Om vores rivaler VII
- Storken
- Gæst
-
Barca burde ikke kommentere på banen efter kampen. Det er vi helt enige om.
Jeg vil dog lige pointere, at der er kæmpe forskel på at sige banen er skyld i nederlaget og så at banen var dårlig. Det ene er en dårlig undskyldning, det andet er en konstatering.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Milan formåede at lukke Barca helt ned, hvor Barca ikke kunne nærme sig Milans mål. Og på samme tid, så havde Milan langt større chancer end Barca. El Sharawy havde en friløber i starten hvor han kiksede lige med den sidste berøring. Boateng havde også et skud langt fra som var 0.5 meter (hvis ikke mindre) væk fra stolpen. Hvis jeg husker korrekt, så var Barcas største chance (ifølge mig) Iniestas langskud.
Går man så tilbage til semifinalen imod Chelsea, så var det jo en hel anden Barca og et Chelsea mandskab der havde deres angribere på lige linje med deres forsvarer.
Barcelona bombarderede Chelseas mål med farlige chancer - det var ikke tilfældet igår.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Storken skrev: @raul7=kongen
Jeg vil dog lige pointere, at der er kæmpe forskel på at sige banen er skyld i nederlaget og så at banen var dårlig. Det ene er en dårlig undskyldning, det andet er en konstatering.
Du mener det ene er en direkte undskyldning, mens det andet er en indirekte undskyldning.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- Storken
- Gæst
-
ZizouMo skrev: Du mener det ene er en direkte undskyldning, mens det andet er en indirekte undskyldning.
Ikke helt, men det kommer an på konteksten.
Eksempler:
Journalist: Hvorfor tabte I kampen?
Spiller: Banen var skyld i nederlaget
Journalist: Var Banen dårlig?
Spiller: Det var en kartoffelmark
I mine øjne er der en kæmpe forskel på de to ting.
Storken skrev: @raul7=kongen
Nej, det er forkert i den virkelige verden (den som Barcelona spiller fodbold i).
Er der kamera på, eller er der ikke kamera på, når man snakker om banen - det er det som gør det til en dårlig undskyldning. Og så er det sgu lige meget hvordan man pakker den ind rent retorisk, for formålet og effekten er den samme.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Storken skrev:
ZizouMo skrev: Du mener det ene er en direkte undskyldning, mens det andet er en indirekte undskyldning.
Ikke helt, men det kommer an på konteksten.
Eksempel:
Journalist: Hvorfor hvorfor I tabte kampen?
Spiller: Banen var skyld i nederlaget
Journalist: Var Banen dårlig?
Spiller: Det var en kartoffelmark
I mine øjne er der en kæmpe forskel på de to ting.
Men det var jo ikke tilfældet. Barcas træner i kampen forklarer efter kampen nederlaget og bringer banen op. Om det så er som undskyldning eller blot en konstatering, vil det altid fremstå som en undskyldning. Det er selvfølgelig en anden sag, hvis journalisterne direkte spørger ind til det.
Det var dumt og et tegn på svaghed, anderledes kan det ikke være.
- Storken
- Gæst
-
Barca burde bare ikke diskutere banen efter nederlaget i går. De skabte ikke én eneste chance hele kampen. Det kan aldrig være banens skyld.
Storken skrev: Min pointe er, at man ikke kan stille det hele op som sort og hvidt.
Barca burde bare ikke diskutere banen efter nederlaget i går. De skabte ikke én eneste chance hele kampen. Det kan aldrig være banens skyld.
Jeg synes ikke vi skal starte en diskussion.
Bare lige en sidste ting. Hvis Real spiller en kamp, hvor dommeren dømmer en lorte kamp. Er det så i orden at Real går ud og siger vi tabte bla. fordi dommeren dømte en lorte kamp?
Det en konstatering, men samtidig en undskyldning.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- Storken
- Gæst
-
ZizouMo skrev: Hvis Real spiller en kamp, hvor dommeren dømmer en lorte kamp. Er det så i orden at Real går ud og siger vi tabte bla. fordi dommeren dømte en lorte kamp?
Konstatering:
Dommeren dømte en forkert offside på målet
Gråzone:
Dommeren havde ikke sin bedste dag
Dårlig undskyldning:
Dommeren kostede os kampen
Kan de ikke bare holde deres kæft når de har tabt, spil af tid at høre på whine.
Nogle der er friske på at vædde en 20 kr på om sprinkler anlægget tændes hvis Milan hiver en samlet sejr hjem efter næste kamp, satme gode odds hvis de redder den hjem:)
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
- Mexes fældede mig, Zapata havde hånd på bolden....dommeren lod os ikke spille.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Storken
- Gæst
-
Lidt længere nede på forsiden står der "Den værste dommer - Zapata's hånd på bolden ved det første mål var tydelig"
Det er hykleri :)