Om vores rivaler VII

13 år 5 måneder siden #229 af rezamadridista
Besvaret af rezamadridista på emne Om vores rivaler VII
Senyera. Er du Lasse Ellegaard Foged (fra indkast) i forklædning? - seriøst spørgsmål

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Emnet er blevet låst.
13 år 5 måneder siden #230 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev: Hele den her diskussion om Barcas spillestil og Messi vs Ronaldo er latterlig.

Jeg bliver dog nødt til at kommentere på dette udsagn:

M_linding skrev:
Barcelona ligger som de har redt, og aldrig har et hold været så kedeligt at kigge på. De skaber, om nogen, kedelige, tempoforladte og forudsigelige kampe... Heldigvis er de ved at være gennemskuet, og nu er Pep der ikke til at tænke nyt. Kan Tito det?

Hvordan skal Barca skabe kampen, når modstanderen har 10 mand i eget felt?

De kampe, hvor modstanderen faktisk prøver at spille fodbold, er ofte ret interessante. Her tænker jeg på de seneste El Clasicos, kampene mod Valencia, Bilbao og Betis.

Det vil altid være kedeligt, når det ene hold på banen kun har til formål at ødelægge kampen.

Der skal to til at ødelægge en kamp. Barcelona gør bestemt også sit.

Jeg ved ikke hvem der holdt dig vågen, da Milan tog imod Barcelona. Men for mig personligt, var det bestemt ikke de 11 filur-is.

(Sagt med et smil på læben;)

Jeg holder fortsat fast i, at Barcelona skaber dårlige fodboldkampe. Ikke at de spiller dårligt, men de fremprovokerer nogle kedelige og langsomme kampe.

Og der er intet galt i at spille defensivt, ved at have mange mand tilbage. Det er langt værre, når man NÆGTER at afslutte et angreb, før bolden er driblet ind over stregen!
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, rezamadridista
Emnet er blevet låst.
13 år 5 måneder siden #231 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev: Hele den her diskussion om Barcas spillestil og Messi vs Ronaldo er latterlig.

Det vil altid være kedeligt, når det ene hold på banen kun har til formål at ødelægge kampen.

Enig i første udsagn. Jeg er dog nødt til at kommentere på det sidste.

Det er en almindelig opfattelse at modstanderne til Barcelona går på banen for at ødelægge kampen. Det er ikke tilfældet. De går på banen for at vinde. Deri er en kæmpe forskel.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding
Emnet er blevet låst.
13 år 5 måneder siden #232 af Gribben
Besvaret af Gribben på emne Om vores rivaler VII
Mange af deres modstandere går nu nok også på banen for at undgå at tabe :-)

Man kan kritisere Barcelona for så meget at Gyldendal må slikke sig om munden, hvis de skulle lave en encyklopædi, men lige præcis deres spillestil er efter min mening latterligt at kritisere. Det virker jo for dem, og hvis de er deres modstandere så overlegne i boldbesiddelse og teknik at deres kampe bliver kedelige, så er det vel ikke Barcelonas skyld.

Tilsvarende latterligt er det jo så også når Barcelona og deres fans kritiserer deres modstandere for at "parkere bussen". Enhver må ty til den spillestil, som man vurderer giver bedst mulige chancer for succes. Lige gyldigt om det er små eller store hold.
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved Gribben.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen
Emnet er blevet låst.
  • Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #233 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Om vores rivaler VII

Senyera skrev: 1 - Hvis Milan går efter et udebanemål tror jeg du kan være ret sikker på at Barca får nemmere ved at komme til chancer end i første kamp.

2 - Synes vi er i vores gode ret til at klage over at hold pakker sig, da vi er det eneste storhold som åbenbart kan få et andet storhold til det. Det eneste tophold som ikke har gjort det de seneste år er Manchester United. At de så har tabt to finaler på det viser hvor gode Barca er.

1 - Jeg ved ikke om du bevidst nægter at læse hvad jeg skriver. Jeg skrev at kontrafodbold kan give mål. Betyder at man bruger 3-4 spillere i en kontra at Barcelona får nemmere ved at komme til chancer? Ikke nødvendigvis.

2 - I mister jeres ret til at klage over defensive hold når I samtidig er så pokkers stolte af jeres høje boldbesiddelse. Hvis et hold som Chelsea kommer til Camp Nou med en 1-0 sejr i baggagen og har spillermaterialet til at forsvare sejren hjem, hvorfor skulle de ikke gøre det? Det er fans som dig, der er pinlige at høre på, bare fordi andre hold vælger at lade jer have bolden så meget I vil, men så er det åbenbart antifodbold. Gør med bolden hvad I vil - I har 90 min til det. At I så ikke kan komme igennem en defensiv er da beklageligt, men I fik alle muligheder for det.
Det lyder samtidig som om du ikke har set synderligt mange el clasicos de seneste par sæsoner. Jeg mindes at vores fire forreste har presset barcelona meget højt ved flere lejligheder.

For at være helt ærlig forventede jeg mig lidt mere af tilhængere af et hold der vil betragtes som historiens bedste. Det bliver man ikke hvis det er forbudt for modstanderen at forsvare sig med lovlige midler.
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved Rubæk.
Emnet er blevet låst.
  • Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #234 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Om vores rivaler VII

Senyera skrev: Men når tophold ændrer deres spillestil bare fordi de møder Barca. Så synes jeg det er uværdigt. En Drogba som spiller på venstreback og et Chelsea-hold der bare står og kigger når bolden er ved midtercirklen. Du kan sige hvad du vil, jeg synes ikke det er et tophold værdigt at spille sådan. Hvor er troen på egne evner? De spiller jo ganske enkelt som om at Barca er dobbelt så gode som dem

Jeg faldt også over denne her. Er det dit synspunkt at træneren er overflødig? Taktiske ændringer er jo åbenbart ildesete. Dog mindes jeg at Dani Alves har spillet højre wing for barcelona i en stor kamp. Hvor er troen på egne evner? Hvis man spiller dobbelt så godt som modstanderen, så burde det jo ikke være et problem at de pakker sig.

Det er fodbold, det her. Der har været meget kritik af især Italienske hold der fik en føring og så forsvarede den som en skatkiste. Hvis man har disciplinen og spillermaterialet til at gøre det, hvorfor skulle man så lade være?
Emnet er blevet låst.
  • Senyera
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #235 af Senyera
Besvaret af Senyera på emne Om vores rivaler VII

rezamadridista skrev: Senyera. Er du Lasse Ellegaard Foged (fra indkast) i forklædning? - seriøst spørgsmål

Har du noget debat-relevant at bidrage med i den her sag? Svaret er sikkert det samme.

Med hensyn til alt omkring det at pakke sig tror jeg bare vi ligger langt fra hinanden. Barcelona har mødt den slags taktikker utroligt mange gange de seneste sæsoner, mens alle andre storhold skånes for det. Det kan være i har et andet synspunkt på det når i selv bliver udsat for det, og selv Ronaldo ikke får mulighed for at skyde fra 40m.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #236 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII
@Senyera

Jeg vil give dig et godt råd. Fra en Barca mand til en anden.

Lad være med at inddrage dig selv i diskussioner du ikke kan vinde. Man kan sige meget om brugerne på madridista, men de holder fast i deres overbevisninger uanset hvad. Især når de tager fejl :D

Vælg din kampe med omhu, for herinde er du altid mutters alene på en meget kold slagmark.
Emnet er blevet låst.
13 år 5 måneder siden #237 af M_linding

Storken skrev: @Senyera

Jeg vil give dig et godt råd. Fra en Barca mand til en anden.

Lad være med at inddrage dig selv i diskussioner du ikke kan vinde. Man kan sige meget om brugerne på madridista, men de holder fast i deres overbevisninger uanset hvad. Især når de tager fejl :D

Vælg din kampe med omhu, for herinde er du altid mutters alene på en meget kold slagmark.

Ahhh Storken - den er sgu ikke helt fair..

På dette forum har der været masser af ris og ros, både til Real Madrid og Barcelona. Real Madrid bliver til tider svinet til, ligesom Barcelona og har fået en smertefuld ros. Begge dele ganske konstruktivt, for det meste.

Hvis jeg var dig, ville jeg hellere kiggere lidt på dig selv. Jeg har aldrig hørt dig mene noget "kritisk" om Barcelona. Og det er UANSET hvad emnet har været, og hvor meget belæg der har været for det ene eller andet. Lad mig spørge dig om noget:

Kan du fortælle mig/os een ting, som du mener Barcelona gør dårligt, forkert eller usympatisk? Eller evt. en Barcelona-spiller?
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #238 af Storken

M_linding skrev: Kan du fortælle mig/os een ting, som du mener Barcelona gør dårligt, forkert eller usympatisk? Eller evt. en Barcelona-spiller?

Messi er ikke nogen engel. Folk forveksler hans ydmyghed med godhed. Det er ikke korrekt. Messi er en vinder og gør alt for at nå målet, selvom det betyder at træde nogle over tæerne.

Iniesta er lige det modsatte.
Emnet er blevet låst.
13 år 5 måneder siden #239 af M_linding

Storken skrev:

M_linding skrev: Kan du fortælle mig/os een ting, som du mener Barcelona gør dårligt, forkert eller usympatisk? Eller evt. en Barcelona-spiller?

Messi er ikke nogen engel. Folk forveksler hans ydmyghed med godhed. Det er ikke korrekt. Messi er en vinder og gør alt for at nå målet, selvom det betyder at træde nogle over tæerne.

Iniesta er lige det modsatte.

Ronaldo er ikke nogen engel - men heller ingen skurk. Folk forveksler hans attitude og forsvarsmekanismer med arrogance og hovmod. Det er ikke korrekt. Ronaldo er en vinder og gør alt for at nå målet, selvom det betyder at træde nogle over tæerne.

Raúl er lige det modsatte.

Se så - nu rykker vi da nogle grænser!:)
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #240 af Storken
@M_linding

Du burde læse mit indlæg én gang til. Jeg skriver intet om, at I glorificerer Real Madrid og tilsviner Barca. Jeg skriver, at I holder fast i jeres meninger uanset hvad. Problemet er som sådan ikke jeres meninger, men derimod at I stædigt holder fast i dem.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum