Om vores rivaler VII
- Parla
- Gæst
-
mortenj skrev: HAHAHAHAHAHAHAHHAHAH
Please lad det være rigtigt. Så nyheden på EB og faldt lige over denne kommentar da jeg læste Nationens forskellige holdninger omkring nyheden:
"håber dælme det er en and,hvis ikke må han tage straffen,hans gode image vil være ødelagt,messi sig det ikke passer."
Samme person følger efterfølgende op med endnu en kommentar:
"nu ved vi jo ikke om det er rigtigt,så lad være med at dømme ham på forhånd,messi er min Gud,og ham må der ikke ske noget"
Haha, håber for alt i verden at denne historie er sand!
Ville da være synd hvis Real Madrid skulle vinde noget pga. en spillers handling udenfor banen. Men han er da helt sikkert uskyldig, det var da blevet opdaget noget før hvis det er tilbage fra 2009. Plus han sikkert ville have fortsat med det hvis det ikke var blevet opdaget :S
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
Parla skrev:
Please lad det være rigtigt. Så nyheden på EB og faldt lige over denne kommentar da jeg læste Nationens forskellige holdninger omkring nyheden:
"håber dælme det er en and,hvis ikke må han tage straffen,hans gode image vil være ødelagt,messi sig det ikke passer."
"nu ved vi jo ikke om det er rigtigt,så lad være med at dømme ham på forhånd,messi er min Gud,og ham må der ikke ske noget"
Ville da være synd hvis Real Madrid skulle vinde noget pga. en spillers handling udenfor banen. Men han er da helt sikkert uskyldig, det var da blevet opdaget noget før hvis det er tilbage fra 2009. Plus han sikkert ville have fortsat med det hvis det ikke var blevet opdaget :S
Han har jo gjordt noget forkert altså hvis det er rigtigt.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Real Madrid 7 skrev:
Parla skrev:
Han har jo gjordt noget forkert altså hvis det er rigtigt.
Seriøst. Hvis man selv tror på at han ved hvordan hans skat bliver opgjort/indberettet så synes jeg man er naiv. Med det tid han bruger på fodbold med træning og kampe, sposerarrangementer, frivilligt arbejde for eksempelvis handicappede børn osv samt hans familie så har han da ikke en jordisk chance for at sætte sig ind i det og naturligt betaler man revisorer mv. for at stå for det.
Viser det sig så at de har opgjort det forkert, jamen så er det jo ligesom i Danmark at man får korrigeret fejlen og betalt beløbet ind.
Det med at få et plettet ry synes jeg bare er et medie spin. Jeg var sku ligeglad om det var en af vores spillere som Ronaldo, Ramos mv. Så længe det bliver løst og personerne selv i god tro har betalt rådgivere for det.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
At Messi ikke har gjort det selv, er naturligvis rigtigt, men det er hans penge, og hvis han har givet samtykke eller endda underskrevet forskellige dokumenter, hvilket han jo nok rent faktisk har, jamen så er han stadig 'skyldig'. Det er trods alt sådan lovgivningsmæssigt, at det kræver, at man sætter sig ind i, hvad man skriver under på.
At Messi så nok i værste fald slipper med en bøde er noget helt andet. Fængslet?! NEVER!!!
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
HHB65 skrev: Seriøst. Hvis man selv tror på at han ved hvordan hans skat bliver opgjort/indberettet så synes jeg man er naiv. Med det tid han bruger på fodbold med træning og kampe, sposerarrangementer, frivilligt arbejde for eksempelvis handicappede børn osv samt hans familie så har han da ikke en jordisk chance for at sætte sig ind i det og naturligt betaler man revisorer mv. for at stå for det.
Man skal vel skrive under et sted på noget informeret samtykke før pengene bliver flyttet. En revisor flytter ikke bare dine penge rundt uden at have fået lov til det. En god revisor opstiller muligheder og anbefaler muligheder baseret på kundens ønsker.
Hvis Messi har undgået at betale skat, så er det naivt at tro at han intet vidste om det.
Når det er sagt, så hører den her nyhed vist mere til i Sjov og Spas :-)
BBB skrev:
HHB65 skrev: Seriøst. Hvis man selv tror på at han ved hvordan hans skat bliver opgjort/indberettet så synes jeg man er naiv. Med det tid han bruger på fodbold med træning og kampe, sposerarrangementer, frivilligt arbejde for eksempelvis handicappede børn osv samt hans familie så har han da ikke en jordisk chance for at sætte sig ind i det og naturligt betaler man revisorer mv. for at stå for det.
Man skal vel skrive under et sted på noget informeret samtykke før pengene bliver flyttet. En revisor flytter ikke bare dine penge rundt uden at have fået lov til det. En god revisor opstiller muligheder og anbefaler muligheder baseret på kundens ønsker.
Hvis Messi har undgået at betale skat, så er det naivt at tro at han intet vidste om det.
Når det er sagt, så hører den her nyhed vist mere til i Sjov og Spas :-)
Jeg er selv uddannet revisor og med det program han har, kan jeg nemt forestille mig at de bare har fået ordre på at styre hans papirer. Revisorer er kun mennesker og konstallationer af indtægter over landegrænser især med en blanding af EU og udenfor EU osv. er et område hvor der er og har været meget tvivl omkring regler, hvilket diverse sager i nyere tid bevidner om.
Min pointe var egentlig at dengang jeg læste nyheder omkring Benzema og den vanvidshastighed han var nuppet med og ligeledes da Barcelonas Sanchez smadrede sin Audi i forbindelse med meget højt fart, så er det nyheder der rørte mig mere. Måske er det fordi en af mine bedste venner døde i et trafikuheld, hvor han var passager. Her synes jeg føreren udsatte andre for en ekstra fare, da det var ham der trykkede på speederen. Om de andre i bilen så var med til at opfordre til dødskørsel får jeg desværre aldrig besvaret.
Bottomline så giver jeg dig ret i at nyheden nok hører under sjov og spas tråden.
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
Real Madrid 7 skrev: ! Jeg VED, at Messi har folk til den slags, så kan ikke helt se hvad Messi skulle have misforstået? Man skal jo være bund naiv hvis du kan tro på, at messi lige kan have overset det med småt, så han ikke har skulle betale 30 millioner kroner?!
Så kald mig bund naiv. Men havde jeg dagligdag med alle de aftaler han har og midlerne til at betale mig til økonomisk rådgivning som så mange andre sportsmænd gør, så ville jeg benytte det. Det jeg forsøgte at forklare i sidste indlæg er at konstallationer med indtægter fra hele verden sammen med selskaber i de enkelte regioner er et meget svært område revisonsmæssigt, og der har været masser af sager i nyere tid om bevidst eller ubevidst skatte unddragelse. I nogle af disse sager har fagfolkene altså revisorerne handlet i god tro, men selve usikkerheden på det lovgivningsmæssige plan har medført reguleringer efterfølgende.
Så ja jeg nægter at tro at de har lagt 2 løsninger på bordet foran ham og sagt. Denne model koster 30 mil ekstra i skat. Den anden model kan spare dig 30 mil. hvis du ikke bliver opdaget. Come on... manden går ikke syndeligt op i penge, så med den indtjening vil 30 mil ingen forskel gøre. Jeg vil vædde med at revisorerne har uarbejdet en løsning som i deres verden var ok efter deres fortolkning af reglerne. Mere har Messi ikke fået at vide.
Men fair nok hvis du mener at de har givet ham muligheden for at vælge selv og han ville risikerer ballade for det beløb.... Håber selv du kan se ironien i det.
HHB65 skrev: Det jeg forsøgte at forklare i sidste indlæg er at konstallationer med indtægter fra hele verden sammen med selskaber i de enkelte regioner er et meget svært område revisonsmæssigt, og der har været masser af sager i nyere tid om bevidst eller ubevidst skatte unddragelse. I nogle af disse sager har fagfolkene altså revisorerne handlet i god tro, men selve usikkerheden på det lovgivningsmæssige plan har medført reguleringer efterfølgende.
Så ja jeg nægter at tro at de har lagt 2 løsninger på bordet foran ham og sagt. Denne model koster 30 mil ekstra i skat. Den anden model kan spare dig 30 mil. hvis du ikke bliver opdaget. Come on... manden går ikke syndeligt op i penge, så med den indtjening vil 30 mil ingen forskel gøre. Jeg vil vædde med at revisorerne har uarbejdet en løsning som i deres verden var ok efter deres fortolkning af reglerne. Mere har Messi ikke fået at vide.
Hvis jeg var Messi, så havde jeg sgu nok spurgt om hvorfor mine penge skulle overføres til et holdingselskab i Belize, Uruguay, De Forenede Arabiske Emirater eller Schweiz. Faktisk ville jeg spørge til det selv hvis holdingselskabet var baseret i Argentina, nu jeg rent faktisk arbejder i Spanien. Hvis mine revisorer ikke kunne give mig et godt svar (fx at man betaler mindre i skat), så ville jeg ikke gøre det, så selvfølgelig har de lagt nogle muligheder frem for ham, hvor de siger "det her er discountmodellen, her kører vi det nemt fra Spanien og den anden model er at vi flytter dine indtægter til et skattely". Om de har kunne overskue hvad de har gjort er rigtigt eller forkert skal jeg ikke kunne sige, men hvis de ikke har kunne overskue det, så kunne det være man skulle bede om hjælp fra større eksperter. Man behandler trods alt penge fra en person med stor offentlig profil.
Jeg er helt enig i at Benzemas idioti med at køre for hurtigt er værre, og det havde jeg også ment hvis jeg ikke havde mistet familiemedlemmer i trafikken. Jeg kører også for hurtigt, men slet, slet ikke i samme grad, og jeg kører ikke ræs.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Real Madrid
-
Emne forfatter
- Platin bruger
-
Tjek interview (han snakker overraskende godt engelsk). Jeg kan sku godt lide ham, og kan ikke lade vær med at tænke på, om vi havde spillet meget bedre fodbold i dag, hvis han havde været der i fire sæsoner.
www.mcfc.co.uk/
No solo soy perfecto, también soy Madridista