Om vores rivaler VII

13 år 2 uger siden #1717 af Real Madrid 7
Besvaret af Real Madrid 7 på emne Om vores rivaler VII

DarioGomez skrev: AS: Tata tæt på at blive ny Barcelona-træner. Surt. Havde håbet Luise Enrique

er det en god træner?
Emnet er blevet låst.
13 år 2 uger siden #1718 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII

JesperA skrev:

El_Juan skrev:

JesperA skrev: Ifølge en lokalavis i Stuttgart mangler der nu kun en underskrift fra Kvist før han er Atletico-spiller.

Fra bænken på et tysk midterhold, til CL og toppen af La Liga. Underligt skifte, hvis det går igennem, jeg kan ikke se han skulle kunne forstærke et spansk tophold.

Hvis man tænker lidt over det og tager omstændighederne i betragtning, så er det faktisk ikke spor underligt.

For det første, så ønskede Stuttgart-træner, Labbadia, en mere offensiv orienteret spiller. Stuttgart vil gerne spille bolden hurtigere frem og de ville gerne have en tovejs-spiller ind, som kan føre bolden hurtigere frem, frem for den mere defensivt orienterede Kvist. Det var derfor, at Kvist røg på bænken og han nu er ude i kulden. Sådan groft sagt. Og det er bl.a. derfor, at Stuttgart denne sommer har hentet Moritz Leitner i Borussia Dortmund på en toårig lejeaftale. Han passer bedre på profilen.

For det andet, så vil Simeone i Atlético gerne spille med en 'doble pivote' på den centrale midtbane. Med to mand - mere defensivt orienterede - foran bagkæden. Her søger de netop en defensiv orienteret midtbanespiller med Kvists profil. Vel at mærke til en overkommelig pris. Og Kvist kan netop hentes for mellem 20 og 30 mio. danske kroner. Det er i hvert fald det forlydenerne går på.

Alt i alt giver det meget god mening. Kvist opfylder et behov i Atlético og matcher en profil, som det ikke længere er tilfældet i Stuttgart. Og jeg synes i øvrigt, at Atlético og Kvist ligner et godt og spændende match, som kan være til gavn for begge parter.

Jeg er enig, men jeg mener bare ikke Kvist har den fornødne kvalitet, jeg synes ganske enkelt ikke han er god nok til en klub som Atletico, selvom han er billig og passer på profilen.

Atlético finder næppe bedre kvalitet for pengene andre steder. Dansk landsholdsspiller, 56 optrædener i Bundesligaen og Champions League-erfaring. En erfaren og klog spiller, en ledertype, taktisk stærk, stabil og klar på at udfylde den rolle han bliver tildelt.

Hvis Christian Poulsen kunne begå sig i spansk fodbold for Sevilla, så kan jeg ikke se hvorfor Kvist ikke ligeledes - med sine kvaliteter - skal kunne begå sig i Spanien for Atlético. Jeg synes du undervurderer Kvist. Han er en dygtig og intelligent spiller. I øvrigt et ganske intelligent og veluddannet menneske i al almindelighed. Nu bliver du ligeledes nødt til at kigge på det, i forhold til den rolle han skal varetage og som han - hvis Atlético henter ham - bliver købt ind til. Han er defensiv midtbanespiller og oprydder foran bagkæden. Det var noget andet, hvis vi snakkede Falcaos afløser.

Ser man i øvrigt på de alternativer de allerede har i truppen (de har i øvrigt netop - igen - sendt Rubén Pérez ud på lån): Gabi, Mario Suárez, Tiago og evt. Koke og Raúl García (om end han er lidt mere offensiv), så vil jeg i øvrigt mene, at Kvist hverken er meget værre eller bedre. Han vil tværtimod passe fint ind niveaumæssigt, som jeg ser det. Al respekt for lillesøster, så er det altså ikke øverste hylde vi snakker. Jeg tror du gør Kvist dårligere end han er og Atlético større og bedre end de er.

Det er heller ikke fordi Kvist ikke længere er god nok til Stuttgart og Bundesligaen, som du ellers får det til at fremstå i første omgang, men snarere fordi, han ikke længere passer ind i Stuttgart i forhold til den profil de søger.
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved El_Juan.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 uger siden #1719 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII

Real Madrid 7 skrev:

DarioGomez skrev: AS: Tata tæt på at blive ny Barcelona-træner. Surt. Havde håbet Luise Enrique

er det en god træner?

Forhåbentlig - og formentlig - ikke ... Til gengæld er han, som Steen siger, (hus-)ven af familien Messi.
Det har sikkert talt over talent ;-)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Emnet er blevet låst.
13 år 2 uger siden #1720 af El_Juan

Steen skrev: Jep, det skulle være sikkert at det bliver ham, det mener de catalanske medier også. Stærkt, det bliver spændende med en udefra. Jeg håber at han fejler groft!

Han menes at have et rigtig godt forhold til Messi og hans familie.. Gad vide hvor stor en indflydelse det har haft..

Man kan undre sig over, om det er Messi eller Zubizarreta, der er sportsdirektør i FC Barcelona ;-))
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen
Emnet er blevet låst.
  • Jack Daniels
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 uger siden #1721 af Jack Daniels
Besvaret af Jack Daniels på emne Om vores rivaler VII

El_Juan skrev:

Steen skrev: Jep, det skulle være sikkert at det bliver ham, det mener de catalanske medier også. Stærkt, det bliver spændende med en udefra. Jeg håber at han fejler groft!

Han menes at have et rigtig godt forhold til Messi og hans familie.. Gad vide hvor stor en indflydelse det har haft..

Man kan undre sig over, om det er Messi eller Zubizarreta, der er sportsdirektør i FC Barcelona ;-))

Vi kan vel godt blive enige om, at Messi har mere indflydelse i Barcelona end enhver sportsdirektør nogensinde vil få? ;-)
Emnet er blevet låst.
13 år 2 uger siden #1722 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om vores rivaler VII

Han kan være en aggressiv lille en! Jeg håber at Barca har fået deres egen lille Mourinho!
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved Steen.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 uger siden #1723 af El_Juan

Jack Daniels skrev:

El_Juan skrev:

Vi kan vel godt blive enige om, at Messi har mere indflydelse i Barcelona end enhver sportsdirektør nogensinde vil få? ;-)

Det står end ikke til diskussion! Hvad enten det er et spørgsmål om ny træner, nyindkøb eller i hvilke mængder banen skal vandes ;-))
Emnet er blevet låst.
13 år 2 uger siden #1724 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Om vores rivaler VII
Guus Hiddink har sagt sit job op, som Anzhi Manager just saying ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Emnet er blevet låst.
13 år 2 uger siden #1725 af Steen
Den angriber Napoli gik efter, Leandro Damiao, meldes tæt på Zenit. De menes at have budt de 25 millioner euro som Internacional kræver. Deres repræsentanter er i Brasilien, så den kan snart lukkes. Sådan, gå efter Higuain, Benitez!
Emnet er blevet låst.
13 år 2 uger siden #1726 af Steen

Real Madrid skrev: Guus Hiddink har sagt sit job op, som Anzhi Manager just saying ;)

Hahahahahahha, Real Madrid, tænk at du har orket at give dig selv så mange tak med madridista.dk/index.php/forum/profil/2429-jpld brugeren ;)
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved Steen.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 uger siden #1727 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Om vores rivaler VII

Steen skrev:

Han kan være en aggressiv lille en! Jeg håber at Barca har fået deres egen lille Mourinho!

Jeg synes at det er dommeren der er den aggressive her. Det er ikke tit man ser en dommer "skubbe" andre.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 uger siden #1728 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII

Real Madrid skrev: Guus Hiddink har sagt sit job op, som Anzhi Manager just saying ;)

Næste gang du bare citerer et tidligere indlæg så ordret,.så husk lige kildeangivelse ;-)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum