Om vores rivaler VII
Han har vel været ude i lidt over et halvt år efterhånden. Jeg er ikke interesseret i, om han snart har foretaget en gennemtænkt beslutning eller ej, så længe han ikke har været ude på banen i bare én enkelt kamp. Om så hans udtalelser er kommet på baggrund af den megen snak og de mange rygter omkring ham - og han tilføjer det sidste fordi det lyder 'rigtigt' - eller om han er helt åben og oprigtig om situationen, kan man så diskutere frem og tilbage. I så fald kunne han selv eller hans agent have været ude noget før med en klar udmelding.
I bund og grund kan der vel heller ikke herske nogen tvivl om, at han - for sin egen og klubbens skyld - ikke bør tage en endelig beslutning, før han er nogenlunde oppe i omdrejninger igen. Akkurat som det var tilfældet med Xabi Alonso. Og er han bare lidt oprigtig, så fortsætter han i den klub, som har støttet ham i hans skadesforløb, mindst et år mere. Så kan han forlade klubben på en fri transfer næste sommer, med mindre klubben ønsker, at tjene en skilling på ham.
Jeg har endvidere min tvivl om, hvor vidt han egentlig når for alvor, at komme op i fulde omdrejninger i denne sæson. Hvorfor den absolutte prioritet må være, at han er helt klar til næste sæson, hvor han skal ud og bevise, at han fortsat kan præstere på samme høje niveau. Bedst tjent vil det være, hvis han derfor fortsætter i Dortmund. Lige nu hersker der logisk nok en del tvivl om ham og der vil selvfølgelig være en del spørgsmålstegn omkring ham.
"Als Ultimatum sieht Gündogan das Dortmund-Angebot nicht: „Ich versuche, gesund zu werden und meine Leistung auf dem Platz zu bringen. Das ist wichtig und hat oberste Priorität für den BVB und für mich"...
Det er altid dejligt og se en Madridista have succes andetsteds. Han gør det godt nok godt i Napoli, hvor Higuain tilgengæld sejler videre. Han har overhovedet ikke været imponerende på noget tidspunkt, og hvor er jeg dog glad for man solgte ham og beholdte Benzema!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Gribben skrev: Helt enig med hensyn til Callejon. Ham kan man kun ønske alt muligt succes. Jeg er dog overrasket over, det du siger om Higuain. Jeg har ganske vist ikke set Napolis kampe, men mit indtryk var, at han scorer en del mål, og at han gør det rigtigt godt. Men det er måske forkert? Han har da ellers flere gange udtalt at han er glad for at være i klubben og publikum synger hans navn osv. Hvorfor synes du, at han sejler i klubben?
Det jeg har set til Higuain i Napoli, som jeg har noteret mig mest, er at han stadig er i stand til at løbe i offside 5 gange på en kamp.
Enig i, at det var den bedste beslutning at sælge ham over Benz.
Han er i øvrigt vanvittig populær blandt klubbens tilhængere. De er åbenlyst glade for ham, hjemme på San Paolo.
Hvad Callejón angår, så kommer det ikke bag på mig. Han er en rigtig god afslutter, om end målene har manglet, men det ser ud til, at Benítez får det bedste ud af ham.
Neymar only cost €57.1m
Barcelona has reiterated that it paid €57.1m to sign Neymar. A spokesperson for the club insisted after Jordi Casas sent a complaint to the courts in which he alleged that an unknown payment was made by club members to the sum of €10m.
Barcelona has denied any such unknown payment to Neymar, contrary to what Casas' lawyers expressed in their complaint. The club also reiterated that €57.1m was paid to Santos (€17.1m) and to the company Neymar & Neymar (€40m).
As part of the transfer, there were other deals which Barcelona has acknowledged, but the club does not want to include these in the player's transfer. Two contracts were agreed at the same time as the Brazilian player's transfer.
One was for the first refusal to sign three of Santos' young academy players, for which Barcelona paid €7.9m. The Catalan giants admit the agreement and the payment of the money, but as part of a deal that had nothing to do with the Neymar signing.
The second was for two friendly games against Santos. One of those has already been played with Santos' participation at the last Joan Gamper Trophy. The other is a game that Barcelona will have to play in Brazil over the next few years.
(www.marca.com/2014/01/16/en/football/barcelona/1389861814.html)
Han er måske elsket, og i mine øjne en langt bedre spiller end den meget middelmådige klub Napoli. Sorry jeg sagde det igen :) Han er meget elsket, men jeg tror også det har noget at gøre med hans skifte dertil, for han havde bestemt mulighederne i større klubber.
Jeg har aldrig været den store Higuain fortaler, og de mange Napoli kampe jeg hidtil har set har overhovedet ikke fået mig på andre tanker, og det er selvom hans statistikker er imponerende ligesom de også var det i Real Madrid.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
§ 11
At være i offside-position:
I definitionen af offside-position vil ’nærmere modspillernes mållinje’ sige, at en del af spillerens hoved, krop eller fødder er nærmere modspillernes mållinje end både bolden og næstsidste modspiller. Arme er ikke omfattet af denne definition.
En spiller er i relation til offsidereglen på egen banehalvdel, så længe ingen del af hans hoved, krop eller fødder har passeret midterlinjen.
En spillers mulige offside-position vurderes i det øjeblik bolden spilles af en medspiller. Strafbarheden kan opstå frem til det øjeblik, hvor bolden næste gang spilles af en medspiller.
At være strafbar offside:
En spiller kan kun straffes for at være i en offside-position, hvis han deltager aktivt i spillet ved at:
•indvirke på spillet, eller
•genere en modspiller, eller
•opnå en fordel af sin offside-position.
At indvirke på spillet vil sige
•at spille en bold, som er blevet spillet af en medspiller. At spille bolden skal forstås som at røre bolden eller blive rørt af den.
Bemærkning:
Hvis en angrebsspiller i offside-position bevæger sig mod en bold, som er spillet af en medspiller, og ingen af hans medspillere har nogen mulighed for at nå frem til bolden fra en onside-position, kan spilleren straffes med det samme, uden at dommeren behøver vente på, at han rører bolden.
Dette er ikke en udvidelse af strafbarheden ’at indvirke på spillet’, men alene en praktisk udlægning af loven, således at spillet ikke sinkes unødigt.
At genere en modspiller vil sige:
•at forhindre en modspiller i at spille eller kunne spille bolden, f.eks. ved klart at spærre for en modspillers udsyn eller bevægelser, eller ved at angribe ham for at erobre bolden.
Bemærkning:
En angrebsspiller i offside-position, som kæmper om bolden med en modspiller uden at røre den, skal straffes for at genere en modspiller, medmindre dommeren anser detfor en større fordel for det forsvarende hold at lade spillet fortsætte.
Forseelsen kan indebære fysisk kontakt, men det er ingen nødvendighed. Det er i sagens natur et krav, at bolden er tæt på spillerne. En vejledende afstand kunne være 1 - 1,5 meter, uden at den skal udmåles med en tommestok.
At opnå en fordel af sin offside-position vil sige:
•at spille en bold, som tilfældigt springer tilbage fra en målstang, overligger eller modspiller.
•springer tilbage fra en modspiller eller spilles fra en modspiller ved en forsætlig redning
En spiller i offside-position, som modtager bolden fra en modspiller som følge af en forsætlig berøring, som ikke er en redning, skal ikke straffes for at opnå en fordel.
Link:
www.dbu.dk/uddannelse_og_traening/Dommer...ske_afgoerelser.aspx
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Dios skrev: Higuain gør det han også gjorde i Real Madrid, og blev vejet for let til. Higuain scorer rigtig mange mål, men hans spil på banen er skræmmende elendigt. Noget jeg også udtalte mig om da han spillede i Real Madrid. Han løber nemlig stadig meget i offside, og det meget mærkværdige mål som Insigne satte ind igår, der tog Higuain et dybdeløb og var 3-4 meter offside, og det er hverdag for ham. I øvrigt vil jeg mene at det komiske mål skal ses, for det er godt nok sløjt dommerarbejde, men det er jo dybt til grin, at han ikke kan forbedre den del af hans spil, som er hans måske største kompetence udover hans afslutninger.
Han er måske elsket, og i mine øjne en langt bedre spiller end den meget middelmådige klub Napoli. Sorry jeg sagde det igen :) Han er meget elsket, men jeg tror også det har noget at gøre med hans skifte dertil, for han havde bestemt mulighederne i større klubber.
Jeg har aldrig været den store Higuain fortaler, og de mange Napoli kampe jeg hidtil har set har overhovedet ikke fået mig på andre tanker, og det er selvom hans statistikker er imponerende ligesom de også var det i Real Madrid.
Fordi du ikke er Higuaín-fortaler er ikke ensbetydende med, at du ikke kan se objektivt på det. Eller anerkende hans evner på en fodboldbane. Skulle man i hvert fald tro...
At Higuaín ligefrem er blevet vejet og fundet for let, er din subjektive vurdering. En anelse firkantet, at se sådan på det, når der var flere omstændigheder omkring Higuaíns skifte. Det er vel et kvalitetsstempel i sig selv, at han kommer fra Real Madrid og der var interesse fra andre store klubber. For ej at forglemme, at vi snakker om en spiller, der har scoret 25 mål i 31 landskampe for Argentina, som ikke ligefrem mangler alternativer til offensiven.
Hvis hans spil på banen er skræmmende elendigt, så ville han ikke være der i dag, hvor han nu engang er. Overdrivelse fremmer forståelsen. I stedet var det nok en idé, at kigge på hvilken type spiller Higuaín egentlig er. Hans karakteristika. Higuaín er en boksspiller. En typisk 9'er. Det er ham, der skal stå for enden af den sidste aflevering og sparke bolden i kasse. Ikke ham, der hyppigst skal lægge den sidste aflevering, til ham der skal putte bolden i kassen. En klinisk afslutter med en god evne til, at holde fast i bolden. I den forstand er han faktisk glimrende i spillet på banen, men det er en mindre detalje. Det kniber til tider med spilforståelsen, placeringsevnen og de dybe løb, som han ellers er god til, hvorfor han ofte har for vane, at befinde sig i offside-position, men det er ret beset også en af hans få svagheder og mangler som angriber. Som angriber og boksspiller, er han det man roligt kan kalde en fuldblodsangriber.
Han er elsket af flere grunde. For det første fordi San Paolo værner om deres spillere. Og selvfølgelig spiller det ind, at han er en topangriber, hentet fra den absolut øverste hylde, i en af verdens største klubber. Med den historie, som 'middelmådige' (få nu lige styr på dine termer) Napoli har, ikke mindst med argentinere - og især én argentiner - så er det heller ikke mærkeligt, at der knytter sig store forventninger til ham i fodboldgale Napoli.
Og næste gang du får lyst til, at stemple en klub som middelmådig, så få lige styr på hvilken klub du omtaler. Ikke alene en italiensk traditionsklub, men ligeledes en klub, der har genfundet sig selv og genetableret sig selv i den italienske og europæiske elite. Vi snakker om et hold, der rykkede ud af Serie A (igen) i 2001, efter ti helt igennem katastrofale år, hvor de sågar gik neden om og hjem, inden Aurelio De Laurentiis overtog klubben og tog dem tilbage i Serie A og tilbage i Europa. Efter 2008/09-sæsonen har de været fast inventar i kampen om de europæiske pladser i Serie A. Blot to år efter de vendte tilbage. Nu betragtes de som værende mesterskabskandidater i Serie A. Middelmådig er en smålig betegnelse om Napoli. En klub, der har været med i Champions League tre gange i løbet af de sidste fire sæsoner :-)
Fint, at du ikke er den store fortaler for Higuaín. Det er ikke ensbetydende med, at han ikke passer perfekt ind hos Napoli og på det argentinske landshold. Og det kræver vel heller ikke meget, at anerkende, at han er god til og gør det han er ansat til. At score mål. I Benítez' spillestil, fungerer det ganske glimrende med en boksspiller som Higuaín. Hvor Benzema i Real Madrid er en anden sag. Benzema, der i øvrigt stadig ikke er en decideret boksspiller som Higuaín. De har hver deres styrker. Det kan man vel sagtens anerkende, uanset hvilke præferencer man har og selv om man måtte være fortaler for den ene eller den anden...
AS reports that Singapore businessman Peter Lim, previously the only prospective new owner to go public, has competition from a number of other bidders including U.S. investment fund TPG, and groups based out of London and Saudi Arabia. The various stakeholders involved -- and consultants KPMG -- will now take their time to choose best option.
espnfc.com/news/story/_/id/1682962/valen...e-right-team?cc=5739
To be continued...
Så synes det, at være endegyldigt med Kevin de Bruyne til Wolfsburg. En kanon handel for alle parter. Chelsea tjener rigtig godt på ham og Wolfsburg får en talentfuld spiller med masser af potentiale. Klaus Allofs slår til igen, akkurat som med Luiz Gustavo.
Kevin De Bruyne is having his medical at Wolfsburg having agreed a five-and-a-half-year contract according to Sky Deutschland.