Om vores rivaler VII

13 år 2 måneder siden #1117 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om vores rivaler VII

Daniel skrev: Barcelona er notorisk kendt for at have øje for de brasilianske kommende verdensstjerner; Romario, Ronaldo, Rivaldo, Ronaldinho og Alves er immervæk skræmmende navne, som alle har haft stor succes i Barcelona og lur mig om ikke - jeg håber det absolut ikke - at Neymar også kommer til at tilslutte sig denne succes.

De har så også prøvet lykken utrolig mange gange, uden større held: Keirrison, Henrique, Geovanni mfl..

Nu var det heller ikke fordi, de var specielt dygtige til at opdage hverken Romario, Ronaldo, Rivaldo, Ronaldinho eller Alves. Romario var jo en bragende succes i PSV, samme med Ronaldo. Rivaldo i Deportivo, Alves i Sevilla og Ronaldinho i PSG. Dem havde mange øje for. Til gengæld er det da lidt slående at de har været så dygtige til at overtale og appellere til de spillere.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM
Emnet er blevet låst.
  • Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #1118 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Om vores rivaler VII

Steen skrev: Bale er individuel klasse, og ikke kollektivt. Over halvdelen af hans mål er blevet skabt af ham selv, og sådan skal vi ikke spille.

Det er vel en naturlig konsekvens af at spille i Tottenham. Hvis han ikke selv scorer, hvem skal så? Defoe eller Adebayor?
Jeg nægter at tro på at Bale ville være et skidt køb. Omgivet af mere kvalitet kan han da omstille sig. Så må han for min skyld gerne skabe noget selv når det nu en gang er hans rolle som kant/offensivspiller. Jeg synes det er forkert at diskvalificere Bale fordi tottenhams spil er bygget op omkring ham og han derfor har en fri rolle.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Rubæk. Begrundelse: Stavefjel
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1119 af Jaken

Steen skrev: Siempre Fiel

Nej, men spillet skal være bygget op omkring ham. Han er ikke en der skaber mange chancer til sine holdkammerater, han er ham chancerne skal opstå til. Læs Dios' indlæg, han siger det meget godt. Jeg vil for alt i verden ikke se ham i klubben så længe Ronaldo er her, jeg vil hellere give Jesé chancen og så spare de 70 millioner euro han koster. Behold Di Maria, hent Isco og hiv Jesé op.

Fuldstændig enig! Hvor ville det være forfærdeligt hvis man også formår at smide Jesé væk. Det ville godt nok også sende et stort signal til de resterende og kommende Castilla-spillere, at det er nærmest umuligt at få chancen på førsteholdet. Talentet er så åbenlyst. Giv ham nu chancen, ingen har fortjent det mere end ham!

Steen skrev: Jaken

Ja ligesom Ronaldo :)? Prisen kommer ikke til at have en betydning for hans spil, Neymar kommer til at blive en god signing for dem, han har bevist det både i den brasilianske liga, men også for landsholdet.

Dortmund har sagt at der ikke er blevet aftalt noget mellem dem og Bayern, så vi har stadig en chance. Jeg tror de sælger ham til sommer til en klub udenfor Tyskland, så de slipper for at han tager til Bayern på en fri transfer året efter. Det hele er op til Perez, han skal bare tænke fornuftigt.

Ronaldo blev som 21-årig ikke talt op som en af verdens bedste spillere, skulle hellere ikke spille på samme hold som Messi og var heller ikke det mega-brand Neymar er. Han blev jo først solgt for det astronomisk høje beløb, efter at have vist sig som den absolutte nøglespiller i en af verdens største klubber i verdens, på daværende tidspunkt, bedste liga. Han var allerede verdens bedste spiller.

Jeg tror at selvom intet endnu er officielt, så tager Lewandowski til Bayern. Både Heynckes og Hummels indikerede noget efter kampen og så tror jeg også at Lewandowski har tænkt sig at ære den mundtlige aftale han (angiveligt) allerede har lavet med Bayern. Men forhåbentlig giver Florentino ikke op og prøver til det sidste.

Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Jaken.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1120 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om vores rivaler VII

Jaken skrev:

Daniel skrev: Barcelona er notorisk kendt for at have øje for de brasilianske kommende verdensstjerner; Romario, Ronaldo, Rivaldo, Ronaldinho og Alves er immervæk skræmmende navne, som alle har haft stor succes i Barcelona og lur mig om ikke - jeg håber det absolut ikke - at Neymar også kommer til at tilslutte sig denne succes.

De har så også prøvet lykken utrolig mange gange, uden større held: Keirrison, Henrique, Geovanni mfl..

Nu var det heller ikke fordi, de var specielt dygtige til at opdage hverken Romario, Ronaldo, Rivaldo, Ronaldinho eller Alves. Romario var jo en bragende succes i PSV, samme med Ronaldo. Rivaldo i Deportivo, Alves i Sevilla og Ronaldinho i PSG. Dem havde mange øje for. Til gengæld er det da lidt slående at de har været så dygtige til at overtale og appellere til de spillere.

De blegner lidt, synes du ikke?

Romario havde stor succes i PSV, og er - indrømmet - bedst kendt for denne tid, om end han gjorde en absolut godkendt figur i Barcelona. Ronaldo havde stor succes i PSV, Barcelona, Inter og (størst) i Real Madrid. Rivaldo havde et fint år i Deportivo, men er verdenskendt for sin tid i Barcelona. Ronaldinho stadfæstede sit talent i PSG, men blev en verdensstjerne i Barcelona. Alves var en ganske god back i Sevilla, men han har trods alt været dobbelt så god i Barcelona - den bedste højreback i verden i flere år efterhånden!

Nej, det er på sin plads at hævde, at de har haft succes med deres brasilianske satsninger, frem for at fremhæve de få, der ikke har haft succes. Og lad nu være med at anfægte katalanernes succes vedr. disse spillere, tak!
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1121 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om vores rivaler VII
Jaken

Jeg snakker om da Real Madrid købte ham fra United, ikke da han blev købt fra Lissabon til United. Så er det ligemeget hvor god man er, med 700 millioner kroner så har man godt nok meget at bevise. Jeg er enig med dig i, at der er stor forskel på den brasilianske liga og så de europæiske ligaer, der kan jeg godt følge dig, men jeg har set meget til ham og jeg er overbevist om at han bliver en en af de bedste i verden hos dem. Det kan sagtens gå den anden vej, men jeg tror han tager den rette indstilling med til Barcelona.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Steen.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1122 af Real Madrid 7
Besvaret af Real Madrid 7 på emne Om vores rivaler VII

ZizouMo skrev:

Real Madrid 7 skrev:

Dios skrev: Elkrimi skrev:

Cavani er fortrinlig i opspillet og har en fin boldbehandling. Jeg er enig i, at man ikke skal give mere end 300 mio. DKK for ham. Vi bliver bare nødt til at være realistiske, for hvis vi fastholder 4231, så SKAL vi have et alternativ til Benzema over en hel sæson.
Jeg formoder ikke at Ronaldo bliver betragtet som angriber i den kommende sæson, men hvis han gør, så kan vi godt undvære en Cavani.

Bale er ikke en tro kopi af Ronaldo, de har mange spidskompetencer til fælles, men husk på at Bale opdraget som venstreback og har derfor en helt naturlig defensivt mindset også, hvilket Ronaldo aldrig får. Bale er et fænomen, at han ikke er afprøvet i en storklub synes jeg ikke man kan bruge som et argument, når han i flere sæsoner i streg har markeret sig som en af de stærkeste i Premier League, spiller for et top-5 mandskab og gang på gang viser klassen i de store kampe.
Positionsspillet?
For mig set er problemet, at vi i denne sæson ikke har haft en højreside - især imod Dortmund (ude) var det tydeligt at vores spil aldrig rigtig flød. Når højresiden består af Arbeloa/Essien, som intet kan frem ad banen, og Di Maria som har haft et ALT for lavt bundniveau og med Ozil derude flyder det heller ikke, da han alene ikke har gennembrudsstyrken. Vi har brug for mere kvalitet, Ronaldo og Ozil har det, Benzema og Higuain til dels, mens Di Maria, Kaka og Callejon simpelthen ikke har det fornødne niveau til en start 11'er i Madrid.

At Dortmund og Bayern er suveræne skyldes at de er motorer der er sindssygt velsmurte, deres trupper har været 2-3 år undervejs og topper i år, arbejder alle stenhårdt for hinanden, gode tekniske, spiller over begge fløje (med både backs og fløje!).

Især fløjspillet Piszczek/Schmelzer og Lahm/Alaba har bidraget med, har været klasse. Det minder om gamle dage med Roberto Carlos og Michel Salgado, der blæser op af kanten. Både Bayern og Dortmund har et godt positionsspil, men i mine øjne er det ligeså meget dynamikken fra backsene der driver værket. Noget vi bør fokusere på igen i den kommende sæson, så vi ikke igen skal være vidne til en anonym højreside, der efterlader alt for meget initiativ til Ronaldo, hvilket er alt for let at lukke ned for stærke dynamiske modstandere som Dortmund og Bayern.

Hvis vi ellers sammenligner os med Bayern, så er vi stærkere i midterforsvaret, den centrale midtbane - Alonso/Modric-Khedira vs. Schweini-Martinez - er nogenlunde lige stærke, vi er bedre på venstrekanten og centralt; Muller er dog mere hårdtarbejdende, deres højrekant er bedre end vores og helt fremme er det nogenlund status quo også.
Deres backs er langt mere effektive end vores. Alaba og Marcelo har nogenlunde samme niveau, men Lahm overtrumfer vores højrebacks med flere længder.
Jeg køber ikke rigtig den med at de er et bedre hold, for vi har haft en af verdens bedste trænere i tre år til at forme dette. Der hvor det har fejlet er i min optik på højrekanten, hvor Arbeloa og Essien ikke har haft noget at byde ind med og Di Maria har være så langt under vanlig standard, at det har været pinligt, mens Ozil ikke egner sig som decideret kantspiller. Det kan sikkert fungere fint med Ozil derude, hvis man har en offensive back til at kombinere med, men alene fungerer bare ikke det har vi set utallige gange i de seneste sæsoner.

Jeg håber Carvajal kan tage sit gode spil med hjem og lave en "Alaba", så vi igen kan få gennembrud fra begge backs. Og hvis man tilmed kan installere Bale på højre wing, hvorfra han også skal jagte defensivt, så har vi for alvor forbedret os på to punkter hvor det har haltet i de afgørende situationer i år.

Fortrinlig i opspillet? Utroligt, at man kan se så forskelligt på fodbold :) Du ved jo ligeså godt som jeg gør, at vi ikke får ham under hans frikøbsklausul, og ja da, selvfølgelig skal vi have en erstatning for Higuain, men der er vi nok bare uenige igen. Jeg foretrækker Benzema som førstevalg, og derfor skal reserven ikke være en verdensstjerne IMO.

Ja positionsspilet. Vi mangler noget kreativitet, som kan åbne modstandernes forsvar, også kan Ronaldo og Benzema stå for de fleste mål. Özil og min favorit Isco skal bare lægge på omkring de 12-17 mål, så vil det ikke være mål vi vil mangle. Sidste sæson scorede et hav af mål, men i de vigtige kampe bliver vores hold opløst, og jeg er enig i, at vores højreside er et kæmpe problem, og skyld i meget.
Jeg har lidt halv travlt nu, men du må meget gerne forklare mig, hvad Bale kan bidrage med, som vi ikke allerede har? Jeg spurgte Siempre fiel om det samme, for jeg kan vitterligt ikke se det.

Casillas, Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo, Khedira, Modric, Isco/Mata, Özil, Ronaldo og Benzema i en 4-2-3-1 opstilling vil løse alle

vores problemer IMO.

Bale kan løse hvors problemer, på højere kanten fordi di Maria har være ringene. og arbeloa har også være vores problem på backen, så hvis carvajal og bale købes så er vi stærker jeg er 100% sikker på det.

Carvajal og Di maria/Isco på højrekant ville jeg hellere se, så kan vi bruge de 60-70 mil fra Bale købet til at forlænge Ronaldos kontrakt.

Er du sikker på di Maria han har et lavt bundniveau så hvis bale kommer så er vi stærker på kanterne forstille dig to Ronaldo på kanterne vi ville uovervindelig :)
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1123 af Jaken

Jeg snakker om da Real Madrid købte ham fra United, ikke da han blev købt fra Lissabon til United. Så er det ligemeget hvor god man er, med 700 millioner kroner så har man godt nok meget at bevise. Jeg er enig med dig i, at der er stor forskel på den brasilianske liga og så de europæiske ligaer, der kan jeg godt følge dig, men jeg har set meget til ham og jeg er overbevist om at han bliver en en af de bedste i verden hos dem. Det kan sagtens gå den anden vej, men jeg tror han tager den rette indstilling med til Barcelona.

Ja, det ved jeg godt at du gjorde. Det jeg siger er at Cristiano blev købt af Real Madrid som 24 årig, efter at have været den absolutte stjerne på et af verdens bedste hold i verdens bedste liga, som verdens bedste spiller. Hans pris var langt mere berettiget på daværende tidspunkt, det var en langt sikrere handel end Neymar nu.

Når jeg skriver "Ronaldo blev som 21-årig ikke talt op som en af verdens bedste spillere, skulle hellere ikke spille på samme hold som Messi og var heller ikke det mega-brand Neymar er.", så taler jeg heller ikke om ham, da han blev solgt fra Lissabon til United, men om ham i sin tredje sæson i United, hvor han endnu ikke havde opnået de ting, han gjorde da han blev solgt til Real Madrid. Og eftersom Neymar er 21 nu, synes jeg, at det er en fin forskel.

Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1124 af Steen

Jaken skrev:

Ja, det ved jeg godt at du gjorde. Det jeg siger er at Cristiano blev købt af Real Madrid som 24 årig, efter at have været den absolutte stjerne på et af verdens bedste hold i verdens bedste liga, som verdens bedste spiller. Hans pris var langt mere berettiget på daværende tidspunkt, det var en langt sikrere handel end Neymar nu.

Når jeg skriver "Ronaldo blev som 21-årig ikke talt op som en af verdens bedste spillere, skulle hellere ikke spille på samme hold som Messi og var heller ikke det mega-brand Neymar er.", så taler jeg heller ikke om ham, da han blev solgt fra Lissabon til United, men om ham i sin tredje sæson i United, hvor han endnu ikke havde opnået de ting, han gjorde da han blev solgt til Real Madrid. Og eftersom Neymar er 21 nu, synes jeg, at det er en fin forskel.

Men hvor stor er Neymar's pris? Du får det til at lyde som det er voldsomt, det jeg har fundet frem til er 28 millioner euro?

Uanset hvad, så har han kvaliteterne til at blive verdens bedste, og det tror jeg han bliver derover.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1125 af Jaken

Daniel skrev: De blegner lidt, synes du ikke?

Romario havde stor succes i PSV, og er - indrømmet - bedst kendt for denne tid, om end han gjorde en absolut godkendt figur i Barcelona. Ronaldo havde stor succes i PSV, Barcelona, Inter og (størst) i Real Madrid. Rivaldo havde et fint år i Deportivo, men er verdenskendt for sin tid i Barcelona. Ronaldinho stadfæstede sit talent i PSG, men blev en verdensstjerne i Barcelona. Alves var en ganske god back i Sevilla, men han har trods alt været dobbelt så god i Barcelona - den bedste højreback i verden i flere år efterhånden!

Nej, det er på sin plads at hævde, at de har haft succes med deres brasilianske satsninger, frem for at fremhæve de få, der ikke har haft succes. Og lad nu være med at anfægte katalanernes succes vedr. disse spillere, tak!

Selvfølgelig blegner de, men det gør dem ikke til mindre flops. Tilsammen kostede blot de 3, flere hundrede millioner kroner og det er værd at nævne.

Jeg prøver heller ikke at anfægte katalanernes succes med de spillere. Hvad jeg siger er, at det ikke ligefrem var imponerende scoutet af dem. Det var altså store talenter og generelt spillere vi taler om. Jeg er mere imponerende af at de formåede at overtale alle de spillere, end at de formåede at få dem til at brillere. Der var immervæk stor rift om dem, og med rette!

Fælles for de stjernespillere er også at de alle havde bevist deres værd i Europa. Vi var jo også interesserede i Ronaldino, Inter forsøgte også at få Ronaldo inden Barcelona fuldførte handlen og Alves var ikke kun en ”ganske god back” i Sevilla, han var en fremragende back! Hvilket hans pris også vidner om. Hvis jeg ikke tager meget fejl, blev han også solgt som verdenshistoriens dyreste back, hvis ikke forsvarsspiller, dengang.

Romario, Rivaldo, Ronaldo, Ronaldinho og Alves blev også købt ind for tæt på 1 mia. kr. samlet! Og 3 af dem blev endda indkøbt i midten af halvfemserne, hvor priserne bestemt ikke var så høje som på nuværende tidspunkt. Tager vi så også Neymar med i den oversigt over brasilianske kæmpe talenter, så løber det op i tæt på 1.5 milliard samlet.

Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1126 af Jaken

Steen skrev: Men hvor stor er Neymar's pris? Du får det til at lyde som det er voldsomt, det jeg har fundet frem til er 28 millioner euro?

Uanset hvad, så har han kvaliteterne til at blive verdens bedste, og det tror jeg han bliver derover.

Jeg har det indtryk at vi taler tætter på de 50 millioner euro. 28 nu og så en 22-25 for den forhåndsaftale, der angiveligt fandt sted.

EDIT: Det er også mere den omtale han har fået end selve prisen, der gør at forventningerne overalt i verden er så tårnhøje.

Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1127 af Steen

Jaken skrev:

Steen skrev: Men hvor stor er Neymar's pris? Du får det til at lyde som det er voldsomt, det jeg har fundet frem til er 28 millioner euro?

Jeg har det indtryk at vi taler tætter på de 50 millioner euro. 28 nu og så en 22-25 for den forhåndsaftale, der angiveligt fandt sted.

De har betalt 28 millioner euro nu, og så skulle de have betalt 10 millioner euro sidste år, så tilsammen 38 millioner euro. Det er standard priser nu til dags, og hvis man sætter det op ved siden af Bale som koster mindst 70 millioner euro, og Cavani med en frikøbsklausul på 65 millioner euro, så er det et røverkøb.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1128 af Jaken

Steen skrev:

Jaken skrev:

De har betalt 28 millioner euro nu, og så skulle de have betalt 10 millioner euro sidste år, så tilsammen 38 millioner euro. Det er standard priser nu til dags, og hvis man sætter det op ved siden af Bale som koster mindst 70 millioner euro, og Cavani med en frikøbsklausul på 65 millioner euro, så er det et røverkøb.

Er det ikke "blot" de penge de har skulle betale til Santos. De ejer/ejede jo heller ikke de fulde rettigheder til Neymar, så diverse "medejere" har vel også fået en sjat. Men igen, forventningerne til ham er ikke blot kommet qua. prisen, men hovedsageligt omtalen og de er sværere at leve op til.

Mht. Bale og Cavani, så er deres priser også helt hen i vejret. Ingen tvivl om det. Men igen, de har etableret sig i de største ligaer for større hold, og det trækker også naturligt prisen højere op end gode præstationer i Brasilien.

Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum