den periode
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Real Madrid 18 point i ovennævnte periode.
Barcelona 10 point (ender nok med 18 point) og Atletico Madrid 10 point.
Er dig enig med dig, El Siete. Nu handler den resterende La Liga-kampagne udelukkende om ære, hvorfor der skal spises ind på Barcelona, ligesom Altetico Madrid simpelthen SKAL indhentes!
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Måske lidt kontroversielt men alt andet end Barca succes er velkommen
Ellers helt enig. Det handler simpelthen bare om, at få skabt nogle gode oplevelser, så vi kan få tanket noget selvtillid. Håbet om et mesterskab sidder stadig i mig.