Om vores rivaler VII

13 år 2 måneder siden #1177 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Om vores rivaler VII
Av av av Valencia, det er noget der gør rigtig nas på dem, hvis Sociedad holder hjem! Så er det med garanti farvel til en del af deres helt store profiler. Men Depor har godt nok været nærgående nogle gange nu, og også ramt stængerne et par gange. Jeg er egentlig ligeglad med om det blive Sociedad eller Valencia, jeg tror ikke nogle af dem klarer sig videre fra et evt. CL-gruppespil alligevel, men det er en kæmpe økonomisk indsprøjtning der potentielt er at hente, som begge klubber kan nyde godt af.

Glædeligt for ligaens danske islæt hvis Celta klarer den, omvendt tror jeg blot det betyder at de ryger ned næste sæson, da de mister Aspas.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved JesperA.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1178 af JesperA
Med hensyn til salget af Falcao, så er det altså ikke alverden Atletico har tjent på det. Ifølge Monacos direktør betalte man under 450 millioner kroner for ham, og da Atletico i sin tid hentede ham i FC Porto talte man om en pris omkring 375 millioner, samt en rigtig høj løn!

Edit:
Officielt var transfersummen fra Porto til Atletico 40 millioner euro, samt 10 millioner præstationsbetingede euro, som man ligeledes må formode er blevet udløst. Altså 50 millioner euro, som efter dagens kurs svarer til 372 millioner danske. Det er immervæk en del, rent faktisk mere end man fik for Sergio Agüero!
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved JesperA.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1179 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Om vores rivaler VII
Negredo nu oppe på 4 mål mod Valencia, Soldado har scoret 1 mål.

1. Messi - 46 mål
2. Ronaldo - 34 mål
3. Falcao - 28 mål
4. Negredo - 25 mål
5. Soldado - 24 mål

Kunne Negredo eller Soldado ikke være en mulighed, som erstatning for Higuain?

1. Spanier 2. Canteranos 3. Fantastiske målscorer

Især Negredo har nogle forcer, jeg tror kunne blive gode for Real. Benzema, Negredo og Morata til angrebet i næste sæson?

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Real Madrid.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1180 af Real Madrid

mortenj skrev: Den dommer var en katastrofe i Copa del Rey finalen og er det igen i aften. Pinligt at se på.

I øvrigt bliver det spændende at se Real Sociedad i CL i næste sæson - spændende om de kan holde på profilerne.

Mig en gåde, at Philippe Montanier vælger Rennes fremfor evt Champions League med Real Sociedad... Om et års tid, vil der være mulighed for endnu bedre karriere muligheder..

Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1181 af JesperA

Real Madrid skrev: Negredo nu oppe på 4 mål mod Valencia, Soldado har scoret 1 mål.

1. Messi - 46 mål
2. Ronaldo - 34 mål
3. Falcao - 28 mål
4. Negredo - 25 mål
5. Soldado - 23 mål

Kunne Negredo eller Soldado ikke være en mulighed, som erstatning for Higuain?

1. Spanier 2. Canteranos 3. Fantastiske målscorer

Især Negredo har nogle forcer, jeg tror kunne blive gode for Real. Benzema, Negredo og Morata til angrebet i næste sæson?

Den har været oppe og vende en del gange efterhånden, men jeg vil tillade mig at skyde idéen ned endnu en gang. Soldado er anfører i Valencia, og har fået 3-4 chancer i Real, og udtalt han aldrig vil tilbage. Derudover er både Sevilla og Valencias spil helt lagt an på disse spilleres forcer, hvilket ikke er tilfældet i Real. Det giver ikke super meget mening at spille med Ronaldo og Bale/Di Maria på kanterne og så en boksangriber med forcer i luftspillet, for indlæggene kommer ganske enkelt ikke. Negredo minder i øvrigt også en del om Morata, så det vil virke ret usandsynligt at have to af denne type angriber i klubben, når deres spidskompetencer ikke rigtig matcher Real Madrids spillestil.

Derudover er begge spillere 28 år, og har hidtil ikke præsteret noget nævneværdigt udover et par og tyve mål i La Liga, jeg kan ikke se nogle af de to som værende forstærkninger i forhold til Higuaín, tværtimod.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1182 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Så blev det trods alt en fin aften i Liga BBVA alligevel.

Store skuffelser til hold, der har valgt Albelda og Marchena! Retfærdigheden skete fyldest!!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1183 af JesperA
Sociedad har været meget under radaren gennem sæsonen, og det er et eller andet sted fuldt fortjent at de løber med CL-kval pladsen. Det burde vi som Real-fans godt kunne unde dem, efter vi for nogle år siden røvede dem for et mesterskab til allersidst ;-)
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1184 af Real Madrid

JesperA skrev: Sociedad har været meget under radaren gennem sæsonen, og det er et eller andet sted fuldt fortjent at de løber med CL-kval pladsen. Det burde vi som Real-fans godt kunne unde dem, efter vi for nogle år siden røvede dem for et mesterskab til allersidst ;-)

Igen nogen der kan forklare mig, hvorfor Philippe Montanier har valgt Rennes fremfor et Champions League eventyr med Real Sociedad???

Hvad er der så attraktivt ved Rennes, der endte nummer 13 i Frankrig...?!

Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1185 af JesperA

Real Madrid skrev:

JesperA skrev: Sociedad har været meget under radaren gennem sæsonen, og det er et eller andet sted fuldt fortjent at de løber med CL-kval pladsen. Det burde vi som Real-fans godt kunne unde dem, efter vi for nogle år siden røvede dem for et mesterskab til allersidst ;-)

Igen nogen der kan forklare mig, hvorfor Philippe Montanier har valgt Rennes fremfor et Champions League eventyr med Real Sociedad???

Hvad er der så attraktivt ved Rennes, der endte nummer 13 i Frankrig...?!

Sociedad er den første klub han nogensinde har været i, både som spiller og træner, der ikke er fra Frankrig. Det kan være han savner landet, eller er blevet tilbudt en løn som Sociedad ikke har tænkt sig at matche. Det er svært at sige, det kan også være han finder den sportslige udfordring i Rennes mere interessant, da han ved at Sociedad får mesterlige stryg i Champions League.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1186 af JesperA
Valverde har efter længere tids overvejelser besluttet at forlade Valencia, og det har intet med udfaldet af dagens kamp at gøre. Yeah right......
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1187 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII
Real Madrid, 100 point, 121-32 (+89)
FC Barcelona, 100 point, 115-40 (+75)

Ja ja, lige som på alle andre parametre er de stadig kun næstbedst.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1188 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII
Hvil i fred - Depor, Mallorca og Zaragoza. Nedrykningen kan være dødsstødet for de tre mandskaber. Med den skrantende økonomi de tre klubber har, så skal der et mindre mirakel eller en sugardaddy med en hulens masse penge til, hvis de tre klubber skal overleve fremover. Det kan meget vel gå samme vej som det gjorde for Racing. Desværre. Jeg spår dem i hvert fald ikke direkte oprykning. De får det rigtig svært.

... og tillykke til Real Sociedad med Champions League. Hvis de kan holde på deres bedste spillere, hente en habil trænerkapacitet ind og formå egentlig at kvalificere sig til gruppespillet, så tror jeg godt de kan overraske som Málaga har gjort i denne sæson.

Og til dem, der ikke kan forstå Montaniers valg om at forlade Sociedad til fordel for Rennes. Det handler vel i bund og grund om værdsættelse. Det er i hvert fald mit bud. Man må ikke glemme, at Montanier rent faktisk var utrolig tæt på at blive fyret i sin første tid i klubben, hvor det kørte skidt sportsligt. Det har han nok ikke glemt. Nu forlader han i stedet klubben med bravour og oprejst pande.

For Valencia er det at misse Champions League en katastrofe. Ikke mindst i forhold til deres økonomiske situation. Trist, at Valverde forlader klubben, om end jeg på sin vis godt kan forstå ham. Jeg tror han kunne have givet dem noget stabilitet. I hvert fald på det sportslige plan. Udenfor banen ser det svært ud. Især efter, at de nu misser Champions League. Mon ikke Valencia, Sevilla og Málaga holder brandudsalg til sommer. Det kunne jeg godt forestille. Om end det er trist for spansk fodbold. Men det er desværre billedet.

Lur mig i øvrigt, om ikke Valverdes afløser i Valencia bliver Miroslav Djukic, som tidligere har spillet for netop Valencia. Djukic forlod sin stilling som træner for Valladolid i lørdags, så det ligger lidt i kortene.

JesperA skrev: Valverde har efter længere tids overvejelser besluttet at forlade Valencia, og det har intet med udfaldet af dagens kamp at gøre. Yeah right......

Hvilken del af 'efter længere tids overvejelser', er det du ikke forstår? Hvis du har fulgt bare lidt med i Valverdes situation på rygteplan, så ville du også vide, at denne beslutning ikke er taget henover natten :-)

Men det bliver spændende at se, hvor han nu skal hen. Grundet Titos situation, så skulle han angiveligt være på listen over mulige emner der, sammen med Luis Enrique. Dog kun, hvis Tito ikke vælger at fortsætte, hvilket han efter alt at dømme gør. Med sin fortid i Barcelona og sit forhold til Txiki og Soriano, så tror jeg ligeledes, at han har været på listen i Manchester City, som dog ser ud til at vælge Pellegrini. Det efterlader måske Athletic tilbage. En klub Valverde ligeledes tidligere har spillet for. Han kunne være en stærk afløser for Bielsa. Hvis han vel at mærke ikke gerne vil til udlandet og prøve sig af.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved El_Juan.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum