Om vores rivaler VII
- RasmusKring
- Gæst
-
mortenj skrev:
Steen skrev: Omkring Neymar's pris, så citere jeg lige en fra fcbarcelona.dk: Han bliver blandt de 4 bedst betalte i klubben. Får lov til at beholde alle billedrettigheder for sig selv (noget som aldrig ville komme på tale i Real Madrid), ESPN kommer med en samlet pris på 54 mio EUR.
Tror regnestykket ser således ud: 10 mio forudbetalt, 18 i transfer,7 i variabler (2 venskabskampe), 20 til Senior og Junior for at fravælge Madrid.
Sindsyg pris for en spiller med et år tilbage af sin kontrakt, selv van Persie som havde vist sig i den bedste liga i verden kostede halvdelen ...Han bliver deres anden dyreste spiller i historien.
Af ren interesse - synes det har været nævnt flere steder, det her med om Neymar nu kommer til at beholde rettighederne selv. Hvorfor har det været vigtigt?
Det er et spørgsmål om reklameindtægter. Med Neymars aftale får han lov til at beholde alle sine reklameindtægter selv. Det gælder muligvis også sponsorater, men jeg er dog ikke 100 procent sikker på det.
Uanset hvad er disse rettigheder meget værd og hjælper traditionelt en klub med at dække de store lønningsudgifter til superstjerner. Ronaldo får eksempelvis kun halvdelen af sine reklameindtægter selv, mens Real får resten. Det er et betydeligt millionbeløb hvert år. Neymar bliver derfor ekstra dyr for Barcelona, når han selv får disse penge.
Man kan diskutere, om det så er fair, at klubben tager nogen af pengene, men man er nød til at overveje, hvordan Neymars reklameværdi eksploderer, når han spiller for Barcelona frem for Santos. Så Barca har strukket sig langt for at få ham, når de går med til ikke at få del i hans reklameindtægter.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- kavver
- Gæst
-
Jeps:rezamadridista skrev:
Er han allerede taget afsted til Monaco?
onside.dk/primera-division/carvalho-forl...at-skifte-til-monaco
Har valgt at takke af på forum!
Det er sådan nogen udtalelser jeg mener der viser at Neymar er en ydmyg dreng, som kommer med den rette indstilling til Europa.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
DarioGomez skrev: Thiago Silvas agent forhandler angiveligt med Barcelona :-/
Bare rolig Barca for ham ikke fordi han koster kassen og Barca har ikke råd
DarioGomez skrev: Thiago Silvas agent forhandler angiveligt med Barcelona :-/
De kan ikke betale hans høje hyre og de er jo ikke en købe klub............
Hugol skrev: FC UEFAlona hykler mes que un puti club har ik sikret Neymar endnu. Ska vi lave en Di Stefano?
Den må du lige forklare?
Der var ogsaa nogle kaotiske tilstande da Di Stefano skiftede til Madrid. Det menes at Barcelona allerede havde sikret den farlige angriber, men Real Madrid fik i sidste ende Di Stefano.