Om vores rivaler VII
- LosMerengues30
- Gæst
-
Det kan godt være, at det lykkes mod Getafe og lignende hold, men ikke et italiensk tophold og storklub som Milan, der om nogen har været synonyme med CL de seneste 25 år.
Der er virkelig meget, som skal gå galt. Jeg anser Milan for at være storfavoritter. Ganske klare endda. 85 %, hvis jeg selv skulle vurdere det.
Barcelona har ikke den bedste historik, når det kommer til remontadas i knald eller fald kampe. De er ALDRIG gået videre i en international turnering efter at have tabt en udekamp med med 2-0 eller mere.
Det er helt modsat os, som netop er kendte for utallige remontadas i så vel ældre som nyere tid. Manchester United ligeså. Barcelona har aldrig mestret dette aspekt og rent psykisk virker de også skrøbelige, når de møder modstand.
Først Inter, dernæst Chelsea og muligvis Milan. Altsammen i løbet af 4 sæsoner.
Slår vi Man UTD ud, hvilket jeg fuldt og holdent tror på, så anser jeg udelukkende Bayern og Juve, som store forhindringer, da vi historisk set har haft store problemer mod de 2 hold.
Jeg tror dog, at vi ville være ufattelig tændte mod Bayern taget sidste sæsons semifinaleopgør i betragtning.
Men prøv engang at forestille jer, at vi kan ende med at vinde CDR (hvis vi slår Barcelona ud på tirsdag, hvilket ikke er helt umuligt) og evt. CL, mens Barcelona må nøjes med mesterskabet i en historisk ringe sæson taget spillermaterialet og sidste sæsons rekordsæson i betragtning. Ja, vi ville faktisk have haft en bedre sæson. Well, vi vandt ligeledes den Spanske Super Cup over Barcelona..
Det er naturligvis altsammen "hvis og hvis", men personligt havde jeg ikke levnet os nogen chancer for titler i denne sæson for bare 3 uger siden. Ikke med alt det splid i truppen, kulissen, skader og alt muligt andet.
Men på den anden side, det er netop denne ånd med aldrig at give op, der har gjort os til den mægtigste klub i verden.
Ligaen er tabt, men jeg er ret sikker på, at vi nok skal hente den anden plads, selvom det i og for sig er ligegyldigt. Pathetico eller ej. Alt fokus skal rettes mod semifinalen på tirsdag og dernæst Man UTD på udebane. Hvad der dernæst vil ske må vi afvente, men jeg har ikke mistet håbet, som det var tilfældet for blot 3 uger siden.
- Storken
- Gæst
-
LosMerengues30 skrev: En fornøjelse at se Barcelona blive udspillet godt og grundigt. Scorer Milan blot et mål, hvilket er ret sandsynligt med tanke på Barcelona's svage forsvar, så har de ingen chance. Jeg nægter simpelthen at tro på, at de kan vinde 4-1 eller større.
Det kan godt være, at det lykkes mod Getafe og lignende hold, men ikke et italiensk tophold og storklub som Milan, der om nogen har været synonyme med CL de seneste 25 år.
Der er virkelig meget, som skal gå galt. Jeg anser Milan for at være storfavoritter. Ganske klare endda. 85 %, hvis jeg selv skulle vurdere det.
Barcelona har ikke den bedste historik, når det kommer til remontadas i knald eller fald kampe. De er ALDRIG gået videre i en international turnering efter at have tabt en udekamp med med 2-0 eller mere.
Det er helt modsat os, som netop er kendte for utallige remontadas i så vel ældre som nyere tid. Manchester United ligeså. Barcelona har aldrig mestret dette aspekt og rent psykisk virker de også skrøbelige, når de møder modstand.
Først Inter, dernæst Chelsea og muligvis Milan. Altsammen i løbet af 4 sæsoner.
Slår vi Man UTD ud, hvilket jeg fuldt og holdent tror på, så anser jeg udelukkende Bayern og Juve, som store forhindringer, da vi historisk set har haft store problemer mod de 2 hold.
Jeg tror dog, at vi ville være ufattelig tændte mod Bayern taget sidste sæsons semifinaleopgør i betragtning.
Men prøv engang at forestille jer, at vi kan ende med at vinde CDR (hvis vi slår Barcelona ud på tirsdag, hvilket ikke er helt umuligt) og evt. CL, mens Barcelona må nøjes med mesterskabet i en historisk ringe sæson taget spillermaterialet og sidste sæsons rekordsæson i betragtning. Ja, vi ville faktisk have haft en bedre sæson. Well, vi vandt ligeledes den Spanske Super Cup over Barcelona..
Det er naturligvis altsammen "hvis og hvis", men personligt havde jeg ikke levnet os nogen chancer for titler i denne sæson for bare 3 uger siden. Ikke med alt det splid i truppen, kulissen, skader og alt muligt andet.
Men på den anden side, det er netop denne ånd med aldrig at give op, der har gjort os til den mægtigste klub i verden.
Ligaen er tabt, men jeg er ret sikker på, at vi nok skal hente den anden plads, selvom det i og for sig er ligegyldigt. Pathetico eller ej. Alt fokus skal rettes mod semifinalen på tirsdag og dernæst Man UTD på udebane. Hvad der dernæst vil ske må vi afvente, men jeg har ikke mistet håbet, som det var tilfældet for blot 3 uger siden.
Dette er selve definitionen på storhedsvanvid...
Lad os nu lige vente 3 uger og se hvem der ler sidst.
Du burde forresten sætte hele opsparingen på Milan avancement, hvis du er så sikker. Du kan få odds 1.75 ved Unibet. Du burde kombinere den med Real Madrid avancement til odds 1.80, når du er i gang.
- LosMerengues30
- Gæst
-
Det er jo et faktum, at Barcelona er uhyre tæt på at ryge ud mod en storklub, der endnu engang har læst jeres spil til punkt og prikke for 3 gang på 4 sæsoner. Først Inter i 10-11, Chelsea sidste år og muligvis Milan i år. Jeg skriver intet sted, at jeg er SIKKER på, at Milan går videre, jeg siger blot, at jeg ikke levner jer store chancer. Af historiske grunde (i har aldrig kvalificeret jer efter at have tabt 0-2 på udebane i første opgør og det faktum, at Barcelona traditionelt set ikke er kendte for remontadas modsat RM og Man UTD. Alt sammen korrekt.
Det er ligeledes et faktum, at hvis vi går videre, så er Juve og Bayern de største rivaler. At vi så tilmed har haft historiske problemer mod de to hold, gør mit udsagn endnu mere korrekt.
At det ikke er umuligt, at gå samlet videre på tirsdag er vist heller ikke storhedsvanvid på nogen måde. Vi spillede uafgjort mod jer med et halvt reservehold, mens i stillede i stærkeste. Og specielt ikke efter et pinligt nederlag til et historisk ringe Milan hold, der nok skal sætte sine spor på tirsdag i en eller anden udstrækning.
Ja, du kan tro, at jeg nok skal sate et par håndører på videre Milan avancement. Oddset er hvert fald en gave, sådan som jeg ser det og særligt, hvis Milan scorer blot et enkelt mål, hvilket er ganske sandsynligt.
Desuden er det vist ingen hemmelighed, at vi har været historisk ringe i denne sæson taget spillermaterialet i betragtning og det faktum, at vi havde den bedste sæson i La Ligas historie af samtlige hold og slog ufattelig mange rekorder, der formodentlig vil stå mange år frem. Der har ej heller været ligeså megen splittelse og uro i kulisserne, som det har været tilfældet i denne sæson i ja, vel snart 6-8 år.
I øvrigt gav Milan pengene 7 gange igen på bet365 og de vandt som bekendt 2-0 og udspillede jer fuldstændig. Men sæt du bare din børneopsparing på videre Barcelona avancement, jeg tror hvert fald ikke på det. Og selv hvis i skulle gøre det, så er intet vundet og forhåbentlig vil Real Madrid vente rundt om hjørnet.
- LosMerengues30
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev: Pedros dårlige undskyldning efter kampen i går:
- Mexes fældede mig, Zapata havde hånd på bolden....dommeren lod os ikke spille.
Hehe, det er det samme hver gang de taber. Det er sjovt, fordi det vindende hold har ikke problemer med at score/vinde/kvalificere sig, men når de så gør det, jamen så er det banens skyld. Sidst jeg tjekkede, så er forholdene nøjagtig de samme for modstanderholdet. I øvrigt er banens tilstand eller mangel på samme fodboldens ældste undskyldning.
Mon modstanderholdet får udvist endnu en spiller under mystiske omstændigheder? Det virkede ikke mod Inter eller Chelsea, så lad os håbe, at Milan kan klare det, hvis det "umulige" skulle ske.
asp3200 skrev: Åhh igen har vi det. Når det går imod barca, så er det alle muliges skyld.
Kan de ikke bare holde deres kæft når de har tabt, spil af tid at høre på whine.
Nogle der er friske på at vædde en 20 kr på om sprinkler anlægget tændes hvis Milan hiver en samlet sejr hjem efter næste kamp, satme gode odds hvis de redder den hjem:)
Haha. Det er ret sikkert.
Får mig stadig til at grine den dag i dag. Håber Mourinho laver samme nummer på tirsdag, selvom det blot er CDR.
- Storken
- Gæst
-
Storhedsvanvid:
I øvrigt gav Milan pengene 7 gange igen på bet365 og de vandt som bekendt 2-0 og udspillede jer fuldstændig. Men sæt du bare dine børneopsparing på videre Barcelona avancement, jeg tror hvert fald ikke på det. Og selv hvis i skulle gøre det, så er intet vundet og forhåbentlig vil Real Madrid vente rundt om hjørnet.
Personligt satte jeg 500kr på Milan avancement til odds 8.45 inden kampen og og derudover 1970kr til odds 1.94 efter kampen.
Bevis:
billedeupload.dk/images/nis6F.png
billedeupload.dk/images/yfONw.png
- LosMerengues30
- Gæst
-
Tilmed er det ikke nogen hemmelighed, at jeres CL deltagelse i år hænger på en ufattelig tynd tråd. Ryger i ud på tirsdag, hvilket langt fra er usandsynligt, jamen så er der "kun" ligaen at trøste sig på i en sæson, hvor de fleste bookmakere/Barca fans snakkede om The Treble.
CL, CDR & Den Spanske Super Cup>Ligaen.
Især for os, da vi som bekendt jagter La Décima og at netop sidstnævnte er og har været det største fokus de sidste mange sæsoner. Der går ikke en uge, hvor der ikke tales om La Décima. Det fortsætter indtil nr. 10 kommer hjem igen, hvor den hører til.
Det er da flot set. En mulig samlet gevinst på næsten 6000 kr. Bestemt godt set. Men hvad prøver du at sige? Jeg anså ikke FCB for storfavoritter i går, men jeg regnede heller ikke med, at Milan vinde vinde 2-0 og udspille jer på samtlige punkter, bortset fra når det kommer til ligegyldigt boldflytteri på midtbanen.
Men når jeg en sjælden gang oddser på knald eller fald kampe, hvor Real Madrid er indblandet, så garderer jeg mig ligeledes, dog oftest med x1 eller x2.
Men nu må vi se, hvordan det ender. Skader kan sagtens indtræffe hos begge hold og meget andet. Intet er afgjort, men jeg ved godt, hvem jeg ville sætte min ild til, hvis hele min opsparing stod på spil og jeg skulle vælge en af dem.
Havde jeg været Barcelona fan, så ville jeg hvert fald være meget bekymret for returen.
- Storken
- Gæst
-
Det er okay at mene, at Barca er på vej ud af Champions League
Det er okay at mene, at Real Madrid står godt før returen mod United
Det er okay at mene, at Real Madrid har gode chancer for at løfte Champions League trofæet
Det er okay at mene, at Real Madrid kan gå videre i Copa del Rey
Det er okay at mene, at Real Madrid kan vinde Copa del Rey
Det er storhedsvanvid at lægge alle disse ting sammen og konkludere på det.
- LosMerengues30
- Gæst
-
At FCB's CL-deltagelse hænger på en meget tynd tråd er vist heller ikke nogen nyhed og HVIS vi slår Man UTD ud (som jeg bestemt tror på og som vist langt fra er en umulighed) jamen, så må vi siges at være favoritter til at vinde CL. Jeg vil gå så langt og sige, at udelukkende Bayern eller Juve for alvor ville kunne true os. Ja, jeg anser det som en formalitet at begge går videre. Resten af de tilbageværende hold, minus Barcelona og Man UTD (som forsvinder fra min ligning) ser jeg som klare underdogs mod os.
Men som jeg skrev i mit indledende indlæg, så er der stadig meget teori og ikke praksis indblandet, men jeg tror bestemt på mine forudsigelser. Hvis de skulle vise sig ikke at holde stik, jamen så er der en sæson til som altid, der starter i august. Livet går videre. Og jeg tager imod alt med kyshånd i denne sæson og trofæ nr. 2 eller 3 tilmed tager jeg som en kæmpe bonus, taget sæsonen i betragtning.
Lad det være de sidste ord om den debat.
- Storken
- Gæst
-
Real Madrid vinder Champions League giver odds 6
Barca ryger ud til Milan giver odds 1.75
Real Madrid vinder Copa del Rey giver odds 4.5
Sammenlagt giver det odds 47.25. Det svarer til 2%.
Det virker ikke sandsynligt i mine øre....
Storken skrev: @LosMerengues30
Real Madrid vinder Champions League giver odds 6
Barca ryger ud til Milan giver odds 1.75
Real Madrid vinder Copa del Rey giver odds 4.5
Sammenlagt giver det odds 47.25. Det svarer til 2%.
Det virker ikke sandsynligt i mine øre....
Jeg forholder mig ikke til jeres debat, men blot til din afsluttende argumentation.
Jeg forstår altså ikke helt, hvorfor du "ofte" mener, at odds er et godt argumentationsmiddel...(?) De reguleres jo i høj grad efter, hvad spillerne spiller - og ikke alle spiller efter sandsynlighed / er fodboldeksperter..
....................................
Hold da op - det var sgu lidt sløjt formuleret af mig!:)
- LosMerengues30
- Gæst
-
Jeg ser det ikke som en umulighed hvert fald. Slet ikke. Men det kommer naturligvis an på tirsdagens kamp og hvorvidt vi formår at kvalificere os mod Man UTD.
I første omgang er det mere nærliggende at snakke om videre avancement mod Barcelona på tirsdag, samt videre avancement mod Man Utd foruden videre avancement for Milan. Jeg ved ikke hvad det samlede odds er.
I mine øjne er oddsene for kampen på tirsdag absurde. 5 gange pengene igen for RM sejr og udelukkende 1.60 igen for hjemmesejr? Jeg skal da lige love for, at det er et godt odds for dem, der vælge at satse på RM.
Kigger man på videre avancement, jamen så giver FCB pengene 1.44 igen, mens RM giver pengene 2.62 igen. Væsentlig mindre forskel, omend jeg kun giver FCB en lille favoritværdighed udelukkende pga. hjemmebanefordelen. Oddsene er fra bet365 i øvrigt.
Tilgengæld er vi favoritter mod Man UTD, hvis man skal tro bookmakerne, hvilket ikke altid er den smarteste idé.
Faktisk giver det "kun" pengene 8 gange igen, hvis man oddser på RM avancement på tirsdag, RM avancement mod Man Utd og Milan avancement mod FCB.
2.62*1.75*1.75 = 8.03. 2.62 er nu på tirsdag og de resterende er naturligvis videre RM og ACM avancement mod henholdsvis Man UTD og FCB.
Hvis Man Utd og FCB ryger ud, så kan du godt regne med, at RM vil være CL favoritter tæt forfulgt/sammen med FCBM. Og sidstnævnte har vi en revanche til gode efterhånden og det kan hurtigt vise sig at være udslagsgivende. Også er vi simpelthen et bedre hold på dagen med bedre spillere og en bedre træner. Men som bekendt er det ikke altid det bedste hold, som vinder. Det lærte i på den hårde måde i går.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Du har som sådan ret i denne diskussion, men din baggrund gør, at LosMerengues30 aldrig vil give dig ret. Lad den dog ligge ;)