Om vores rivaler VII

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #217 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Om vores rivaler VII
Det er jo intet af det, som modbeviser mine påstande. Messi var på ingen måde afgørende i begge VM-slutrunder, som han har deltaget i ej heller de to Copa Américas, som han har deltaget i. Det taler sit tydelige sprog. Han var der simpelthen ikke, da det allermest galt - og det skulle man tro, at "verdenshistoriens bedste spiller nogensinde" ville være i stand til, nu når han har fået denne titel af mange Barcelona fans.

Ja, han var topscorer i CL i 09-10, men hvor var han henne, da det hele skulle afgøres? Han var jo ingen steder at finde i BEGGE kampe mod Inter, som vel og mærke var CL-semifinalen.

Sneijder havde et bedre år og en formnedgang i de 3 resterende måneder af 2010 bør jo ingen rolle spille, nu når han var helt fantastisk i de første 9 måneder og var en kæmpe årsag til at Inter var en historisk Treble, hvor de slog Barcelona og Messi på vejen ganske fortjent. For ikke at snakke om VM-finaledeltagelsen. Her røg Messi, som den helt store spiller for Argentina ud med et brag mod Tyskland. 4-0 og Messi var ENDNU ENGANG ingen steder at finde, da det virkelig betød noget og han ikke lige havde Xavi og Iniesta ved sin side og generelt ikke spillede på et velsmurt hold. Ikke ligefrem noget, der kendetegner en all-time great.

Sidste sæson taler sit tydelige sprog. 20 ligegyldige ligamål i de sidste 8-10 kampe, hvor mesterskabet reelt var afgjort til vores fordel. Det giver jeg ikke meget for.

Mål bør desuden heller ikke være det eneste paramer. Det siger blot noget om den afhængighed Barcelona har af Messi.

Det er jo helt absurd, at manden har scoret 38 ligamål, mens nr. 2 af Barcelonas angribere (en skadesplaget Villa) blot har lavet 7 mål....Jeg mindes ikke en sådan tendens på et storhold nogensinde. ALT spillet er lagt op på Messi i den sidste banehalvdel.

Havde Ronaldo haft samme rolle, så havde han scoret endnu flere mål end hans uhyre snit i forvejen. 182 mål i 183 kampe og 136 ligamål i 125 kampe.

Jeg gider i øvrigt ikke at diskutere 2010 Ballon d'Or kåringen, da den var helt igennem absurd. Flere eksperter, tidligere fodboldspillere og prominente managers var af samme opfattelse. Messi var ikke engang ham, der burde vinde fra Barcelona, hvis der endelig skulle være en fra det hold. Så ville jeg hellere have forstået valget af enten Xavi eller Iniesta.

Jeg kan desuden ikke svare på et muligt modsvar før engang i morgen eftermiddag.
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved LosMerengues30.
Emnet er blevet låst.
13 år 5 måneder siden #218 af Raul7777
Besvaret af Raul7777 på emne Om vores rivaler VII
Vi er nu 16 point efter Barcelona. Deres angriber scorer ikke, udover Messi. Man kan vel sige at han uden tvivl har været afgørende i den her sæson, og det er grundet ham, at de vinder mesterskabet. Man skal ikke tage det fra ham, som han kan. I denne sæson er han helt klart bedre end Ronaldo har været for os.
Emnet er blevet låst.
  • Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #219 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Om vores rivaler VII

messifan34 skrev: Jeg ved godt i hader messi p.g.a hans succes,helt ærlig kom lige videre,messi er et fænomen ligeså er ronaldo nyd dem dog i stedet for det der.

Hvad?

Hvis jeg skulle skyde fra hoften, så tror jeg at det, der vækker folks mishag er hans opførsel og falskhed, ikke hans succes. For eksempel under jeg da Carles Puyol al den succes han har haft med Barcelona, da han i min optik er det tætteste man kommer på en gentlemanspiller på det hold han spiller på.

Og nu vil jeg ikke tage debatten ned på et niveau, hvor den ikke hører hjemme, men et par mellemrum og store begyndelsesbogstaver ville gøre dine indlæg lidt lettere at tage seriøse.
Emnet er blevet låst.
13 år 5 måneder siden #220 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Så er der ballade under opsejling i Barcelona.....i hvert fald en lidt betændt sag.

Det er tidligere blevet indrømmet, at Barcelonas ledelse under Joan Laportas ledelse snagede i ansattes mails og nu er det kommet frem (I El Confidencial), at Pep Guardiola fik folk til at spionere Piqués privatliv.

Jeg ville gerne have spurgt vores catalanske venner herinde om sagen, men med erfaringen fra tidligere sager, så er der givetvis overhovedet ikke noget om snakken.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
  • Senyera
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #221 af Senyera
Besvaret af Senyera på emne Om vores rivaler VII

rezamadridista skrev:

Senyera skrev: Så spiller Messi en dårlig kamp, så har modstanderen gjort et fantastisk defensivt stykke arbejde.

Så Messi har aldrig en dårlig dag? Er det, det du står og skriver`?

Jo, det har han det. Synes blot at folk skulle kigge på de betingelser han har under topkampene. Folk tror man kan måle en dårlig kamp op i skud, mål og vellykkede afleveringer, men når man er omringet af 4 mand hver gang man har bolden 10m væk fra midterlinjen, og ens medspillere er nærmest utilgængelige at spille fri, så skulle man lige gøre op med sig selv, hvem der i sådan en situation overhovedet kunne have gjort det bedre end verdens bedste.

Rubæk skrev:

Senyera skrev: 1 - Barca bagud, men vandt. De kan komme tilbage - også mod Milan

2 - Hvis man kigger på de sidste 3 kampe hvor Barca har haft et dårligt resultat med hjem til Camp Nou (3-1 Inter, 1-0 Chelsea), kan man se at Barca står for alt spillet. Når bolden er på Barcas banehalvdel er der ingen modspillere oppe og presse. Det er sigende, og derfor kan du kun regne med at Milan scorer HVIS Barca er foran 3-0 eller 2-0.

1 - det var jo ikke pointen. Den var at Barcelona lukkede mål ind, hvilket gør et comeback sværere når man allerede har en 0-2'er i baggagen, og et evt udebanemål imod sig.

2 - jeg ved ikke hvilken del af Losmerengues30's indlæg det, du skriver er rettet mod. Er din tese at fordi Barcelona ikke bliver presset på deres egen halvdel, så er kontrafodbold en umulighed? Scorede Milan ikke 2 mål på Camp Nou uden at erobre bolden på jeres halvdel? Eller skal det læses som den samme paradoksale klagesang over at Barcelona møder et hold der pakker sig?

Ang. at Messias aldrig er forsvundet i en afgørende kamp, så husker vi allesammen vidst sidste sæson og de gange det skete. At benægte det er naivt.

1 - Hvis Milan går efter et udebanemål tror jeg du kan være ret sikker på at Barca får nemmere ved at komme til chancer end i første kamp.

2 - Synes vi er i vores gode ret til at klage over at hold pakker sig, da vi er det eneste storhold som åbenbart kan få et andet storhold til det. Det eneste tophold som ikke har gjort det de seneste år er Manchester United. At de så har tabt to finaler på det viser hvor gode Barca er.
Emnet er blevet låst.
13 år 5 måneder siden #222 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII

Senyera skrev:

rezamadridista skrev:

Senyera skrev: Så spiller Messi en dårlig kamp, så har modstanderen gjort et fantastisk defensivt stykke arbejde.

2 - Synes vi er i vores gode ret til at klage over at hold pakker sig, da vi er det eneste storhold som åbenbart kan få et andet storhold til det. Det eneste tophold som ikke har gjort det de seneste år er Manchester United. At de så har tabt to finaler på det viser hvor gode Barca er.

Undskyld at jeg siger det... Men det er nok det dummeste jeg nogensinde har læst her inde. Og jeg har læst en del!

Man kan aldrig klage over, at modstanderen pakker sig - aldrig! Modstanderen stiller ikke op for at please Barcelona, og lade dem vinde uden kamp... Prøv i stedet at kigge lidt indad..

Barcelona har valgt en spillestil, som man kan mene om hvad man vil. Men den holder de sig til, og har ingen plan b. Derfor ved modstanderen (eller vurderer) hvordan de skal spille, for at kunne slå denne spillestil. Hvis Barcelona ikke vil lade de andre røre bolden, så ber' de vel selv om, at mindre gode hold pakker sig? Det samme gælder hold, som ikke mener at de har de rette værktøjer, til at spille offensivt mod Barcelona.

Barcelona ligger som de har redt, og aldrig har et hold været så kedeligt at kigge på. De skaber, om nogen, kedelige, tempoforladte og forudsigelige kampe... Heldigvis er de ved at være gennemskuet, og nu er Pep der ikke til at tænke nyt. Kan Tito det?
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Steen, rezamadridista
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #223 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII
@Siempre Madrid

Et lignende bidrag fra El Confidencial.

Forholdet mellem Messi og Guardiola er tilsyneladende dårligt:
www.elconfidencial.com/deportes/2012/05/...s-companeros--98574/

Den samme journalist skriver 50 dage senere, at Chelsea henter Guardiola og køber Messi for at behage Pep:
www.elconfidencial.com/deportes/liga-bbv...haje-de-messi-97502/

Den "avis" har kun et formål her i livet og det er sensations-journalistik. Jeg siger ikke, at historien om Pique og Guardiola er usand. Det kommer bare fra en ekstremt utroværdig kilde. Modsat AS, Marca, Sport og El Mundo er de ude på at skade både Barcas og Real Madrids ry.
Emnet er blevet låst.
  • Senyera
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #224 af Senyera

LosMerengues30 skrev: Det er jo intet af det, som modbeviser mine påstande. Messi var på ingen måde afgørende i begge VM-slutrunder, som han har deltaget i ej heller de to Copa Américas, som han har deltaget i. Det taler sit tydelige sprog. Han var der simpelthen ikke, da det allermest galt - og det skulle man tro, at "verdenshistoriens bedste spiller nogensinde" ville være i stand til, nu når han har fået denne titel af mange Barcelona fans.

Ja, han var topscorer i CL i 09-10, men hvor var han henne, da det hele skulle afgøres? Han var jo ingen steder at finde i BEGGE kampe mod Inter, som vel og mærke var CL-semifinalen.

Sneijder havde et bedre år og en formnedgang i de 3 resterende måneder af 2010 bør jo ingen rolle spille, nu når han var helt fantastisk i de første 9 måneder og var en kæmpe årsag til at Inter var en historisk Treble, hvor de slog Barcelona og Messi på vejen ganske fortjent. For ikke at snakke om VM-finaledeltagelsen. Her røg Messi, som den helt store spiller for Argentina ud med et brag mod Tyskland. 4-0 og Messi var ENDNU ENGANG ingen steder at finde, da det virkelig betød noget og han ikke lige havde Xavi og Iniesta ved sin side og generelt ikke spillede på et velsmurt hold. Ikke ligefrem noget, der kendetegner en all-time great.

Sidste sæson taler sit tydelige sprog. 20 ligegyldige ligamål i de sidste 8-10 kampe, hvor mesterskabet reelt var afgjort til vores fordel. Det giver jeg ikke meget for.

Mål bør desuden heller ikke være det eneste paramer. Det siger blot noget om den afhængighed Barcelona har af Messi.

Det er jo helt absurd, at manden har scoret 38 ligamål, mens nr. 2 af Barcelonas angribere (en skadesplaget Villa) blot har lavet 7 mål....Jeg mindes ikke en sådan tendens på et storhold nogensinde. ALT spillet er lagt op på Messi i den sidste banehalvdel.

Havde Ronaldo haft samme rolle, så havde han scoret endnu flere mål end hans uhyre snit i forvejen. 182 mål i 183 kampe og 136 ligamål i 125 kampe.

Jeg gider i øvrigt ikke at diskutere 2010 Ballon d'Or kåringen, da den var helt igennem absurd. Flere eksperter, tidligere fodboldspillere og prominente managers var af samme opfattelse. Messi var ikke engang ham, der burde vinde fra Barcelona, hvis der endelig skulle være en fra det hold. Så ville jeg hellere have forstået valget af enten Xavi eller Iniesta.

Jeg kan desuden ikke svare på et muligt modsvar før engang i morgen eftermiddag.

Jeg synes simpelthen det er pinligt at skulle læse det der. Du under ikke Messi noget som helst. Du tror desuden at det eneste han kan er at score mål. På Argentina har han de sidste par år været deres spilstyrer samtidig med han har scoret mål. Du kigger sikkert kun på statistikkerne efter en kamp, og ikke på hvordan kampe forløber sig. Især under VM 2010 kan jeg huske hvordan Messi konstant var farlig når han havde den, og var rigtig god til at sætte sine medspillere i scene, hvilket også gav mål. Og sådan har det også været efterfølgende. At hans medspillere ikke altid får den ind, eller laver lort i den bagefter er så en anden sag. Det får åbenbart dig til at give Messi skylden for at være for dårlig.

Omkring dit "ingen steder at finde i BEGGE kampe mod Inter", så vil jeg gerne have du læser indlægget før jeg har skrevet.

Og så kommer vi til delen om Sneijder. Der er SÅ mange som udtaler sig om ham som om de har set alle Inters kampe i den sæson. I 3 turneringer har han lavet 16 assists og 8 mål det år. Ikke de mest vanvittige tal i 41 kampe (09-10 sæsonen). Og 7-11 i 10-11 sæsonen. Med hensyn til VM kan jeg ikke rigtig være med. Det skulle ikke undre mig hvis folk glemte at han havde et godt hold omkring sig, som også deltager i kampen.
.... Men uanset hvad, så gør det stadig Messi til den retfærdige vinder af 2010 kåringen. Af den simple grund: verdens bedste spiller fik verdens bedste spiller-prisen det år. Ligesom han på retfærdigvis har gjort de sidste 4 år. At jeg så mener at Ronaldo skulle have været nr 2 alle gange, er vel ligegyldigt. Titlen skal ikke være en ærespris (der var nogen som begyndte at snakke om Casillas skulle have den). Den skal gives til den bedste fodboldspiller. Og som tingene ser ud lige nu, sidder Messi nok på den titel et stykke tid endnu - hvad enten i er enige eller ej.

Barcelona har i denne sæson haft 1 målscorer og det er Messi. Det har ikke noget at gøre med at det hele udelukkende er bygget op om ham, men at de andre har været for dårlige. Villa er ved at være for gammel, Alexis skuffer og Pedro er ude af form. Hvis du husker et par år tilbage med Henry - Messi - Eto'o, ville du nok kunne huske hvordan de tilsammen scorede 100 mål. Dengang havde Barca et godt angreb, det har de desværre ikke rigtigt i dag, da det er uskarpt. Derfor ser jeg frem til en evt. Neymar.
Emnet er blevet låst.
13 år 5 måneder siden #225 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Storken, fair nok omkring El Confidencial, men selve Joan Laporta-delen er jo blevet bekræftet i Sport af folk, som var med i bestyrelsen under Joan Laporta.

www.sport.es/es/noticias/barca/barca-esp...s-directivos-2320705

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved Siempre Madrid.
Emnet er blevet låst.
  • Senyera
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #226 af Senyera

M_linding skrev:

Senyera skrev:

rezamadridista skrev:

Undskyld at jeg siger det... Men det er nok det dummeste jeg nogensinde har læst her inde. Og jeg har læst en del!

Man kan aldrig klage over, at modstanderen pakker sig - aldrig! Modstanderen stiller ikke op for at please Barcelona, og lade dem vinde uden kamp... Prøv i stedet at kigge lidt indad..

Barcelona har valgt en spillestil, som man kan mene om hvad man vil. Men den holder de sig til, og har ingen plan b. Derfor ved modstanderen (eller vurderer) hvordan de skal spille, for at kunne slå denne spillestil. Hvis Barcelona ikke vil lade de andre røre bolden, så ber' de vel selv om, at mindre gode hold pakker sig? Det samme gælder hold, som ikke mener at de har de rette værktøjer, til at spille offensivt mod Barcelona.

Barcelona ligger som de har redt, og aldrig har et hold været så kedeligt at kigge på. De skaber, om nogen, kedelige, tempoforladte og forudsigelige kampe... Heldigvis er de ved at være gennemskuet, og nu er Pep der ikke til at tænke nyt. Kan Tito det?

Jeg har ikke noget imod at små hold gør det. Det er sgu da klart at de gør det. Men når tophold ændrer deres spillestil bare fordi de møder Barca. Så synes jeg det er uværdigt. En Drogba som spiller på venstreback og et Chelsea-hold der bare står og kigger når bolden er ved midtercirklen. Du kan sige hvad du vil, jeg synes ikke det er et tophold værdigt at spille sådan. Hvor er troen på egne evner? De spiller jo ganske enkelt som om at Barca er dobbelt så gode som dem.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #227 af Storken
Hele den her diskussion om Barcas spillestil og Messi vs Ronaldo er latterlig.

Jeg bliver dog nødt til at kommentere på dette udsagn:

M_linding skrev:

Hvordan skal Barca skabe kampen, når modstanderen har 10 mand i eget felt?

De kampe, hvor modstanderen faktisk prøver at spille fodbold, er ofte ret interessante. Her tænker jeg på de seneste El Clasicos, kampene mod Valencia, Bilbao og Betis.

Det vil altid være kedeligt, når det ene hold på banen kun har til formål at ødelægge kampen.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #228 af Storken

Siempre Madrid skrev: Storken, fair nok omkring El Confidencial, men selve Joan Laporta-delen er jo blevet bekræftet i Sport af folk, som var med i bestyrelsen under Joan Laporta.

www.sport.es/es/noticias/barca/barca-esp...s-directivos-2320705

Joan Laporta var på mange måder en farlig mand. Jeg tror, at klubben havde været i kæmpe problemer om 10 år, hvis han havde fortsat. Han var økonomisk uansvarlig og klubben blev kun holdt ovenvande grundet sportslig succes.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum