Om vores rivaler VII
AS skriver i dag, at Bale-handlen vil blive offentliggjort, så snart Tottenham har lukket en aftale med Ajax om Christian Eriksens skifte til London-klubben. Spurs betaler angiveligt 12 mio. € for danskeren.
- Realmadrid94
-
- Offline
- Platin bruger
-
JesperA skrev: Gad vide om Tottenham overhovedet har råd til ikke at sælge Bale nu? De har jo brugt en del penge allerede.
Er det ikke ligegyldigt? Perez er jo blevet holdt for nar af Levy. Det er decideret pinligt at han kan lege med Perez på den måde! Vi snakker om en klub som spille EL!
Anyway, jeg forudser at Tottenham kan blande sig i top-4, måske præstere bedre endda. En idealistisk træner, som tror på det han laver, samt et HAV af talenter til de næste 5-10 år. Det er helt voldsomt gode indkøb, til favorable priser. Levy er en dygtig forretningsmand, ligemeget hvad man skulle mene. Mon det skyldes at Tottenham er så gode til at forhandle, eller mon det skyldes at klubben ikke har et ''navn'' endnu, ude i Europa?
- Raul-Madrid
- Offline
- Guld bruger
-
Perez burde som max lige nu give 80 for Bale fordi nu er Tottenham "nød" til at sælge..
RAUL!!!!
Tottenham spenderer med overvejende sandsynlighed ikke penge, som de ikke har. Man skal ikke tage fejl af Tottenham. De lider ingen nød, om Bale bliver solgt eller ej. Tottenham har alene på TV-penge i 2012/13-sæsonen hentet 55,8 mio. £ (64,6 mio. €). Godt nok har de hentet spillere for over 100 mio. € og blot solgt for godt og vel 25 mio. €, men tager man det samlede beløb fra køb og salg, så bliver det knap og nap minus 82 mio. € på bundlinien i samlede transferindtægter og udgifter, fratrukket de 64,6 mio. €, hvilket giver rundt regnet 17,5 mio. €, som de nok har skullet kunne finde.
Selvfølgelig luner Bale-salget i klubkassen. Det giver sig selv. Og det er egentlig irrelevant, at snakke om hvorvidt de ville kunne gøre det eller ej, hvis de ikke solgte Bale, eftersom Bale med sikkerhed bliver solgt. Når det så er sagt, så var Tottenham ikke nødt til at sælge.
Akkurat som det er helt misforstået, når folk i England er af den naive tro, at Real Madrid ligeledes har været nødt til at sælge for at kunne købe Bale.
De har jo gennem efterhånden mange sæsoner været temmelig nærige, også selvom de har været med i Champions League, så det ligner dem ikke at splashe så mange penge inden sæsonstart, endda uden udsigten til CL-millionerne.
Arsenal har med overvejende sandsynlighed været en bedre forretning end Spurs de sidste 10 år, og de har aldrig hentet ind for så mange penge som Tottenham gør nu, trods store salg af Henry, Nasri, Cesc, RvP m.fl., dette er delvist blevet undskyldt med at man byggede Emirates. Hvis Tottenham skal realisere deres stadionplaner er Bale nødt til at blive solgt nu hvor hans værdi for klubben formentlig peaker, så jeg kan ikke forestille mig de havde hentet så mange dyre spillere, medmindre det var på bekostning af stadionplanerne. Det er jo egentlig lidt "sølle" at en klub der vil være med i toppen af europæisk fodbold, spiller på et +100 år gammelt stadion, der er mindre end Parken. Det gælder i øvrigt også for Chelsea. Det er trods alt en del match-day indtægter man går glip af, og jo længere man udskyder byggeriet, jo flere penge går man potentielt glip af. Det overrasker mig i øvrigt at de ikke gjorde mere for at "vinde" det olympiske stadion i Stratford, der kun er få metro-stationer fra White Hart Lane.
JesperA skrev: Omvendt går de også med planer om at bygge et nyt stadion, og jeg er ikke sikker på at de havde købt spillere fra den hylde, uden udsigten til en masse spanske euro. De har allerede to gange knust transferrekorden i klubben i dette vindue, og det lader til at de kun er detaljer fra også at lukke en handel med Eriksen. Lamela var endda det billige alternativ til Willian, da den handel glippede.
De har jo gennem efterhånden mange sæsoner været temmelig nærige, også selvom de har været med i Champions League, så det ligner dem ikke at splashe så mange penge inden sæsonstart, endda uden udsigten til CL-millionerne.
Arsenal har med overvejende sandsynlighed været en bedre forretning end Spurs de sidste 10 år, og de har aldrig hentet ind for så mange penge som Tottenham gør nu, trods store salg af Henry, Nasri, Cesc, RvP m.fl., dette er delvist blevet undskyldt med at man byggede Emirates. Hvis Tottenham skal realisere deres stadionplaner er Bale nødt til at blive solgt nu hvor hans værdi for klubben formentlig peaker, så jeg kan ikke forestille mig de havde hentet så mange dyre spillere, medmindre det var på bekostning af stadionplanerne. Det er jo egentlig lidt "sølle" at en klub der vil være med i toppen af europæisk fodbold, spiller på et +100 år gammelt stadion, der er mindre end Parken. Det gælder i øvrigt også for Chelsea. Det er trods alt en del match-day indtægter man går glip af, og jo længere man udskyder byggeriet, jo flere penge går man potentielt glip af. Det overrasker mig i øvrigt at de ikke gjorde mere for at "vinde" det olympiske stadion i Stratford, der kun er få metro-stationer fra White Hart Lane.
Som sagt. Tottenham lider ingen nød. Det er en god og sund forretning. Og de har ikke været tvunget til at sælge. Men selvfølgelig giver Bale-salget dem et økonomisk boost af karakter. Det giver sig selv. Og selvfølgelig har det gjort, at de har kunnet opjustere yderligere.
Du har egentlig fat i meget af det rigtige. Fra 2009/10- til 2012/13-sæsonen, har Tottenham været i top fem i samtlige sæsoner. To gange som nummer fire og to gange som nummer fem. De har scoret en hulens masse penge på TV-indtægter. Samtidig har de, som du selv er inde på, været i Champions League en enkelt sæson, hvilket ligeledes har givet dem en god slat penge.
TV-indtægter: 2009/10 (49,4 mio. £), 2010/11 (53 mio. £), 2011/12 (57,4 mio. £) og 2012/13 (55,8 mio. £). Det er vanvittige summer. Lig dertil indtægterne fra Champions League. Transferindtægter- og udgifter: 2007/08 (-71,6 mio. €), 2008/09 (-52 mio. €), 2009/10 (-8,5 mio. €), 2010/11 (-23,1 mio. €), 2011/12 (+33,8 mio. €), 2012/13 (-5,5 mio. €). Du siger de ikke har været nærige. Nuvel, godt nok har de lavet nogle gode spillerhandler, ikke mindst spillersalg (Carrick, Berbatov, Modric m.fl.), men siden årtusindeskiftet, har de kun én gang solgt for mere, end de har købt for. Det var i 2011/12. Sidst Tottenham solgte for mere end de har købt for - udover 2011/12 - var faktisk helt tilbage i 1992/93. Det kommer de dog nok til at gøre igen i denne sæson med salget af Bale.
De stigende TV-indtægter har spillet en væsentlig rolle. Samtidig har de lavet nogle gode salg, men i sidste ende har de ligeledes spenderet en masse. Dertil er deres lønbudget. Godt nok har de længe haft en god og sund lønstruktur, men ligeledes har de stille og roligt kunne opjustere, både sportsligt og økonomisk.
Apropos stadionplanerne, så kan Bale-handlen alene vel teoretisk set være med til, at finansiere en stor del af dette, hvilket i øvrigt er ganske tankevækkende. Det er i hvert fald en ganske interessant tanke.
- Real Madrid
-
Emne forfatter
- Offline
- Platin bruger
-
El_Juan skrev: Paulinho (€19,7m), Nacer Chadli (€8,2m), Étienne Capoue (€11m), Roberto Soldado (€30m), Erik Lamela (€30m), Vlad Chiriches (€9,8m) og nu Christian Eriksen. Tottenham spenderer deres penge godt.
AS skriver i dag, at Bale-handlen vil blive offentliggjort, så snart Tottenham har lukket en aftale med Ajax om Christian Eriksens skifte til London-klubben. Spurs betaler angiveligt 12 mio. € for danskeren.
Lloris
Walker Chiriches Vertonghen Coentrao
Capoue Paulinho
Dembele
Eriksen Lamela
Soldado
Ved at blive et hold, der kan spille med om mesterskabet!
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Real Madrid
-
Emne forfatter
- Offline
- Platin bruger
-
Umiddelbart havde jeg grint af det, hvis det havde været Real Madrid (Ronaldo relateret), men man kan da godt tænke, hvordan sådan en nyhed kan opstå, hvis det ikke er bare det mindste hold i rygtet?
"Det er indiskutabelt, at Cristi er så meget mere sympatisk end Messi. Det er selvfølgelig heller ikke så overraskende, når Barca købte ham med det formål, at han skulle blive deres bedste nogensinde. Han er bare en lille robot, som spiller fodbold, og det er det. Cristi er så meget mere og meget større. Han er ikke typen, der blærer sig med, at han giver til velgørenhed, han gør det bare.
Cristi er, den han er, hvor Messi udadtil skal være ih og åh så sød. Har I set dengang, Zlatan var i Barca? Han er virkelig en usympatisk fucker. Jeg tror virkelig, han er så socialt uintelligent, det gør ondt. "
Lidt hård tone, men blev nød til at lige at kopiere det herind (kommentar på Facebook).
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Eto'o er, som ventet, tæt på at skifte til Chelsea på en etårig kontrakt.
Burak Yilmaz er, ifølge Gazzetta dello Sport, angiveligt tæt på at skifte til Lazio for 12 mio. €. Lidt af et scoop hvis det holder stik.
- Real Madrid
-
Emne forfatter
- Offline
- Platin bruger
-
El_Juan skrev: Mathieu Flamini forlader AC Milan på en fri transfer og vender i stedet tilbage til Arsenal. Arsenal, som må undvære en skadet Podolski de næste to måneder.
Eto'o er, som ventet, tæt på at skifte til Chelsea på en etårig kontrakt.
Burak Yilmaz er, ifølge Gazzetta dello Sport, angiveligt tæt på at skifte til Lazio for 12 mio. €. Lidt af et scoop hvis det holder stik.
Wow Wenger really?
Jesus...
No solo soy perfecto, también soy Madridista
El_Juan skrev: Mathieu Flamini forlader AC Milan på en fri transfer og vender i stedet tilbage til Arsenal. Arsenal, som må undvære en skadet Podolski de næste to måneder.
Eto'o er, som ventet, tæt på at skifte til Chelsea på en etårig kontrakt.
Burak Yilmaz er, ifølge Gazzetta dello Sport, angiveligt tæt på at skifte til Lazio for 12 mio. €. Lidt af et scoop hvis det holder stik.
Så blev Eto'o til Chelsea officielt! www.chelseafc.com/news-article/article/3441538/title/etoo-signs
